Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihmiset on niin uteliaita aina.. Ja mitä olisikaan jännempää arvailla, kuin sitä että onko joku raskaana..

Mä inhoon tollasta kyräilyä selän takana! Meidän kaveriporukassa on yks tollanen "kyylä" joka tieten tahtoen aina lietsoo kaikenlaista millon kenestäkin vuoron perään. Varsinkin humalassa tosi rasittava. Ja nimenomaan se raskaus on aina päivän polttava aihe, jos joku vaikka mainitsee huonosta olosta tai yrittää lopettaa tupakointia... Tuota "kaveria" välttelen nyt ihan tietoisesti sattuneesta syystä :P

Mulla on salainen haave, että jään kesälomalle 30.5. ja kukaan ei vielä silloin töissä tietäisi, et oon raskaana :D

Haha, ihana salainen haave. Mutta eikös joillain ole lähes olematon masu, joten ei se kai mahdotonta ole? :D

Kuinka aikasin piti muuten kertoa äitiyslomalle jääminen? Mä kerron pomolle joko tuolloin tai sit, kun väki arvaa. Koitan piilotella isojen paitojen alla sit :D

Ehkä se tiistaina ultrassa selviää, mihin päin kohtu kallellaan. Muistelen, et lukioaikana lääkäri sanoi, että eteenpäin. Saa nähä, silloin piilottelu loppuu lyhyeen.

Saa nähä, miten käy. Oon kesälomalla 30.5-10.8., josta jään suoraan varhennetulle äitiyslomalle. Jos menee suunnitelmien mukaan :)

Minis: onko sulla käsitystä, miten sun esimies aikoo lomailla? Mietin vaan, että ehkä vähän epäreilua, jos hänkin jäämässä kesälomille, niin sais vasta siinä just tietää, että pitäs uusi ihminen rekrytoida. Saisit varmaan itsekin turhia ärsytyksen tunteita niskaasi...? Onko sulla sit erityinen syy, ettet halua uutistasi ennemmin jakaa?

Munkin suunnitelmat muuttuivat.. Tarkoituksena ei ollut kertoa vielä vähään aikaan kellekään, mutta nyt pomo tietää. Työmatka olisi sattunut pahasti ultraviikolle enkä jaksanut siirrellä tai selitellä muuta, niin kertoi sitten. No onnittelut tuli. Muut ei vielä tiedä, sitten ultran jälkeen muille.

Belle, pomo jää varmaan juhannuksesta lomalle ja palaa elokuun alussa. Meillä ärsyttävästi tieto vaan sattuu leviään töissä, vaikka ei pitäisi levitä. En haluaisi tätä kaikkien työkavereiden tietoon. Jos yhdelle kertoo, niin kaikki tietää. Noh, mahahan sen kertoo, saa nähä milloin.

Mä kattelin tossa fb:ssa yhden kaverin kuvia. Hällä synty esikko viime syyskuussa. Ja viime huhtikuun lopulla sillä on itsestään kuva, jossa ei takki mee enää todellakaan kiinni :D Eli jos nyt karkeesti arviois, vaikka nämä yksilöllisiä asioita onkin, niin ei enää toukokuussa jätä arvailujen varaan vatsa kyllä mitään... :P

Kyllä meillä ainakin naisvaltaisella alalla vähän väliä joku on äitiyslomalla, ja on ihan yleistä hupia arvailla, kenen vuoro olisi seuraavaksi. Just yks työkaveri vaihto pikkuautonsa farmariin, niin johan alkoi joku miettiä, että oiskohan se raskaana :)

Me kun vaihdettiin farmariautoon joskus neljä vuotta sitten ekan kerran, niin olipa muuten kaikilla katseet pitkään mun vatsassa. :P Ei ne uskonu sitä oikeeta syytä, kun meillä on iso koira niin helpotti elämää ihan merkittävästi...

Mua lähinnä hävettää olla raskaana mun vuosien lapsikielteisten juttujen takia. Tekis vaan mieli vähin äänin kadota työpaikalta... Sama juttu esim. Fb:ssä en tule julkaisemaan mitään tietoa / kuvaa siitä, että olen raskaana. Katsotaan muuttuuko mieli matkan varrella, jos raskaus etenee eikä paha karma käy kimppuun. Niin ja mies kuumeilee farmaria, kun kummankin auto on coupe ja takaovia ei ole.

Muokattu viimeksi:
Takaisin