Raskauden jälkeen

Niin, ja eilen poika täytti 7 viikkoa ja sen kunniaksi alkoi menkat. Ihanaa.
 
KoBe, ei voi painaa tykkää nappia :hungover: Mun mielestä ois hyvä jos menkat ois sillon kun on raskaana ja muuten ei :grin pääsis paljon vähemmällä :p
 
Juu, vähän samaa mieltä. Tai no, olis kyllä aika kamalaa kun olis viimeisellään raskaana ja vuotais ja pitäis yrittää peseytyä. Et ehkä semmonen päivän pikku vuoto ja se olis siinä.
 
Mul on ikävä mahaa. Sillon sai näyttää miltä halus ja näytin mielestäni aika hyvältä. Nyt näytän vaan lihavalta.
 
Ei oo yhtään kyllä ikävä raskausaikaa :) nyt on just hyvä ♡ toki sais kilot karista vähän nopeammin mut kaippa nekin aikanaan..
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Täällä kävi niin onneelisesti, että kilot viittä lukuunottamatta jäi heti synnytyssalin pöydälle :p Jälkitarkastuksessa oli jäljellä lähtöpainoon +2kg josta olen vähän pettynyt kun aina ollut alipainoinen niin nyt oikein toivoi, että ne 5 kiloa olisi jäänyt, mutta kun ei ehdi syödä :D Vatsakaan ei kyllä suuri ollut raskausaikana edes lopussa, naapuritkaan ei olleet tajunneet ja päivittelivät että mistäs tällainen vauva nyt ilmestyi o.O Talviaika niin takki peitti kaiken..

Ennen raskautta oli leikattu selkä vielä niin kankea ja raskauden lopussa olo oli kyllä tosi hankala kun mihinkään ei taipunut, ei selän eikä vatsan osalta.. Kotona yllätti kun saikin itsensä ihan kaksinkerroin nojatuoliin, polvet koukussa kiinni vatsaan.. Oli omituinen ja hieno tunne :)
 
Kun oli vatsa niin ei tuntunut olevan vatsassa läskiä. Nyt on tommonen löysä makkaranahka tossa edessä. Muuten en kaipaa vatsaa. Nukkuminen missä asennossa haluaa on ihanaa, samoin se että pissalla ei tarvi käydä niin usein (sain kyllä raskaana ollessa pidäteltyä, mutta usein oli hätä).
 
Ei oo mullakaan ikävä mahaa, aika samoilla fiiliksilla KoBen kanssa. Mä vaan huomasin jo raskaana selän puolelta jenkoista, että ylimääräistäkin on kertynyt... On aika kurja fiilis asiasta, mut kyllä mä aion niistä ylimääräisistä päästä eroon sitten kun on sen aika. Vielä keskityn vain imetykseen ja siihen, ettei enää lisää paino nousis. Paino on pysynyt paikoillaan reilun kuukauden, joten eiköhän ne lisäkilot oo tässä, enää ei paino tipu "synnytyksestä palautumisena". Jos se kolmas lapsi saa alkunsa vaikka jo tänä vuonna enkä ehdi takaisin vanhoihin mittoihin, niin ensraskaudessa pidän kyllä tarkempaa linjaa herkkujen suhteen, jottei enempää kiloja tuu. Nih!
 
On tosiaan kiva että saa itse leikattua varpaankynnet ja mahtuu suihkukaapin ovista sisään:grin Eppari parani nopeasti ja huomenna jälkitarkastuksessa katotaan vielä, mutta mitään ei ole tuntunut yli kuukauteen.
Juu toi pelikuva ei oikeen miellytä silmää, mutta ajattelen että raskaudesta on vasta 7 viikkoa. Kyllä tässä ehtii trimmata itsensä kuntoon. En uskalla kamalasti vahtia syömistäni tai urakalla urheilla kun muutenkin maidon riittävyys on siinä ja siinä. Ex syömishäiriöiselle itseinho vaan meinaa puskea, kun vanhoista farkuista röllöttää maha yli:wtf:
 
Mulla edelleen älyttömän kipeet pukamat synnytyksestä :sad001 sattuu miltei enemmän ku synnyttäminen! Tuntuu että pahentunut nyt 2kk synnytyksestä.. Peestä!!
 
