Raskaudesta kertominen

Minä ja mies tiedetään. Odotetaan rv 12 asti ja ultraan kun ns. "Riskiaika" on mennyt ohi.. En millään malttaisi olla kertomatta tästä raskaudesta ystävilleni 😊 viikko enää varhaisultraan ❤️
 
Hei, onko kellään tietoa/kokemusta saako mistään ketjukaupasta (Sokos, prisma jne) bodyä tai t-paitaa jossa lukisi isosisko, joko suomeksi tai englanniksi? Vai saako vain netistä tilaamalla Suomessa? Mietiskelen tässä miten asiasta kerrottaisiin, mikäli varhaisultrassa kaikki hyvin viikon päästä.
 
Hei, onko kellään tietoa/kokemusta saako mistään ketjukaupasta (Sokos, prisma jne) bodyä tai t-paitaa jossa lukisi isosisko, joko suomeksi tai englanniksi? Vai saako vain netistä tilaamalla Suomessa? Mietiskelen tässä miten asiasta kerrottaisiin, mikäli varhaisultrassa kaikki hyvin viikon päästä.
Hei! Haluamansa kuvan (valokuva, piirros) tai tekstin voi painattaa esim Paitakulmassa tai muissa tekstiili/mainostuotteita työkseen tekevissä yrityksissä myös omaan vaatekappaleeseen. Netistä löytyy varmaan useitakin vaihtoehtoja...
Levollsia piinapäiviä, ja mukavaa kesää muutoinkini sinulle ja perheellesi !
toivottaa Aaltis
 
Hei, onko kellään tietoa/kokemusta saako mistään ketjukaupasta (Sokos, prisma jne) bodyä tai t-paitaa jossa lukisi isosisko, joko suomeksi tai englanniksi? Vai saako vain netistä tilaamalla Suomessa? Mietiskelen tässä miten asiasta kerrottaisiin, mikäli varhaisultrassa kaikki hyvin viikon päästä.

Ei oo tullut vastaan kaupassa, tosin en ole sillä silmällä katsellut. H&M:llä näytti olevan verkossa myynnissä ja netistä pystyy tarkastaan myymäläsaatavuuden. Koot oli vasta 92 alkaen, mikä on ainakin meidän esikoiselle aivan liian iso vielä.
 
Ajattelin myös tilata niin kliseiset mummi/vaari -paidat omille vanhemmilleni. 😅 VU on vasta 3viikon päästä niin hyvin ehtii onneks netistäkin. Niin mun kuin miehenkin vanhemmista tulee ensimmäistä kertaa isovanhemmat niin voin vaan kuvitella sitä hössötyksen määrää 😅
 
Meillä tosi monet lähipiiristä ja kavereistakin tietää, koska ollaan oltu hoidoissa ja ovat osanneet odottaa tietoa, että kuin kävi. Lisäksi olen pohtinut tota samaa, että jos keskenmeno tulee, niin siitäkin on meidän helpompi kertoa sitten ihan avoimesti.

Mutta esikoiselle (4v) kertominen mietityttää. Mies olisi halunnut kertoa heti, mutta olen saanut nyt pidäteltyä ainakin varhaisultraan asti. Pikkusisarusta on hän toivonut jo pitkäön. Noh, onhan tässä se riski, että joku sukulainen möläyttää asian ja sitten lapsi saa tietää, että häneltä on salailtu asiaa. En tiedä osaisiko siitä mieltään pahoittaa, mutta olisi tietty kiva, että hän kuulisi sen meiltä vanhemmilta 🙂
 
Minä kerroin kahdelle parhaalle ystävälle ja omille vanhemmille. Vanhemmille en olisi vielä kertonut, mutta olivat hoitamassa viikon verran esikoista ja mulla oli niin huono olo, että en vaan jaksanut esittää olevani iloinen ja hyvinvoiva. Paljon helpotti jo, kun sai vaan ääneen valittaa :tears:
 
Me ollaan kerrottu vanhemmillemme ja tuleville tädeille ja sedille. Lisäksi niille ystäville, jotka tiesi yrittämisestä ja joille on halunnut kertoa/vietetty aikaa syöden tai juoden ja siinä tullut ilmi. Tämä on mun ensimmäinen raskautuminen ja koen, että oli tärkeää jakaa iloiset uutiset silläkin uhalla, että käy huonosti. Tiedän, että meidän läheiset on silloinkin vierellä kulkemassa ❤️
 
Mun kaksi hyvää ystävää ja mun vanhemmat tietää. Toisessa ketjussa jo kirjoitinkin, että aikaisessa vaiheessa kerrotaan niille, joille haluaisin mahdollisesta keskenmenostakin kertoa. Heidän tuki siinä vaiheessa olisi korvaamattoman tärkeää, ja niin kuin joku jo kirjoittikin, on kivempi päästä ensin kertomaan iloisia uutisia. Varsinkin äitini iloinen reaktio tuntuu ihan sydämessä asti! 💕

Pomolle en missään nimessä halua kertoa ennen nt-ultraa, sillä hän on hölösuu pahimmasta päästä ja varmasti onnistuu möläyttämään jollekin. Ongelma on se, että toissa viikolla (en siis ollut plussannut vielä) pomo soitti ja kyseli lähdenkö yhteen projektiin mukaan kun palaan hoitovapaalta töihin alkuvuodesta.. Heh heh. Lupasin miettiä asiaa! 😅
 
Ite en oo kertonut kun vasta miehelle tietenki ja kummipojan äiti tietää kans kun ties että oon poistattanut kierukan ja et vauva on tervetullut. Lapsille kerrotaan vasta ultran jälkeen eli elokuussa. Ja varmaan muillekkin silloin. Eniten pelottaa äidin reaktio kun viime raskaudesta tokas vaan et mitä v****a? Ahistaa ajatus jo et pitää sille sanoa mutta toivon et ois iloinen meidän puolesta.
 
