Raskauden oireet

Onko muilla levossakin sellasta tunnetta että happi ikäänkuin loppuu? Täytyy vetää syvään henkeä välillä..Taitaa johtua tästä turvotuksesta...huh..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Santralle voimia pahoinvoinnin kanssa ♡♡ tiedän mitä se on! Itse kauhulla sitä oottelen alkavaksi..

No kyllä täällä näköjään muillakin on reilummin näitä oireita. Mulle nyt uusi tämän viikonlopun aikana tullut on tuo ummetus.

Olkaa te vaan tyytyväisiä jotka pääsette vähemmällä. Vaihtaisin melkein oireettoman kanssa paikkaa sillä työnteko ja tuon ensimmäisen 8 vuotiaan hoitaminen on välillä suorastaan haastavaa. Tänään sain niin pahan huippuaskohtauksen et löysin itteni keittiön lattialta. Siinä oli hieman hankala selitellä pojalle että ei tää mitään kaikki on mammalla ihan hyvin. Pojalle kun emme viiti kertoa ennen kuin ollaan ensimmäisessä ultrassa nähty et kaikki on ok.

Mulla oireina sydämen tykytykset ja alavatsakivut. Tänään jouduin menemään päivystykseen asti tykytyksen takia, lepopulssi 150. Siellä ne samalla otti verikokeita ja hCG arvo oli 800 :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Saanko Helmiina udella, että mitä niistä tykytyksistä sanottiin? Mulla kanssa aika mahtavat - ne oli myös ihan ensimmäiset oireet. Ja nyt jo esim. portaiden nousemisen jälkeen tuntuu, että sydän irtoo rinnasta ja kaikkia jalan lihaksia hapottaa (ja väitän olevani hyvässä kunnossa). Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja SLE-epäily (vasta-aineista löytyy kilpirauhasen ja tuman).

Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta :) ilmeisesti raskaus sekoittanut hormonitoiminnan ja heittänyt liikatoiminnan puolelle. Maanantaina kilpirauhaskokeisiin. Ekg otettu kaks kertaa tällä viikolla ja ne olleet normaalit.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Alkuviikosta saan kanssa tiedon tän hetken kilppari-, maksa-, munuais- ja ties-mistä-arvoista ja ekg:n tulokset kuulen kanssa sillon. Eikös raskauden aikana lääkitystä pitäis lisätä kun kilpirauhashormonia tarvitaan enemmän? Liikatoiminnalta vaikuttaa monet munkin oireet. En ymmärrä. Mutta sun lääkitykselle ei varmaan tehdä mitään ennen kun tulokset tulee?

Ei tehdä mitään ennen ku tulokset on tulleet. Kaikki muut verikokeet oli normaaleja, mitä päivystyksessä otettiin. Lääkäri vaan tuumas, että jokaisella raskaus on erilainen ja joillain voi joutua vähentämään lääkitystä. Lisäs vielä, että joillain pulssi on koko raskauden ajan 90-100.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mua turvottaa kans ihan älyttömästi. Potkupallon nielassut -fiilis ja varsinkin iltaisin. Pakko syödä aika pieniä annoksia kerrallaan, koska muuten tulee tosi helposti ähky. Ja samaten tota hapettomuutta on ilmennyt. Joutuu useasti vetään syvään henkeä.

Mä en pysty enää syömään maitotuotteita, menee maha heti ihan sekaisin. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia maitotuotteiden kanssa.
Turvotus ja väsymys on aivan järkyttäviä :S Pari pv sitten ukko silitteli mun mahaa ja kysyi että onko mulla aina ollut tuollanen kova pömppömaha...

Huojentavaa kuulla etten ole ainut jolla tota happi loppuu oloa on...:)

Mä otan säännöllisesti verenpaineen mittausta ja joka kerta pulssi on jopa 70-80 tuntuu että pikkusistakin asioista väsähtää. Kaippa tää kuuluu tähän. Eilen oli pääkipua illalla, otin panadolin ja jotenki vissii relas lihaksiakin koska nyt on niska olkapää ja lapaluiden välistä aivan jumissa.

Lissufin : mullakin oli lepo pulssi 75 kun mittasin. Tosin on se muutenkin siinä 70 tienoilla. Itsellä myös tuntuu että väsähtää tosi nopeesti. Esikolta mulla oli loppuvaiheessa levossakin Pulssi 90. Vaikka verenpaine olikin edelleen alaalla.

Mulla on ollut kans tuota turvotusta ja nyt nilkat ottaa ja turpoaa kun pyöräillyt tänään vähän enemmän ja ollut muutenkin jaloillaan. Kova suolaisen himo :) Ja sitten janoon juon sitruunavettä. Ihan paras janojuoma, ja tulee ainakin juotua!! Onko muilla vk 6-7 vielä vatsanippauksia ja jos on niin onko koviakin? Huolestuttaa, ja kun neukkulakin on vasta ens kuussa...

Tammitaapero : mulla ainakin esikosta oli menkkamaista kipua vielä pitkään, välillä aika koviakin. Ja eiks noilla viikoilla vielä voi keltarauhanenkin vihotella :)

Joo näin mäkin oon ymmärtänyt :) mut onhan se aina kiva kuulla muilta niin saa tunteen et joku tietää mitä käy läpi. .. Kun noi miehet vaik onkin isona apuna, ei voi käsittää! :)

Mullakin on ollut tommosta vatsakipua ja alkoi juoskus rv6 kohdilla. Ei oo joka päivä ja ei onneksi kauhean kovaa kipua, mutta inhottavalta tuntuu.

Nyt on tullu semmostakin kipua, että jos nousee istuma-asennosta nopeasti, niin vihlasee aika kovasti joko vasemmalta- tai oikealta puolelta, jostain tuolta nivusten tai alavatsan kohdilta. En oikein pysty edes kohdistamaan mistä kohtaa tarkalleen kipu tulee..Onko muilla ollut tämmöstä? Huomenna onneksi ultra, niin ei tarvitse kauaa jännittää onko tää sitä normaalia kipua vai kannattaako olla huolissaan..

NooraMaria: On just samanlaista!

Mulla alkaa huolestuttaa tää oireettomuus. Hyvin pientä etomista ja pikkusia mahakipuja. No ootellaa ku tuo rv6 alkaa silloinhan vissii alkaa oireet? Vai voikohan se olla ku just olin raskaana vaikka kkm päättyi. Onneks enää viikko ar ultraan

Viime viikolla alkoi pahoinvointi (vk 7). Sitä on sitten riittänyt, aamusta oksennetaan ja loppupäivä velloo mahassa. Siihen vielä väsymys päälle. Aika hehkeä olo :wink

Takaisin