Raskaudesta kertominen

Pink

Oman äänensä löytänyt
Tästä aiheesta on puhuttu vähän siellä ja täällä, joten ajattelin että olisi kiva puhua aiheesta täällä ja jakaa ihmisten reaktioita :p

Mä olen kertonut vaan äidille, jonka reaktio oli "eikä!!", positiivisella sävyllä siis. Hän tiesi että yritetään. Tänä perjantaina on tarkoitus kertoa isälleni ja veljelleni. Juhlistetaan synttäreitä joten ajattelin kieltäytyä skumpasta ja sanoa esim. "En voi nyt juoda kun muuten Flippo juo skumpat mun puolesta". Flippo siis työnimi. Katotaan sitten kauan miehillä kestää tajuta asian laita. :hilarious: Jännittää!
 
Jos huomisessa varhaisultrassa on kaikki ok, ja joku kysyy asiaa suoraa niin voisin kertoa. Suunnitelmana on kertoa mun perheelle viikon 12 jälkeen ja miehen perheelle jouluna kuvalla meistä (jos silloin näkyis jo pieni kiva maha kumpu?) ja ehkä samalla sitten muillekkin kavereille sosiaalisessa mediassa.

Viikon 12 jälkeen sitten läheisimmille ystäville ehkä kanssa. Töissä on vähän pakko kertoa, niin miehen lisäksi siellä onkin ainoat ketkä tietää.
 
Mäkin ajattelin kertoa muille vasta 12. viikon jälkeen. Töissä sitten kun uskallan tai kun on jo pakko jos maha näkyy. Jännittää kauheasti kertoa töissä, olen "alle ensisynnyttäjien keski-iän" tässä firmassa ja tuntuu että monet pitävät minua niin nuorena :nailbiting: No mutta maailman luonnollisin asiahan tämä on joten tiedän että turhaan stressailen!

Toivottavasti Lise kaikki on hyvin ultrassa, itse vielä pähkäilen pitäisikö varhaisultraan mennä vai ei :wink
 
Me ollaan kerrottu mun äidille ja kahdelle kaverille. Tiedän et ne tietää mitkä riskit on jo niiden tukea me tarvitaan kävi mitä kävi. Ajateltiin mun siskoille ja miehen vanhemmille kertoa sitten ultran jälkeen eli siis 8+0 ->

Muille ajateltiin kertoa vasta rv 12 jälkeen.

Sitä miten kerrotaan yhdelle läheiselle ei vielä tiedetä. Niille on syntymässä vauva just niihin aikoihin kun meillä rv 12 ja nähdään ne varmaan vasta sit ku mennään vauvaa katsomaan (eli voi mennä rv 13-14) ja mulla varmaan jo maha näkyy. Eli onko hölmöä silloin kertoa? Jotenkin puhelimessa kertominen ei tunnu hyvältä. Ne kyllä niiden toisesta lapsesta kertoi puhelimessa kaikille mut me ei haluttaisi. Mut voiko siitä loukkaantua et "varastetaan" huomioo niiltä? Eihän siellä olisi kun meidän perheet (kyseessä ihminen joka helposti loukkaantuu. Ja on sitä mieltä että esim synttäreillä ei voi kertoa raskaudesta).
 
Niin ja unohdin et aiotaan tehdä meidän esikoiselle sellainen paita jossa lukee "mustapa on tulossa ISOSIKO"
et sillä tavalla sit varmasti kerrotaan monille uutinen
 
En oo oikeen ees aatellu.. Kai tässä tulee mainittua molempien porukoille jossain vaiheessa. Esikosta miun isä arvas 3 päivää ekan plussatestin jälkee :D en kehannu kieltää ku suoraan kysy.. Kavereille kerroin rv 13 eteenpäin ja niin varmaan nyttenkin..
 
Minä oon omalle äidille ja parille kaverille kertonut. Ja siskolle myös. Miehen vanhemmille aateltii vaa et sit ku ne huomaa et maha näkyy jos ne sit arvaa. Ollu vähä semmost niheet kohteluu parii kertaa heilt että tää on sellainen että joo eipä mekää kerrota teille sit hirveesti mitään.
 
Ihan oikein mun mielestä että kohtelette sitten samalla mitalla takaisin. Ehkäpä oppivat sitten siitä! Millaisia reaktioita olette saaneet, ovatko kaikki olleet iloisia? Meillä suvussa paljon odotetaan että joku saisi vauvan joten varmasti tulee olemaan kaikille iloinen yllätys :happy: Ainoastaan tosiaan töissä voi tulla erittäinkin yllättyneitä ja järkyttyneitä reaktioita. Saas nähdä sitten.
 
Niin toivon mukaan oppivat. Sitten ne on ihan muuten mukavia, miehen isää lukuunottamatta, kun en oikeen tuu hänen kanssaan toimeen. Tykkäävät meidän pojasta hirmuisen paljon. Onhan se heidän ensimmäinen lapsenlapsi jota varmasti oli pitkään odotettu. :D. Kaikki ovat olleet iloisia asian puolesta ja toivovat toki että nyt menisi tämä raskaus paremmin. Isälleni kerron kun on np-ultrassa käynyt, kun hänen kanssaan ei niin läheiset välit ole.
 
