Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies tietysti tietää. Mun äidille kerroin ja se oli sanonu isälle :D Sit yks mun parhaimmista ystävistä tietää. Muut saa huomata vasta sitten, kun on pakko :) Esikoisen (pian 3 v) kuullen ollaan vältetty miehen kanssa puhumasta vauvasta, kun se kerää kuin imuri itselleen kaikki puheet ja puhuu ne sitten kaikille :D

Me ollaan tällä kertaa kerrottu molempien perheille tosi varhaisessa vaiheessa. Halutaan tällä kertaa ottaa alun innostuksestakin kaikki irti kun ekalla kerralla se salailuvaihe tuntui kestävän ikuisuuden. Sitten kun kerrottiin niin itse oli jo niin tottunut ajatukseen, että se vei vähän huippua siltä pirskahtelevan ilon jakamiselta, mitä se oli nyt kun itselläkin oli ilo korkeimmillaan :)

Töissä piilottelu jännittää. Haluaisin piilottaa uutisen ainakin np-ultraan asti, mutta en ymmärrä miten se onnistuu jos vatsa pömpähtää näkyviin aikaisemmin kuin viimeksi. Nyt jo selailen vaatekaappia ja katselen, että mitähän näistä vois käyttää siinä salailun loppuvaiheessa...

Mä olen kertonut äidille ja mies toki tietää, paras ystävä tietää :) yks mun luokalta tietää joka on kans hyvä ja luotettava ystävä :) sekä jotkut miehen kaverit vaikka kielsin!

Mies ja mun paras ystävä tietää, muille kerrotaan nt-ultran jälkeen! Ainakin näin on suunniteltu :rolleyes:

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Tekisi mieli kertoa edes yhdelle ystävälle, mutta toistaiseksi ei tunnu yhtään raskaana olevalta, joten olen ajatellut odottaa kertomisen suhteen. Perheelle voi sitten paljastaa tv 12 jälkeen, mutta töissä salaan vieläkin pidemmälle. Ensimmäisessä raskaudessa kerroin töissä vasta rakenneultran jälkeen rv20+ eikä kukaan epäillyt mitään. Nyt tuskin pääsen niin pitkälle.

Meillä ei vielä muut tiedä. Kattellaan sitten nt:n jälkeen. Tai tuota ennen pitänee jollekulle kertoa, et esikko piäsee hoitoon :happy: Viimeksi toimittiin samoin ja töissäkin saivat suunnilleen samoihin aikoihin tietää. Ei enää ollu selityksiä, ku aina piti tulla myöhemmin ku oli "hammaslääkäri" :D Nyt töihin kertominen männöö pidemmälle ku tuo n. 12 viikkoo tulloo täytee ennen ku töihin palaan. Viimestään 2 kk ennen äitiysloma alkuahan se pittää kertoa.

Mä oon miettiny muuten tuota, et mitä tässä alussa sanoo töihin miks on poissa jatkuvasti noiden neuvolakäyntien ajan. Veikkaisin et hammaslääkäri ei mee montaakaan kertaa läpi. Ja siellä mun pitää käydä oikeastikin nyt kevättalvella tod.näk. usemman kerran. Nyt niitä käyntejä olis sit ihan kauheesti jos laitan neuvolat samaan piikkiin...

Sen puoleen tämä päivätyö ma-pe on hankala, kun ei viikolla vapaita saa pidettyä... Oon niin surkee valehtelemaan, että nyt jo epäilen et työporukka arvaa tän hyvinkin pian. Meillä on vielä tosi pieni neljän hengen yritys, niin miten ihmeellä siinä salailet tällasta :P

Mä oon ottanut sen kannan, että jos joku arvaa/kysyy suoraan, niin mitäpä tätä salailemaan. :) Ja vanhemmat, isovanhemmat ja mun sisaruksethan jo tietää.

