Raskauden toinen kolmannes!!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin just miehen kanssa rakenneultrassa. Kaikki oli muuten ok, mutta naamaa vauveli ei näyttäny, eikä kätilö saanu katottua huonosta asennosta johtuen vaukkelin sydäntä kunnolla. Kaikkien mittojen mukaan olisin jo rv 22+3, vaikka "oikeasti" nyt on menossa vasta 21+1. Parin viikon päähän saatiin sitten aika lääkärille, toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin. Laskettua aikaa ei kätilön mukaan luultavastikaan muuteta.

Kovasti on alkanu toinen jo potkiskelemaan maanantaisen neuvolan jälkeen <3.
 
Mulla on ollut noita kivuttomia suppareita jo pari-kolme viikkoa aina silloin tällöin, lähinnä lumitöitä tehdessä ja lenkillä ylämäkeen kävellessä. Eilen kävelin töissä (ei mielestäni ollut kyllä hurja vauhti tai pitkä matka) ja iskipä ensimmäinen suppari joka tuntui! Maanantaina on neuvola, niin että täytyypä tuosta kysäistä kun ei ne kai vielä sattua saisi!! Hyvin lyhyt oli eikä kovin kivulias, mutta kumminkin...
 
Kolme kuukautta enää töitä ennen mammalomaa [:D] riemulla odotan sitä jo ja toivon, että nämä viikot menee yhtä nopeasti kuin syksykin meni! Minä ostin asiakkaaltani turvakaukalon, sain nyt sellaisen isofix-jalustalla olevan jonka halusin, ettei tarvi niiden vöiden kanssa koko ajan pelata! Ja halvalla sen möivät [:)] nyt oikeastaan vaunut ja sitteri pitäisi vielä hommata, vaunut on jo katsottu ja eiköhän tuommoinen sitterikin jostakin löydy, vaikka sitten lainaksi! Vaikka eipä ne uutenakaan kalliita aina ole, netistä katselin kerran yhtä joka maksoi vain parikymppiä!
 
Täällä on masu kasvanut mukavasti. Totesin, että mun on pakko hankkia edes  yhdet siistit talvikengät, jotka saa jalkaan ihan pujottamalla...kaksin kerroin kun menee tän vatsan kanssa niin ei tunnu kivalta - miettii vaan miltä tuntuu parin kuukauden päästä!! [;)] ja nyt alkaa vaatteetkin käydä sopimattoman kokoisiksi, ja mulla on enää yhdet ainoat rintsikat jotka mahtuu päälle!! Liivikaupoille siis [:D] mietin vaan, että pitäiskö jo ostaa jotkut halvat imetysliivit, Lindexillä näin ainakin sellaiset kunnolla topatut joissa oli ikäänkuin kaarituetkin, en halua sellaisia lerppa-liivejä joita paljon näkee, vaan pitää olla kunnolla topatut että tukee!! Ootteko te nähnyt hyviä liivejä jossain? Kaverille oli liiviliikkeessä sanottu, että kalliimpia imetysliivejä ei kannata ostaa ennen synnytystä, kun ei ennen maidon nousua tiedä minkä kokoiset rinnoista todella tulee! Toivottavasti ei nyt ihan älyttömästi tästä paisu *heh* [:D]
 
Mulla on kans noita ennakoivia supistuksia ollu.. Ei nyt ihan joka päivä, mut aikas usein kuitenkin. Kestää 10-30 sekkaa kerrallaan, mut ei voi sanoa et olis kipeitä.. En siis oo huolissani. Kait se on sitä valmistautumista kohti H-hetkeä. [:)]
 
Kiitti vaippatiedoista. Sillee mäkin aattelin et vois käyttää sekä että. En kokonaan kestoilijaksi ala, mut kotona ihan ok. Reissuun sitten ne kertakäyttöset. Ja toi parin kolmen päivän pesuväli ois kans sopiva. Mut mitä se sit käytännössä tarkottaa?? Ei kait niitä sit kahtaakymmentä vaippaa tarvii hankkia... jos kerran joku 7 päivässä ja noi ei oo edes nii imukykysii ku kertakäyttöset??

