Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Naala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Marjis23 tää raskaus oli myös mulle itselle järkytys mutta on tähän jo vähitellen ehtinyt tottua. Vaikka tiesinkin että ilman ehkäisyä leikkiessä on aina se vaara niin silti pääsi yllättämään.

Mä kerroin yhdelle ystävälle jo aiemmin. Hän on miehensä kans yhden meidän lapsen kummi ja meidän vanhimmat lapset on olleet aika paljon heidän nuorimpien lasten kans.

@Marjis23 tää raskaus oli myös mulle itselle järkytys mutta on tähän jo vähitellen ehtinyt tottua. Vaikka tiesinkin että ilman ehkäisyä leikkiessä on aina se vaara niin silti pääsi yllättämään.

Mä kerroin yhdelle ystävälle jo aiemmin. Hän on miehensä kans yhden meidän lapsen kummi ja meidän vanhimmat lapset on olleet aika paljon heidän nuorimpien lasten kans.
Jännä, että ite kun tein testin niin ajattelin vaan, että jaahas tämmöstä nyt sitten. Jotenkin kun on tän ikänen ja elämässä perusasiat kuitenkin kunnossa niin tuntuu toisaalta hirveen luonnolliselta, vaikka tottakai jännittääkin ja kiva seurata muutoksia itsessä 🙂

Huomenna ajattelin kertoa yhdelle luottoystävälle, että ei nyt suunnitellakaan risteilyreissua, ainakaan biletyksen merkeissä 😄

Meillä vähän sama, että mies hetken sulatteli asiaa eikä samantien hypännyt ilosta kaulaan. Meillä tulossa toinen ja ollaan kyllä puhuttu, että toinen halutaan ja sovittu, että alkuvuodesta jätetään ehkäisy pois. Se sitten tärppäs ekasta suojamattomasta kerrasta niin tulihan se hieman äkkiä itsellekin, mutta ihana asia silti!!

Miehen kanssa ollaan ainoita jotka tiedetään, kovasti tekisi mieli kertoa muillekin, mut ed raskauden mentyä kesken tuntuu ettei vielä uskalla.😪

Avantouinnilla käydessäni olen kyllä parille muulle tuntemattomalle uimarille kertonut, kun ollaan hetki jostain höpisty. Ihana kun on päässyt jollekin kertomaan🤭

Meillä vähän sama, että mies hetken sulatteli asiaa eikä samantien hypännyt ilosta kaulaan. Meillä tulossa toinen ja ollaan kyllä puhuttu, että toinen halutaan ja sovittu, että alkuvuodesta jätetään ehkäisy pois. Se sitten tärppäs ekasta suojamattomasta kerrasta niin tulihan se hieman äkkiä itsellekin, mutta ihana asia silti!!
Ja tähän lisäten, odotellaan varhaisultraan ja sit kerrotaan perheille.

Ehkä tuo mies on jo hieman lämmennyt ajatukselle😏 Alkanut vitsailla kahvista ja makaroni ja jauhelihasta .. niitä inhosin eniten edellisissä raskauksissa. Hyi olkoon sitä paistetun jauhelihan tai juuri keitetyn kahvin hajua..😝Saas nähä tuleeko samat inhokit.

Ehkä tuo mies on jo hieman lämmennyt ajatukselle😏 Alkanut vitsailla kahvista ja makaroni ja jauhelihasta .. niitä inhosin eniten edellisissä raskauksissa. Hyi olkoon sitä paistetun jauhelihan tai juuri keitetyn kahvin hajua..😝Saas nähä tuleeko samat inhokit.
Tästä tuli mieleen, että mä en pystynyt syödä jauhelihakastiketta viime raskaudessa ollenkaan (ällötti hirveesti) ja vasta hiljattain olen uudestaan pystynyt edes sitä alkaa syömään 😂

Me jätettiin ehkäisy pois, ajatuksella että tulee jos on tullakseen. No vähän ennen plussaamista mies vaan yks sunnuntaiaamu totesi että olis sit kiva jos kerron hänelle heti kun plussaan. 🤣 No kiltistihän minä sitten plussan jälkee herätin hänet aamulla kuudelta. Hän vastasi että kiva ja jatkoi nukkumista. Muille kertomisen kanssa meillä ei ole minkään sortin kiirettä.

