Raskauden oireet

Niin ja valkovuotoa on tosiaan ollut... :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä myös vaivaa tuo aamuöinen heräily vessareissun vuoksi ja sen jälkeen ei enää uni tule. Siitä seurauksena järjetön väsymys. Lisäksi rinnat on olleet arkana jo useamman viikon, vatsassa on tuntunut nippailuja ainoastaan noin kiinnittymisen aikaan sekä silloin kun menkojen olisi pitänyt normisti alkaa, hyvin lievää kuvotusta ajoittain nyt parin päivän ajan, nälkä ja jano normaalia tiheämmin.

Mä jotenkin ihmettelen, kuinka vähän raskausoireita tähän mennessä on ollu. Tänään rv 5+2 ja eilinen oli lähes oireeton päivä. Ei vatsan nippailua, ei vielä ollenkaan rintojen arkuutta tms, kuvotustakin vain hyvin hyvin vähän. Jopa niin vähän, etten ole varma, kuvittelenko vain tämän vähäisenkin kuvotuksen. Onko muita, joilla ei vielä oireet oo nostaneet juuri päätään? Ehkä ne sieltä tulevat...ei oo ainakaan mitään syytä myöskään ilmennyt, etteikö raskaus edelleen jatkuisi. On vaan niin epätodellista, kun ei ole edes oireita, jotka tekisivät raskauden todellisemmaksi...

Meillä taitaa olla Jeba83 sun kanssa sama LA :)
Mulla kanssa tänään 5+2, ja ei sit mitään rintatuntemuksia...Vatsassa on ollut nippailuja kyllä mutta niin oireetonta et oon jopa vähän ulkoistanut koko raskauden, ajatuksella "meille tulee vauva ja se ei liity muhun..." Mutta en kyllä edes kaipaa oikeestaan mitään yökötyksiä kun jos vähemmällä pääsee, niin siitä nautitaan :) Nyt vaan sitä ultraa odotellessa, menee kuulemma juhannuksen tienoille... höh! Onnea sulle sinne ja nauti säkin oireettomuudesta kun vielä voit!! :grin

Jeba83, mulla on kyllä rinnat kipeet ja vatsasta nippailee mutta ei tietoakaan mistään pahoinvoinnista tai kuvotuksesta. Ja välillä menee kyllä puolikin päivää kun mistään tuntemuksista voisi päätellä raskaana olevansa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuulla, ettei oireettomuuskaan oo tavatonta ja muitakin löytyy. Välillä on tosiaan ihan muistutettava itelle, että kyllä se testi positiivista näytti ja vieläpä kahdesti. :) Tsemppiä meille ja nautitaan niin kauan kuin voidaan. Voihan se olla, että jo huomenna valitetaan jotain ihan muuta.. ;)

Joo, mulla tosiaan oireet on ollu aika vähäiset. Pikkusen ollu sellasta menkkakiputyylistä nipistelyä, janottanu on ihan hirveesti ja ilmavaivoja ollu normaalia enemmän. Ja voin siis kertoa, että maha on ihan kauheen turvoksissa! Ja pömppö näkyy ihan kunnolla :D Olen niin pienikokoinen (150cm/44kg), että maha on tullu aika heti näkyviin ihan alhaalta ja turvotus on paisuttanut lisää. Mahan koko vaihtelee kyllä aamulla ja illalla.

Sit sellanen kömpelö ja turvonnu olo. Ja pissi tulee hirveen hitaasti. Oikein tikistämällä pitää pinnistää se pissi ulos.

Onko muilla ollu pissaamisen kanssa muutoksia? Entäs maha, onko turvoksissa?

Mullakin vatsa ihan turvoksissa ja pullukka olo muutenkin :grin
Tänään ensimmäistä kertaa oli aamulla vähän heikko-olo, mutta liekö verensokerista kyse nimittäin syöminen auttoi kyllä tilannetta suht nopeasti.

Pakko kommentoida heti tännekin :) Mulla kans suht oireetonta on ollu tähän asti. Viime kierrossa luulin siis, että ois tärpänny, kun sillon oli kaikenlaisia "oireita". Sit tää plussakierto onkin ollu paljon rauhallisempi.

Rinnat on ollu arat ja etenkin nännit, jotka ei siis yleensä oo ollu arat tällä lailla. Mahaa on nippaillut, juilinut ja on ollu semmosta kihelmöintiä alavatsan alueella. Nippailuja enemmän vasemmalla puolella.

Jos ei oltais yritetty vauvaa, niin olisin varmaan laittanu ne menkkojen piikkiin. Mahassa olevat tuntemukset on kuitenkin ollu erilaisia, kun ennen menkkojen alkua. Ja sit mulla on ollu iltaisin lämpö koholla noin viikon ajan jo. Normaali lämpö on mulla 36.4 ja nyt on iltasin ollu 36.8-37. Ei oo silti ollu kipeä olo.

Satuin mittaamaan lämmön ensin yhtenä iltana, kun paleli ja sen jälkeen mittailin joka ilta. Muita oireita ei oo vielä ollu ja olo on ollu hyvä. Mahan tuntemuksetkin on semmosia suht pieniä eli en puhuis mistään kivuista niiden osalta.

Mulla oireet vaihtelee ihan päivän mukaan... Eilen oli illalla vähän tissit kipeenä ja luulen et on vähän kasvanut, mut voi olla toiveajattelua :) tämä kovin oireeton olo välillä vähän stressaa mut kun ei ole vuotoa niin ei kai pitäis ottaa stressiä. ..

Mulla alamaha on myös turvoksissa, tunsin sen jo ennenku menkat jäi pois. Nyt iskenyt aivan kamala väsymys, itkettää tää voimattomuus :(. Huimaa myös joka kerta kun nousee ylös. Jalkoja särki eilen. Kutinaa ollut alapäässä myös, mutta valkovuoto suht niukkaa.

Muokattu viimeksi:
Mua pissattaa kans tosi usein, rinnat aristaa vähän ja on turvonnut olo.. voiko oireet tulla jo nyt esiin 4vko 2pv?
Havahdun kaupungilla kävellessä et silittelen mahaani ja naama on niinku naantalin aurinko :)
Lastenvaate liikkeissä hypistelen kaikkee vedet silmissä ja hoen ittelleni et rauhotu.. :)

Mahtaakohan olla ihan normaalia että toisena päivänä oireita on paöjon ja toisena ei oikeestaan mitään mikä eea viittais raskauteen? Onks muilla ollut tällästa?
Eilen nippaili alavatsaa koko illan ja vielä tänään aamullakin, mutta loppu päivästä ei oo ollut muita oireita havaittavissa kun arat rinnat.. Maha tuntemukset ihan tiessään.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Luulisin et on ihan normaalia. .. oireet voi vaihdella koska hormonitasot vaihtelevat. Itsellä ollut myös täysin oireettomia päiviä ja sitten pamahtaa taas päälle, varsinkin iltaa kohden yleensä lisääntyy ainakin mulla :)

Tein just verenpaine mittauksen kotona 100/60 ihme et sitä on ihan outo olo, vaikka tässä illan mittaan oon panttereita syöny pienen pussillisen

Mulla vuotaa rinnat, paleltaa, väsyttää, nippailee mahaa ja jos en syö riittävin väliajoin, tulee lievää huonoa oloa.

Mun maha on ihan hirveen turvoksissa! Näyttää samalta ku rv 17 viime raskaudessa.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kans turvottaa. .. ja ruoka maistuu :)

Takaisin