Raskaudesta kertominen

Minä kerroin miehelleni heti plussauksen jälkeen ja yhdelle hyvälle ystävälle. Mies kertoi myös yhdelle ystävälleen, mutta kaikille muille ajateltiin kertoa vasta 12vk jälkeen kuten esikoisenkin kanssa. Oltiin niin kovasti odotettu kaveria meidän ihanalle pienelle pojalle!

Sitten tuli ensimmäinen neuvola 8 viikolla ja maailma romahti. Koko vastasi 6 viikkoa eikä sydänääniä kuulunut tai näkynyt. Keskeytynyt keskenmeno. Tyhjennys suunniteltu nyt tälle viikolle.

Oli hyvä etten ollut kertonut kaikille, olisi ollut raskasta toitottaa kaikille miten kävi. Nyt voin rauhassa omaan tahtiini purkaa oloa valituille ihmisille.
 
Kerroin tällä viikolla töissä oman tiimini jäsenille, koska ollaan kuitenkin jatkuvasti tekemisissä. Kaksi sanoi, että oli aavistellut jotain! Olin kuulemma ollut vähän kummallinen viime aikoina. Itse luulin onnistuneeni hienosti hämäämään kaikkia... Sitten toinen näistä ihmisistä kertoi, että oli nähnyt unta musta kaksosten kanssa. Hänellä on ollut paljon enneunia, joskus hyvin tarkkojakin sellaisia. Olen yleensä aika skeptinen tällaisiin juttuihin, mutta nyt kieltämättä jännittää... Ensi viikon nt-ultraa odotellessa. :woot:
 
Meillä tilanne on se että itse en haluaisi vielä kertoa asiasta kenellekään, kun taas mies haluaisi kuuluttaa kaikille. Nyt kun np-ultrassa kaikki todettu olevan ok, niin painostus on vaan lisääntynyt. Meillä on vaan niin eri kuva asiasta. Esikoista odotellaan ja vaikka kovin toivottu onkin, niin itsellä tässä tuntuu olevan todella paljon käsiteltävää ja haluaisin tottua tilanteeseen rauhassa. Ollaan onneksi jo saatu yhteisymmärrys siitä, että vanhemmille ja ylipäätään sukulaisille kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen, olin valmis tai en. Ymmärrän tietysti myös miestä ja sanonut, että on ihan okei, että kertoo parille hyvälle kaverilleen, sillä tiedän että haluaa asiasta puhua jonkun muunkin kuin minun kanssa.
En ajatellut että tästä tulisi näin ahdistava asia, etenkin kun normaalisti jaan hyvien ystävieni kanssa lähes kaiken, mutta olen luottavainen että pikkuhiljaa asiat loksahtavat minunkin päässäni kohdilleen. :)
 
Meillä tilanne on se että itse en haluaisi vielä kertoa asiasta kenellekään, kun taas mies haluaisi kuuluttaa kaikille. Nyt kun np-ultrassa kaikki todettu olevan ok, niin painostus on vaan lisääntynyt. Meillä on vaan niin eri kuva asiasta. Esikoista odotellaan ja vaikka kovin toivottu onkin, niin itsellä tässä tuntuu olevan todella paljon käsiteltävää ja haluaisin tottua tilanteeseen rauhassa. Ollaan onneksi jo saatu yhteisymmärrys siitä, että vanhemmille ja ylipäätään sukulaisille kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen, olin valmis tai en. Ymmärrän tietysti myös miestä ja sanonut, että on ihan okei, että kertoo parille hyvälle kaverilleen, sillä tiedän että haluaa asiasta puhua jonkun muunkin kuin minun kanssa.
En ajatellut että tästä tulisi näin ahdistava asia, etenkin kun normaalisti jaan hyvien ystävieni kanssa lähes kaiken, mutta olen luottavainen että pikkuhiljaa asiat loksahtavat minunkin päässäni kohdilleen. :)

Ihan rauhassa vaan. Mulla oli esikoisen kanssa samat fiilikset kertomisesta ja sen jälkeen kun oltiin kerrottu niin yritin pitää kaiken raskauteen liittyvän omana tietona. En siis halunnut että kukaan kokeilee liikkeitä tai kyselee mistään mitään. Mies parka kärvisteli mukana :p
 
Me tehtiin testi miehen kanssa yhessä. Muille ei olis kerrottu vieläkään, mutta kun kaverin kanssa oltiin juuri viikon reissussa, niin ei siinä auttanut yrittää sanoa, että olen tässä juuri tipattomalla maaliskuulla meidän reissun aikana.. Kun nyt kuitenkin on reissattu melko usein yhessä. Mies ei haluaisi vielä muille kertoa, ehkä en itsekään, kun on vasta 10+4. Maha on tosin jo niin turvoksissa, että saapi nähä milloin joku arvaa...
 
Oli pakko lopulta kertoa yhdelle ystävälle, kun varattiin reissu toukokuulle. Ajattelin että on reilua mainita ajoissa, että joudun olemaan tipattomalla. Tuli tosi helpottunut olo, kun vastaus oli, että samoin. :grin Ja melkein samoilla viikoilla mennään, joten saa vähän vertaistukeakin. :)
 
Oltiin miehen kanssa puhuttu, että kerrotaan kaikille vasta ekan ultran jälkeen. Nyt on siis koko lähipiiri infottu. Ihanaa kun ei tarvitse enää salailla!!!
 
