Teen ihmisläheistä asiakaspalvelutyötä, jossa olen pitkiäkin aikoja saman asiakkaan kanssa. Tämän vuoksi olen joutunut kertomaan joillekin asiakkailleni jo hyvissä ajoin, etteivät he luule minulla olevan krapulaa, jos käyn kesken kaiken vessassa oksentamassa, tai jos olen muuten vain huonovointinen.
Olin puhelimessa testin tekohetkellä ystäväni kanssa, eli hän oli ensimmäinen, joka tiesi. Heti tämän jälkeen soitto miehelle. Sitten kerroin parille kaverille ja työkavereille, jotteivät he ihmettelisi mikä minulla on (hormonit ja etova olo jne)...
Äidilleni ja isälleni kerroin aika pian näiden muiden jälkeen. Veljelle ja isoäidilleni en ole vielä kertonut, kerron vasta myöhemmin, vkon 12 jälkeen.
Somessa en välttämättä kerro, ennen kun on kunnon maha jo näkyvissä, jos silloinkaan. En päivittele henk.koht. kuulumisiani muutenkaan someen mitenkään usein...
Eniten ärsyttää kysymykset: "oletko nyt ihan varma tästä, että meinaat pitää sen?!"
Olen kuitenkin 29v ja odotan esikoistani. Mielestäni nämä kommentit ovat tulleet tökerösti, liian suoraan, ja loukanneet myös minua. Jotkut ovat jopa sanoneet, että "sinuna tekisin abortin." Pahinta, että nämä kommentit ovat tulleet heiltä, joita pidin läheisimpinä ystävinäni. Ja olen itse tässä vauvakuumeillut jo vuoden päivät ja iloinen sisälläni kasvavasta uudesta elämästä.
Yksi niinkutsuttu ystäväni jopa suuttui minulle, kun olin kertonut muutamille muille raskaudestani, ennen häntä. Olin niin puulla päähän lyöty hänen tunnereaktiostaan, että jätin hänet yksin terassille mököttämään ja lähdin kotiin, kuunneltuani ensin 20 min.miten en arvosta häntä ystävänä ja miten hän olisi kertonut minulle heti vastaavanlaisessa tilanteessa.
Mielestäni jokaisella on oikeus kertoa toisille milloin on itse valmis ja tavalla, minkä itse kukin kokee parhaaksi. Hänestä en olekaan sitten kuullut sen tapaamisen jälkeen mitään.
Jos jotain positiivista tästä haluaa hakea, niin tiedänpähän kaiken tämän sonnan jälkeen mitä muilta olen saanut osakseni, miten itse en käyttäydy toisia kohtaan, kuullessani vastaavanlaisia uutisia.