Raskauden aiheuttamat vaivat

Ah, kuinka ihanaa. Mun alapää on aivan turvoksissa!!! Siis AIVAN turvoksissa... :( Ja seksin jälkeen (jota ei kyllä pysty harrastamaan jos toi turvotus vielä pitkään jatkuu!!!) jos mahdollista vielä enemmän turvoksissa. Mistäköhän moinen johtuu? Kellään muulla samaa ihanaa ongelmaa? Ja siis oikeesti, melkeen yhtä turvoksissa kun esikoisen synnytyksen jälkeen oli... Kipu on myös aikamoinen.
 
Shakira: Mulla on ollut alapää turvoksissa jo monta kuukautta.. vauva ei oo laskeutunu tai mitään, miks lie turpos.. se tuntuu inhalta mutta mulla ei ainakaan neuvolalääkäri oo sanonu asiasta mitään.. kipua ei mulla oo mutta on siinä oma inhottava tunne kun paikat ihan turvoksissa...
 
Mieliala on yleisesti ottaen ollut raskausaikana normaalia tasaisempi, mutta kappaleet "Maailman toisella puolen" ja "Tuntematon potilas" avaavat lähes poikkeuksetta nyyhkyhanat, jos satun kuulemaan ne yksin ollessani :D Motarilla naapuriauton mies kurtistaa kulmia kun nainen tyrskii ratissa niin kuin olis joku oikeakin hätä. Jep jep, ihan balanssissa on emäntä...


Edit. Typo korjattu.
 
Minttuliina: mä itken melkeen KAIKESTA musiikista.. hieman harmittaa etten oo voinu oikein kuunnella musiikkia kun alkaa heti itkee iha hulluna.. Ja tietty surulliset asiat saa itkemään.. Mutta pienikin ärsytys saa raivostumaan aivan hulluna! Ja ennen raskautta olin sellanen että jos raivostuin niin tulin hyvin itkuiseksi koska en pidä siitä tunteesta.. Mutta nyt voisin sitten raivottaa jokaselle vastaantulijalle... Mutta sittenkun on hyvä päivä niin on oikein hyvä päivä :)
On se kiva kun on ailahteleva :D
 
nyt kuulkaas mammat alkaa tulla mitä vaan vinkkejä että saa pa***n lentää.. Oon jo koht valmis vetää vaikka pullollisen risiiniöljyy jos se vaan poistaa tän kamalan ummetuksen.. Odotan jo innolla et pääsis laitokselle ja voi pyytää (ja pyydänkin!) sen suolentyhjennyksen. En kestä tätä.. vessassa saa ähkiä vaikka kuinka kauan niin et pelottaa et synnyttää samalla ja ei vaan tuu ulos mitään.. Anteeksi nyt vaan nää kakkauutiset mutta en kestä enää tätä ummetusta..

Toinen ihme juttu on nyt ilmestyneet näppylät.. erikokosia näppyjä tullut käsiin, mahaan ja niskaan ihan hiusrajaan ja ihan päänahkaan muuallekin. Mahassa ne kutisee niin et oon onnistunut raapimaan kamalia jälkiä unissani masuun :( Niskassa ne ei varsinaisesti kutita mutta jotenkin ärsyttää ja niitä tulee raavittua...

alapää kutisee myös ihan liikaa kokoajan.. itseasiassa se kutina on ollut lähes koko raskauden.. Ihankun satiaisia olis. Nyt ostin vihdoin hiivalääkkeen jos se veis kutinan pois..

Inhottavaa kun on kaikkia tälläsiä rasittavia vaivoja mistä ilman raskautta en kyllä puhuis kellekään...
 
Täällä on kombinaatio runsaskuituinen ruokavalio - riittävä neste - sopiva liikunta - luumusose päivittäin - Levolac välillä päivittäin - tiukan paikan tullen Microlax (parhaimmillaan x2 samaan syssyyn!!) tehnyt elämästä siedettävää. (Ja siitä huolimatta pukamia pukkaa, kerpeles...)
 
Täällä ongelmia myös vatsan toimimattomuuden kanssa. Normaali oloissa käytän vähälaktoosisia tuotteita ja jos niitäkin tulee päivittäin otettua enemmän niin välillä vatsa meinaa toimia liiankin hyvin. Nyt oon sit ihan tarkotuksella syöny millon mitäkin tavallista maitotuotetta ja tuntuu ettei siitä huolimattakaan vatsa toimi, vaik normaalisti olisi hetkessä ihan kuralla. Onneks tän vatsan kanssa on viel pärjäilly kotikonstein eikä pukamiakaan ole näkynyt.

Toivottavasti en oo ainut, josta tuntuu että alapää haisee kammottavalle ajoittain, ihan kun vanhan mummon vti vaippa aamuisin. Ei ole mitään vti oireita, neuvolassa stixit puhtaita, ei kutinoita, eikä tätä vaivaa ole päivittäin.
 
Täällä ongelmia myös vatsan toimimattomuuden kanssa. Normaali oloissa käytän vähälaktoosisia tuotteita ja jos niitäkin tulee päivittäin otettua enemmän niin välillä vatsa meinaa toimia liiankin hyvin. Nyt oon sit ihan tarkotuksella syöny millon mitäkin tavallista maitotuotetta ja tuntuu ettei siitä huolimattakaan vatsa toimi, vaik normaalisti olisi hetkessä ihan kuralla. Onneks tän vatsan kanssa on viel pärjäilly kotikonstein eikä pukamiakaan ole näkynyt.

