Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vähän sama juttu snuzzle. Kyllä mä voisin kertoa jo ainakin molempien vanhemmille, mutta kun se ei tuu olemaan salaisuus niillä kauaa, niin parempi ois nyt pysytellä suu supussa... Varsinkin appivanhemmat lörpöttelis ihan satavarmasti sen eteenpäin hyvinkin pian... :grin

Mä oon ihan paiseessa tän vanhemmille kertomisen kanssa. Onneks ei oo vielä kiire. Mutta meillä ei olla koskaan oltu kovin avoimia yhtään mistään, niin mietityttää vaan se että miten ja missä tilanteessa kerron vanhemmilleni. Lisäks en oo kovin läheinen miehen vanhempien kanssa (asuvat kaukana), ja panikoin sitten sitäkin..

Yritetään ehkä malttaa mielemme sinne np-ultran jälkeiseen aikaan. Vanhemmille vähän mietittiin, jos kerrottas jo varhaisultran jälkeen, mutta nyt kun se on ohi, niin vähän vielä jahkaillaan asian kanssa. Kaikki oli kyllä oikein hyvin, mutta mietityttää myös toi asian leviäminen sitten muulle suvulle. :rolleyes:

Voithan sä Hemsku olla kertomattakin. Huomaavat kyllä sitten kun vatsa alkaa näkyä, niin siinähän se tulee sitten luonnostaan tiedotettua :rolleyes: Meillä ei isän kanssa ole mitenkään avoimet välit, hyvät välit kyllä, mutta saas nähdä miten sillekään kerrotaan... Mut me aiotaan käyttää tuota tekniikkaa esim. osaan sukulaisista, koska ei muutenkaan olla jatkuvasti yhteyksissä niin saavat sitten huomata kun huomaavat vatsan :p

Mä veikkaan, että kovin monelle ei tule kertomalla kerrottua. Huomaavat sitten kysyä holittomuuden tai muun syyn takia ja lopulta näkevät mahasta. Katsotaan minkälaiset poltteet miehellä on kertoa. Toki saa omille tutuilleen kertoa jos siltä tuntuu (kunhan nyt odottaisi sen ekan ultran). Miehen vanhemmat on sen verta hössöttäjiä, että saisivat hekin joutua odottamaan niin pitkälle kun maha pysyy piilossa. Mutta mies saattaa haluta kertoa aiemmin ja se hänelle suotakoon. Itse joudun serkulle kertomaan kun suunniteltiin yhteistä reissua syyskuulle ja matka oli tarkoitus varata tämän kuun aikana.

Töissä myönsin muutaman holittoman tilaisuuden jälkeen pomolle, että ehkä tässä ollaan vähän pidemmälläkin tipattomalla. Helpottaa kummasti neuvoloiden ym. järjestelyä vaikka meillä kohtuullisen joustava työaika onkin. Muille en töissä aio kertoa, vaikka vähän kyselyjäkin tuli jo, että onko joku syy olla tipattomalla. Eli varmaan kovat huhut on jo kiertämässä. Pomo vähän yritti tiedustella, koska meinaan kertoa muille. On varmaan jo huolissaan sijaisen saamisesta. Sai hyvin epämääräisen vastauksen ja vannoi, ettei ainakaan hänen kauttaan kukaan kuule.

Me ollaan kerrottu jo pari viikkoa sitten aivan lähimmille ihmisille. Tosi epämukavaa salata ihmisiltä sellaista, jonka salaamiseen pitää tehdä töitä. Lisäksi ajattelin et näin mukavampaa kun veljen vaimo odottaa myös ja aivan varmasti tulee sit neuvolan käytävillä törmättyä tms.

Minä kerroin tänään yhdelle läheisimmistä työtovereista. Mukava päästä jakaan asia jonkun kans sielläkin. :) Maanantaina varhaisultra ja jos siellä asiat hyvin, niin sitte ens viikolla kerron myös esimiehelle, koska koen vähän epäreiluksi asian pimittämisen, kun mun työssä suunnitellaan jo syksyyn asti ulottuvia asioitakin.

