Raskauden oireet

Tsemppiä Tammitaapero! :Heartred Toivotaan, että on väärä hälytys ja pikkunen pysyy matkassa!

Itsellä ei ole mitään oireita. Tuntuu oudolta, kun viime raskaudessa oksensin vk 20 asti joka päivä ja sen jälkee vähintään kerran viikossa synnytykseen asti. Toivottavasti menisi helpommin tällä kertaa. No kai ne oireet kohta alkaa, niin alussa kumminkin vasta ollaan.

Tammitaapero: Jospa vuoto olisi tällä kertaa jotain harmitonta kun kerran hiipui kuitenkin! Voimia huolen kanssa, se on todella inhottavaa!

Aurora: Varmasti se pahoinvointi kerkeää sieltä vielä hätyytellä :) mulla alkoi rv 6-7 a kesti sitten jonnekkin rv14 tienoille, oli aika kamalaa. :help

Täällä tänään alavatsan vihlontoja edelleen, ihan samanlaisia kun esikoltakin. Huimaa ja nälättää koko ajan. Rinnat arat, eipä sitten oikeen vielä muuta.

Mulla alkoi eilen pahoinvointi ja jatkunut tänään. Ei oikein maistu edes mikään ruoka, vaikka nälkä kyllä on. Hedelmää oon saanu syötyä ja muuta tommosta pientä kylmää ruokaa, mutta pelkästään lämpimän ruoan ajattelusta tulee vaan huono-olo :sad001 Toivottavasti tää ei kestä montaa viikkoa putkeen!! Nyt onneksi sattu just kolmen päivän vapaat töistä, niin ei tarvi sairaslomaa tän takia hakea.

Mulla on pahoinvointi aika lievää onneksi. Se tulee aaltoillen ja varsinkin jos ei syö koko ajan jotain. Paino on noussut pari kiloa ja nyt siis 6+3 vasta et tässä voi odottaa tulevansa ihan muumiksi jos samaa rataa jatkuu... :)
Vielä on pientä tiputtelua vielä mut onneksi on vaan hentoa vaaleenpunasta. ..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli ekassa raskaudessa pahoinvointia yhdeksännellä viikolla. Se loppu yhtä nopeasti ku alkoikin :D
Nyt mulla on ollu pientä etovaa oloa, mutta se menee ohi kun syö. Ja onneks syönkin koko ajan ku kauhee nälkä koko ajan :D Muutaman kerran jääny väli liian pitkäksi, heti tuli paha ja heikko olo.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Ja mulla sama ku TammiTaaperolla, paino noussu jo kaks kiloa :'D Oon vasta 5+6. Huoooh!
Mutta jos muistan oikein, ekassa raskaudessa oli sama juttu, mutta tasaantui aika pian :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla paino tippu ekalta pahoinvoinnin takia toiselle kolmannekselle asti, yhteensä joku 5kg. Saas nähdä käykö nyt samoin. Sillon tosin oli 15kg painavampi, en tiedä onko sillä nyt tällä kertaa vaikutusta että on kevyempi.. kyllä sitä nytkin vararengasta löytyy sen verran ettei muutaman kilo haittaa tee..kunhan vaan vauva saa kaiken mitä tarvitsee, se aina tossa oksentelussa huolettaa vaikka neuvolassa tyynnyttelevät että vauva ottaa varmasti tarvitsemansa..

Mä oon suorastaan saanut jo huumoria näistä mun oireista. Oon vasta menossa 5+3 ja on jo huippausta (eniten aamulla ja illalla mutta vähän väliä kyllä päivälläkin), pahoinvointia (yleensä helpottaa tuossa neljän jälkeen mutta kuitenkin niin että ei oikein olo tunnu erityisen loistokkaalta ja kun nälkä kuitenkin olisi koko ajan), alavatsa kipua (on ollut aika ajoin kohtuu paljonkin ja semmoista menkkakivun tapasta ja aina sitä hieman pelästyy että onko siellä kaikki hyvin), väsymystä (oon siis ensimmäistä kertaa elämässäni alkanut ottamaan päikkäreitä töitten jälkeen ja silti oon ajoissa menossa yöunille illalla), päänsärkyä (tuntuu että vaikka kuinka paljon vettä juo niin se ei koskaan ole tarpeeksi), pisalla ravaamista (viime yönä heräsin kolme kertaa vessaan), turvotusta (vaikeuksia mahtua housuihin) ja viimeisenä muttei vähimpänä nämä ihanat mielialamuutokset (koskaan ei tiedä alanko itkemään ilman sen kummempaa syytä). Että tällee innolla odotan tulevaa että helpottaako vai pahentuuko meinaa jos pahenee niin voe luoja soikoon hahahahah

