Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tietää miehen lisäksi vain yksi ystävä, joka sitä minulta ihan suoraan kysyi :) Jos joku kysyy, en aio valehdella. Tänään varmaan kerromme laajemmin, koska lähdemme anoppilaan viikonlopuksi. Varsinkin appiukko nyt varmaan tajuaa heti mistä kyse, kun perille päästään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Omille porukoille kerron sitten vasta ns. turvallisemmilla viikoilla.

On kyllä super vaikeaa olla kertomatta. Me ei olla siis kerrottu kenellekään vaan aiotaan kertoa vasta nt-ultran (2.5.) jälkeen. Ajattelin myös silloin kertoa esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Meillä on tiimipalaveri juuri sopivasti ultraa seuraavalla viikolla. Harmillisesti lähin työkaveri on silloin etänä eikä olla samaan aikaan tuon ultran jälkeen toimistolla, joten hänelle varmaan täytyy kertoa sitten vaan Teamsin välityksellä. Esihenkilölle ajattelin kertoa palaveria edeltävänä päivänä, koska haluan, että hän kuulee ensin. On ollut vaikea pysyä hiljaa, kun on käyty läpi jo ensi syksyn resurssointitarvetta ja lomatoiveita :Grimacing Face:

Jos mulla olisi kristallipallo joka kertoisi että tää raskaus päätyy elävään lapseen niin kertoisin töissä jo melko pian jotta voisi juurikin suunnitella noi loppuvuoden työt huolella. Kahdelle ystävälle oon kertonut ja tänään kerron muutamalle lisää. Perheelle sitten vasta myöhemmin. Katsoo uskaltaako sen nt-ultran ja niptin jälkeen. Rakenneultra menee sit jo niin pitkälle kuitenkin.

Mekin kerrotaan muille ihmisille (Mun perheelle, miehen perheelle - sen sisarukset ja vanhemmat tietää jo - kavereille) kun saadaan tulokset NIPT-testistä. Kuulemma täällä ainakin menee 7-10vrk että saa tulokset. Meillä siis pitäisi tulokset olla toukokuun puolenvälin tienoilla - jännää 🤩

Jos mulla olisi kristallipallo joka kertoisi että tää raskaus päätyy elävään lapseen niin kertoisin töissä jo melko pian jotta voisi juurikin suunnitella noi loppuvuoden työt huolella. Kahdelle ystävälle oon kertonut ja tänään kerron muutamalle lisää. Perheelle sitten vasta myöhemmin. Katsoo uskaltaako sen nt-ultran ja niptin jälkeen. Rakenneultra menee sit jo niin pitkälle kuitenkin.
Joo, ei sinne rakenneultraan kyllä pysty odottelemaan, jos on enemmän tekemisissä. Kyllä se maha on joka kerta ollut ihan huomattava jo siihen mennessä, vaikka olen siis pitkä ja pitkäselkäinen nainen...

Me kerrottiin perheille, apua saatu kun meikä pahoinvoiva ja väsynyt 😖 ja kavereillekin kerrottiin 🥰 kiva jännätä yhdessä.

Töissä kerron viimeistään NIPTin/NT-ultran jälkeen.

Me ollaan kerrottu jo kaikille lähimmäisille, kenen kanssa oltais valmiita myös jakamaan suru. Kaikki on ollut niin innoissaan ja tuntuu ihanalta kun on niin monta jotka tietää. Eniten jännitti kertoa omalle isälle (aivan hirvee itkupilli) ja miehen vanhemmille (odottaneet lastenlasta vuodesta kivi ja keppi). Kerrottiin isälleni silleen, että kysyin saako meidän kesän reissulle tulla yks ylimääräinen matkustaja mukaan. Hän tajusi heti ja padot aukesi.🤣❤️ Miehen vanhemmille kerrottiin niin, että he tulivat meille kahville ja kirjoitin servetteihin mummi, pappa, setä (velikin oli mukana) ja laitoin servetit väärinpäin. Sitten kun istuivat pöytään sanoin, että oho oli servetit menny väärinpäin kääntäkääpäs ne! Ensin naureskelivat, mutta kun näkivät toistensa servetit ja tajusivat, nii sitte riemu repesi!❤️