Mun äiti jo kovasti kyselee, että koska saa kertoa kummeille, kaimoille, mummoille jne... Ei vaan vielä yhtään huvita kun joka puolelta tulee niitä ihanaa ihanaa onnitteluja ja itellä ihan paska olo. Haluais ensin itse päästä näiden,olotilojen kanssa voiton puolelle että vois ajatella positiivisemmin. Tai siis just et tietysti omassa sydämessä,tietää asian ihanuuden, mutta vielä ei jaksa erityisemmin hehkutella asiaa muille.

Mies, lapset (jotka ihmetelleet äidin huonoa oloa) ja kolme ystävääni tietävät. Lisäksi 4v poikamme tiedotti uutisen mieheni isoäidille ja isälle käydessämme kylässä xD

NaBS: oliko se siun lapsen suusta, ku iltalehti tällä viikolla kirjotti : Lapsi oli kertonu kylässä käydessä, että "meidän äidin massussa on salaisuus, mutta me ei saada kertoo mikä se on" :D

Ei ollu meidän x) Meillä ihan suoraan kailotti että vauva tulee ja kysyttäessä vielä tarkensi että vauva on äitin masussa.

Mä niin toivon ja odotan sitä että saisin tällä kertaa kertoa raskaudesta kun se on täysin varmaa. Samalla nimittäin pystyn myös kertomaan tm:stä niille jotka eivät sitä tiedä. Esim omat vanhemmat eivät tiedä että edes yritetään ja käytökseni syksyllä tm:n aikoihin oli aika karmivaa. Töissäkin tuli poissaoloja ja ei oikein voinut kertoa mistä oli kyse. En nimittäin suuresti nauti valehtelusta. Toisaalta oli ihanaa että ne keille uskalsi avautua niin avautuivat myös itse keskenmenoistaan. Koska muistan, että silloin oli vahvana se tunne että olen ainoa jolle näin käy. Joten pysys nyt pikkuinen mukana niin pääsen kertomaan iloisia uutisia :)

Ajattelin ensin et odotetaan nyt ainakin jokunen viikko, mutta enhän mä malttanut!Äidille oli pakko kertoa ja mies sit halus kertoa omille vanhemmilleen. Tosi läheisiä ovat kaikki ja ymmärtävät kyllä että on niin alussa että mitä vain voin vielä tapahtua. Lisäksi mun hyvä ystävä tietää,tai no se arvas kun meillä piti olla tyttöjen ilta, jota on odotettu todella kauan,viiniä ja hyvää ruokaa..no viini vaihtui veteen :)

Me oltiin ajateltu odottaa kertomisen suhteen vielä, mutta tuli tilanne, että oli pakko kertoa mun vanhemmille. Äiti on ihan mehuissaan asiasta ja aloitti hössöttämisen jo nyt :grin iskä oli ensin mennyt hiljaiseksi, silmät oli vetistyneet ja oli alkanut jotain sopertamaan, että "on hän sitä joskus jo miettinytkin..." Anopillekin oli sitten kerrottava, ettei loukkaannu jos saa tietää, että mun vanhemmat tiesi jo ennen häntä. Kuulemma oli mennyt vähän hämilleen ja alkanut puhumaan ihan jostain muusta.. luulen, että anopilla menee aikansa että sisäistää asian. Onhan se jo pitkän aikaa vihjaillut meille, mutta tais totuus tulla silti vähän yllättäen :wink

Me ei kerrota kellekkään, huomatkoot sit aikanaan itse. Tosin, niin jäätävä turvotus on nyt jatkuvasti et mentäs 30+ viikolla :D no, jos joku kysyy niin sanon et ruoka vaan maistunut.

Tänään ultran jälkeen kerroin pomolle, kun sen pitää suunnitella kesälomat ym. Muuten ei tiedä kuin mies ja mammapalsta jonne liityin aikoinaan esikoisen myötä. Vanhemmille, sukulaisille ja kavereille kerron jos kysyvät.

Mitenhän sitä toivois omaa kesälomaansa... kelan laskurilla katoin että oliko heinäkuun vikaa päivää kun vois jäädä pois.. ettei vaan menetä lomaltapaluurahojaan :D

Takaisin