Kelan paprut kävin kans viemässä. Sanoivat että 2009 -pakkausta on vielä niin paljon jäljellä, et sitä jaetaan tässä alkuvuonna keväälle asti. Pari päivää sitten kävin kelan sivuilla kattomassa ja siel ei ollu ees kuvaa vielä uudesta tän vuoden paketista. No, ihan kivaltahan toi viiime vuotinenkin näytti, mitä ny ne kahdet oranssit, vai oliks toiset vihreet potkarit. Raitakuosi ei ny ehkä ihan liippaa mun makua, mut kait sitä muutamat retrohousutkin sit kestää vaikka yöpotkareina.. Päiväksi haluun jotain sulosta ja söpöö..

Vaunuja kattelin netistä pari päivää sitten ja vertailin eri tuotteita. Luulen et kallistun niihin Emmaljungan Edge duo-vaunuihin, joista oon syksystä asti haaveillu. Siin on nii hienot ominaisuudet.. Ja jos menee yökylään vaiks mummulaan, ni kopassa on kehto-ominaisuuskin. Saa keinutella vauvelin uneen, eikä tartte erillistä matkasänkyä hankkia. Ja ne menis sit koko vaunuajan = 3 vuotta. Niihin sais kait lisävarusteena vielä sellasen easy fix-turvakaukalonkin. Se ois kyl tosi kätsy. Muistan miten inhosin sitä perinteistä kaukaloa, kun niiden turvavöiden kaa piti aina tapella. Et jollei kovin kallis oo niin ainakin täl haavaa tuntuis mukavalta ratkasulta. Saakohan siihen samaan systeemiin kiinnitettyä myös sen isomman turvaistuimen, joka on 9 kilosta eteenpäin??
 
Rolli10 se sokerirasitustesti-litku maistuu ehkä vähän väljähtyneelle cokikselle. [;)] ja se oli semmonen alle puolen litran pullo (0,33l?) mikä mulla ainakii oli ihan miellyttävän kylmää. Ei kannata kauheesti juoda mitään ennen sitä ni kyllä sen sitte janoonsa juo. [;)] Ei siihen nyt mikään himo jäänyt muttei ollu pahaakaan. [:)]
 
Mää taidan olla ainoo joka ei meinaa ottaa äitiyspakkausta. Mää kattelin Kelan sivuilta just tota vuoden 2009 pakkausta ja totesin että siinä on paljon sellasta, jolle mulla ei oo käyttöö. Äiti kauhisteli mun päätöstä, vaan on se niin kivaa, että voi päättää asiasta ihan itse. Ja sisko kauhisteli, kun menen sektioon enkä synnytä niin kuin yleensä tapana on. Enkä mää oo miettiny vielä mitään vaunui tai istuimii. Ei vaan kiinnosta. Paikat o tällä hetkellä täynnä ylimäärästä tavaraa, joista mä haluisin eroon ennen vauvan tuloo. Pinnasängyllekään ei oo kunnon paikkaa. Mistä mä olenkin oppinut elämään toisin kuin muut...ja aina siitä saa kuulla [8|]
 
starletti et ehkä ole. Minä ainakin vielä pähkäilen, kun tuntuu, että 140 eurolla saisin aika paljon enemmän itseäni miellyttäviä vaatteita lapselle. Esim toppahaalari ja se ihan kevythaalari"mikälie on olevinaan" ovat mun mielestä ihan hirveät! Että otanko 140e arvosta nyt sitten itselleni käyttöön pari bodyä ja parit housut.. Näin karkeasti sanottuna.
 