Mun vanhemmat ja sisko tietää mulle se oli päivänselvää et kerron heti. Oli niin iso tuki viimeksi kun meni kesken. Muille kerrotaan varmaan rv12 jos ei sit vatsa selvästi jo kasva nyt siis 3+5
 
Mä kerroin mun vanhemmille eilen. Mulla takana yksi kkm niin koen että saan tukea jos niin käy uudelleen. Sitten kerroin hyvälle ystävälleni joka on kanssa raskaana ja kokenut keskenmenon. Sitten mun mies kertoi pikkusiskolleen. Muille ei varmaan kerrota ainakaan ennen ar ultraa.
 
Voisi pikemminkin kysyä, että kenelle en ole kertonut ;-) Mulla nyt viikkoja omien laskujen mukaan 5+4 ja plussa tuli viikko sitten. Heti plussatestin jälkeen kerroin kahdelle läheisimmälle kaverille ja yhdelle jouduin myös kertomaan samana päivänä, kun oltiin menossa festareille enkä siis voinutkaan juoda. Kahden muun kaverin kanssa taas oltiin jo sovittu terassillemenosta plussaa seuraavana viikkona ja oisin taas "jäänyt kiinni" alkoholittomuuden takia. Ok, olisin tietysti voinut perua tai keksiä jonkun antibioottikuurivalheen tms, mutta en jaksanut alkaa säätämään.

Äidille olen kertonut myös.

Tänään jouduin kertomaan myös esimiehelle, koska ollaan suunnittelemassa töissä uuden toimipisteen perustamista, jonne olisin siirtymässä ja pelkäsin vähän miten tämä raskaus vaikuttaa siihen. Voin siirtyä uuteen paikkaan ja jos tämä pikkuinen sinnittelee loppuun asti, jäädä sieltä äitiyslomalle ja tulla sitten sinne takaisin töihin :-) varhaisultra on varattu 31.8. ja jos siellä on kaikki ok niin kerron sen jälkeen muillekin töissä. Tällä hetkellä työmatka kestää noin 1,5 tuntia suuntaan ja jos/kun alkaa pahoinvointi, niin en varmaan pysty sitä bussissa istumaan.
 
Apua kääk, nyt on äidille kerrottu ja samalla siis isälle ja sisaruksille. Helpottunut olo kun sain kerrottua!
 
Mä kerroin mun siskolle ja oli kuulemma ihana yllätys :) nyt odottelen perjantain neuvolaan asti ennen kuin kerron vanhemmille. Sit ootellaan sinne rv12 jonka jälkeen asian vois pikkuhiljaa alkaa julkistaa muillekin :rolleyes:
 
Plussattu 31.7.-15 > ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Jospa pystyttäisiin pitämään salassa vk12 asti. Voidaan sitten ultrakuvien avulla kertoa :wink tuntuu vielä, että kaikki on niin epätodellista. On niin pitkä aika odottaa vk12 kun saa ensimmäisen kerran tietää todellisuuden. Vauvahaaveita on, pari positiivista raskaustestiä ja raskausoireita. Toivotaan, että kaikki olis/menis hyvin :Heartred
 
Olen jo joutunut paljastamaan raskauteni työolojen takia... Ei mahda mitään. Onhan se tosi kiusallista näin alussa...
 
Esikoisen kohdalla kerrottiin rv12 jälkeen, kun oli ultrakin ollut. Jos samaan pyrkisi tämän toisen kohdalla kanssa, mutta jos joku kyselee niin mmn, ei kai sitä voi olla myöntämättä? Kun mun ilmeestä kumminkin silloin näkee.
 
Mä ihan mielelläni kerron joillekin ystäville heti plussauksen jälkeen. Meidän vanhemmille ja sisaruksille varmaan kerrotaan myös ihan lähiaikoina. Monet näistä on jo tiennyt että yritystä on ollut :joyful:

Julkisesti varmaan vasta sitten viikon 12 tietämillä. Edellisestä raskaudesta ilmotettiin heti kaikille, nyt täytyy esikoisenkin takia pitää vähän aikaa matalaa profiilia :happy:

Eilen plussattu. Rv 4+6
 
mä olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle, kun nyt pähkäilen tämän verenvuotoni kanssa. ensi viikolla aiotaan varmaan paljastaa vanhemmille, ollaan todella läheisiä molempien vanhempien kanssa niin tuntuu luontevalta kertoa. nyt mun vanhemmat ulkomailla niin ei voida vielä kertoa :)
 
Oli muuten tänään vaikea pitää suutaan kiinni kun juttelin isän kans puhelimessa.. Sen mielestä asutaan siis liian isossa ja kalliissa asunnossa ja ois taloudellisesti meille helpompaa muuttaa pienempään.. "Mutta kun mä niin tykkään asua tässä..." :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005
 
Takaisin
Top