Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei vanhemmat varmaankaan aiheuta harmaita hiuksia, mutta kummaltakin löytyy mummo.. eli meillä on kaksi hössöttävää mummoa, joista on tulossa isomummoja. Hyh, en kestä edes ajatella kun saavat tietää! :D

Mummot on jo pahoja, saati sit isomummot :wink Meillä ei enää tuota ihanuutta päästä kokemaan. Mut eiköhän niitä hössöttäjiä ilmaannu kun aika koittaa :wacky:

Siis kummatkin vielä perusluonteeltaan sellaisia hössöttäjiä! Kun käy kylässä, niin saa tuntea olevansa taas se pieni 5v :D He tekevät kaiken ja auttaa ei saa. Ja siis ihan sama kumman mummolla ollaan kylässä, niin pelkkää hössötystä :D

Musta tuntuu että olisin kaivannutkin edes vähän hössötystä :D Itelle on kuitrnkin niin iso juttu.. Kaikki on olleet niin rauhallisia.. uutisiin suhtauduttu tyylillä "Aha, voi kun kiva." Ja seuraavan kerran joku maininnu asiasta sitten joskus lopun häämöttäessä kysässy et mites oot voinu odottamatta edes vastausta. Kukaan ei oo hankkinu, haalinu, kutonu tms oikeestaan mitään.. Vauvaa kyllä osa laukkas katsomaan hyvä ku kotiin päästiin, mutta ei mitään puhettakaan et olis auttavaa kättä tarjonnu tms. Ja nyt sitte samalla kylmänrauhallisuudella mennään tätä toista kierrosta. Ehkä jos sitä hösötystä riittäis niin kaipais just tätä, mutta nyt tulee semmonen höh-olo vähän, jos aivan rrrehellinen oon :)

No höh Aaria. Vähän pettymys noinkin päin! :sorry: Onks ne kaikki sit niin hienotunteisia, ja ajattelevat että ei hössötetä ettet hermostu? Sepä se onkin vaikeaa, et missä se raja menee. Toisaalta kaipaa sitä et kysellään vointia ja ollaan kiinnostuneita, mutta liika on liikaa. Hankalaa yhtä lailla myös läheisille varmasti. Ja itse sit yrität mutkitella siinä kaiken välimaastossa, ja mietit minkä verran kehtaa hehkuttaa. :woot:

Yhteenvetona- mikään tuskin on hyvä. On se kummin päin tahansa, niin.. Ehkä se kultainen keskitie on liian kapea! Saako pistää hormoonien piikkiin vaan suoraan? :D

Meil ei kukaan enää höösää..mun sukuni oli ainut kun onnitteli ja miehen suku vaan kauhisteli asiaa kun tää meidän neljäs yhteinen ja miehellä ennestään yksi.mutta kun mä en tajuu miten hemmetis meidän lapsilukumäärä vaikuttaa heidän elämäänsä,kun todella harvoin on edes hoidossa ehkä 5-6krt vuodessa ja osa Sellasii ku ovat itse pyytäneet lapset.. Kyllä mua hiukan pisti kiukuttaa kun kerrottiin ja asiaa vaan voivoteltiin ja kauhisteltiin...!!!!

Minä ainakin pistän kaiken hormoonien piikkiin, jos tilanne niin vaatii! Etuoikeutettua aikaa 9kk :happy090

Gittana, kurja tilanne tuokin. Inhottavaa, että kellään on oikeus arvostella kenenkään lapsilukumäärää. Ymmärrän tietysti tilanteen, jossa lapsista ei pidetä oikeasti huolta ja ongelmia on ennestään. Mutta normaali perhe, jossa asiat on kunnossa, niin kenelläkään EI VOI olla oikeutta tulla arvostelemaan edes vitsillä.
Muistui just mieleen tästä entinen työkaveri, jolla 4 lasta. Hän sai paljon arvostelua osakseen just tuon lapsiluvun suhteen ja hän koki ahdistavana liikkua lapsikatraan kanssa esim. kaupungilla kun välillä kommentit oli olleet suorastaan törkeitä. Eipä tainnut monikaan hoksata, että lapsia olisikin ollut "vain" 3, jos viimeisenä ei olisi tullut yllärinä kaksosia... :wideyed:

Muokattu viimeksi:
Minä olen kuusi lapsisesta perheestä ja kyllä ihmiset jaksoivat ihmetellä sekä arvostella.. Mullakin kun on lähes 16v ikäeroa nuorimmaiseen, niin nähnyt sitä kummastelua sillonkö on äiti heitä odottanut. Puhumattakaan, kun liikuttu jossain isommalla porukalla..

