Raskauden jälkeinen paino ja masukuvat

Musta tuntuu et mulla ei jääny synnärille kiloja juuri mitään. Raskauden aikana kerty noin 12 kg ja 3 vrk synntyksen jälkeen kävin vaa'alla ja oli lähteny noin neljä kiloo... Voihan tietty vaikuttaa se mitä olin just syöny jne. Täytyy vielä katsoa aamupaino. Sairaalassa en tajunnu käydä vaa'alla.

Mahaa on vielä jonkun verran mut aika hyvin pienentyny. Jostain syystä jalat on aika turvonneet vaikka raskauden aikana ei ees ollu :bored:. Sairaalassa kaikki hoitajat vaan sano synnytyksen jälkeen et miten hyvin oon saanu painon pysymään maltillisena raskauden ajan ja mahaa ei juuri oo. Huvittavaa kun omasta mielestä paino nousi aika paljon :hilarious:.

Oli niin monta rautaa tulessa, että sehän unohtui :facepalm:

Eli siis muokkasin edelliseen viestiin. 5kg kertyi plussauksesta painoa kaiken kaikkiaan turvotuksineen kaikkineen :)

Mulla tuli raskauden aikana n. 12kg, ja eilen ku kävin vaa'alla, niin näytti että olis lähteny vaan -2kg !! :o toivon että vanhempieni vaaka oli vain rikki tms...

Kyllä ne Viiviva siitä lähtee. :) Mulla tuli esikoisen aikaan 15 kg ja 2 kk synnytyksestä kaikki oli pois. Enkä tehnyt asian eteen yhtään mitään. :)

Kyllä ne Viiviva siitä lähtee. :) Mulla tuli esikoisen aikaan 15 kg ja 2 kk synnytyksestä kaikki oli pois. Enkä tehnyt asian eteen yhtään mitään. :)
Juuri samalla tavalla meni täällä. Imettämällä lähtee kilot helposti...

Mulla on lähtenyt 10kg, poika nyt 3,5viikkoa. Raskauden aikana siis tuli yhteensä 20kg. Mä oon kyllä nyt imettäessä syöny tosi huonosti ja varmasti kohta lähtis paino nousuun, mutta mulla alkaa herkkulakko ja roskaruokalakko ku poika on 1kk vanha :D
Mulla ei esikoisen puolen vuoden imetys tiputtanu ku pari kiloo ni mä en turvaudu siihen että imetys laihduttaa.. :/

Mulla tuli raskauden aikana melkein se 25kg ja n. viikko synnytyksestä oli lähtenyt 10,7kg.
Tänään kävin taas puntarissa (synnytyksestä 4,5 viikkoa) ja ei ollut tippunut gramaakaan edellisen käynnin jälkeen. :shifty: Luulis että jotain sentään olis lähtenyt kun kuitenkin imetän ja syömisetkin on ollu vähällä kiireen vuoksi, mutta ei. :meh:
Pitkä on matka vielä lähtöpainoon (ja sais mennä sen allekin) :sad001.

Kyllä ne kilot varmasti sinultakin lähtee imetyksen ja palautumisen voimalla. :) Välillä on itselläkin raskauskilot junnannut hetken paikallaan... olen näiden kolmen edellisen aikana huomannut, että just toi kropan palautuminen on yhtä tärkeä osa kiloja karistaessa kuin imetyskin.

Äläpä siis Stiffie vaivu synkkyyteen.. kannattaa hetkeksi jättää puntari nurkkaan ja kuulostella omaa kehoa (vähän niinkun ovulaatiota bongatessa). :)

Noi painohommat ei varmaan mitenkään lineaarisesti mene, koska monillahan tulee uusia turvotuksia imettäessä tmv. Eli riippuu varmaan aika lailla mistä se paino on tullut, että miten nopeasti ja mistä lähtee. Kenenkään ei varmaan oikeasti kannata stressata jos kuukaudessa tai kolmessa ei ole kiloja lähtenyt nollatasoon tai enemmän. :Heartred

