Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hups :)

Huippuja ideoita kertoa ilouutinen, naurattaa täällä noita lukiessa!
Hmh me kerrottii ihan vaan kasvotusten vanhemmille ja mies pamautti ekat ultrakuvat heti meidän perheiden whatsappryhmiin

Noh, laitoin äsken äidille whatsappilla kuvan, mutta se ei oo nähny sitä viestiä..oisko menny nukkumaan aikasin. :D Piinaavaa jos se soittaakin vasta huomenna kun henkisesti ehdin jo valmistautua....

Oi ei Hemsku! Ei kiva tuollainen tilanne! Toivottavasti se sen vielä tänään näkisi :)

Näki! Tuli lyhyt viesti takaisin, katsoin parhaaksi soittaa. Sitten puhuttiinkin pitkään mutta oli ilmeisen onnellinen. Kertoi jopa ottaneensa osaa johonkin lastenvaunuarvontaan pari viikkoa takaperin :D mulla ja äidillä on aina ollu jonkinlaista telepatiaa...

Ainoostaan mun appivanhemmilta ois voinu odottaa jotain hyvää reaktioo tähän asiaan. Mies vaan pilas kaiken kertomisen ilon, kun se tosi arkipäiväsesti totes, että tulee toinen muksu. Reaktio siihen oli tosi laimee, ei sitten mitään innostusta. Varmaan johtu siitä, että luultavasti ne on jo pidempään odottanu sitä uutista ollen varmoja, että se joskus tulee. On siitä silti sellanen olo, että on tosi ankeeta, kun sielläkään ei tunnuta iloitsevan asiasta. Mies ei puhu asiasta eikä itekään jaksa olla valmistumisstressin kanssa asiasta innostunut, joten tuntuu ettei tätä lasta kukaan halua odota tähän maailmaan.

Keksimamma, ehkä se innostus sieltä tulee esiin pikkuhiljaa tällä kertaa!

Keksimamma, täälä on iso liuta akkoja jotka iloitsee täysin rinnoin (ehkä jopa kipeinkin sellaisten) sun kanssa ja sun puolesta raskaudestasi <3 Kyllä se vielä juhlauutiseksi muuttuu sinunkin lähipiirissäsi!

Me laitettiin kuva-arvoitus miehen perheelle, kukaan ei vastannu siihen mitään.. Sit muutaman päivän päästä laitettiin vähä vihjettä ja sit ne vasta tajus. Vastasivat "jee! Mut kyl me tajuttiin se kuva" Niinköhän, kai siihen olis edes joku reaktio tullu siinä tapauksessa :D Käytiin siel sit vähän myöhemmin ni ei kukaan sanonu asiasta oikein mitään paitsi miehen äiti jossain kohtaa sano et on kyllä mukavaa ku halutaan lapsia. Luulen et ne on tosi iloisia mut ei vaan oo semmosia hehkuttajia. Kertomistapaki kyllä vaikuttaa.. jos ite tekee vähän numeroo niin todennäköisemmin saa vähä voimakkaampia reaktioitaki.

Joo, kyllä tuntuu että esikoisesta kertominen kirvotti enempi reaktioita. Sai halauksia ja kaikkee. Nyt oli lähinnä semmosta hymyillen nyökyttelyä, että ahaa, okei. Paitsi tietty mun veli, jonka reaktio oli "voi v*ttu!". Kiitti -_- Mun paras ystävä ja esikoisen kummitäti oli varmaan ainoo, joka korotti innostuneena ääntään ja hihkui :) Vielä on toki monille kertomatta, mutta selkeesti on jo "vanha uutinen", kun ei oo esikoinen kyseessä.

Tylsää tuommoinen.. Kyllähän nyt jokainen lapsi on iloinen asia ja pitäisi jaksaa iloita! Itse kuusi lapsisesta perheestä ja varsinkin äidinäiti vielä viimeisenkin kohdalla hössötys täysillä päällä, kun vauva oli tulossa! :D

Me ollaan saatu ihan iloisia reaktioita perheeltä vaikka kolmas on kyseessä. Pari on kysynyt et "oliko tää suunniteltu raskaus?" :D niinku ihminen nyt ei kahta enempää vois suunnitella saavansa! :D nojoo, ehkä ihan viattomia lipsahduksia.

Tällä hetkellä meidän neiti 3v hoitaa tätä tiedotuspuolta. Sille kerrottiin perjantaina ja siitä lähtien hän on katsonut asiakseen kertoa kaikille tapaamilleen ihmisille että mun äitin masussa on vauva :)

Silloin kun kerroin äidilleni niin hän oli juuri mittaamassa verenpainettaan. Sanoin: haluutko nostaa verenpainetta vähän lisää?...meille tulee vauva. hehhehheh.....verenpainemittari näyttikin sit erroria. Sattui nyt vaan olee just niin pöljä hetki kertoa :) meillä on lähes koko suku onnesta soikeena. Ainakin mun puolen suvulle ja perheelle taisi tulla aikamoisena yllätyksenä koko homma. Ainoastaan mun yksi kaveri tiesi yrityksestämme.

Nuo sukulaisten ja ystävien reaktiot on niin ihania nähdä :) Minä en malta odottaa, että pääsen kertomaan omalle tärkeälle mummulleni, että hänestä tulee ensimmäistä kertaa isoisoäiti :cat: En tiedä pitäiskö lähettää hälle joku ultrakuvasta tehty kiva kortti vai mitä, kun vähän asutaan sen verran kaukana toisistamme, että ei olla hetkeen näkemässä toisiamme. Sen sijaan mua vähän jännittää kertoa yhdelle ystävälle, jolla tiedän olleen ihan hirveä vauvakuume jo monta vuotta... Ja kuulemma kun heillä on ollut remonttia ym aikaavievää puuhaa niin paljon, niin eivät ole vielä pystyneet yrittämään. Tai mistä minä tiedän vaikka yrittäisivätkin jo, mutta ainakaan ei ole sieltä suunnalta kuulunut vielä mitään uutisia.

Ja yhdelle toiselle ystävälle puhuin tuossa loppuvuodesta, etten minä ainakaan vielä aio lisääntyä :hilarious: Niin ne mielipiteet vaan muuttuu, mitähän hänkin sanoo kun saa kuulla :grin

Mulla on kans pari kaveria, joille oon kuitannu vauvajutut vaan tokaisemalla, et ei nyt oo toistaseks ajankohtaista :P Vähän saattaa puskista tulla uutiset sinne, kun en tosiaankaan mitään vauvakuumetta oo potenut tässä... :P

Musta on aika jännä, ettei veli puolisoineen edes onnitellut kumpikaan eikä esittäneet mitään kysymyksiä tai jatkaneet aiheesta millään tavalla, kun kerrottiin. Laimeata reaktiota nyt osasin odottaakin, mutta ois se ihan hyviin käytöstapoihin kuuluvaa nyt edes puristaa suustaan se onneksi olkoon.

Takaisin