Raskaudesta kertominen

Kerroin mun äidille. Reaktio oli tosi varovaisen ilonen koska tietää että mua pelottaa uus keskenmeno yli kaiken. Yritti kuitenkin tsempata. Sanoi olevansa varma että kaikki menee hyvin tällä kertaa. Mä en usko ennen kun nään... mutta sillai huojentavaa että voin aina soittaa nyt äitille kun tuntuu pahalta ja pelottaa.

Me kerrotaan lähiperheelle nyt ar-ultran jälkeen. Vanhemmille ja sisaruksille. Pari läheisintä kaveria tietää myös.

Kyllä me ilmoitimme plussauksen jälkeen lähipiirille, ovatpahan sitten tietoisia mikäli tapahtuu mitään suuntaan tai toiseen - ei tarvitse selitellä vointejaan tai vatvoa mahdollista keskenmenoa, kun kaikki "tärkeät ihmiset" ovat tietoisia missä mennään :happy:

Ar-ultran jälkeen kerrotaan tuleville isovanhemmille ja sisaruksille. Muut saa sitten huomata omia aikojaan.

Hui :) Vähänkö jännittää kertoa, kun en yhtään tiedä miten kukakin suhtautuu asiaan.. o_O Mies toivoi, että sit 8+0 ekan neuvolakäynnin jälkeen kerrottais isovanhemmille. Muille sitten rv 12 jälkeen sitä mukaa kun tavataan, serkuille yms puolitutuille ei kerrota.

Mä oon kertonut yhdelle kaverille ja hänen miehensä tietää myös. Mies on kertonut parille kaverilleen. Mulla on ensi viikolla sukulaisnaisten reissu tiedossa ja siellä täytyy varmaan kertoa :D Mieskin voi sitten kertoa omille vanhemmilleen jos haluaa. Itse olisin halunnut pitää asian salassa vielä jonkin aikaa, mies haluaisi kovasti jo kertoa kaikille :) Nyt 7+0.

Kerroimme plussan jälkeen molempien vanhemmille ja sisaruksille. Ensimmäisen ultran jälkeen aiomme kertoa asiasta hyville ystävillemme. Asiasta kertominen oli silti yllättävän jännittävää. Kaikki ilahtuivat uutisesta todella, ja äidit rupesivat heti intoilemaan siitä, että pääsevät ostamaan vauvan vaatteita :D.

Mä kerroin mun parhaalle ystävälle jo. Muille ehkä ekan ultran jälkeen. Kävin näin nopeana tyttönä ostamassa jo 5kk isoveljelle isoveli bodyn, minkä avulla kerrotaan sitten läheisille! Plussanhan sain testiin vasta aamulla. :D

Sosiaalisessa mediassa ehkä kun maha näkyy. :)

Töissä joutuu heti sanomaan pomoille, ku joutuvat järjestelmään mitä töitä voin raskaana tehdä. Toiv pysyis muilta salassa vielä sinne 12 viikolle saakka, mut enpä usko. Viimeks kaikki ties töissä jo ennen rv 7. Miehen lisäksi sisko ja kaks kaveria tietää, nyt siis rv 5+ menossa ( selviää sitte uässä tarkemmin ) muille läheisille kerron varmaan ku eka uä takana. Somessa rakenneuän jälkeen.

Voih, mun tekisi niin mieli kertoa uutinen koko maailmalle! Miten sitä malttaakaan odottaa ensimmäiseen ultraan? :rolleyes:

Tosin kovasti jännittää ihmisten reagtiot.. :D

Minä vielä tuolla kuumeilijoissa mutta jos haluatte tehdä jonkin ikimuistoisen "raskaus ilmoituksen" niin käykää katsomassa aivan loistavia koottuja "pregnancy annoucment" juutuubista :'D
Niille saa nauraa iha täysii kyllä.

Ja onnea teille kaikille odottajille! <3 nimim. Perästä tullaan :D

Ajatuksissa olis joku kivempi ku vaan ilmotus, meille tulee vauva. Oon jo googlen kautta ettiny vinkkejä,mutta ei oo vielä löytyny muuta ku esikoisen paitaa ja ultrakuvaa tms. Täytyykin käydä kattomassa.

Kiitos vinkistä Mamaminion :happy:

Me ei olla "uskallettu" kertoa vielä kenellekään. Kun kaikki sukulaiset ja ystävät tietää että meidän lapsiluku piti olla täynnä eikä lapsia todellakaan pitänyt enää tulla. Kerään voimia että jaksan henkisesti kuunnella ne kaikki "vahinkolapsi"- ja "eiköhän nuo olisi riittänyt jo" -kommentit. :(
Sosiaalisessa mediassa raskaudesta kertominen ei ole meidän juttu. Kerromme siellä kyllä kun vauva on syntynyt. :)

Ajatuksissa olis joku kivempi ku vaan ilmotus, meille tulee vauva. Oon jo googlen kautta ettiny vinkkejä,mutta ei oo vielä löytyny muuta ku esikoisen paitaa ja ultrakuvaa tms. Täytyykin käydä kattomassa.

Kiitos vinkistä Mamaminion :happy:

Laita pulla uuniin ja kysy mitä tämä tarkoittaa. :hilarious:

Tai sitten teet paketit niille joille kerrot ja sisään jotain vauvaan liittyvää + ultrakuva.

Me käytetään tota esikoisen paita juttua. :)

Minä haluaisin jo kertoa meidän kouluikäisille lapsille, mutta viikko pitäis ehkä malttaa vielä, koska tällä viikolla on tulossa vieraita muutamaksi päiväksi, enkä halua että lapsilta vielä lipsahtaa tieto kenellekään... Toisaalta on niin huono olo, että haluisin senkin takia kertoa... lapset varmaan ihmettelee kun makaan vaan raatona sängyn pohjalla :(
Ajattelin että viikon kuluttua (rv9+1) kun ollaan käyty neuvolassa, niin sen jälkeen kerrottais lapsille ja isovanhemmille. Olen ostanut tutin, tuttipullon ja pikkusukat, ja ne laitan paketteihin runojen kera, joissa vihjataan vauvaan. Meillä on siis kolme vanhempaa lasta. Vielä jos saisi videolle kun avaavat paketit ja lukevat runonsa ääneen, että minkälaiset reaktiot sieltä nousee :) Vois vaikka isovanhemmille lähettää videon ja kertoa siten vauvauutisen :) Meillä ei lapset varmaan osaa epäillä vauvaa tulevaksi; ovat iältään jo 11, 12, 14. Jännittävää!

Appiksille kerrottiin jo ja vastaanotto oli parempi mitä ajattelin. Äiti tulee viikonlopuksi käymään. Saa nähä kerro ko heti ku käyn hakemassa junalta vai maltanko oottaa aamiaispöytään

Takaisin