Meillä oli torstaina rakenneultra ja kaikki oli hienosti. Sukupuolta kätilö varjeli ja käski pariin kertaa kääntää katseen pois - meidän pyynnostämme tietenkin.
Kaveri oli semmoisella mykkyrällä sykkyrällä, ettei kätilö meinannut ensin saada kaikkea tutkittua. Sitten hän tökki mun mahaa jonkun kerran melko voimakkaasti (mikä ei muuten tuntunut mukavalta) ja sitten pikkuinen vaihtoi hieman asentoa ja saatiin kaikki katsottua. Sillä kaverilla oli suurin piirtein polvet suussa, kyynärpäät polvissa ja leuka rinnassa vielä oikein siellä kaiken alla. Sen lisäksi selkäranka oli niin kaarella että HUH mikä asento [:D]
No... tästä seurasi sitten se, ettei kasvoja nähty sitten lainkaan, ei edestä eikä sivusta, ei normiultralla eikä sen puoleen sillä 3d-ultrallakaan [:@]
Mutta istukka on etuseinässä suoraan mun masua vasten mutta potkut silti on tuntunut jo monta viikkoa ja reilun viikon jo näkyneetkin päällepäin, eli melkoinen potkija siellä on - kuten neuvolan tätikin sanoi että on melkoisen ponteva kaveri. Kätilö taasen sanoi, että on tosi aktiivinen kaveri tämä meillä täällä [:D]
 
Meillekin on siunaantunut noita käytettyjen vaatteiden kasseja, etten sitä pakkausta ota. Nekin saa käytettynä. Äitiltäkin niitä mulle saatuja, suoraan 70-luvulta!
Joskus perutelivat sen olevan kannatavampi kuin vastineeksi saadulla rahalla vaatteiden ostaminen. Mutta nythän tuo kierrätys toimii.
Ja mulla on nuo itkuhälyttimet, korvakuumemittarit, ammeet ja muut vielä hankkimatta! Mielummin ne.
 
Me saadaan aika paljon vauvatavaraa sukulaisilta myös. Vaatteita on tulossa 4 eri taholta,Syöttötuoli ja yhdistelmävaunut,nyt sain tänään tietää että saisin babysitterin. Vaipat ja tällaset tutit ja semmoset täytyy itse hankkia,koska en aijo luultavasti ottaa äitiyspakkausta mikä nämä sisältää.

Mutta luulenpa,että sukulaiset niitäkin jakelee jossain vaiheessa,kun on lähemmin sen aika :) Pari vauvan kuolaliinaa tuolla kaapissa on ja yksi ruokalappu ja ensimmäiset pienet sukat,paita ja housut jotka minun äiti osti nyt lähipäivinä vauvalle,kun kävi tukholmassa.

Että luojan kiitos noita tavaroita saa,menisi muuten aika kalliiksi jos itse hankkisi kaiken! Ainoa mitä ei tällä hetkellä ole saatavilla niin se pinnasänky.mutta täytyy kirppikseltä käydä katsomassa,sieltä ainakin halvalla luulisi saavan. :)
 
Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus, itse tykkään ihan sisällöstä mitä netissä kuvia selasin [:)] ja paljon siinä on taas meille käyttökelpoista tavaraa, vaikka kavereilta saadaankin paljon kaikkea käytettynä. Ajattelinkin niin, että varmaan mekin saadaan toi viime vuoden pakkaus, mutta ei tosiaan haittaa yhtään [:D]

Ostin itse ensimmäiset vaatteet tyypille perjantaina lindexin alesta. En voinut vastustaa kun hinta oli 7 euron hujakoilla ja siitä -70%!! Ostin yhdet potkarit, yhdet housut ja sit ihananvalkoisen hupullisen potkarin jossa on pupun korvat [:D] oli kuulemma alessa koska häntä on hukkunut - juu, ei haittaa yhtään!
 
Munkin tekis hirveesti mieli ostaa jotain meijän pupuselle,mutta kun sitä vaatetta tulee niin paljon! [:D]
Kävin tos joulun jälkeen ostamassa mammahousut itselleni henkast ja maukast ja sit en malttanu olla menemättä kattoo niitä pikkusten vaatteita ja voi että kuinka pienii ja sulosia! :)))) olisin kyllä ostanut jotain pientä,jos olisin sukupuolen tiennyt silloin jo.

