Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Satsumat on ollu täälläki kova sana :D pakko kans syödä 2-3h välein tai tulee paha olo.. Ruoat vaihtelee aika paljon päivän mukaan :)
 
Mul on ollu kauhee himo pepsimaxiin ja eilen sit ostin ihan normaalia kivennäisvettä, nyt sitä on menny kohta kaks 1,5l pulloa :D ne olikin ne hiilihapot mitkä on jotain ihan parasta :Heartred :D eli ei yhtään paha jos saan vaihettua limpparit kivennäisveteen :D
 
April mulla hiilihapponen juotava maistunut molemmissa raskauksissa, varsinkin pahoinvointivaiheessa, ja esikoista odottaessa sairastuin noroon ja pepsi max oli pelastus, ainut mikä pysyi mahassa :) Nytkin hapotan ite vettä ja välillä lisäilen jotain makua :)
 
Hiilihapollinen juoma on täälläkin kova sana. Alkuraskaudessa oli ihan pakko olla jotain limsaa missä sokeria, mutta nyt kivennäisvedetkin menee. Satsumat on kanssa nam nam, myös omput... Ja piltti, heh. Oon syönyt parin kuukauden aikana hirveät määrät pilttiä. Lähinnä mangoa, mutta jotkut muutkin menee kyllä. Suolakurkkuja tykkään napostella, nimenomaan niitä pelkkiä suolakurkkuja, maustekurkut ei kelpaa. Sitte on tehny moooonta päivää mieli täytekakkua! Sellainen pitäis nyt itseasiassa tehdäkin kun huomenna ois merkkipäivää, mutta kauhee, en tie jaksanko... Ehkä vois paistaa pohjan tänään ja yrittää täytellä huomenna...
Päivittäin saattaa tulla pieniä uusia mielitekoja, joka päivä useimmiten on joku mitä halajaa. Nyt tällä hetkellä himottais polkakarkit ja raejuusto. Jälkimmäinen sisänsä hassu, koska en oo koskaan tykännyt raejuustosta... :grin

Inhokkejakin on muodostunut, kanaa on äärimmäisen vaikea syödä, samaten mitään rasvaa tirisevää. Mausteita olen aina rakastanut mutta nyt on ollut pakko ottaa rauhallisemmin maustamisen kanssa, valkosipuli ja curry ainakin tökkivät. Helposti käy myös niin, että jos meillä on vaikka pussi sipsejä ja syön pussista osan joku päivä, seuraavana päivänä ajatuskin sipsistä on äärimmäisen kuvottava. Banaanista olen aina tykännyt, mutta nyt ei kyllä jostain syystä kelpaa yhtään.
 
Mäkin haluaisin kunnon kermakakkua :eek: tai sit sitä Amerikan porkkanakakkua mitä saa Citymarketista!
 
Mä haluaisin sokerimassalla päällystettyä, kermavaahdolla vuorattua (tää on kuulemma väärin ja pitäis käyttää voikreemiä mut voikreemi on hyi. :sour:), vadelmaa ja banaania sisältävää kakkua.... :excited001 Tosin vähän jänskättää maistuuko toi banaani edes siellä kakussa, mutta toi on mun suosikkikakkua ollut pitkään niin se kyllä ajatuksen tasolla ainakin ois hyvin nam... :D Oon harrastanut leivontaa jo vuosia mutta nyt on tullut tauko siihen kun en vaan ole yksinkertasesti jaksanut... Ois kyllä ihanaa saada tehtyä jotakin taas, oon katsellut vesi kielellä reseptivihosta mun omia americancookieseja, niitäkin kyllä tekis mieli popsottaa... Sokerihiiri vissiin vähän iskenyt, vaihteeks sellanenkin kun muuten menee enempi suolaset. :D
 
Ootko tehny kinderpiirakkaa? Varoitan, älä tee, sairaan hyvää :D Tekis mieli tehä mut se on semmonen rasvapommi et huh huh
 
Mulla ei tee mieli yhtään makeita leivonnaisia , onneksi ! (Ainakaan vielä ) Kauheesti teki mieli kinkkupiirakkaa ja uudessa Pirkka lehdessä sattui olemaan uusi resepti , niin äsken tuli tehtyä ja ai että oli hyväää :p Ostin jo valmiiksi juustosarviin aineet niin niitäkin sitten joku toinen päivä täytyy väsätä :)
 
Noi tummat viinirypäleet on ihania pakastettuna! Jos ei oo tullu viel kokeiltua nii suosittelen :) niitä ku imeskelee jäisinä nii nam :Heartred ja nimenomaan tummat, vihreet ei musta yhtä hyviä pakastimen kautta :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: s.
Täällä tuleva isä joutu eilen hakemaan suklaalevyn kaupasta ja kyllä oli hyvää! Myös pakastemarjoja mennyt sitä vauhtia, että saapa nähdä, miten pitkälle pakastimen sisältö riittää :hungry:
 
Tuosta subista tuli mieleen, että Suomessa ei ilmeisesti oo rajotettu mitenkään leikkeleitten käyttöä? Täällä ei suositella ollenkaan deli tuotteiden eli ilmeisesti leikkeleiden käyttöä ja sitä myötä esim. Subissa ei sai käydä syömässä, kaikki liha pitäis kuumentaa kunnolla ennen syöntiä... Tämähän estää siis kaiken kinkun ja meetwurstin syönnin, jos ei kuumenna niitä ensin.

Hiilihappoja mäki kaipasin alkuraskaudesta ja kun en halunnu sokerilitkuja enkä makeutusaineita juoda, ni uppoaa jopa kivennäisvesi, joten en muuten ikinä pysty juomaan. Nyt se on ruvennu tökkimään, mutta appelsiini-ananasmehua pitäis saada, vaan ku se loppu just...

Ruokapuolelta nyt ei taas houkuttele mikään, joten katotaan mitä sitä sais kaapista ruuaksi taiottua tälle päivää. Kiva lukee vinkkejä täältä :) Kakkua haluaisin minäki, mutta enpä taija itelle tehä ja ku ruokatavarat pitäs saada kaapista vähemmäksi muuton takia muutenki...
 
Itsellä hedelmät on ollu suurin mieliteko-ostos mitä kaupasta lähtee mukaan. Banaani, omena, päärynä, viinirypäleet, persimoni, satsuma... Töissä varsinkin viinirypäleet (tummat ja vaaleat sekoituksena) on ollu helppoja kun voi pikku kipossa ottaa työpisteelle mukaan.

Juomista kahvi (haju) ja limu (hiilihapot) on lähes kokonaan boikotissa ja nyt uutuutena halppis mehut. Ovat jotenkin esanssisen makuisia tai liian sokerisia. Monihedelmämehut ja omenamehu on ollut lemppareita, mut nekin tulee olla niitä parempia, joita säilytetään kylmäkaapeissa.

Kylmät ruuat on jees kun haisevat vähemmän, lämmin ruoka menee huonommin alas.
 
Ah, koko päivän tehny mieli ruisleipää meetvurstilla ja kurkulla, vaikken ees tykkää meetvurstin ja ruisleivän yhdistelmästä. Mutta kyllä oli nyt hyvää!
 
Takaisin
Top