Meillä kävi silleen, että oli ennen nukkumaanmenoa miehen kanssa käynnissä aiheesta X väittely (ei siis riita, mutta kuitenkin semmosta argumentointia/vänkäämistä :Face With Tears Of Joy:) ja mun piti lähteä käymään kesken kaiken vessassa. Tein sitten samalla testin kun tuli mieleen että menkkojen olisi pitänyt alkaa sinä päivänä. Siihen loppu väittely, kun tulin vessasta testin kanssa silleen että "Asiasta kolmanteen..." :Smiling Face With Smiling Eyes:

Oon kertonut raskaudesta miehen lisäksi parille ystävälle, jotka oli isona tukena keskeytyksen jälkeen. Heidän aito ilo ja mukana eläminen on kyllä kullanarvoista. Ja tiiän, että voin huonon hetken tullen soittaa ja puhua. ❤️

Oon kertonut raskaudesta miehen lisäksi parille ystävälle, jotka oli isona tukena keskeytyksen jälkeen. Heidän aito ilo ja mukana eläminen on kyllä kullanarvoista. Ja tiiän, että voin huonon hetken tullen soittaa ja puhua. ❤️
Tää on kyllä tosi tärkeää❤️ Itsellä välillä tosi inhottava olo, kun pelot ottaa vallan, eikä ole oikeen ketään kenen kanssa voisi tilanteesta puhua. Toki tänne voi onneksi kirjoitella❣️🙏

Minä olen toki kavereille jo kertonut, ekrroin esikoisestakin heti. Heille ei ahdista kertoa huonojakaan uutisia, jos niitä tulee. Perheelle kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen. Mutta miten? Esikoisen avulla ehkä jotenkin isosisko-teemaa hyödyntäen? Esikoinen on alle 2v, niin hänelle kerrotaan sitten kun maha alkaa näkyä.

Me ajateltiin lapsille kertoo 12 viikon ultran jälkeen. Tuon jälkeen sitten isovanhemmille. Joku kiva tapa ois keksii millä kertoo, pitäisi vaan nuo lapset lahjoa hiljaiseksi, ettei varsinkaan neiti 3v möläytä, että hänestä tulee isosisko. 🤣

Tuo 3 v voi olla haastava lahjoa. Isommat on helpompia kun ne on koululaisia ja ymmärtää olla hiljaa mutta tuo yks voi olla haastava.

Ajateltiin kertoa vasta sukulaisille vasta viikon 12 ultran jälkeen, jos siinä on kaikki hyvin. Töihin kerron vasta kun on pakko tai jos joku siellä kysyy, kun alkaa näkymään.

Ite oon kertonut yhdelle ystävälle ja muille sitten varmaan vasta sen 12+ ultran jälkeen.

Töiden suhteen en tiiä mitä teen, kun meiltä on syksyllä pienestä tiimistä jäämässä toinenkin pois, niin missä vaiheessa tulee itselle semmonen olo että pakko kertoa.. Vähän veikkaan, että eivät ole hirveän iloisia tästä 🙄 vai olisko sitten vaan niin kylmän viilee ja ilmoittais vasta kun on pakko..

Mulla on raskauden kannalta melko haastava työkuvio tällä hetkellä ja sen takia haluan kertoa mahdollisimman myöhään.

Mulla on hyvin alussa tämä juttu ja työkuviot sellaiset, että on heti kerrottava ja yötyöt yms. loppuu siihen. Noh työkaverit on nokkelia eli ne arvaa varmasti heti. Olisin kuitenkin halunnut pitää tämän omana tietona ja sulatella vielä tovin 🤔

Takaisin