Mulla on keskiviikkona neuvola taas,ja kun nyt olen jo viikolla 21 niin se antaa mulle raskaustodistuksen,jonka avulla voin sitten ens viikolla hakea tuet ja semmoset,kun lauantaina tulee 22rv[:)]

Täytyy varmaan uudestaan miettiä että ottaisko sittenkin sen äitiyspakkauksen.. :p
 
Tiiaa täälläkin välillä pähkäillään, et otanko sittenkin.. [:D] Kun laput sain torstaina. Mielipide vaihtelee. Tai jotenkin sitä on ottamassa välillä siks, että se "kuuluu".. Tai sit että ois mitä odottaa ja että pääsee avaamaan, vaikka ei ne vaatteet niin meikäläistä sykäytäkään. En tiiä. Saispa siitä sitten ees varasängyn esim mummolareissuille, kun mä oon kattonut pehmeäkoppasia vaunuja(tosin mun vanha äitiyspakkauksen laatikko on äitillä tallessa, täytyypä kysyä millasessa kunnossa se on). Se toppapuvun ostaminen mua vaan siinä arveluttaa siinä, että jos ottaa rahat. Kun ne tuntuu maksavan ihan kiitettävästi. Mutta toisaalta eilen sitten Cittarissa katsoin äkkiä hintoja että olis vähän tilanteen tasalla niin siellä oli tarjouksessa 24,90 tosi paksun oloinen haalari. Että eiköhän sitä ens talveksi sitten sellaisen saisi hommattua ihan kohtuu hinnalla. Ja onhan noita kavereille syntynyt lapsia lähiaikoina kiitettävästi, että sais jostain sit käytettynäkin! Hmm.. Pähkäileminen jatkuu.
 
Samaa mieltä. Olis kiva päästä kattoo mitä siinä paketissa on,mutta kun haalareita ja toppiksii yms muita talvi,sekä kesävaatteita tulee. ja sit kun miettii sitä rahaa...mitäs sillä sitten? :D Äää!!
Kyllä on vaikeeta.
 
Mä otan kyl pakkauksen. Siinä on niin paljon kaikkee tarpeellista. Se talvihaalari oli must ihan nätti ja samaa sarjaa vielä ne topatut tossut, topatut lapaset ja talvilakki. Sit siin on lakanoit ja peite, muovialunen sänkyyn, kylpymittari, kynsisakset, harja, hammarharja, pari kestovaippaa ym. sälää vaikka kuinka paljon vaatteiden lisäksi. Äkkiä noillekin tulee hintaa, ku lähtee yksittäin niitä hakeen pitkin turuja ja toreja.[;)]

Eilen oli vähän ikävä päivä. Heräsin touhukkaana ja hyvin voivana ja aloin tietty siivota oikeen kunnolla. Keittiön tuolit kun olin saanu nostettua pöydälle ja piti alkaa luuttaan lattioita, ni alko pisteleen tai oikeemmin sanottuna särkeen vasen puoli mahasta. Menin lämpimään suihkuun josko se ois helpottanu, mut ei. Siellä tuntu olo jo niin kamalalta että hyvä kun pystyssä pysyin. Sit alko supistukset. Niitä jatku useemman tunnin, kunnes olin jo niin huolissani, että soitin synnytyspolille. Pyysivät tulemaan samantien sairaalaan tarkastukseen, ettei kohtu vaan ole alkanu aukeemaan. Itku kurkussa ajettiin miehen kaa sinne. Onneks kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin ja kohdun suu oli kiinni. Lääkäri ja kätilö olivat tosi ystävällisiä ja juttelivat rauhottavasti.

Määräsivät totaaliseen lepoon ja käytännössä kaikki askareet kiellettiin: Ei imurointia, siivousta, kokkaamista, kaupassa käyntiä ja naimalakonkin asettivat. Sohvalla löhöily ja aikakauslehtien luvun salli ja siinä se. [:)]

Lääkkeitä ei näin pienillä viikoilla voineet vielä antaa. Mutta kun takana on 24-25 täyttä viikkoa ja jollei tilanne ole ottanu rauhottuakseen niin sit saisin sen keuhkoja vahvistavan rokotuksen vauvalle, joka auttaa keuhkoja kehittymään nopeempaan ja valmistamaan sitä kohti syntymää. Sit on mahdollisuus saada myös supistuksia ehkäsevää lääkitystä. Vähän on nyt sit jännät paikat mulla. Suuri todennäköisyys, että saadaan kskonen, mut toivottavasti pysyttelisi sisällä vielä ainakin muutaman viikon, jollon selviytymismahdollisuudet ois huomattavasti paremmat. Nyt sit vaan lepäillään. Onneks saan olla kotona. Jos pahenee tai alan vuotaa niin sit se on sairaalalepoa synnytykseen asti. [:(]

Mies joutuu ottaan nyt vastuun huushollista ja tytär koiranpennusta. Et sellasta tällä kertaa..
 
