Raskaudesta kertominen

Mä oon kertonu vasta hyvälle ystävälle ja mies tietenki tietää. Varmaan pakon eessä on juhannuksena kerrottava miehen porukoille kun on kuitenki näitä ruokarajoitteita tms mistä muutenki varmaa jo epäilisivät. Omille porukoille kerron varmaan myös sitte kun kasvotusten nähdään heinäkuun alussa. En haluis kertoo enne np-ultraa mutta on pakko. Toisaalta voi olla hyväki, että tietävät niin ovat sitte tukena.

Töissä en varmaa kerro enne np-ultraa ellei sitte joudu tilanteeseen, jossa joutuu kertomaan. Tosin siellä kyllä kaikki mun vauvakuumeesta tietää, että eiköhä kohta laske 1+1.. onneksi alkaa juhannukselta kesäloma niin ehtii tottua ajatukseen:happy:
 
Mä kerroin parhaalle ystävälle eilen. Ar ultra on ennen loman loppumista ni ehkä sen jälkeen saatan kertoa parille ystävälle. Perheiltä yritetään pitää salassa mahd. pitkään. Täytyy katsoa kuinka kauan turvotusta voi peitellä..:hilarious:

On miljoonat juhlat nyt kesällä ja täytyy noita mekkovalintoja vähän miettiä ettei paljastuisi.:p
 
Mä olen ajatellut kertoa omalle äidilleni tässä lähiviikkoina. Meillä on tylsiäkin uutisia perhepiirissä ja ajattelen, että hänelle tekisi hyvää saada hyviäkin uutisia vaihteeksi. Mun vanhemmille tämä tulokas olisi ensimmäinen lapsenlapsi ja hyvin odotettu sellainen. Miehen perhe varmaan saa tietää sitten, kun itse huomaavat - mies ei koe tärkeäksi olla heti kertomassa. Toisin kuin minä.
 
Mäkin mietin että tää turvotus saattaa kyllä paljastaa raskauden paljon ennen kuin haluaisi kertoa :/
 
Mä olen ajatellut kertoa omalle äidilleni tässä lähiviikkoina. Meillä on tylsiäkin uutisia perhepiirissä ja ajattelen, että hänelle tekisi hyvää saada hyviäkin uutisia vaihteeksi. Mun vanhemmille tämä tulokas olisi ensimmäinen lapsenlapsi ja hyvin odotettu sellainen. Miehen perhe varmaan saa tietää sitten, kun itse huomaavat - mies ei koe tärkeäksi olla heti kertomassa. Toisin kuin minä.

Onkohan tuo yleistäki miehillä et ei oo niin tärkeää kertoa. :D Musta tuntuu että ukko ei kerro omilleen ennen ku tää syntyy.. Mä en oo vielä tavannu ees hänen isää :D
 
Mäkin mietin että tää turvotus saattaa kyllä paljastaa raskauden paljon ennen kuin haluaisi kertoa :meh:

Miusta tuntuu ihan samalle, ekassa raskaudessa meni melkein neljä kuukautta ennenko huomas mitään, nyt tuntuu että maha on heti plussan jälkee "plumpsahtanu" ulospäin :hilarious:
 
Täällä kanssa yksi, joka miettii miten pitkään pysyy salaisuutena raskaus. Ajattelin tosiaan pitää mahdollisimman pitkään salassa, mutta turvotus täällä myös aivan kamala.
Ainakin pari kiloa pelkkää turvotusta. Ja painoindeksi on 21 eli aika laiha oon ja kaikki turvotukset näkyy kyl.
 
Mä kerroin parille läheisimmälle ystävälle. Muille en varmaan ennen kuin ollaan vähän pidemmällä, ehkä np ultran jälkeen. Miehellä ei tunnu olevan mikää kiire :D
 
Tämä turvotus on kyllä tosi voimakasta, voi olla että kohta saa kaivaa kaapista löysempää yläosaa.. eikä pelkästään vatsalla, tuntuu että kasvot on kans pyöristynyt yhtäkkiä.
 
Mies tietää ja mun paras ystävä. Täytyy sanoa, että ystävän ilon kiljahdus tuntui luissa ja ytimissä :Heartred Hän on myös raskaana, joten tiedossa on aivan erityistä vertaistukea!
 
Oon kyllä viettänyt tässä aikaa miettien, että miten uutisen voisi kertoa läheisille. Jotain erityistä olisi ihana keksiä! Täytyy miettiä ideoita ja josko sitten kertoisi varhaisultran jälkeen ainakin perheille. Hyviä ideoita otetaan vastaan!
 
Kerroin ensin miehelle, sitten äidille ja kummityttöni äidille. Seuraavaksi olisin kerronut isille, mutten ehtinyt (kuoli viikkoa ennen kun plussasin.)
Veli on kysellyt yllättävän paljon ”ootko raskaana?” Ja ties mitä muuta, ihan vain vaistonvaraisesti, ellei äiti sitten ole lipsauttanut.[emoji23] Inhottaa jopa kertoa miehen vanhemmille. Ovat sillä kannalla, että lapset tehdään 30.v vaikka itse saivat esikoisen niin, että kerkesivät juuri täysikäisiksi. En ymmarra.
 
Me kerrottiin molempien vanhemmille ja sisaruksille, on tosi läheiset välit kaikkiin ja muutenkin jaetaan paljon ihan arkisiakin kuulumisia päivittäin. Myös taustalla 2v lapsettomuus ja hoidot, joista tiesivät, niin olisi ollut hassua valehdella inssin tuloksesta. Ajateltiin, että jos tässä nyt käykin vielä joku surkea käänne, niin ainakin on läheiset tietoisia ja tukena.
 
Toi kertominen vanhemmille on vaikeeta. Tänäänki veljen vaimolle vaan totesin asian niinku se on mut vanhemmat. En saa sanaa suustani. Mitähän mä pelkään. :/
 
Mä taas tänään lipsautin äidilleni vahingossa puhelimessa.. sano että ei iskälle kerro vielä vaikka lupasin.(meidän iskä ties meidän kihlauksesta aiemmin äiti vissii kostaa:D). Kyllä vähä harmitti se että asian vaan tokasin hänelle. Onpaha kerrottu:)
 
Mies tietysti tietää ja minun äitini.

Muille kerrotaan varmaankin vasta ekan ultran jälkeen.
 
Näin unta viime yönä että möläytin töissä olevani raskaana :eek: Olen oikeasti kesälomalla vielä ensi viikon, mutta on tässä kyllä tullut mietittyä miten saan töissä tämän vielä salattua... Parille läheisimmälle työkaverille kerron varmaan aiemmin kuin muille. Kahdelle ystävälleni olen kertonut ja toiselle siskolleni.
 
Takaisin
Top