Raskauden oireet

Ensimmäistä kertaa kuulin termin unihalvaus. Oli pakko googlettaa ja huh! kuulostipa aika hurjalta :o

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: iem
Iem mä olen kerran eläessäni sellasesta halvauksesta kärsinyt ja sen laitoin uupumuksen piikkiin. Olin sillon ihan tiltissä ja yö oli muutenkin sellasta katkonaista ollakko vaiko eikö unta. Tosi pelottava kokemus kyllä oli! :/ kannattaa yrittää levätä kunnolla jos se katkasis niiden tulon!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

• Tykkään
Reaktiot: iem
Tänään 8+4 ja nyt on alkanut tuntua ekasta raskaudesta tuttuja vihlaisuja vatsan sivuilla, kun esim. yskii, aivastaa tai nousee nopeasti ylös. Alavatsa on tosi pinkeän tuntuinen.

miuk
Mulla on ollu tänään samanlainen fiilis. Tosin mulla on 12+1 menossa. Ja huimausta on kans ollu tänää liikenteessä :S

Mä murehdin täällä aiemmin sitä, että mitään raskausoireita ei ole. Noh, ei ole edelleenkään (mitä nyt pientä väsymystä ehkä), mutta tänään kävin ultrassa todistamassa, että ihan elävä ja liikkuvainen alkio siellä on, viikkoja nyt 9+1. Halusin vain jakaa, jos joku muu murehtii samaa. :)

No älä murehdi liikoja toiveinen; ei mullakaan ole ollut paitsi sitä väsymystä, ja sitä sit ihan olan takaa! Ja mullakin pikkuinen on todistettavasti yksiössään ja voi hyvin. Ollaan me sit niitä onnekkaita kun oon lukenut täällä et joillain mennyt viikkoja kovan pahoivoinnin kourissa... mun sympatiat heille! Ja kyllä mekin saadaan ihan taatusti jos jonkunmoista vaivaa kun viikot lisääntyy ;)

Mulla alko tänään särkee yhtäkkiä tosta ylävatsasta. Se on aikalailla tosta keskeltä ja himpun oikealle päin. Tulee aina aalloittain välillä. Tänään 12+1. On kyllä kaikenlaista vatsakipua ollu nyt alkuraskaudessa. Toivottavasti tuo pahoinvointi ois jo ohi, vaikka ei muuta, ku pientä kuvotusta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Varmaan ihan typerää sanoa, et haluun ne oireet takasin :grin Pitäis vissiin vaan olla tyytyväinen, kun on niin normaali olo. Kuitenkin kova ahdistus kokoajan mielessä, kun Sintiäinen ei ilmottele olemassaolostaan. Ei tosin oireet ollut alkuunkaan niin kovat. Pientä etomista ja heikkoutta. Kipeet rinnat ja jatkuva väsy. Tietty selkäkipu ja väsy jatkuu vielä, mut jotenki kaipaan nyt jotain konkretisoivaa oiretta.

Harmi kun vatsan päällä on pikkuisen ylimääräistä, niin ei edes turvottelut näy. Toisilla niin ihania pikkukumpuja jo näkyvissä, vaikka samoilla viikoilla ollaan. Olen kateellinen :oops:

Jotenkin vaan nautin aiemmin siitä raskaana olemisen fiiliksestä. Olin niin onnellinen kun en ollutkaan kuvitellut raskausoireita vaan ihan oikea plussahan siltä tuli. Nyt jotenkin kumma olo, kun ollaan jo näin pitkällä ja muuta varmistusta Sintiäisestä ei ole, kun kaksi apteekin testiä. Vielä viikko ja ultraan. Pelottaa, et jos siel ei mitään olisikaan :sad001

Toisaalta hienoa lukea, että muillakin on tässä 10 ja 11 viikon tienoolla oireet saattaneet kadotakin ja siitä huolimatta kaikki kunnossa.

Huh, kun on tänään ollu alavatsa semmonen menkkakipeä/-jomottava! Saa olla hieromassa sitä koko ajan ja muutenkin jotenkin on kauhee sotanorsufiilis. o_O

Siis mullakin ollu maha kipeä.. tuntunu ku menkat alkais. Veskissä käynti aina vähän jännittää..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mullaki on ollu tänään maha kipee, ja samaten selkä! Sellasta vähn menkkatyyppistä mut ehkä enemmän kuitenki vihlomista ku jomotusta. Auts. Muistelisin kyllä samanlaisia kipuiluja (varmaan näillä viikoillakin) esikoistakin odottaessa et jotenki uskon kaiken olevan kunnossa.

