Raskauden toinen kolmannes!!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lyydia

Kyl se mun pakkaus on varmaankin pitkälti se 2009-pakkaus, joka löytyy kelan sivulta. Harmaa toppahaalari, jossa on harmaalla langalla edessä kolme vadelma- painatusta. Ei siis mitään vaaleenpunasia isoja läiskiä. [;)] Pussilakana oli kuitenkin vaihtunu ja jotain pientä. Ehkä se 09-pakkaus tosiaan alkaa oleen lopuillaan ja ovat sit jo pikkuhiljaa jotain korvanneet.
 
Tänään oli neuvolapäivä. Mieskin lähti mukaan, ku meni vasta yhdeksään. Kerkes hyvin ja sai kuulla ekaa kertaa sydämen sykkeen. Huiteli 145 paikkeilla, joten sekin viitannee tyttöön.[:D] Kivalta tuntu, et ne äänet löyty heti alkuus. Viime viikolla ku niitä saatiin metsästää parikytä minuuttia..

Hb oli 135, mut ihan ok vielä ja verenpaine 124/77. Se olikin sit alhasin tän raskauden aikana. Yleensä mulla huitelee alapaine siinä ysikympin luokkaa, mutta hyvä näin.

Kaunis pakkasilma ulkona ja aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta. Pieni kävelylenkki koiran kaa tekis varmaan terää. Kunhan se tosta herää nokosiltaan, ni puen vermeet ylle ja sit happihyppelylle.[:)]
 
ALKUPERÄINEN: multatassu

No se vaan oli pitkään 95cm paikkeilla. Muutos tapahtunut tosi nopeasti. Samoin painon kanssa. Tuntuu että noin kilo tulee per viikko! Kai se tasaantuu...

Miehestä jäi sanomatta, että se neropatti ei ole tajunnut miten paljon raskaus muuttaa kehoa. Ja se muutos on suuressa määrin pysyvä. Ihmetteli kun siskolleen jäänyt vatsaa synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä reilu viikko...!
Sai kyllä kuulla kunniansa.

 
Mäkin pullahdin esiin pari viikkoa sitten ja sen jälkeen vatsan ympärysmittaan on tullut lisää yli 10 cm. Läskit siinä päällä on silottuneet...  Ennen loppiaista pidin siis vielä vanhoja, venyviä ratsastushousujani. Niihin parempiin en ollutkaan pitkään aikaan mahtunut, ne kun eivät veny.
 
On oikeasti päiviä, jolloin inhoan raskaana olemista. Tämä on yksi sellainen.
 
Rolli10, voi toki käyttää vauvan huonetta tavaroiden säilytykseen mutta mua vaan henk.koht. ällöttää ne veriset hirvensarvet vauvan sängyssä. [;)] Ja muutenkii sinne mun just pestyille lattioille ja matoille roikitaan kaikkea likaista rakennustarviketta mikä häiritsee sen takia että oon uurastanu kovasti ja toinen vaan sotkee. Ihan samalla lailla ärsyyntyisin oli huone mikä hyvänsä. Samaa mieltä että mies saa toki harrastaa ja ihan sama mitä se maksaa kunhan sen tekee omillaan eikä sitten itke sukulaisille ja mulle ettei oo varaa vauvantavaroihin tai yhteisiin menoihin. Tällä hetkellä me asutaan vielä mun omistamassa asunnossa eli mä maksan meijän asumiset (=lainat, sähköt yms. ollaan maksettu puoliks), auto maksetaan puoliks, ruuat puoliks ja mies tienaa kuitenkii yli kymppitonnin enemmän vuodessa kun mä. Mä en oo niin tarkka noista rahoista ja menoista, pääasia että saan leipää pöytään mutta nyt kun oon jäämässä äippälomalle (ja -rahoille) ni asioita miettii ihan uudelta näkökannalta mikä ei tunnu ihan miehelle istuvan päähän. [;)] Eli en valita vaikka ostais sata pyssyä mutta sitten ei tarttis anopin tulla voivottelemaan mulle kuinka me ollaan niin köyhiä että sen tarttis nyhtää selkänahastaan meille vaunurahoja. Tänään miehelle oli se vauvavakuutus ihan liian kallis kun maksaa kuulemma useamman satasen vuodessa... Meillä jo yksin ne pyssyjen vakuutukset maksaa yli 600e vuodessa eli tässä tää mun tärkeysjärjestys ei mee oikeen miehen kanssa yksiin.

