Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Täällä on kahvi jäänyt kokonaan pois, ei vain yksinkertaisesti tee mieli.. Samoin lämpimät ruoat saa jo ajatuksena huonon olon päälle, mutta toki päivittäin yrittänyt jotain lämmintäkin syödä. Paljon mielummin söis vaan hedelmiä ja leipää :)
Ihan alussa oli kova himo karkkeihin, mutta nyt se himo on onneksi siirtynyt hedelmiin.
 
Nyt maistuisi raaka peruna ja paistettu kananmuna! Myös tonnikalajuustokesäkurpitsa sörsseli!
 
Raa'at perunat kuulostaa kamalalta :D Mulla tekee mieli tonnikalasalaattia. Jos vaan jaksais nyt väsätä. Taas ollu vähän huono olo iltapäivällä. En ees tiiä oonko syöny liian vähän, vai liikaa (etenki keksejä liikaa töissä!). Tavallaan väärin puhua raskauden mielihaluista, kun ei ne aina tarkoita mitä haluttaa, vaan niitä ainoita ruokia mitä pystyy kuvitella syövänsä :/ On niin ihana tunne ku löytää välillä JUST sen ruuan mikä auttaa oloon. Usein se on tuoremehu, eilen se oli Real leipä!
 
Tänään täällä kaurapuuro-, ruisleipä- ja riisipäivä. Muu ei mee alas. :meh:
 
Mä söin eilen saarioisten lihaperunasoselaatikon ja voi taivas, että se oli hyvää! Muutenkin perunaruuat tuntuu uppoovan paremmin..
 
Musta tuntuu että kaikkea voisin taas syödä mut eri asia kuinka paljon mahaan mahtuu :D Syön lapsen annoksia mutta useasti jotain, niin kait se on parasta ei sokerit heittele yms
 
Juu ei meinais mahtua ruokaa yhtä paljon, mutta oon huono jättämään :/ Jos on edessä rullakebab tai kokonainen pizza nii kyllä se pitää saada syödä kokonaan jne :D Vaik vatsa ois täynnä jo muutaman puraisun jälkeen. Auttais varmaan oloja jos malttais säästää osan vaik jääkaappiin
 
Tropicanan Cloudy Apple- tuoremehu, voisin elää sillä! Ja vispipuuroa olen keittänyt jo 3 kattilallista puolukoista, nams! Kaupassa iski maksamakkarahimo ja just viime viikolla keittelin siskonmakkarakeittoa. Hauskaa, että aika samoja himotuksia meillä :)
 
Mä tein just lihapataa yks päivä ja tänään ekaa kertaa ever kaalilaatikkoa...joko musta on kehkeytymässä joku keski-ikäinen kotiäiti tai sit mulle tulee vaan hirvee mieliteko mureaan, pitkään haudutettuun lihaan tai makeaan kaalilaatikkoon tai... Niinku ei olis jo ihan riittämiin ilmavaivoja :) Hedelmät, tuoremehu, kirpeät karkit...nam! Lämmin ruoka tulee pakolla syötyä työpaikkaruokalassa...aina tekis mieli jättää...leipä jää kyllä aina syömättä.
 
Ai että Nyytikki2! Sinulla on ihan samanlaiset mieliteot kuin minulla! :) jos nyt ei kaalilaatikkoa oteta lukuun :D kirpeitä karkkeja toissapäivänä söin ja tänään useita satsumia. Liha on ehkä tämän hetken suurin mielitekoni. Ette uskokaan miten mulla vesi herahtaa kielelle kaupassa, kun siellä leijuu erilaisten kypsien, mehevien lihojen tuoksu :D
 
Täällä peruna saa heti vähän huonon olon pintaan, samoin kaikki muu "normaali" ruoka. Edelleen siis hedelmät ja leipä on parasta, kenties tuoremehu ja tee :p

Kertokaapas kokeneemmat, onoo se ihan totta, että maha täyttyy nopeammin? Tai ainakin ihan semmonen olo on.. Tuntuu, että syö ehkä 1/3 normaalista annoksesta ja on ihan ähky. Eipä tuo tietysti ihan hirveen huonokaan asia ole, mutta onkohan enemmän mielikuvitusta vai ihan totta?
 
Joo-o jugurttipurkillinen ruokaa ja oon ihan täynnä :eek: yritän aina syödä sillai normiannoksesta puolet tai vähempi ja sit välipalaa yms säännöllisesti niin ei iske heikotusta :) Eli mieluummin jotain n. 2-3H välein kuin kaks isoa ruokaa päivässä.
 
No joo, siltä se kyllä tuntuukin, että melkein jatkuvasti sais jotain vähän syödä, vaikkei tosiaan ruokahalua niin ookaan :joyful: mutta mielummin silti se ku heikotus!
 
Mulla jos venyy ruoan väli yli 3 h ni alkaa jo vapina ja heikotusta, kannan mukana aina glukoositabletteja jotka pelastaa pahimmalta ja äkkiä syömään :) Saakohan niitä edes syyä, pelkkää sokeria kaiketi :D mut harvemmin niitä joutunu ottamaan, kerran pari kuussa
 
Mulla taas ei liha houkuttele yhtään. Kaalikeiton tein ilman lihaa ku ei se jauheliha houkutellu. Makkarakeitto on ollu in jo pari päivää :) Ja peruna maistuu, sitä en normaalisti syö oikeestaan ollenkaan. Ja broilerinkoivet on hyviä kanssa :) Annoksia joutuu pienentään, ravintolassa ei pysty syömään koko annosta, niin ku yleensä. Sitä oon ihmetelly, että miksi ravintolaruuan jälkeen ei tuu paha olo toisin ku kotiruuan jälkeen. Viekö rasvasempi ruoka pahan olon vai mikä siinä on :) Mitään roskaruokaa en oo syöny kuitenkaan.
 
Takaisin
Top