Raskaudesta kertominen

Mulla on hyvin alussa tämä juttu ja työkuviot sellaiset, että on heti kerrottava ja yötyöt yms. loppuu siihen. Noh työkaverit on nokkelia eli ne arvaa varmasti heti. Olisin kuitenkin halunnut pitää tämän omana tietona ja sulatella vielä tovin 🤔
Kuulostaa kovin tutulta. Tavallaan inhottavaa, että joutuu koko työporukalle paljastamaan oman tilansa, sellaisillekin joille ei haluaisi. Itsellä kans työ sitä luokkaa, että parempi toisaalta turvallisuuden kannalta että kaikki tietävät. En tosin ole vielä töissä kertonut, ihan vielä.
 
Meillä mä alkuunsa kerroin miehelle, että nyt on sellainen olo, eikä meinannut uskoa ollenkaan. (Jokusen monta testiä oon meidän suhteen aikana tehnyt ja negoja ollut kaikki.)
Nyt sit hyvinkin reippaasti vein pissapurkin ja testin miehelle ja sanoin, että tee itte 😃 Sen jälkeen lähdettiin lähikaupasta hakeen vielä uus testi ja sama homma uudelleen 😅 🙈

Mutta mikäli tässä kaikki menee hyvin, niin töissä on piakkoin pakko jo kertoakin, kun on tosiaan myös väkivallan uhka olemassa. Toki odottelen nyt ainakin ultraan asti.

Sukulaisille kerrotaan sitten ultran jälkeen, saa nähdä että onko vanhemmille kertominen jo mahdollisen varhaisultran jälkeen vai kuinka 🙈
 
Meillä mä alkuunsa kerroin miehelle, että nyt on sellainen olo, eikä meinannut uskoa ollenkaan. (Jokusen monta testiä oon meidän suhteen aikana tehnyt ja negoja ollut kaikki.)
Nyt sit hyvinkin reippaasti vein pissapurkin ja testin miehelle ja sanoin, että tee itte 😃 Sen jälkeen lähdettiin lähikaupasta hakeen vielä uus testi ja sama homma uudelleen 😅 🙈

Mutta mikäli tässä kaikki menee hyvin, niin töissä on piakkoin pakko jo kertoakin, kun on tosiaan myös väkivallan uhka olemassa. Toki odottelen nyt ainakin ultraan asti.

Sukulaisille kerrotaan sitten ultran jälkeen, saa nähdä että onko vanhemmille kertominen jo mahdollisen varhaisultran jälkeen vai kuinka 🙈

Kuulostaa tutulle tuo miehen reaktio! 😅 esikoisen plussatestiä näyttäessä miehelle, hän sanoi että tee uus. Tein sinä päivänä 5 tai 6 eri merkin testiä että uskottiin todeksi 😂
 
Tosi aikaisin moni kertoo. Me tuskin kerrotaan juuri kellekään, läheisille toki mutta muut saa tietää sitten ajallaan. Kiva pitää omaa salaisuutta🤭 vähän muutenkaan huudellaan meiän asioista.

Varhaisultraan jälkeen haluan kertoa äidille ja ehkä omalle perheelle muutenkin. Vähän riippuu miten nähdään livenä kun nähdään harvemmin. Miehen vanhemmille varmasti kerrotaan myös ennen nt-ultraa. Ystäville sit tipotellen ku nähdään nt-ultran jälkeen.
 
Me on kerrottu lähimmille ystäville, jotka myös yrityksestä tietää ja joille tulisi kerrottua myös keskenmenosta tai muista ongelmista. Isovanhemmille kerrotaan viimeistään nt-ultran jälkeen jos kaikki hyvin. Mun vanhemmille mahdollisesti aikaisemmin.
 
