Raskaudesta kertominen

Me lähetään mökille, saa nähä miten ruokien yms kanssa saa pidettyy salassa.. ja iltaturvotuksen....... :D
 
Kesän aikana kerrotaan lähimmille, katotaan miten pitkään pystyy salaamaan [emoji4] töissä ehkä jo jotain epäillään kun olin kesäjuhlissa täysin alkoholittomalla linjalla.. tosin perustelin sen autolla.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään :) Muutaman viikon päästä kerron varmaan mun isälle ja siskolle. Nt-ultran jälkeen kerrotaan muille.
 
Vielä ei olla kerrottu kenellekään kun tosiaan vasta plussattiin. Lähimmille ystäville volisi ehkä jo ensi viikolla kertoa, muiden kohdalla haluaisin odottaa nt-ultraan, mutta ei taida onnistua kun on yhdet polttarit tulossa heinäkuussa ja siellä varmaan kaikki arvaa, varsinkin kun on ekasta raskaudesta vielä erkaumaa niin maha näyttää muutenkin ihan vauvamahalta ja nyt vielä turvotukset päälle
 
Koska muut kertoo isommille lapsille? Haluisin kauheasti kertoa meidän 4-veelle, mutta se ei taida olla viisasta ainakaan ennen varhaisultraa. Nyt tietää vaan mies, sisko ja paras ystävä. Juhannuksena "pakko" kertoa molempien vanhemmille ja sisaruksille eli perheen lähimmille aikuisille. Omalle ja sukulaislapsille ehkä sitten 16.7. ultran jälkeen.
 
Mä ajattelin kertoa 4v. esikoiselle mahdollisimman myöhään, koska en jaksa niitä kyselyitä, että koska se tulee :grin Ja kun haluan, et se on sit niin varmaa kuin voi olla, niin ehkä tosiaan sit vasta rakenneultran jälkeen... Osa lähipiiristä meillä jo tietää muttei kaikki. Odotellaan osan kanssa ar-ultraa eka ja sit vasta.
 
En kans ihan heti kerro tolle neljä veelle. Ku ees tiiä onko tuolla kohdussa ketään. :/
 
Kerroin heti plussattuani ystävälle, joka on myös neuvolassa terkkarini ja saisi tietää ensimmäisten joukossa joka tapauksessa. :happy: lisäksi pari ystävää, toisen kanssa on ollut yrityksestä puhetta ja toki hän on niin läheinen, että kertoisin muutenkin, toisen tulevista häistä jouduin kieltäytymään raskauden myötä yöksi jäämisestä ja toki hänkin niin läheinen, että ei haittaa kertoa jo ajoissa.

Mies kertoi kaverilleen joka sattui tulemaan meille viettämään kesälomaa juuri plussauspäivänä. Omille vanhemmilleni kerron varmaan myös melko pian, miehen puolen sukulaiset saa odottaa lähemmäs np-ultraa, samoin loput ystävät. Tai tietysti tilanteen mukaan, en välttämättä jaksa keksiä tekosyitä kieltäytyä esimerkiksi viinilasillisesta. :joyful:

Ja loput sukulaiset sitten joskus. Töissä en haluaisi kertoa kovin pian, esikosta jouduin saikulle pahoinvoinnin vuoksi jo heti alussa. Toisaalta varmaan hyvä kertoa esimiehelle jo hyvissä ajoin, etten ole kovin pitkään töissä viihtymässä :rolleyes: Katsotaan kuinka kauan maha pysyy työkavereilta piilossa, esikoisesta piilottelu onnistui melko pitkään.
 
Mäkin uskaltaisin nyt viimein tänne kirjoitella, tänään selkeän plussan jälkeen (lauantaina testi oli haalea plussa). Taustalla siis keskenmeno alkuvuodesta ja nyt salaa toiveikkaana tämän suhteen.. Mutta vielä ei miehen kanssa olla kerrottu läheisille, eikä kerrotakaan vielä, joten johonkin halusin päästä turisemaan yhtä aikaa ihanaa, mutta myös jännää miten käy...
 
Minä en uskalla oikein kertoa kellekään. Yksi hyvä ystävä mutta viimeks se ties ennen muita vaan sen takia kun kävi usein kyläilemässä ja jäin aamupahoinvoinnista kiinni. Oli ihan järkky pahoinvointi viikkoja. Nyt aattelin että ennen rakenneultraa en kerro kellekään jos ei jostain syystä ole pakko. Kyllä kaikki näkee sitten joskus aikanaan.
 
Meillä olis myös suunta mökille, jossa on paljon muitakin viettämässä juhannusta. Mitenköhän tän saisi vielä pidettyä salassa, pitääköhän ostaa alkoholiton punaviini ja ottaa siitä lasillinen huijaukseksi niin ettei kukaan näe pulloa:smiley-angelic006 mä en kyllä muutenkaan juuri ota mitään mutta usein kyllä tälläisissä tilaisuuksissa sen lasin-pari viiniä...
 
Minä oon omalle lapsuuden perheelle kertonut ja tänää kerrotaan miehen vanhemmille ja siskolle kun menemme heidän mökille juhannuksen viettoon. Aattelin, että on helpompi kertoo ku on näitä ruokarajoitteita ja sitte ku tapa ollu itselläki ennen raskautta ottaa alkoholia. Jännitti hirveesti mite oma perhe uutisen ottaa, mutta ilmeisen hyvin ottivat. Samoin jänskää, miten anoppilassa asia otetaan. Tosin koko meidän viiden vuoden seurustelun ajan anoppilassa on kokoajan vihjattu, että lapsenlapset ois kivoja:D
 
Yhdelle ystävälle kerroin jo, toiselle huomenna kun mennään heille juhannuksen viettoon ja holiton linja ei ihan ollut suunnitelmissa. Perheille kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen, ovat tietoisia että toinen lapsi on tervetullut joten ei liene yllätys kenellekään.
 
Mekään ei olla vielä kerrottu kellekään tutulle, ainoastaan terveydenhoitopuolella varmaankin neljälle-viidelle ihmiselle. Toisaalta haluaisin kertoa ihan hirveesti, kun varhaisultrassakin käytiin, mutta toisaalta haluaisin odottaa sinne 12 viikon ultraan.:rolleyes: Mulla on melkonen stressi elämässä meneillään ja jos pirpanalle käykin jotain, en jaksaisi alkaa kaikille kertomaan, ettei toinen jaksanutkaan mukana.

Tai lähinnä en jaksaisi sitä vakuuttelua, että mulla kaikki hyvin ja toisten pahaa mieltä. Oma paha mieli riittäisi. Olenko ihan hakoteillä tän kanssa vai miten te aattelisitte?
 
Mekään ei olla vielä kerrottu kellekään tutulle, ainoastaan terveydenhoitopuolella varmaankin neljälle-viidelle ihmiselle. Toisaalta haluaisin kertoa ihan hirveesti, kun varhaisultrassakin käytiin, mutta toisaalta haluaisin odottaa sinne 12 viikon ultraan.:rolleyes: Mulla on melkonen stressi elämässä meneillään ja jos pirpanalle käykin jotain, en jaksaisi alkaa kaikille kertomaan, ettei toinen jaksanutkaan mukana.

Tai lähinnä en jaksaisi sitä vakuuttelua, että mulla kaikki hyvin ja toisten pahaa mieltä. Oma paha mieli riittäisi. Olenko ihan hakoteillä tän kanssa vai miten te aattelisitte?

Ymmärrän hyvin pointin! Me kerrottiin lähiperheelle tosiaan, mutta ootellaan rauhassa muiden osalta. Puolensa ja puolensa.
 
Takaisin
Top