Ilma on kyllä mielettömän hieno! Eilen tehtiin naapurinrouvan ja koirien kanssa pitkä lenkki järvenjäällä ja kyllä sielu lepäs! [:)]
 
Ansku81: Minä luulin, että ne hirvensarvet on jo käsitelty niin että voi laittaa vaikka seinälle roikkumaan. Miksi ihmeessä joku tuo veriset sarvet sisälle???? Minunkin mies harrastaa metsästystä ja ollu aseitten kanssa tekemisessä koko elämänsä ajan, mutta ei sekään ole ikinä kuullu että joku olisi ottanu vakuutukset aseilleen.. jokainen tietty taaplaa tyylillään..
 
Meitä kaikkia on moneen junaan ja osa jää pysäkillekki :) Miehen työkaveri, josta tulee heinäkuussa isä, oli ihmetellyt miksi ihmeessä pitää ultraäänissä käydä raskausaikana?!?

Onhan se vauvavakuutus tyyris, mutta sehän halpenee kun muksulle tulee ikää lisää. Parempihan se on varautua etukäteen...Mekin mietittiin pitkään sitä vakuutusta, mutta onpahan varauduttu jos jotain vakavaa ilmenee..
 
Tarkastin tossa kelan sivuilta niin maanantaina on mulle myönnetty se pakkaus [:)] Minkähän aikaa menee et se tulee sitten itselle??

Täällä taaperretaan, kamalasti väsyttää ja tässä on pitänyt nyt pari päivää miettiä et pitäisikö hakea sairaslomaa kun tuntuu ettei oikeasti jaksa hommia tehdä. NEuvolaan pitäisi varmaan soittaa ja kysyä että mitä osaisivat neuvoa. Kun tuntuu ettei tähän väsymykseen oikeen nukkuminenkaan auta...
 
Voitko Katt_i kertoa, koska olet paperit kelaan laittanut vetämään? Voisin vain itse sit laskeskella suurinpiirtein kuinka kauan kestää että minä saan päätöksen ja pakkauksen! [:)]
 
Tirri, laitoin paperit työpaikan kautta 11.1 ja näytti et mun äitiysrahahakemus oli kelaan rekisteröityny 18.1 [:)] 
 
Rolli10 sanopa muuta! [:D] Ei munkaan järkeen aina käy noi miehen touhut... Mutta siis ne kallot sarvineen on vasta menossa käsittelyyn kun mies niitä näpräilee... Tai en mä tiiä onko se ruskee mönjä verta vai mitä kuona-aineita enkä oikeastaan tarkempaa analyysiä haluakaan tehdä. [;)] Musta tulee meijän taloudessa kovaa vauhtia kasvissyöjä kun joka paikassa roikkuu eläimenraatoja tai jotain limaisia jäänteitä. [;)] Kun ne on laitettu nätiksi lautaselle niin enää koe ällötunteita ja syön hyvällä ruokahalulla mutta ne pörröiset kuolleet elukat, jotka tuijottaa tyhjillä silmillään, saa mut voimaan pahoin. Hassua miten sitä mielensä saa huijattua vaikka tietää että ihan samaa pupujussikkaa se liha on. [;)]

Mä täällä vähän jännitän että onhan ne mun hakemukset olleet kunnossa ja ajallaan kaikki Kelassa... [&:] Kun tajusin just että eilen oli viimenen päivä niitä hakea. Esimieheltä kyllä varmistin että ne siellä työnantajalla oli ja kelaan toimitin hakemukset liitteineen mutta silti vaivaa että oonko jonkun paperin unohtanu. [:-] Täytyy vissiin kanssa tarkistaa sieltä kelan sivuilta...

Mulla oli eilen tosi kipuilu-päivä. [:(] Selkä on ollu viikonlopun kurssin jälkeen niin kipee että kun hetken istuu niin silmistä valuu vettä. Ja sitten liikkeessä se kipuilu siirtyy vatsan puolelle ja alkaa supistelemaan. Tosissani mietin kun olin työpäivän jälkeen tehny irvistellen tunnin lenkin koirien kanssa ja sen jälkeen juossu tunnin agitreenit että pitäis kyllä varmaan rauhoittaa menoa kun olo oli niin tukala. Kyllähän se sitten meni ohi kun pääsin kotiin sohvalle huilaamaan ja masukkikin alko taas liikkumaan (mitä ei ollu koko päivänä tehny...) mut kuitenkii. Onneks äiti lupas lenkittää koirat tänään ja meillä on vaan se synnytysvalmennus illalla eli voi ottaa illan rennommin. [:)]
 
Ainiin, se vakuutus... olihan siitä joskus puhetta, mutta onpa unohtunut koko asia. Vieläköhän sen kerkiää?
Onko täällä joitakin, jotka EI ole mitään vastaavaa vakuutusta ottanut?
 