Toivottavasti en oo ainut, josta tuntuu että alapää haisee kammottavalle ajoittain, ihan kun vanhan mummon vti vaippa aamuisin. Ei ole mitään vti oireita, neuvolassa stixit puhtaita, ei kutinoita, eikä tätä vaivaa ole päivittäin.
 
Rannekanavien mahdollisesta tukkeutumisesta juteltu tänään lääkärin kanssa, ei voi kuulemma nyt oikein tehdä mitään, paitsi toki koittaa välttää suolaa/turvotusta joka sen aiheuttaa, ja käsiä voi pitää ylhäällä ajoittain lepäämässä.
Jos ei synnytyksen jälkeen helpota, tutkitaan ja hutkitaan tarkemmin.
Yhdellä tutullani oli ollut samaa oirehtimista käsissä, ja häneltä oli lopulta kielletty suolan lisäksi myös sokeri, ja kehotettu välttämään hiilareita koska ne kaikki aiheuttivat hänellä loppuraskauteen voimakkaan turvotuksen...voijee.
 
Miks meillä haisee tonnikalalle??!! Tonnikalapurkkia ei ole tässä tuvassa avattu varmaan viikkoihin, ja koko aamun on haissut ihan tonnikalalle
 
Juu ei, tonnikalantuoksut katosi seuraavaan päivään mennessä, mut mitään muuta selitystä en asialle keksinyt kuin vika omassa nupissa :D
 
Hahaha  Mua rupes kans kovasti naurattamaan toi "tonnikalan haju nenässä" -juttu! Mullakin haisee nenässä milloin millekkin..kummallista. Hajuaisti muutenkin ihan eri tasoa nykyään, kun tupakka jäi pois raskaaksi tullessa.


 
Mä oon ruvennu haistaa kaikkialla liiman.. ihan sellanen erikeepperi löyhkä.. ja en tosissaan oo liimaa käyttänyt, kuka ties, koska viimeks...

Kamalia vihlovia kipuja on nyt alkanut tulla usein lantion seudulle.. kai se vauveli siellä vihdoin kiinnittyy vai supisteleeko vaan.. tiedä sitten tuosta :)

vaivaako ketään muuta edelleen sellaset alkuraskauden oireet ku finnit ja rasvanen iho/hiukset? Mulla nyt vasta ruvennu hiukset kasvaa enemmän ja pysyy puhtaana jopa huikeet kaks päivää.. aiemmin pysyny ehkä päivän ku on vaan niin rasvanen pää.. ja finnit ne ei vaan katoo! Johan mä teini-iän kärsin aknesta et eiks nyt ois sit ees voinu olla ihana säteilevä TERVE iho.. mut eih! Ja kaikenlaisia muitakin näppyjä on ympäri kroppaa.. kutisevia vielä ja jos niitä raapii niin ne repee helposti ja niistä jää kauhea punanen arpi.. neuvola ei osannu sanoo mistä ne johtuis tai mitä ne olis mut toivottavasti menee pois synnytyksen jälkeen..
 
Mulla on pari päivää puutunut ylä-selkä lapaluiden välistä, välillä säteilee olkavarsiin asti. Nukkuessakaan ei meinaa löytyä enää mitään asentoa, kun aina joku kohta puutuu.
 
Ummetuksesta kärsiville: Levolac yököttää ja toimii vaihtelevasti, Vi-Siblin yököttää ja toimii huonosti, joten päätin keksiä uuden konstin ennen kuin pukamat heittäytyy ilkeäksi. Muistelinkin, että Pegorionia saa käyttää raskausaikana, mutta varmistin asian neuvolasta (jokaisen toki kuuluu tarkistaa asia omalta lääkäriltään :D) - lupa tuli! Lähes mauton ja ensimmäinen minulla toimiva troppi, eikä totuta suolta. Joten kun kaikki lääkkeettömät keinot on tuloksetta kokeiltu, niin tuota kannattaa harkita...
 
Miiima;eikä!  Sori että naurattaa, mutta oli niin huvittavaa jotenkin; voin vain kuvitella et mihin vaan meekki niin jumalattomat liima löyhkät käryää.


Täälä on jalat turvoksissa ! Kamalaa.
 
Muakin naurattaa toi miiiman liimajuttu! :) Mut pakko sanoa, mulla on pari kertaa kans tullu nenään liiman haju, mut en oo sitä sen enempää miettiny. Nyt tietty rupes mietityttää, et jos kerran muillakin niin mistähän sekin johtuu? On tää raskaus niin kummallinen juttu! :D

Nää raskausarvet... :( Yöööööööök! Muutama tullu lisää ja noi vanhat on muuttunu ihan semmosiks verestäviksi. Niitä ei oo kauheen paljon, mut eiköhän ne vaan lisäänny kun masukin kuitenkin kasvaa - eli vauva kiltti synny pian!!! Ei tartte bikinejä käyttää enää ikinä... Ja miksi ei esikoisesta tullu, miks nyt vasta??? :(
 
Takaisin
Top