Ei kerrota ainakaan ennen ekaa ultraa varmaan kellekään. Täytyy yrittää pitää salassa siihen asti, mulla aiemmista tullut niin nopeasti masu jo esille ensin turvotuksena ja sitten ihan vauvamasua niin tuo haastetta. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mekin ollaan yritetty lasta jo viime vuoden alusta lähtien, mutten ole edes omalle perheelle kertonut yrityksestä. Äitilleni kun kerroin muuttavani ulkomaille viitisen vuotta sitten, oli vastaus "Huh, mä jo säikähdin että olet raskaana". Ja sanotaan nyt vielä, että olin jo tuossa vaiheessa 30-vuotiasKiitos sympatiasta!Muakin on äitini suhtautuminen niin ikään harmittanut, sillä me ollaan pitkään toivottu sisarusta esikoiselle (yrittämään kunnolla tosin päästiin vasta viime syksynä, kun mun kierto ei ollut palautunut).
Mulle ei olisi tullut kysymykseenkään yrityksen lykkääminen ja omien haaveiden hylkääminen, sillä työ on vain yksi - eikä läheskään tärkein - osa elämää. Eikä niitä lapsia tosiaan useinkaan vain näppärästi heti saa, kun se "sopiva" hetki koittaa.
Ikävä kuulla että siellä myös sellainen tilanne äidin kanssaMekin ollaan yritetty lasta jo viime vuoden alusta lähtien, mutten ole edes omalle perheelle kertonut yrityksestä. Äitilleni kun kerroin muuttavani ulkomaille viitisen vuotta sitten, oli vastaus "Huh, mä jo säikähdin että olet raskaana". Ja sanotaan nyt vielä, että olin jo tuossa vaiheessa 30-vuotiasEli ymmärrän täydellisesti kanssa, kun ei saa tukea omalta perheeltään, ja että sua harmittaa sun äidin suhtautuminen. Työt on tarpeellisia, mutta ei tosiaan kaikki kaikessa!
![]()
Kuulostaa kans itselle tutulle tuo, että vaikea pitää hyviä (tai täällä edes huonoja) uutisia salassaTäällä on kerrottu aika...monelle ihmiselle joOlen ihmisenä ain tosi huono pitämään tällaista asiaa salassa.
Meillä on IVF-taustalla ja siinä prosessissa on ollut tsemppaamassa ystäväporukka, serkut ja sisko. Heille luonnollisesti tuli kerrottua tulos. Olen kertonut myös töissä pomolle ja kahdelle työystävälle, kun jouduin olla töistä pois aika nopeallakin varoitusajalla ja jonkun piti hoitaa mun työt niinä päivinä.
Taustalla on myös 2 keskenmenoa, joten ajattelimme kertoa vanhemmillemme tällä kertaa vasta, kun on vähän varmemmalla pohjalla tämä raskaus. Kahdesti olemme jo joutuneet tuottamaan pettymyksen![]()
Tosi inhottava kuulla! Kyllä ei kuuluisi kenenkään kertoa tuommoisia muille kuin vanhempien, varsinkaan töissä. Tsemppiä tunteiden käsittelyyn, niitä varmaan riittääMe ollaan tahdottu pitää tämä uutinen ihan vain meillä ja miehen vanhemmilla, mutta tänään tuli puhelinsoitto appiukolta, joka kertoi, että mun työpaikalla on kivasti vuodettu tämä tieto kaikille. (Pomolle oli pakko kertoa jo plussasta). Joten, nyt sitten huomenna mennään kertomaan lopulle perheelle, ennen kuin kuulevat muuta kautta (Mulla työpaikalla paljon perhetuttuja/ perheenjäsenten kavereita).
Omalle perheelleni Suomeen en kuitenkaan aio vielä mitään kertoa.![]()
Kyllä, on menty ääripäästä toiseenTosi inhottava kuulla! Kyllä ei kuuluisi kenenkään kertoa tuommoisia muille kuin vanhempien, varsinkaan töissä. Tsemppiä tunteiden käsittelyyn, niitä varmaan riittää![]()
Kyl itellä raksuis päässä ja pahasti, jos esihenkilö juoruaisi minun henkilökohtaisia asioita muille. Varmasti nostaisin metelinMe ollaan tahdottu pitää tämä uutinen ihan vain meillä ja miehen vanhemmilla, mutta tänään tuli puhelinsoitto appiukolta, joka kertoi, että mun työpaikalla on kivasti vuodettu tämä tieto kaikille. (Pomolle oli pakko kertoa jo plussasta). Joten, nyt sitten huomenna mennään kertomaan lopulle perheelle, ennen kuin kuulevat muuta kautta (Mulla työpaikalla paljon perhetuttuja/ perheenjäsenten kavereita).
Omalle perheelleni Suomeen en kuitenkaan aio vielä mitään kertoa.![]()
No siis todellaKyl itellä raksuis päässä ja pahasti, jos esihenkilö juoruaisi minun henkilökohtaisia asioita muille. Varmasti nostaisin metelin![]()