Mun ei pitänyt työnantajalle kertoa vielä pitkään aikaan mutta saikkua vaativa paha pahoinvointi laittoi paljastamaan jotta varmasti saan palkkaa saikkuajalta😅
 
Me ollaan kerrottu muutamille kavereille ja sukulaisille, mutta en halua että kaikki tietävät vielä. Lähinnä kerrottu siis sellaisille, joille kertoisin myös keskenmenosta.

Olen myös paljon miettinyt raskauden julkistamista somessa. Toisaalta olisi ihanaa kertoa siitä, sitten kun aika on ja toisaalta haluaisin pitää raskauteni ”privaattina”. 🤔

Oletteko muut miettineet raskauden julkistamista somessa?
 
Me ollaan kerrottu muutamille kavereille ja sukulaisille, mutta en halua että kaikki tietävät vielä. Lähinnä kerrottu siis sellaisille, joille kertoisin myös keskenmenosta.

Olen myös paljon miettinyt raskauden julkistamista somessa. Toisaalta olisi ihanaa kertoa siitä, sitten kun aika on ja toisaalta haluaisin pitää raskauteni ”privaattina”. 🤔

Oletteko muut miettineet raskauden julkistamista somessa?
Esikoisen odotus paljastettiin somessa nt-ultran jälkeen. Näin varmaan tämän toisenkin kohdalla tehdään, jos sinne asti päästään. Hoidoista tietäville ollaan kerrottu jo.
 
Me ollaan kerrottu muutamille kavereille ja sukulaisille, mutta en halua että kaikki tietävät vielä. Lähinnä kerrottu siis sellaisille, joille kertoisin myös keskenmenosta.

Olen myös paljon miettinyt raskauden julkistamista somessa. Toisaalta olisi ihanaa kertoa siitä, sitten kun aika on ja toisaalta haluaisin pitää raskauteni ”privaattina”. 🤔

Oletteko muut miettineet raskauden julkistamista somessa?
Me ei kerrota asiasta somessa ollenkaan, muutenkaan ei tule jaettua siellä asioita, joten asiaa ei tarvitse sen enempää miettiä.
 
Luulen, että kerrotaan nt-ultran jälkeen. Tai voipi olla, että täytyy omille porukoille kertoa pääsiäisenä, jos ei ehdi olla ultra ennen sitä. Asutaan niin kaukana (vielä toistaiseksi), ettei tule usein nähtyä.

Somessa ei jaeta juuri mitään koskaan. Ehkä sitten, kun toivottavasti päästään lokakuussa vauvan kanssa kotiin, niin voidaan joku kasvoton ilouutinen laittaa someen :)
 
Itsekin olen tätä miettinyt juuri siksi, että ei tule someen juuri jaettua nuuta, kuin koiraharrastuksista juttuja. Mutta onneksi on vielä aikaa miettiä tätäkin. 😁
 
Itse oon kertonut parille läheiselle ystävälle kun täytyi hieman yllättäen olla tipattomalla yhteisellä rimpsareissulla.

Muulle lähipiirille mahdollisesti nt ultran jälkeen jos suinkin siihen asti pystyy olemaan kertomatta. Jostain syystä vaan tuntuu että raskausvatsalta tää näyttää jo nyt :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Että miten pysynee salassa.
 
Muokattu viimeksi:
Someen varmaan vasta syntymän jälkeen jotain kasvotonta ja harvakseltaan, kuten esikoisestakin.
 
Meidän ei pitänyt kertoa kenellekään ennen nt-ultraa. No nyt kuitenkin minun äitini tietää. Oli laskenut 1+1, ja saanut tulokseksi uusi vauva.

Tätä työkuviota olen myös jo miettinyt. Törmäsin pomooni tuossa vähän aikaa sitten ja hän oli jo innoissaan että palaan töihin ensi vuoden alusta.. Katsotaan koska raaskin kertoa että en olekkaan pariin vuoteen tulossa.
 