Miten tossa voi olla vielä 16kg jäljellä? :eek:
Kyllä siinä vaan vielä on lähtöpainoon niin palijo matkaa.. n. 3kk enne laskettua alkoi tulla kaamee nesteturvotus ja paino nousi kerta pompsilla ainahi 25kg:dead:
Vieläkin on joka paikka nestettä täynnä ja nivelet turvoksissa mut onneksi jo kuitenkin voiton puolella ollaan:happy:

Laitoin vertauskuvan. Torstai rv 39+2 vesien mentyä osittain ja tänään aamuna 5vrk synnytyksestä.
Äsken kävin vaa'alla ja näytti -3kg aloituspainoon eli siis -8kg kuvien välillä eroa :)

Onhan tuossa vielä paljon työtä päästä siihen normipainoon, mutta ainakin suunta on oikea.

IMG_20160525_090811.jpg

Kyllä siinä vaan vielä on lähtöpainoon niin palijo matkaa.. n. 3kk enne laskettua alkoi tulla kaamee nesteturvotus ja paino nousi kerta pompsilla ainahi 25kg:dead:
Vieläkin on joka paikka nestettä täynnä ja nivelet turvoksissa mut onneksi jo kuitenkin voiton puolella ollaan:happy:
Oot sitten vissiin ollut TOSI pieni ennen raskautta? Tai sitten sun kilot piiloutuvat mystisesti. :D t. kateellinen

Mulla tuli raskauden aikana n. 12kg, ja eilen ku kävin vaa'alla, niin näytti että olis lähteny vaan -2kg !! :eek: toivon että vanhempieni vaaka oli vain rikki tms...

Pakko myös sanoa tähän omasta aiemmasta kokemusta, että kyllä ne kilot lähtee, ei kannata hätäillä :) Imetyshän kuluttaa myös kaloreita tosi tehokkaasti :)

Täällä tuli yhteensä 16kg, nyt 3vko synnytyksestä 13kg lähtenyt.
Tosin paino laskee ehkä vähän liikaa ja väärin, kun tuntuu etten ehdi/muista syödä. :( Tänäänkin sain aaamupuuron laautaselle ja mustikat päälle, niin pikkumies ilmoitti nälästä. No, tuntihan siihen hommaan meni syötön, röyhtäyttämisen ja nukuttamisen kanssa. Pullosta kun syö niin omat kädet on molemmat kiinni siinä hommassa. Lopulta siis nakkasin tönkön jäähtyneen puuron pöntöstä alas ja join jäähtyneen kahvin. :( Olis aika luksusta, jos mies olis kotona auttamassa. Isyyslomailelee vasta heinäkuussa.

Tässä vielä kuvaa röllykästä ja arvista (jatkuvat myös pikkareiden alla). Arpia tuli lopulta aika paljon. Ensimmäiset vasta joskus rv 33 paikkeilla, viimeisten kahden viikon aikana levisivät aika paljon ja tuli pienemmät arvet kylkeen.IMG_20160525_162451.jpg

Edit: Nuo toisen kyljen pienemmät arvet taisivat tulla siitä, kun pieni yritti puskea itseään siitä ulos viimeiset viikot. Melkein koko ajan oli sellainen möykky siinä. :D

image.jpeg image.jpeg
Tässä meitsin masu paita päällä (sillon ehkä kehtaakin näyttäytyä) ja ilman paitaa, tasan kuukaus synnytyksestä! Viellä se löllöää ja läskiä ois muille jakaa :arghh: näytän siltä kun oisin vieläkin raskauden puolivälissä :bag: kiloja lähtenyt nyt reilu 12 ja saman verran vielä pudotettavaa lähtöpainoon..
Mitään en oo kyllä tehnyt painon putoamisen eteen, suklaa ja jäätelökin maistunut kun en niitä raskausaikana viittinyt syödä kun paino vaan nousi muutenkin itsestään.. Et josko ne jättäis pois ni ehkä nuo kilot alkais karisemaan :yuck:

Takaisin