Raskaudesta kertominen muille

Mitä luulette, jos kertoo töissä kadelle leviääkö tieto kuitenkin? Mietin että pomolle pitäisi kertoa, koska ollaan jo suunniteltu syksyn ja ensivuoden projekteja. Tuntuu pahalta suunnitella ja samalla toivoa etten ole näitä tekemässä. Suunnittelin, että varhaisultran jälkeen voisi asiasta mainita, vaikka se on todella aikaista ja senkin jälkeen voi sattua vielä vaikka mitä.

Riippuu varmaan tosi paljon työpaikasta. Itellä on sellanen tilanne että koitan kaikin mahdollisin keinoin pitää työpaikalla asian salassa mahdollisimman pitkään. Esihenkilöön en valitettavasti luota yhtään, enkä kestäisi hänen päivittäistä utelua ja juoruilua 🤷‍♀️ onneks on kesä ja lomat ja pääasiassa etätyö, muuten asia olisi kyllä jo paljastunut kun pitää röökitauot jättää väliin 😅

Siskolle olen kertonut ja lähimmälle ystävälle kerron lähipäivinä. Muille sitten joskus ensimmäisen ultran jälkeen 😊

Mietin kans että kertoisin vasta sitten myöhemmin töissä melkeinpä kaikille yhtä aikaa. Jotenkin oma tuntuma on, että vaikka kertoisin yhdelle luottamuksella, se jotenkin töitä suunniteltaessa tulisi ilmi että jonnekin asti ei sitten suunnitellakaan tms. Kesälomat tulee kyllä sopivaan väliin tässä 😊

Sit mietin että keille kavereille tässä kertoo. Hirmu aikaista on vielä ja siinä mielessä haluaisin pitää pienessä piirissä mutta toisaalta tästä lapsettomuustaipaleesta ollaan kerrottu ja voisi olla ihana kertoa että ainakin ollaan saatu siitä piinasta tauko, ellei jopa tuleva lapsikin.

Itselleni kävi esikoisen kohdalla niin, että tieto levisi talossa sen myötä, että kerroin raskaudesta luottamuksellisesti esihenkilölle. Tällä kertaa pidän suuni tiukasti supussa niin kauan kuin olen halukas asian kertomaan kaikille.

Toki nyt 1. kolmanneksen ajan tieto on tosi helppo pitää vain itselläni, sillä olen koko kesä-heinäkuun lomalla☺️

Mitä luulette, jos kertoo töissä kadelle leviääkö tieto kuitenkin? Mietin että pomolle pitäisi kertoa, koska ollaan jo suunniteltu syksyn ja ensivuoden projekteja. Tuntuu pahalta suunnitella ja samalla toivoa etten ole näitä tekemässä. Suunnittelin, että varhaisultran jälkeen voisi asiasta mainita, vaikka se on todella aikaista ja senkin jälkeen voi sattua vielä vaikka mitä.
Pomollahan on vaitiolovelvollisuus sun terveysasioista, niin jos hyvältä tuntuu ni kerro vaa, toisaalta vielä tosi aikanen. Vaikee juttu. :smiling-eyes: Mulla on tosi jees pomo, ja voisinkin hänelle hyvin kertoa, mutta en jotenkin raaski työyhteisössä nyt ennen sitä rv12 ultraa, liian iso juttu sit kertoa mahd. keskenmenosta. Mutta, sit taas mahd. keskenmenosta olisin varmasti tosi rikki, niin olis työyhteisössä tieto ja tiedän että saisin tukea. Kauheen vaikeeta!!

Oon tässä miettinyt pitöisikö lähiesimiehelle kertoa nyt kun palaan lomalta. Olettaen että ultrassa on joku ollut kyydissä. Viimeksi kerroin hänelle ja sitten kun keskenmeno tuli, oli ihan kiva kuitenkin kun hän tiesi miksen ehkä ollut ihan 100% kaikki ajatukset töissä.

Mä varmaankin kerron töissä heti kun 1. kolmannes on ohi. Meilläkin suunnitellaan jo vuoden vaihteen jälkeisiä projekteja, niin mun olisi hyvä ilmoittaa mahd. pian, että en oo välttämättä silloin kuvioissa, niin osaavat huomioida sen miehityksessä. Tää on kyllä vaikea. Firman kesäjuhlatkin on tulossa, siellä varmaan ihmetellään kun en ota alkoholia, vaikka oon yleensä ekana viinilasi kädessä 🤭

Kumppanin lisäksi olen kertonut muutamalle ystävälle jo ennen tarkistusultraa. Vannotin että eivät innostu ja onnittele kun mikään ei ole varmaa. Myötäelivät ihanasti mun fiiliksiä ja sain just sellaista tukea kun tarvitsin ❤️. Haluaisin pitää salaisuutena mahdollisimman pitkään, mut luulen että mun äiti aavistelee jo jotain. Tietää siis kyllä yrityksestä.

Meille tuleekin juhannuksena ystäväpariskunta grillaamaan ja saunomaan. En ole kertonut kys. ystävälle vielä raskaudesta, hän tietää kyllä yrityksistä ja keskenmenoista.. Ajattelin kertoa myös hänelle, tuntuisi hassulta yrittää selittää jotain antibioottikuurista niin läheiselle ystävälle 😅.

Tota just vähän jännitän, että tieto leviää ennenaikaisesti. Ja kun se leviää asialle ei enää oikein voi mitään. Toisaalta tiedän, että pomo osaa olla sanomatta.

Takaisin