Raskaudesta palautuminen

Mä olen kyl toiminut ihan normaalisti vatsan kanssa :)

Kai tämäkin jotenkin liittynee palautumiseen, ainakin kai hormoneihin jotenkin kun silloin pari viikkoa sitten oli jälkitarkastus niin jo silloin oli alapäässä kipua, ajattelin vain että on joku kipeä finni siellä enkä puhunut gynellekään mitään, vaan sitten se lähti kasvamaan ja tuli tosi kipeäksi, gynelle soitettu ja sain lääkäriajankin vasta viikon päähän, nyt jo kaksi viikkoa kärsinyt, sanoi että bartholinrauhanen on tulehtunut, en oo koskaan ennen kuullutkaan moisesta ja aika jäätävä on olo :shifty:
 
Mulla tulehtui välilihan vierestä talirauhanen pahasti pari viikkoa synnytyksestä. Meni viikonloppuna pahaksi joten menin suoraan yksityiselle, joka puhkasi paiseen neulalla ja tyhjensi puristamalla. Sattui aivan helvetisti! Lääkärikin pahoitteli moneen kertaan, että olisi pitänyt suosilla sairaalassa viiltää auki, mutta turvonneet paikat hämäsi ja luuli ettei ollut valmis tyhjennettäväksi. Antoi antibioottikuurin. Pahin kipu paiseessa hellitti samana päivänä, mutta viikon verran oli istuminen vielä vaikeaa. En tosiaan olisi sitä kaivannut siinä vaiheessa kun juuri alkoi paranemaan synnytyksestä..

Jos patti on kovin kipeänä, älä jää odottelemaan kahta viikkoa, ei ole hyvä antaa tulehduksen pahentua niin kauaa! Joko ensiapuun tai jos budjetti sallii yksityiselle.
 
Mulle tuli kuukausi sitten tosi kipeä finnimäinen paise uloimpaan häpyhuuleen joka tulehtui niin pahaksi, että häpyhuuli turposi lähes kolminkertaiseksi ja kipuili nivusten imusolmukkeisiin asti. Marssin heti yksityiselle. Paise oli lähtenyt puhkeamaan itsekseen suihkuttelujen ansiosta ja olin itse varovasti sitä "lypsänyt" tyhjäksi suihkuttelujen yhteydessä. Tosin paise tyhjeni itsekseen auki ollessaan niin paljon, että jouduin pitämään pikkuhousunsuojia. Lääkäri neuvoikin jatkamaan suihkutteluja ja varovaista "lypsämistä" ja antoi antibioottikuurin päälle. Näillä oireet hävisivät muutamassa päivässä ja viikossa täysin kokonaan.
 
Onnistuin kokeileen vatsalihasten palautumista, eikä siinä ollut viä juhlimista, plääh. Kolme sormee humpsahti mahasta sisään. Joko teillä on palautuneet lihakset yhteen? Mulla oli kyllä megamaha, jota sai aina erikseen nostaa makuulla kylkeä kääntäessä, koska meinasi jäädä maha tasan siihen, missä se oli.
 
Mä äsken kokeilin vatsalihaksia, en saanut sormia väliin, tunsin kuitenkin sormien päissä kummallakin puolella lihakset :wideyed: Onko ne nyt sit palautunut vai pitääkö vielä odotella ennen kuin alkaa mitään vatsoja treenailemaan. Toisaalta tänään vasta aloitin poikittaisten vatsalihasten harjoittamisen, niin ehkä sillä hyvä mennä jonkin aikaa. Synnytyksestä nyt 5 viikkoa, ja jälkitarkastus seuraavalla viikolla. Eiköhän siellä selviä vatsalihasten todellinen laita :)
 
Joo en usko pystyväni odottamaan torstaihin, itkua vääntäen täällä mennään kun sattuu istua, sattuu maata, sattuu kävellä mutta eniten sattuu jos täytyy nousta tai istua, kyykkyyn en edes pääse ja kuumetta pukkaa :sad001 Mies lähtee vielä töihin, enkä tosiaan pääse päivystykseen istumaan vauvan kanssa, aivan tuskainen päivä siis tulossa, pakko yrittää huomenna päästä jonnekin!
 
Etsijä, heti lääkäripäivystykseen! Jos on bakteeritulehdus ja kuumetta niin on aina astetta vakavampi juttu. Sepsis (verenmyrkytys) on silloin ehdottomasti suljettava pois. Etenkin kun paiseesta on kyse.
 
Niin, yksinkertaisesti en vaan pääse, montakymmentä kilometriä matkaa eikä autoa, kaikki naapuristaki töissä :sad001
 
Jos mies ei pysty keskeyttämään työpäivää niin taksilla suosittelisin menemään, kela-taksin omavastuu on alle 20 e. Sen verran huolissani olen tuosta paise + kuume yhdistelmästä. :sad001 Mutta mieti, mikä tuntuu itsestäsi parhaalta ratkaisulta, älä kuitenkaan vähättele omaa tilaasi!
 
Kuumeen nostava tulehdus ei ole leikin asia kyllä todellakaan, eipä olisi kiva joutua sairaalaan liian koviksi päässeiden tulehdusarvojen kanssa! Ihan uskomatonta että antoivat lääkäriajan noin pitkälle. Toivottavasti menit jo, mutta nyt viimeistään tosiaan taksilla päivystykseen, pääset varmasti noin kipeänä ja vauvan kanssa jonon ohitse. Todella kurja tilanne :sad001
 
Niin ja jos vain suinkin on joku, niin hälytät vaikka minkä kumminkaiman tai hyvänpäiväntutun avuksi, joko kyytimään tai sairaalalle avuksi vauvan kanssa. Mutta varmasti hoitajat auttavat, jos et ketään saa seuraksi.
 
Itsekin täällä kesäflunssassa ja kauhulla odotin menetkö Etsijä lääkäriin. Itsellä vain lämmöt koholla ja lihassärkyä ja oon ihan veto pois.. En edes halua ajatella, millainen olo sulla oli! :eek: Tsemppiä ja paranemista!
 
Takaisin
Top