Ite en oo kertonut kun vasta miehelle tietenki ja kummipojan äiti tietää kans kun ties että oon poistattanut??kierukan ja et vauva on tervetullut. Lapsille kerrotaan vasta ultran jälkeen eli elokuussa. Ja varmaan muillekkin silloin. Eniten pelottaa äidin reaktio kun viime raskaudesta tokas vaan et mitä v****a? Ahistaa ajatus jo et pitää sille sanoa mutta toivon et ois iloinen meidän puolesta.
Ohhoh! Kaikenmoisia sammakoita sitä äiditkin suustan päästävät.
Itsekin miettisin kyllä hyvinkin tarkkaan että miten ja missä asiasta sanoisin... entäpä jos laitat tekstarin? napakan sellaisen, toiveella ettei kiroilla tällä kertaa tartte....
 
Ohhoh! Kaikenmoisia sammakoita sitä äiditkin suustan päästävät.
Itsekin miettisin kyllä hyvinkin tarkkaan että miten ja missä asiasta sanoisin... entäpä jos laitat tekstarin? napakan sellaisen, toiveella ettei kiroilla tällä kertaa tartte....
Aattelinkin laittaa viestillä kun sen aika on et sille ilmotan. Onneks ei tarvi vielä sanoa sille. 😬
 
1.Mies
2. Esihenkilöt töissä (oli pakko että joidenkin työtehtävien takia)
3.pari ystävää jotka tiesivät PAS siirrosta,
Nyt ollaan viikko appivanhempien mökillä ja aateltii ettei kerrota, ellei tule tilannetta mikä vaatii kertomisen 😂 melkeen toivon ettei tarvis.

Haluaisin taustan takia kertoa vasta paljon myöhemmin.
 
Esimiehelle voisin kertoa loman jälkeen että saa sit vapaaksi neuvolakäynnit. Muut työkaverit voi sitte jäädä pähkäilemään kun alkaa vattaa tulemaan. Ovat muutenkin turhan tiuhaan kysellyt että millon meinataan lapsia hommata. 😌
 
Mun kaksi hyvää ystävää ja mun vanhemmat tietää. Toisessa ketjussa jo kirjoitinkin, että aikaisessa vaiheessa kerrotaan niille, joille haluaisin mahdollisesta keskenmenostakin kertoa. Heidän tuki siinä vaiheessa olisi korvaamattoman tärkeää, ja niin kuin joku jo kirjoittikin, on kivempi päästä ensin kertomaan iloisia uutisia. Varsinkin äitini iloinen reaktio tuntuu ihan sydämessä asti! 💕

Pomolle en missään nimessä halua kertoa ennen nt-ultraa, sillä hän on hölösuu pahimmasta päästä ja varmasti onnistuu möläyttämään jollekin. Ongelma on se, että toissa viikolla (en siis ollut plussannut vielä) pomo soitti ja kyseli lähdenkö yhteen projektiin mukaan kun palaan hoitovapaalta töihin alkuvuodesta.. Heh heh. Lupasin miettiä asiaa! 😅
Täällä kerrottu lähiesimiehelle melkein heti plussan jälkeen, kun esimies tietty jäi just lomalle ja eka neuvola osuu sen loman aikaan. Mulla kun on 8-16 työ niin neuvolat on aina työajalla vaikka miten yrittäs vekslata. :tears:
 
Itse jouduin kertomaan parhaalle ystävälleni viimeviikolla sen keskemeno epäilyn vuoksi. Mulla olis just ollut ripsihuolto ja sain lääkärin samalle ajalle niin oli vähän pakkorako 😬 toisaalta ei haittaa kyllä yhtään, sillä tiedän että on mun tukena jos huonosti käy ja iloitsee kanssani jos kaikki menee hyvin 💕
 
No niin, nyt on sitten kerrottu isovanhemmille, kun olivat eilen yhteisessä illallispöydässä (me vietetään tänään esikoisen kaste- ja 1v-juhlaa, niin miehen vanhemmat tulivat Etelä-Suomesta tänne mun vanhempien luo käymään). Kovin olivat onnellisia asiasta. Tänään kerrotaan vielä mun veljen perheelle ja mun läheiselle serkulle. Ensi viikolla kerrotaan miehen sisaruksille. Siinä se ennen kuin on NIPT tulokset tulleet, sen jälkeen sit pitää töissä kertoa ja muutamille ystäville. Laajemmin kerrotaan vasta joskus 20+ viikoilla.
 
No niin, nyt on sitten kerrottu isovanhemmille, kun olivat eilen yhteisessä illallispöydässä (me vietetään tänään esikoisen kaste- ja 1v-juhlaa, niin miehen vanhemmat tulivat Etelä-Suomesta tänne mun vanhempien luo käymään). Kovin olivat onnellisia asiasta. Tänään kerrotaan vielä mun veljen perheelle ja mun läheiselle serkulle. Ensi viikolla kerrotaan miehen sisaruksille. Siinä se ennen kuin on NIPT tulokset tulleet, sen jälkeen sit pitää töissä kertoa ja muutamille ystäville. Laajemmin kerrotaan vasta joskus 20+ viikoilla.
Ohi aiheen, mutta pääsitkö jotenkin suorilta NIPT-testeihin vai menettekö yksityiselle omakustanteisesti?
 
Ohi aiheen, mutta pääsitkö jotenkin suorilta NIPT-testeihin vai menettekö yksityiselle omakustanteisesti?

Yksityisesti ja omasta pussista. Tehtiin näin esikoisen kohdalla, niin tehdään tässäkin raskaudessa.
 
Takaisin
Top