Onneks saatiin tammikuussa muksut niin on aikaa vetää ittensä kesäkuntoon. Ajatelkaa ku kesällä pienissä vaatteissa yrittäisi peitellä maharöllykkää ;D
Täälläkin ainut ongelma on kadonnut pinkeä maha ja tilalle tullut läskimaha. Wtf, sitä en tilannut! Onneksi näkymä paljon siistimpi kuin esikoisesta kun maha ei ole punaista arpea täynnä. Vain vanhat haaleat olemassa :wink
 
Te joilla on menkat alkaneet... Alkoivatko ihan "täysillä" vai pikkuhiljaa tiputellen. Mulla alkoi esikoisen ollessa 8-9 kk, enkä nyt muista miten. Kuopus on nyt ke 9 viikkoa ja viikon verran tuhruttanut rusehtavaa ja nyt taitaa olla runsaampaa. Joko siis menkat alkamassa tai vaihtoehtoisesti tulehdusta. Jälkivuoto loppui kolmisen viikkoa sitten. Mielialat kyllä viittaa menkkoihin. Onko muilla alkaneet pikkuhiljaa epämääräisesti tuhruttaen.. Jälkitarkastus vasta kahden viikon päästä. En nyt tiedä sitten että tyydynkö kohtalooni etten saakaan nauttia menkattomuudesta kuukausia vai hakeudunko aiemmin lääkäriin. Olisi se nyt vaan hemmetin noloa kun se olisikin että sullahan on nainen kuukautiset ;-)

Mahasta. Mulla ei ole ikävä raskausmahaa, mutta raskauksia edeltävää mahaa kyllä ;-) semmonen löllerö on että en voi sanoa tykkääväni peilikuvastani. Ei mua se löllöys haittaa mutta ne liikakilot....
 
Mulla loppu jälkivuoto 5vk synnytyksestä ja parin viikon päästä siitä alkoi tulla jotain punertavas niukkaa vuotoa, noin neljä päivää. Jälkitarkastus oli noihin aikoihin ja lääkäri sanoi, että kuukautisethan ne varmaan on täysimetyksestä huolimatta. Menkkamaista oloa ei kuitenkaan ollut..

Huomenna 11vk synnytyksestä ja eipä ole vuotoja vielä sen jälkeen ollut, nähtäväksi jää oliko menkat vaiko jotain jälkivuotoa vielä :)
 
Mulla nyt tuhrutellu vajaa viikon, menkkoja odottelen mutta voi olla että johtuu noista minipillereistäkin.
 
Mulla alko menkat n. 10 vkoa synnytyksestä ja aika runsaana viikon verran. Ennen raskautta mulla oli aika niukat ja kesti n. 4 päivää. Täysimetyksellä mennään.
 
Vihdoinkin alkaa jalka toimia normaalisti, toipumiseen menikin lähes 10 viikkoa. Mulla alkoi tuo mekaaninen nivel polvessa oikuttelee loppu raskaudesta, naksahteli kipeesti ja notkahteli alta. Ei tainnut oikeen tykätä turvotuksesta ja ylipainosta. Tänään huomasin ekan kerran kun nousin lattialta että polveen ei sattunutkaan.:)
 
Mulla tuli kans hyvin niukat menkat 12vk synnytyksestä ja ei ne mitkään muut voinu olla, mut siis entisiin menkkoihin verrattuna hyvin niukat.
 
No kyllä ne varmaan mullakin menkat sit oli, loppuivat nimittäin ja niukat oli. Eikä ne mitään runsastuneet vaikka luulin. Pitää kattella tuleeko muutamien viikkojen päästä uudestaan... Helpottaa kyllä ettei ole ainut vaikka sitten olisikin jotain muuta ollut.. :-)
 
Takaisin
Top