Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselläki oli et heinäkuun vikapäivä vois jäädä äippävapaalle, niin meinasin loman ottaa sillai et viikko tai 2 töissä ennen äippälomaa :)

Me ny sovittiin pomon kans et teen kesäkuun loppuu asti tätä 60% sit pidän kesälomapäivät heinäkuussa pois ja sit 5.8 alkaa äitiysloma

Jahas, täällä sai nyt mummu tietää myös :) Kyseli ensin huolestuneena, että olenko voinut hyvin (keskenmenon jälkeen) ja kun sanoin, että olen, niin heti tuli kysymys "Ja nyt oot uudelleen raskaana?". Siinä meinasi mennä pullat väärään kurkkuun :grin En sitten valehtelemaankaan alkanut. Mummu on kuitenkin tosi läheinen ja hänelle kertoisin joka tapauksessa keskenmenostakin, jos sellainen sattuisi. Kovin oli iloinen, että näin nopeasti saatiin uusi mahdollisuus :)

Mä oon yrittäny puhua aikalailla niin ettei kenellekään oo mitään hajua siitä että oon raskaana. Viikonlopun pippaloistakin puhunu siihen malliin että aikamoiset ryyppäjäiset tulee ;D luulin etten pysty valehtelemaan, mutta nyt tuntuu siltä että oikein nautin siitä kun kukaan ei tiedä. Kerrankin meikäläinen osaa pitää suunsa kiinni!

Meilläki töissä työkaverit sano et nyt hankkikaa lapsia kun teillä on ylimäääräinen huone talossa, siinä sopertelin et ei ihan vielä :D

Mulla tänään asiakas pamautti "Sulla on vauva mahassa!", siinä sitten olin että ööö anteeksi mitä ? :D ja tämä toteaa "haha, vitsi!" Ja hirveä tenttaus haluanko lapsia, milloin ,haluaako mieheni.. :D

Tais ns "koettaa kepillä jäätä" ja väitti vitsiksi ku et heti myöntäny :D

Se voipi olla, että huomenna on pakko kertoa muuton yhteydessä appivanhemmille. Ainakin tänään kipuili alaselkä siihen malliin, ettei taida olla huomenna asiaa nostelemaan mitään kalusteita. Vaan voisihan sen tietty laittaa ihan selkäkivunkin piikkiin... Täytyy vielä vähän kuulostella oloja huomenna. Olis kuitenki vasta rv 6+1 nii ei nyt kauheesti tee vielä mieli noille kertoa :/

Me ollaan miehen kanssa sovittu että odotellaan rauhassa että eka kolmannes on ohi ja sitten kerrotaan. Ensin omille vanhemmille ja siitä sitten muille pikkuhiljaa.

Työkaveri on raskaana tällä hetkellä. Hän puhui raskaudestaan mulle jo todella aikaisessa vaiheessa ja silloin alkusyksyllä sanoin et " sais meillekkin vaikka tulla", joten nyt tämä työkaveri lähes päivittäin tenttaa "osaanko laskea oviksia tms" :D meinaa kyllä pokka välillä pettää.

Ehkä sitten mieli jossain vaiheessa muuttuu ja haluaakin kertoa jo ainakin jollekkin.

Meinaa anoppilassa koko ajan käry käydä. "Alkoholiton alkuvuosi" meni täydestä, mutta vaikutan kuulemma vähän kipeeltä. Kovasti oon yrittäny laittaa väsymyksen piikkiin. Ja tottakai ällötys ja matalat verenpaineet siihen päälle. Teetä oon joutunu juomaan väkisin etteivät alkais mitään uteleen :D

Tää on kyllä samaan aikaan tuskaista ja ihanaa tää salailu!

Mä oon kertonu jo muutamalle läheiselle ystävälle, koska pakko on ollu saada jakaa tätä iloa ja jännitystä! Vanhemmille kerrotaan vasta siinä rv 12 kohdilla, eikä niinkään sen takia, että pelättäisiin kovasti, että raskaus menee kesken tms, vaan siksi, ettei vanhemmat alkaisi pelätä! :D

Ollaan lähdössä ulkomaille sellaiselle matkalle, joka ois mun vanhempien mielestä aivan liian ekstremeä, vastuutonta ja paheksuttavaa. Oon silloin viikoilla 10-11. Mun äiti stressaisi itsensä harmaapäiseksi sen matkan aikana, jos tietäisi sitä ennen.

Oli aika hauskaa salata asiaa vielä sukujuhlissa, joissa ensimmäisenä lyötiin kuoharilasi käteen. Vaivihkaa vaihdettiin laseja miehen kanssa, kun hän oli saanut puolet juotua etc.

Ja onnesta hehkumisen sai onneksi laittaa tulevan matkan piikkiin :) Eikä mennyt jauhot suuhun jonkun kysyessä, mitä kuuluu. Koska tottahan se on, että tätä raskautta tässä enimmäkseen kuuluu! Se tässä mielessä pyörii päivät pitkät.

Toi on kyllä, kun päässä pyörii vaan raskaus jutut yms. ja sitten kertoilee ihmisille, kuinka kuuluu hyvää ja perusarkea elellään :D itse kirjoittelen blogia, mutta se on vähän takunnut nyt, kun suurinta asiaa joutuu pihtaamaan..

Kyllä tekis mieli jo vähän hehkuttaa tätä muillekin. Edelleenkään ei kellekään olla kerrottu. Ystäväpariskunta kävi tossa kylässä ja kyseli jos ens kesänä lähdettäis lappiin vaellusreissulle. No eihän siinä, ajankohta vaan sattuis elokuulle et taitaapi jäädä väliin... :D Onneks meni ihan hyvin läpi kun sanoin et meillä on töissä kesälomat vasta huhtikuussa tiedossa :P Sillon voinkin jo kertoo totuuden jos kertomista on :) Ei taida olla elokuussa enää meikäläisellä vaellusreissuille asiaa mahan kanssa :P

Vaellusretki ison mahan kanssa ois varmasti ikimuistoinen kokemus kaikille reissuun osallistuneille! :D

Mä kerroin eilen sähköpostilla isoveljelleni raskaudesta. Se kun on tän koko vuoden Intiassa ja sattui nyt kyselemään kuulumisia x) siellä tosin taisi olla yö kun viestin laitoin joten tänään saanee tiedon. Ja tänään olisi kyläilyä mun äidin luona, ehkä pojat jatkaa tuttua linjaa ja kertoo sielläkin uutiset xD

Meidän ei pitänyt kertoa mitään ennen ekaa ultraa mutta oon nyt jäänyt kiinni jo äidille ja töissä :D On niin hullu turvotus että vaikea ollu sitä peitellä ja ihmiset on alkanu epäilee. Mä osaan kyllä olla kertomatta mutta jos multa tullaan suoraan kysymään niin en osaa enää siinä vaiheessa keksiä mitään selityksiä :)

Takaisin