Jep oishan se vuorotyössä arkivapailla helpompaa järkkäillä mut normi työajalla selityksiä varmaan aikansa kehittelee mut toisekseen kuten Muik sanoo, jos joku kysyy niin miksipä salailla :)
Hammaslääkäri, fysioterapia tai hieroja jonku niskakivun vuoksi mitäs muita niit olis :D

Me ei olla kerrottu vielä kellekään..tai no, esikoisen la ryhmä tietää, mut kukaan muu ei. Kerrotaan vasta sit ultran jälkeen. Sitä en vielä tiedä koska uskallan töihin sitten kertoa. Mun piti palata töihin kesäkuussa, mut voi olla että en uskalla palata kuitenkaan joten ennen sitä on sit pakko kertoa..

Mä sanoin vaan että on "henkilökohtainen meno", mitäpä se kellekkään tarkemmin kuuluu :D Mut täällä kävi eka käry, juhlissa oli vadelmakakkua ja jätin muka vaivihkaa ottamatta ni sisko pisti heti viestin perään että mistä asti oon tikuttanu kahta viivaa :hilarious:

Mä jos sanon henk.koht. meno, niin se on sama asia sit laittaa faktat pöytään, on vähän liian pieni ja tiivis porukka meillä töissä. :P

Mä selvisin tänään kaverin synttäreiltä puhtain paperein, sanoin ihan pokkana olevani tipattomalla ja sillä selvä. Mä oon myös tupakoinut aiemmin, joten senkin lopettaminen aiheutti kyselyä. Mut se keskustelu oli ihan rakentava ja moni oli kateellinen et oon saanu lopetettua "tosta noin vaan". :D Saattoi ne jäädä siidereissään puimaan sinne vielä, mut eipä tuo haittaa, kerron kuitenkin heti niille kun uskallan :)

Mä sain neuvola-ajan reippaasti työajan jälkeen eli ei tarvi salailla sitä menoa. Olisko teillä muilla mahdollista saada myöhäisempää aikaa?

Aaria, hauska toi sun käry! :D ja hyvä et tuli viestillä niin ehti miettiä vastausta.

Pitää varmaan myös miettiä etukäteen että kuinka reagoi jos joku kysyy suoraan.. en oo ajatellutkaan vielä tuota! Meillä on työyhteisö sen verran iso ja utelias, että siellä jos paljastaa yhdelle niin tieto on päivän loppuun mennessä todella laajasti tiedossa... Siksi en ehkä ihan vielä myönnä vaikka joku kysyisikin.

Vastakysymys on aina toimiva :woot: "ai näytänkö lihoneelta?" "oletko itse, eikös raskaana olevat näe kaikkialla toisia raskaana olevia?" jne. voi skipata vastaamisen..

Hahaaaa! Mä suunnittelin jo, että kun kaverit alkaa kysellä, ni vastaan et "just meinasin samaa kysellä sulta" ;) Mut noi Aarian keinot laitan myös korvan taakse!! :P
Niin hauskaa vedättää porukkaa nyt, kun ei vielä maha oikeesti oo itsestäänselvä merkki ;)

Me on kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille. Kavereille kerrotaan vasta niskapoimu-ultran jälkeen. :)

Jos menee kesken niin me kuitenkin olisi kerrottu se perheillemme. Ja jouluna olis varmasti arvattu kun en syönyt graavikaloja enkä juonut viiniä ;)

Ei tän ihan näin pitänyt suunnitelmissa mennä. Nyt tietää tosiaan kaksi kaveria + yksi asiakkaista :D Ei vanhemmat, ei muut kaverit, mutta asiakas kyllä!

Me on kerrottu minun äitille ja meidän kummanki sisaruksille. Ja yhdelle rakkaalle ystäväpariskunnalle, jotka oottaa kans vauvaa ja jotka ties yrittämisestäki.

Pakko oli päästä heti joillekki kertomaan, että tuntuis jotenki todellisemmalta. :D

Viikonloppuna ajatus kertoa minun äitille ja sisaruksille sekä miehen vanhemmille. Ja kai sen samalla vois tuolle meidän 3,5v esikoisellekin kertoa, jänskää! :) Hän jo kovasti toivonutkin pääsevänsä isosiskoksi. :)

Takaisin