Meillä ei sitä vakuutusta ole, oltaisiin kyllä otettu mutta kun mulla on ylipainoa niin sitä ei myönnetä. [>:] Vauvan synnyttyä kyllä aiotaan jonkinlainen vakuutus ehdottomasti ottaa mikäli mitään esteitä ei tule.
 
Pitäs sinne Kelallekki laittaa se hakemus menemään.. haluaisin vaan nähdä millanen se vuoden 2010 pakkaus on vaikka eihän tuossa viime vuotisessakaan mielestäni mitään vikaa ole... Mihin mennessä se hakemus piti laittaa???

Näköjään sitä nykyään ei unta riitä kuin 7h/yö.. toisaalta ihan hyvä vaan, saapihan sitä enemmän aikaiseksi kun aikaisin herää. Pitäs yrittää valmistua amk:sta tässä keväällä mutta saas nähdä miten tytön käy :) Sais sitte äippäloman jälkeen hakea ihan oikeisiin hommiin..

Nyt on alkanu tuo käveleminen olemaan hankalaa..en yhtään enää ihmettele miksi raskaana olevat vaappuu :) On sitä ihminen tullu hitaaksi, ei voi enää samassa tahdissa tehdä hommia mitä ennen.. ei tulis kuuloonkaan, että juoksentelisin koiran perässä kuten esim. ansku81 jaksaa vielä tehdä. Nostan hattua!!!

Eilen näky mahan päältä ipanan potku, harmi ettei mies ehtiny nähdä :/ Olen nähny unia, missä minun maha on kuin ilmapallo ja muksu työntää käden ja jalan niin pitkälle että voi ottaa hyvin kiinni :) tai sitte koko maha venyy niin että mieskin voi ottaa muksun käsiinsä vaikka se on mahassa vielä :)
 
Nyt ollaan sitten loppuviikko saikulla ja levähdellään... Jospa sitä alkas tuntemaan itsensä muuksi kuin käveleväksi zombiksi. Maanantaina takas töihin ja siellä pitää sitten alkaa ottamaan rennommin, pitää muistaa lepäillä työpäivän aikana niin jospa se siitä.

Masukin liikkeet on nyt muutaman viikon aikana ruvennu tuntuun tosi selvästi ja eilenki ku olin menossa nukkuun niin tuntu et kaveri koittaa tulla mahanahka läpi ulos [:D] Mieski on jo muutaman potkun onnistunu tuntemaan.
 
Tuli mieleen Katt_i, eilen illalla menin aikaisin nukkumaan. Supistuksii tuntu taas tulevan ja heitin peiton syrjään nähdäkseni mahani. Jestas mää säikähin ja oli pakko huutaa mies katsomaan. Maha nousi navan vasemmalta puolelta korkeaksi kukkulaksi, oikea puoli oli normaalin littainen. Möyrinää tuntu ja sit maha laskeutu. Tää toistu ehkä viisi kertaa lyhyen ajan sisällä. Sen jälkeen vedin peiton korville ja päätin että nyt nukun tai ei uni tuu ollenkaan. Mies sano rauhoittelevasti että vauva vaan etti hyvää nukkumisasentoo. Oisko noin... Tunne oli kuin olis kattonu kauhuelokuvaa, jossa paha henki tunkee naamaansa esiin seinän läpi ja katsoja näkee kasvojen muodot. Tsiisus...mitähän tulee seuraavaksi...
 
Rolli10 en mäkään enää niin kovin ketterästi vissiin juokse. [;)] Viimeks harkoissa ihmettelin ääneen että miten meijän molemmat koirat on ruvennu tollee säntäilemään mihin sattuu ja tekevät ihan omia estevalintoja ja koulutusohjaaja siihen vaan että "ei niitten vauhti oo nopeutunu, sä oot vaan hidastunu etkä kerkee kertomaan niille suuntia ajoissa... " [:D] Näinhän se varmaan on, mä en vaan tajua vaappuvani siellä kun joku ylipainoinen ankka. [:D]