Oli pakko lopulta kertoa yhdelle ystävälle, kun varattiin reissu toukokuulle. Ajattelin että on reilua mainita ajoissa, että joudun olemaan tipattomalla. Tuli tosi helpottunut olo, kun vastaus oli, että samoin. :grin Ja melkein samoilla viikoilla mennään, joten saa vähän vertaistukeakin. :)

Oi ihanaa :) Mun kaveri menee 12 viikkoa edellä. Vaikka hänellä onkin jo kolmas ja mulla eka niin aika ihanaa kun ollaan sitten samaan aikaan äitiyslomallakin.
 
Onko kukaan kertonut esim. isovanhemmille jollain hauskalla kuvalla, johon on ujutettu myös esikoinen/muut aiemmat lapset?

Mä oon kertonut vasta kahdelle ystävälle, mutta isovanhemmille ja töihin pomollekin vois lähiaikoina ilmoitella. Isovanhemmille ajateltiin laittaa joku hauska kuvaviesti asiasta, kunhan keksin jonkin kivan. Esikoinen voisi olla kuvassa myös. :)
 
Oi ihanaa :) Mun kaveri menee 12 viikkoa edellä. Vaikka hänellä onkin jo kolmas ja mulla eka niin aika ihanaa kun ollaan sitten samaan aikaan äitiyslomallakin.

Täällä myös ekaa odotellaan ja kaverilla tulossa toinen. Meillä on vaan pari viikkoa välissä, niin ihan hauska seurata tätä etenemistä. :)
 
Mies oli paikalla testiä tehdessäni. Parhaalle ystävälleni kerroin pari päivää myöhemmin. Yksi kaverini arvasi, että olen raskaana kun en syömään mennessämme halunnutkaan jakaa viinipulloa hänen kanssaan. (Kuulemma juon AINA viiniä kun mennään ulos. ) Kolmannelle kaverille kerroin ultran jälkeen. Hän oli kuulemma aavistellut ja odotellutkin jo tällaisia uutisia.

Emme ole vielä mieheni kanssa kertonut raskaudesta minun tai hänen vanhemmilleen, eikä myöskään mieheni lapsille. Nuorimmainen asuu meidän kanssa ja ajattelimme lähiaikoina kertoa hänelle, jonka jälkeen myös vanhemmille lapsille ja mieheni vanhemmille. Vielä mietin, miten omille vanhemmilleni kertoisin uutisen. Taidan ehkä skypettää äidin kanssa (asuu kauempana), jotta näen hänen ilmeensä kun kerron asiasta.
 
Mies sai tietää heti kun tein testin. Hyvälle ystävälle kerroin myös heti testin tehtyäni. Olin hänen kanssaan jutellut yrityksestä jo aiemmin niin oli luontevaa kertoa.:)

Vanhemmille ja kavereille kerrottiin samana päivänä kun oltiin käyty np-ultrassa. Esimiehelle tuli kerrottua myös np-ultran jälkeen. Onpahan helpompi sitten jatkossa asioida neuvolassa ym. kun ei tarvitse töissä keksiä selityksiä menoille. Työkavereille kerron varmaan myöhemmin kun vatsa alkaa näkyä.
 
Mies sai kuulla heti kun testin olin tehnyt ja samoin hyvä ystävä. Töissä jäin esimiehelle kiinni perjantaina. Muille ei ole vielä kerrottu. Tai miehen vanhemmat tietää, mies kertoi heti (hänelle ensimmäinen lapsi).
65421495de9d399471939d42ced43f62
 
Mä oon kertonu jo kaikille ja aprillipäivänä facebookissaki :D Mies lähimmille kavereilleen ja sukulaisille.
 
Pyllerö, otettiinko sut tosissaan ku aprillipäivänä kerroit :grin Mäkin meinasin someen julkasta mut julkasen vasta ru:n jälkeen niinkun esikoisestakin.
 
Melkein heti plussaamisen jälkeen kerroin parille hyvälle kaverille, jotka tietää jo pidemmästä yrittämisestä. Mies on ollut niin innoissaan, että kertoi melkein heti parhaimmille kavereilleen, pikkuhiljaa piiri on laajentunut, jopa tutulle baarimikolle piti hehkuttaa. :grin Aina kysyessä mieheltä paljastuu uusia jo tietäviä ihmisiä. :grin Varhaisultran jälkeen kerrottiin appivanhemmille ja omalle äidille + muutamalle muulle sukulaiselle. Viime viikolla nt-ultran jälkeen tunnustin pomolle, oli kyllä ihanan innoissaan. :) Nyt odottelen tilaamaani bodya, jolla tarkoitus paljastaa asia somessa, sitten tietää kaikki eikä tarvitse enää salailla. :rolleyes: On kyllä tehnyt mieli pystyttää kyltti torille että meille tulee vauva. :joyful:
 
Tänää oli ultra ja oon alkanu oikein urakalla kertomaan :D Koska tuntuu et mitä pidempi aika ultrasta niin alkaa pelottaan liikaa joten parempi kertoa nyt kaikille :D Facessa kylläkin ajattelin julkaista varmaan vasta äitiyslomalle jäädessä. Katsotaan...
 
Minäkin aloin heti nt-ultan jälkeen ihan avoimesti kertomaan raskaudesta sitä mukaa kun sopivia tilaisuuksia on tullut.
 
Takaisin
Top