Kylläpäs vaihtelee miten toisilla alkaa voimakkaat oireet jo heti alussa ja toisilla ei. Mulla nyt 6+1 ja ei tunnu vieläkään missään mitään. Tavallaan ei haittaa koska en todellakaan halua pahoinvointia (oksentaminen on vaan niin inhottava :( ) ja muutenkin on kiva kun olo on ihan "normaali". Suurinta osaa ajasta en edes muista olevani raskaana :D Ainoa oire on, että suoli toimii hitaammin -.- mikä ei kyllä ole mitenkään hauskaa. Mutta turha kai tässä vielä liputtaa oireetonta alkuraskautta kun monet on täällä sanonut että pahoinvointi alkoi joskus viikoilla 6-7!

Mulla on nyt 7+0 ja oireita on jo reilun kahden viikon ajan ollut kohtuullisen runsaasti. Rinnat on todella arat, ajoittain tulee kipuja alavatsaan, hengästyy tavallista helpommin, kuvottaa, pissattaa ja pitää syödä jatkuvasti....
Onko muita kenellä useita eri oireita?
Ekaa odotellaan ja LA 3.1.2015

Täällä viikkoja huomenna vasta 4+0 ja oireena ajoittaiset alavatsa kivut, turvotus, ajoittainen kuvotus, hengästyn helposti, välillä kova huimaus/huono olo (verenpaine alhaalla). Toista odotan ja oireet tähän asti aikalailla samat kun esikolta! :)

Ja minä täällä huolehdin kun oireita ei ole oikeestaan yhtään ;( voiko kaikki olla hyvin silti? Stressaavaa! Viikkoja siis laskurin mukaan 5+3 ja kaks plussatestiä tehty!

Mulla ei ollut mitään oireita ennen vk 6. Nyt vähän rinnat arat ja vatsa nippailua mut muuten en aina uskois olevani raskaana edes :)

Mulla on kans samaa vikaa TammiTaapero. Keskenmenneessä kipuilin ja selkä oli raskauden alkumetreistä asti tosi kipeä ja etenki iskias, esimaitoa tuli paljon rinnoista pari kertaa oksensin. Nyt mun oireet on: Finnit: otsassa ja tissien välissä :grin Tiheentynyt pissalla käynti. pienet maha kivut, rinnat suurentuneet mutta ei hirveän kosketus arat ja pallomaha . Nyt on orastava päänsärky, inha vaiva, mietin just et otanko panadolin ku pelkään migreenii. Mulla oli ennen plussaa menkkojen aikaan ihan hirvee migreenikohtaus (ei oo ollu ikinä sellasta) Siis joo migreenin oon sairastanu mut en tuollaista. Ukkokin meinas soittaa ambulanssin ku näytti nii pahalta.

Täällä on kyl saatu nauttia monenlaisista oireista joista pahin on ehkä tämä järkyttävä ummetus josta johtuen hirveitä vatsakipuja. Aloitin tänään kuitulisän syönnin vaikka maku ja koostumus onkin oksettava. Lisäksi on ollut pientä kuvotusta, pääkipua, vatsakramppeja, mahan turvotusta ja älyttömän kipeät ja arat rinnat. Niin ja väsyttää aika paljon. Tänäänkin otin varmaan kolmen tunnin päikkärit.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

TammiTaapero: jotenkin hyvä kuulla että muitakin vähäoireisia on.. Mutta jotenkin tämän uskois paljon paremmin kun olisi niitä oloja edes.. Ja saahan se tämmöisen yliherkän huolestumaan ja oon jo ehtinyt ajatella vaikka mitä!! :(

TiiaMaria : raskauksia on niin monenlaisia kun on ihmisiäkin, äkä huoli!♡ tiedän että se on helpommin sanottu kun tehty...mutta se on kuitenkin tosi että kaikilla ei ole liioin mitään oireita, mulla on monia kavereita todisteena siitä..itse esikon kohdalla huolehdin onko kaikki hyvin kun muilla ei ollu mitään erikoista :O

Täällä tosiaan nosti tällä viikolla pahoinvointi päätään, torstai/perjantaina ei meinannu pysyä mikään sisällä, eilen sai ruuan pysymään sisällä kun suosiolla pysyi enimmäkseen vaakatasossa, keskiviikkona pitäis lähteä taas töihin kokeilemaan kun sairasloma loppuu, että saas nähdä... Nyt alkaa ilmeisesti taas pahoinvointi nostaa päätään, joten ei auta kuin laittaa silmät kiinni ja toivoa parasta. (tänään 6+6)

Takaisin