Me ollaan kerrottu jo kaikille lähimmäisille, kenen kanssa oltais valmiita myös jakamaan suru. Kaikki on ollut niin innoissaan ja tuntuu ihanalta kun on niin monta jotka tietää. Eniten jännitti kertoa omalle isälle (aivan hirvee itkupilli) ja miehen vanhemmille (odottaneet lastenlasta vuodesta kivi ja keppi). Kerrottiin isälleni silleen, että kysyin saako meidän kesän reissulle tulla yks ylimääräinen matkustaja mukaan. Hän tajusi heti ja padot aukesi.🤣❤️ Miehen vanhemmille kerrottiin niin, että he tulivat meille kahville ja kirjoitin servetteihin mummi, pappa, setä (velikin oli mukana) ja laitoin servetit väärinpäin. Sitten kun istuivat pöytään sanoin, että oho oli servetit menny väärinpäin kääntäkääpäs ne! Ensin naureskelivat, mutta kun näkivät toistensa servetit ja tajusivat, nii sitte riemu repesi!❤️
Ihanat tavat kertoa! 🥰

Onpa täällä ihania kertomuksia ❤️ Täällä tietää yksi ystävä, koska hän odottaa itse lokakuista, ja äidilleni kerroin myös. Anoppi sai tietää vähän vahingossa, kun hän tuli terveyskeskuksen labrassa vastaan, josta sitten lähdin kävelemään neuvolaa kohti... Ei yhtään arvattavissa 😆 Ei haittaa yhtään, vaikka ajateltiin kyllä kertoa vasta toukokuussa ultran jälkeen! Luultavasti puetaan esikoiselle isovelipaita päälle, ja hän saa antaa kirjekuoren, jossa on ultrakuva. Toivotuille kummeille ajattelin lähettää kirjeenä ultrakuvan ja kirjoittaa vauvan näkökulmasta, haluaisivatko he ryhtyä hänen kummeikseen 😊

Keskenmenoraskaudesta kerroin miehelle jouluaattona niin, että paketoin sen esikoiselle ostamani isovelipaidan ja positiivisen raskaustestin pakettiin, ja pakettikortissa luki "hyvää joulua isille lapsilta". Tästä raskaudesta lähetin miehelle kuvan raskaustestistä suoraan vessasta heti testin tehtyäni 😆 En pystynyt odottamaan sekuntiakaan 😄

Täälä ei olla kerrottu vieläkään muuta kun yhdelle ystävälle.

Tuntuu jotenkin edelleen niin epätodelliselta tämän oireettomuuden kanssa. Ja sit töissä kertominen suorastaan hirvittää 😅
Muutoinkin kun minut on varmasti aika vahvasti lokeroitu siihen "vela" lokeroon, jossa olen kyllä ollutkin tyytyväisenä, niin uutinen on varmasti monelle todella yllättävää.

Täälä ei olla kerrottu vieläkään muuta kun yhdelle ystävälle.