Meillä kanssa potkut on jo niin kovia että näkyvät kyllä päällepäin. Eilen synnytysvalmennuksessa naurettiin miehen kanssa että vaavi selkeesti ottaa enkkoja että kuinka kauan mun läskit hyllyy kun oikein kovasti kenkäsee. [:D] Sen verran löysää tossa päällä että tosissaan potkun jälkeen koko maha jää hytkymään. [:D]
 
Mä en tiedä onko nämä mun tuntemukset supistuksia... mutta vatsan lihakset rupee jäykistyy yhtäkkii,ja vatsa on ihan kova sen jälkeen? [8|]
sillee,että et itse tee mtn,vatsa löysänä ja sit yhtäkkiä lihakset jännittyy.
Onko jollain kanssa näin?
 
Tiiaa, tuommoisia mullakin on aina silloin tällöin, nyt viimeaikoina taas vähän vähemmän. Niitä harkkasuppareitahan nuo taitaa olla, usein tulee kun teen lumitöitä tai lenkillä huitelen liian kovaa ylämäkeen [:D]
 
No mulla tuli se harjoitus supistus,kun istuin sängyllä [8|] hmm.. no kaipa se sit on ollu vaan niin kova myllertämään siellä,että tuli semmonen.
Tuntu vaan,että vatsa olis revenny,kun yhtäkkiä tuiki tuntematon tunne tuli vatsaan niin pelästyin [:D]

Huomenna mulla tulee jo 24 rv. Niin outoa. Tai mulle se on pitkä aika jo,kun tuntuu että vasta oli 5 viikolla ja sai tietää olevansa raskaana.
Kaveritkin sai kokea pikkusen liikkeet tänään koulussa,kun syötiin ja sitten se alkoi siellä potkia,ja sanoin parille kaverille,että laittakaas käsi tähän kohtaan ja sitten toinen niistä sanoi,että "ihan semmonen pieni potku tuntui :)" Oli kivaa jakaa niitä heidän kanssa,kun on muuten niin uteliaitakin kaikki meijän luokan tytöt.

Kuinka paljon te tai teidän vatsa on saanut huomiota?
ja miltä se teistä tuntuu...sillee pitkän päälle? [&:]
 
Eihän tässä olisi kuin vajaa 17vkoa H-hetkeen...

Mahaa ei kyllä enää piiloon saa ja toisaalta tuntuu, että kaikki huomauttaa ensimmäisenä että onpa maha taas kasvanu. Hyvähän se on, että kasvaa mutta silti häiritsee että näyttääkö se todella niin isolta ja varsinkin kun mahalla on vielä aikaa kasvaa..taitaa melkoinen rantapallo olla sitte keväällä.. Mieskin joulun jälkeen totesi, että "ootpa sinä lihonu" kun katteli minun mahaa. Totesin vaan, että etkö muka aikaisemmin ole huomannu? onneksi vähän pehmensi toteamustaan ja sanoi, että hyvä että vauvalla on mahassa tilaa :)

Toisaalta ihan kiva, että raskauden huomaa ettei tartte erikseen kertoa..
 
No mulle luokkalaiset aina huomauttaa pukkarissa,että "Onpas sulla iso maha!" ja sitten 7 eri silmäparii vaan tuojottaa mua ja mun vatsaa.
Eilenkii yks sanoi,että "Onpas sulla tiia iso maha :D" ja kaikki koskee ja silittelee.
Ja sitten kun en haluu olla sillee ns."ylimielinen!,että "minä,minä,minä,minun vauva,minun vauva..." vastailen kyllä kysymyksiin jos jotkut kysyy,mutta en muuten kamalasti puhu.
Kun yks luokkalainen likka sanoi,että " ei millään pahalla sinuu ja sun vauvaa kohtaan,mutta ei sitä jaksa 24/7 kuunnella vauvajuttuja,kun essi silloin kun se ootti niin sen kans piti kokoajan olla vauvasivustoilla rattaita kattelemassa..." :s mut nytten tää samanen tyttö haluis vauvaa kauheesti,nyt kun minäkin olen...ja seurailee kuulema päivien mukaan milloin mulla tulee aina uus viikko..
se huomio on ihan kivaa,mutta kun jotkuu kyselee samoja asioita,ja sitten taas toiset muut ne samat uudestaan..niin on rasittavaa vastata samoihin kysymyksiin kokoajan.

Kyllä tykkään masua esitellä,mutta pidän kuitenkin omana tietonani,enkä jauha tästä kokoajan. :)
 
Takaisin
Top