Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Jännä miten jotain ruoka-aineita alkaa ahmia ja jolu toinen ei taas mee millään alas. Mulla on nyt jäänyt monena päivänä kahvi ja leipä kesken kun ei vaan mene alas, mutta tuoremehua menis vaikka litra, samoin omenoita, satsumia...ja kevyesti meni 2 kismettiä, jotka ostin kyllä miehelle ja siskolle (niissä olis ollut tekstit "rakkaalle" ja "ihanalle")...täytyy käydä hakemassa siis uudet :)
 
Tuoremehu on kyllä ihan super aine :) Appelsiini tosin vaan! Ennen saattoi olla etyä purkista menny roskiin loput kun ollu avattuna kaapissa juomatta, mutta nyt menee monta purkkia viikossa
 
Minun tekee hirmusesti mieli cokista! Kahtena päivänä jo sortunu juomaan puolen litran pullot... Mikä siinä kofeiinissa olikaan paha juttu? Lisäksi alko tekemään mieli noita jääpaloja...
 
Mä oon kans jostain syystä himoinnu muroja, mutta ne on niin hirmu sokerisia, että päätyny jättämään ne vielä kauppaan... Ehkä sitte ku mies taas lähtee reissuun eikä oo kitisemässä niistä :) Viscyä oon inhonnu aina, mutta nyt se menee limsan korviikkena ku en halua juoda sokerimömmöjä enkä makeutusaineita. Edelleenkää suklaa ei houkuttele yhtään niin ku yleensä eikä hirveesti muutkaan makeat. Kermaviili-suolakurkkusörsseliä voisin laittaa melkeen joka paikaan ja syödä semmosenaan :) Makkarakeitto on kanssa haluttujen listalla vielä, en oo vaan saanu keitettyä ku eilen meni se kaalikeitto eelle. Ei taho osata tehä niin vähää, että siihen yhen kerran himotukseen riittäis... Muuten on selvitty aika lailla ilman himotuksia edelleen :)
 
Pöllönen perus sokerikokis on huono sen kofeiinin ja ison sokerimäärän takia ja sokerittomissa on makeutusaineita jotka myös huonoja :sad001 Eli jos juot juo normaalia sanon mä, sokeri on parempaa kun makeutusaine. Steviasta en tiiä, en oo tutkinu.
 
Kotimaiset omput, nektariinit, majoneesi, mausteinen ruoka, soijakastike. Mun himotuksen kohteita! :D
 
Haaveilen siskonmakkaroista! Kattoiskohan joku vinoon jos ostaisin vaan niitä makkaroita ja niitä vaan keittelisin? Ja mistä niitä löytää kaupasta, en oo koskaan ostanut m/nähny kaupassa :D
 
Turkinpippureita tekee taas mieli :D

Oon kerran tehny talouskoulussa siskonmakkarakeittoo. En oikei tykänny puristaa siitä suolesta niitä paloja. X) mut ei oo kyllä mitää käsitystä mistä niitä kaupast löytää
 
Joo, eli pakkohan se on koittaa rajottaa tuota cokishimoani :/ onneksi en asu ihan keskustassa että pitäisi autolla lähtemällä lähteä hakemaan sitä. :)
 
No ainakin light limussa vuorokausi raja on n 1litra muistaakseni, että aika paljon saa litkiä :) Ja kofeiinimäärä on pienempi kuin kahvissa. En oo sen tarkemmin tutkinut mutta pullo päivässä on ihan jees, vaikka se 0,5 :)
 
Siskonmakkaroita löytyy siltä osastolta missä on esim. kinkkusuikaleita ja makkarat, ainakin Prismassa on siellä. Taidankin ostaa tänään kaupasta ja tehdä keiton, alkoi heti tekemään mieli :p
 
Mieliteot on vaihdellut alusta asti.. Alussa ei tehnyt mieli syödä melkein mitään, niin jotain piti pakolla syödä. Ainoastaan väkevät karkit oli sellaisia mitä oikeesti teki mieli. Kuukausi sitten teki mieli vielä mehujäätä. Nyt 16+0 ja tekee mieli salmiakkia ja kirpeitä karkkeja. Myös happamat ja kirpeät hedelmät, kuten omenat ja kiivit. Salmiakissa on kait se 50 g päiväsuositus. Joskus on saattanut mennä enemmänkin... Kävin neuvolassa tällä viikolla ja ainakin vielä verenpaine on tosi hyvä, että ei tullut vielä salmiakkikieltoa
 
Mieliteot on vaihdellut alusta asti.. Alussa ei tehnyt mieli syödä melkein mitään, niin jotain piti pakolla syödä. Ainoastaan väkevät karkit oli sellaisia mitä oikeesti teki mieli. Kuukausi sitten teki mieli vielä mehujäätä. Nyt 16+0 ja tekee mieli salmiakkia ja kirpeitä karkkeja. Myös happamat ja kirpeät hedelmät, kuten omenat ja kiivit. Salmiakissa on kait se 50 g päiväsuositus. Joskus on saattanut mennä enemmänkin... Kävin neuvolassa tällä viikolla ja ainakin vielä verenpaine on tosi hyvä, että ei tullut vielä salmiakkikieltoa

Mua kiinnostais, että millon sulla on LA, jos oot jo rv 16+0? :eek:
 
Mun rupes tekemään mieli ryynimakkaraa...tooooosi outo mieliteko. No tyydyin sitten Prisman tiskiltä ostettuun mustaan makkaraan, kun miehen muelestä se on parempaa. Ei ollut yhtään sama eli tekee yhä mieli ryynimakkaraa heti aamusta... :)
 
Takaisin
Top