Tuntuu jotenkin edelleen niin epätodelliselta tämän oireettomuuden kanssa. Ja sit töissä kertominen suorastaan hirvittää 😅
Muutoinkin kun minut on varmasti aika vahvasti lokeroitu siihen "vela" lokeroon, jossa olen kyllä ollutkin tyytyväisenä, niin uutinen on varmasti monelle todella yllättävää.
Kyllä se täälläkin tulee yllättämään kaveripiiriä ja varmaan perhettäkin. (Hirvittää kertominen omalle perheelle + tutuille) Olen itsekin pitkään sanonut, etten lapsia halua, ellei sitten ole sellainen tilanne, että kaikki natsaa. (Puoliso, elämäntilanne, taloudellinen tilanne jne) Vela tai ei, en tiedä, mutta pikemminkin olen pitänyt lasten hankintaa järkiratkaisuna - olen itse kasvanut perheessä, missä ei ole rakkautta tai hyväksyntää saanut, ja olen aina halunnut olla varma, että mitä tahansa tapahtuu, lapsellani tulee olemaan hyvä (Rakastava ja läsnäoleva) isä ja äiti. (Itse en sitä olisi nuorempana ollut, ennen kuin sain hoidettua omat traumani). Olenkin pitkään ollut lapseton omasta valinnastani, ja tyytyväinen kyseiseen valintaan. Nyt olen kylläkin erittäin onnellinen muuttuneesta tilanteesta ja toivon että kaikki menisi kuten pitääkin loppuun asti! :Heartred Ymmärrän siis totaalisesti epätodellisuuden tunteesi - se on vahvasti läsnä täälläkin! Tsemppiä sulle kun päätä kertoa uutisesta, toivottavasti saat positiivisen vastaanoton! :Heartred

Kerron vasta rakenneultran jälkeen, toki vatsa saattaa paljastaa. Mutta tavoite on toi. Nyt vain mies tietää ja harkkapaikassa kutakuinkin kaikki, koska myös vaarallisia aineita enkä voi osallistua kaikkeen.

Mulle on tullut joku ramppikuume tähän kertomiseen. Meillä tosiaan ei tiedä kukaan raskaudesta. Eilen oli nt-ultra ja aiottiin kertoa sen jälkeen. Omalle perheelle + veljille sekä miehen vanhemmille, siskolle ja isovanhemmille halutaan kertoa livenä. Ei olla siis kerrottu meidän 4v esikoisellekaan vielä. Huomenna on yhdet synttärit, johon tulee mun puoli suvusta, joten silloin olisi luonnollisinta kertoa. Kaikki ovat varmasti yllättyneitä, mutta iloisia. Oma isäni ei varsinaisesti itkupilli ole, mutta kuitenkin tunteellinen ja tiedän että hän on odottanut kauheasti, josko vielä yksi lapsenlapsi (mun veljet vanhempia). Mua ei siis haittaa se, että kaikki varmasti iloisia, mutta jotenkin en tykkää olla yhtään keskipisteessä. Kai se on vaan kerättävä rohkeus, koska seuraava tilaisuus olisi vasta reilun kuukauden päästä 😅

On tullut nyt kerrottua jo aika monille, töissäkin. Masu alkaa näkymään niin sekin alkaa paljastamaan 😄

Mulla oli perjantaina nt-ultra, kaikki siellä hyvin. Ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Haluaisin kertoa kaikille kasvotusten. Töissäkään en oo vielä paljastanut. Pikkuhiljaa alan kertoa, kun läheisiä näkee♥️

Me haluttiin odottaa nt-ultra ennen kuin kerrotaan kenellekään. Sen jälkeen kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille. Kavereille sitä mukaa kun heitä nähdään. Töissä en halua kertoo vielä pitkään aikaan, ellei maha näy selkeästi jo aiemmin.

Olen kertonut kahdelle ystävälle ja puoliso yhdelle ystävälleen. Halutaan odottaa vielä NIPT-tuloksia ennen kuin kerrotaan muille. Tuntuu jännittävältä kyllä kertoa ja tavallaan on ollut kiva että on salaisuus josta vaan me ja ihan muutama muu tietää.

Ainiin ja töissä haluisin kertoa vasta sitten kun mahaa ei pysty enää piilottamaan. Kuvittelen kuitenkin jo nyt että kaikki jo huomaa mun suurentuneen, vaikka tuskinpa kukaan on mitään osannut arvella.

Nyt kerrottu kaikkein lähimmille suvussa, töissä pomolle ja niille keiden tarvii asiasta tietää. Kaikki muut saavat tietää sit ku ite huomaavat ja kehtaavat kysyä..

Takaisin