Sukulaisille kerrotaan luultavasti vasta nt-ultran jälkeen, mutta saatan muutamalle kaverille kertoa tässä vähän ajan päästä.
Someen ehkä rakenneultran jälkeen, ei ole vielä varmaa. Someen asioiden julkaiseminen vähentynyt muutenkin.

Ite teen osa-aikatyötä ja muuten oon vielä esikoisen kanssa kotona eli ei hirveetä stressiä tosta pomolle kertomisesta. Onneks kerkee just ja just saada paremmat äitiysrahat, kun la ennen esikoisen 3v synttäriä.
 
Esikoisesta kerrottiin lähimmille rv13 nt ultran ja NIPT tulosten jälkeen. Viime kesän km raskaudesta kerrottiin lähimmille varhaisultran jälkeen, kun satuttiin olemaan just sillon Suomessa käymässä. Tällä kertaa, jos kaikki menee hyvin, kerrotaan taas vasta NIPTin jälkeen. Itsellä on niin paljon huolta ja epävarmuutta raskauteen liittyen, että en jaksaisi miettiä miten esim oma äiti tai anoppi olisi huolissaan. Samoin, jos käy taas ikävästi ja tulee toinen km, mieluummin käsittelen asian yksityisesti miehen kanssa, kuin otan vastaan muiden huolta ja harmitusta meidän puolesta.

Esikoisesta kerrottiin somessa paria kuukautta ennen laskettua, nyt varmaankin vasta synnytyksen jälkeen, vaikka siis lähtökohtaisesti ei hirveästi lapsesta/lapsista jaetakaan julkisesti.
 
Esikoisesta kerrottiin lähimmille rv13 nt ultran ja NIPT tulosten jälkeen. Viime kesän km raskaudesta kerrottiin lähimmille varhaisultran jälkeen, kun satuttiin olemaan just sillon Suomessa käymässä. Tällä kertaa, jos kaikki menee hyvin, kerrotaan taas vasta NIPTin jälkeen. Itsellä on niin paljon huolta ja epävarmuutta raskauteen liittyen, että en jaksaisi miettiä miten esim oma äiti tai anoppi olisi huolissaan. Samoin, jos käy taas ikävästi ja tulee toinen km, mieluummin käsittelen asian yksityisesti miehen kanssa, kuin otan vastaan muiden huolta ja harmitusta meidän puolesta.

Esikoisesta kerrottiin somessa paria kuukautta ennen laskettua, nyt varmaankin vasta synnytyksen jälkeen, vaikka siis lähtökohtaisesti ei hirveästi lapsesta/lapsista jaetakaan julkisesti.
Tuleeko siellä nipt automaattisesti? Suomessa kun ei saa kuin tietyin syin tai sitten yksityiseltä.
 
Me ei olla vielä päätetty miten tehdään kertomisen suhteen koskien sukulaisia yms, ehkä vasta ekan kolmanneksen jälkeen? Esikoisesta kerrottiin nt-ultran jälkeen. Sit näitä keskenmenoja ollut niin monta välissä, että tuntuu aika epävarmalta koko tilanne. Tosin ne jotka ovat eläneet tiiviisti kiinni meidän hoito kuulumisten kanssa niin heille oon jo kertonutkin plussasta (eli mun sisko ja pari ystävää). Mies jonkun verran parille kaverilleen puhunut, mutta en tiiä aikooko tällä kertaa plussasta kertoa ennen sukuaan.
 
10 kk meni ennenkun ilmoitti olemassa olostaan. 🥰 kyseessä molempien ensimmäinen niin mies on niin innoissaan että kertoi jo perheellensä, mutta itse en oo omille läheisille maininnut vielä mitään. Vähän mieli tekisi jotta saisi jonkun jolle jakaa näitä tuntemuksia mut pelottava ajatus jos jotain menisikin pieleen.. töissä en haluais kertoa pitkään aikaa mutta varmaan siel tarkkasilmäiset nopeasti hoksaa muutoksen käytöksessäni.
 
Takaisin
Top