Juu voi kauhistus jos meille vielä kaksoset tulis :D mun mielestä me ollaan ihan normaali perhe ja todellakin kaikkemme lastemme eteen tehdään <3 mies töissä ja minä lasten kanssa kotona.4v seurakunnankerhossa ja 2v lähtee kans kesän jälkeen. Lapset on ihan normaaleja mitä nyt tätä oikein ihanaa uhmaa löytyy nuilta 4v ja 2v,nuorin onkin 9kk ja tuli muuten tänään 9kk <3 normaali perhe joka pärjää ihan omilla tuloilla jne.. Mä en kans pysty käsittää ihmisiä jotka arvostelee lapsien määrästä,eikös se oo jokaisen oma-asia haluaako suurperheen vai ei <3 mä rakastan tätä elämää kotona vaikka välillä meno vähän villiä mutta silti ja todella odotan syyskuuta niin innoissani että vielä yksi vauveli saadaan <3

Mulla ei mummoja ole, toinen just haudattiin plussatestin jälkeisenä päivänä. Oli siinä fiilikset...
Miehellä on kunnon hössöttäjämummo, taitaa täyttää 90v tänä vuonna. Miehen vanhemmille tämä tulee olemaan toinen lapsenlapsi (eka on jo 16), mun vanhemmille sitte eka.

Nyt kun otitte asian puheeksi, niin tosiaan taitaa olla miehelle vähän.. no, emmä tiiä voiko sanoa hankalaa aikaa, kun sillä on kuitenkin kaveri jolle on kans kesällä tulossa toinen lapsi. Saa tuon kanssa sitten keskustella jos tykkää. Kyllähän se kysyi viime viikonloppuna, että millonkas tästä vois kertoa.. totesin vaan samantien sen kummemmin miettimättä että ei ny vielä. Se taitaa kyllä olla aika innoissaan, yks päivä se sano että perhana tähän hommaanhan menee rahaa, ku pitää kaikki turvaistuimet ja Emmaljungat ostaa:D Moniko mies tietää jotain vaunumerkkejä, häh? :D

On tainnu Liljan mies vähän googletella vaunuja jo :wink

Meilläkin mies jo täpinöissään haluis kertoa. Ja on sitä mieltä et ei haittaa vaikka kerrottais ja meniskin sit kesken, et kuulemma kaikki ymmärtäis. Saatiin siitäkin riita aikaiseksi, kun sanoin että MINÄ en sitä kestäis kun alkais voivottelu joka suunnalta. Eikä tosiaan tiedä jos joku lörpöttelee heti eteenpäin, en halua että mun keskenmenosta tietäis muut kuin ne joille itse olen halunnut siitä puhua..:p

Niinpä, samaa mieltä Sannis. En haluis, et kaikki mahdolliset tietäisi keskenmenosta saati mahdollisesta keskeytyksestä, jos lapsi sairas. Mä taas kerroin miehelle, et Emmikset hankitaan, ni oli huuli pyöreänä, että onpa kalliit.

Mua lähinnä hävettää olla raskaana mun vuosien lapsikielteisten juttujen takia. Tekis vaan mieli vähin äänin kadota työpaikalta... Sama juttu esim. Fb:ssä en tule julkaisemaan mitään tietoa / kuvaa siitä, että olen raskaana. Katsotaan muuttuuko mieli matkan varrella, jos raskaus etenee eikä paha karma käy kimppuun. Niin ja mies kuumeilee farmaria, kun kummankin auto on coupe ja takaovia ei ole.

Mitä jos sä alottasit tässä vielä vaivihkaa sellasen lapsimyönteisen kampanjan vielä? ;D

Mulla ja miehellä on kummallakin isot lapsuudenperheet (eikä siis kummallakaan elämänkatsomussyistä) joten esim 4 lasta tuntuu vielä aika pieneltä tai ei ainakaan mitenkään kauhisteltavalta :D Minkähän takia isompia perheitä ylipäätään kauhistellaan tai jopa säälitään..? Sehän on niin ihanaa :D En tiedä johtuuko meillä suhtautumisen laimeus siitä et kukaan ei pidä juttua minään ku onhan näitä vauvoja nähty, vai et pelkää etten tykkäis hössötyksestä vai mitä.. mut kyllähän ne iloisia silti on, se on ainaki hyvä :)

Meillä mies on sitä mieltä että vain saksalainen auto on auto ja kinderwagen piti myös saada, siis saksalaiset vaunut. :rolleyes: Sitä mieltä oli myös että ilmakumirenkaat ehdottomasti, jotta voi mennä "varikolle" rengaspaineita tasaamaan... Se kyllä jäi haaveilun puolelle, koska todellisuudessa varikkokäyntiin ei ole riittänyt energiaa ja mä oon saanu nysvätä pyöränpumppujen kanssa..:shifty:

Mä en haluaisi kertoa raskaudesta tässä nykyisessä työpaikassa, koska työ on määräaikainen. Vähän vaan hirvittää, kun pääsiäisen jälkeen vasta loppuu työt ja housut meinaa kiristää jo nyt mahasta. Että mahtuuko nämä päälle enää rv 16... :confused:

Takaisin