Musta tuli nyt sitten tänään inttileski!
Poikaystävän vein tänään kotkaan,kun sieltä lähtivät 5 aikaan lautalla rankille ja hänen 19-vuotis synttäritkin on tänään,että aika hyvään aikaa lähti armeijaan :D Olin tosi surullinen,kun lähin ajaa kotiin päin ja kolme viikkoa joudun nyt yksin olemaan täällä...mikä tuntuu ihan hirveen pitkältä ajalta.[&o]
hmmh.

No ehkä välimatka tekee ihan hyvää välillä :)
Onko muita inttileskiä?
 
Ikävä kuulla Vauveli :( toivottavasti lepo nyt auttaa ja pienokainen pysyy mukana vielä pitkälle kevääseen! Mulla särkee oikee puoli aina ajoittain jos reippaammin kävelee tai töissä jos on joutunu jotain nostelemaan. Mut mulla ei ainakaan tostaiseksi ole supistuksia tullut ja suunnilleen vartissa mennyt ohi.
 
Laitetaan kädet ja sormet ristiin ja toivomme teille täältä kaikkea hyvää!
 
 
Kiitti Mimmu86

Toivotaan tosiaan et tää olis vaan joku väliaikanen juttu ja sit helpottais. Tää päivä on ollu jo parempi. Supistellu on toki tänäänkin aivan liikaa, mut ei kuitenkaan niin paljoo, ku eilen. Lepo on siis näköjään oikeesti auttanu. Kätilö sano myös, et joskus runsas juminen auttaa. Vettä on siis litkitty oikeen vimpan päälle.[:D]

Mies ja tyttö on kyl ollu tosi avuliaita. Mä makaan sohvalla tyynyvuoren keskellä ja muut hyysää mua. [:)] Onpahan tullu ainakin luettua ja paljon. Vois varmaan kävästä kirjastossa loppuviikosta, jos kunto sallii ja lainata muutaman rompsun. Saa ajan paremmin kulumaan, ku ei koneellakan istuminen tee niin hyvää. Parempi ois olla ihan vaakatasossa. Päiväsaippuoita on kans tullu katteltua tänään. Menee se aika niinkin, heh..
 
Mulla taitaa alkaa nuo lonkat vihottelemaan... Meinas olla hankalaa istua kurssilla. Onneksi toispuoleisesti. Harjoitussuppareita ei vielä ole ilmaantunut, vaikka aivan normaalisti olen elänyt.
Joogan pääsen ke aloittamaan, kun toteutui se kurssi!

22+0 Neuvola: Kaikki kunnossa.
Verenpaineet 116/74, vaikka otti hempan ensin ja juteltiin vauvan sydämestä. (Sai pulssin hieman nousemaan)
Hemppa vähän noussut, vaikkei tarvitse.
Painoa 70kg eli 6-7kg noussut. Nauroi, että saatiinhan se kohoamaan kun oli tuo joulu!
Kohdun mitta 17,5cm
Sydämen ääniä sai metsästää, kun kyyditettävä hermostui ja yritti vain karkuun. Yritti piiloon aivan kohdun yläosaan. Ja nyrkiä tuli, kun ei täti usko! 
 
Jep, nyt on sitten päätetty äippäpakkaus, en ota. Sain jo makuupussin ja pussilakanat kummipojan käytöstä, 2007 pakkaus, tosi kivat. Sit saan sieltä ne kynsisakset, lämpömittarit, helistimet jne tavarat. Joten vaatteita kyllä jostain siunautuu ja ostaa vähäsen.

Niin ja vauveli  täälläkin on sormet ja varpaat pystyssä, et masukki jaksaa viihtyä masussa mahdollisimman pitkään!
 
Takaisin
Top