Mulla on kanssa ollut menkkamaista oloa alavatsalla ja selässäkin nivelkipua. Tänään rv 10+2. Muistelisin että kuuluu asiaan. Maha kasvaa ja tuntuu että se on joka aamu enemmän pönöllään. Turvotus sitten vielä lisäksi iltasin:rolleyes:

Mulla ei ole missään vaiheessa ollut paljoakaan oireita, ainakaan mitään kovin epämukavia. Aika iisisti mennyt eka kolmannes. Pahoinvointia ei ole tullut yhtään, kunhan on syönyt säännöllisesti. Jos pääsee tulemaan nälkä, niin sitten kyllä heikottaa samantien.

Eniten vaivaa on ollut tuosta si-nivelestä, mikä vihloo erityisesti iltaisin todella paljon. Eilenkin illalla pienikin liike aiheutti karmean vihlaisun ja tuntui nykäisevän koko kroppaa kramppimaisesti se kipu.

Lisäksi nyt on alkanut vatsa tulla jo vastaan tietyissä asennoissa. Istun joskus todella lysyssä (ah niin ihana ryhtini!) ja huomaa että vatsa tulee kipeäksi. Pitää suorista selkä, että ei paina vatsaa. Sama kun sitoo kengän nauhoja kiinni. Aivan toivotonta taittua kaksin kerroin ja lattialla istuminenkin ja siitä taipuminen aiheuttaa ikävää tunnetta. Pakko siirtyä toiseen huoneeseen istumaan, kun eteiseen ei mahdu tuolia. Vielä 2/3 osaa edessä ja vatsa sen kun kasvaa. Nyt jo tuntuu jotenkin tönköltä ja vaivalloiselta liikkuminen ja tekeminen.

Mulla tänään 13+0 ! Alkaa maha kyllä kasvamaan :) oon suosiolla siirtynyt mammahousuihin niin ei kiristä mistään...

Oon myös siirtynyt äitiyshousuihin, koska rupesi kaapista loppumaan sellaiset housut missä ei vyötärö kiristäisi... Ihanaa kun voi taas pitää farkkuja, kun löytyi äitiysversiot. Monta farkutonta viikkoa takana ja vieroitusoireita oli jo näkyvillä :D Mukavampi istua töissä koneen ääressä 7,5h kun ei kiristä ja purista mistään. Viime viikolla tein kirpparilta löydöt housujen osalta ja lisää hamstraan heti kun vaan kohdalle osuu.

Ajattelin aiemmin, että ei nyt vielä ole sellainen vatsa, että äitiyshousuja tarvitsisi, mutta ai että tuntui mukavalta pukea äitiyshousut jalkaan! Suosittelen jos yhtään pömpöttää vatsa ja tuntuu että kiristää housut. Itse asiassa nyt viime päivinä olen huomannut, että alavatsakin jo muodostaa selkeää kumpua "turvotuspallon" alapuolella. Siellä se pikkuinen kasvaa <3 Tämän myötä tosiaan tuntuu jo se, jos taittuu kaksin kerroin tai nojaa enemmän eteenpäin ja vatsa painuu. Tulee nopeasti ikävä olo vatsasta. Aika pitkään pystyin nukkumaan mahallani, mutta nyt ei ole enää tuntunut hyvältä hetkeen.

Täällä tissit kasvaa hurjaa vauhtia, eli noi reilun kuppikoon verran on pullistunut. Pian saa ostaa taas isommat liivit. Maha näkyy jo aika hyvin. Viikolta 6 asti on ollut liitoskivun tyylistä pistävää ja juilivaa kipua häntäluun molemminpuolin ja neuvolassa sanoivat että nostelua voi vähentää ja lepo auttaa kipuun. Se kipuilu alkaa heti kun lattianrajasta jotain nostelee ja ko on 2 lasta ennestää niin sitä nosteltavaa riittää:) Pahoin vointia on kohtalaisesti aamusta iltaan, mutta nyt on tullut ihan uutena yö pahoin vointi!! Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Eli herään muutaman kerran yössä ja on toosi paha olo. veden juonti auttaa hiukan, mutta ei helpota kokonaan. Unet ovat sen olon myötä tosi karseita.

Äää.. saako kirota?! Mikä onkaan tuo 5min suihkun jälkeen oleva hien haju..... no minä!! Dödö laitan heti suihkun jälkeen mut silti se vaa punkee läpi.. ja voin kertoo et tää on jo uutta.. hel**tan hormoonit..

jojoba
Mä oon huomannu saman! Kiva tehä töitäkin ku het on hiessä, vaikka ei oo ees periaatteessa hikoillu!

Takaisin