"raskaana ja rööki huulessa"

Hienoo, että on niitä ihmisiä jotka on voineet lopettaa suoraan siihen kun on plussanneet [:D] Vaikka sitten itse en tiedä kuinka tupakoinnilleni käy, kun itse plussaan (millon plussaan... ?) [:D] Toivon vaan että sitten saa täältäkin esim. tukee siihen, niinku täällä on ollu puheena, että tarvii tukee eikä mitään moraalisaarnoja tästä asiasta.
Ite oon kuullu, että yhen kaverin isä jäi tosi vajaamittaseks sen vuoksi, että äiti oli tupakoinut. Eihän sitä ikinä tiedä miten se tupakka vaikuttaa, kun tutkimuksiakaan ei oo tarpeeks. on vaan tiedossa että pahaa se tekee anyway. [>:] Ja tietäähän sen itsekin, joten sen takia ei tarvitse oikeestaan mitään moraalisaarnoja enää. mieheltä saa kuulla niitä monesti päivässä. Mitä tukemista se semmonen oikeen muka on?
 
Itse olen nyt rv 22+2 ja mulla menee n.5 päivässä, mutta ajoin kyllä lopettaa polttelemisen. Se vaan ei ole helppoa, koska kaikki lähipiirissäni polttaa jopa oma avopuolisoni. Ajattelinkin kokeilla, että jos ostan paljon porkkanoita ja syön niitä enemmin kuin polttelen ollenkaan. Se voisi auttaa, koska silloin olisi myös käsille tekemistä. Minua kyllä ärsyttää, kun kukaan ei edes minua kannusta lopettamaan. Muutaman kerran on mennyt vain 1 päivässä ja kerroin siitä avopuolisolleni, joka vain tuumasi, että jaa. Se ei ollut hänelle ollenkaan tärkeää, että olisin voinut saada siihen lopetettua oman polttelun. Kuitenkin vielä pitää tosta viidestä vähentää, kun neuvolassa sanottiin, että ei ole hyvä suoraan seinään lopettaa tässä vaiheessa. Kuitenkin yritän saada lopetettua ennen seuraavaa neuvola käyntiä joka on 27.7 toivottavasti onnistun :) Toivon, että porkkanat auttaa mua siinä :) 
 
Ite oon ollu 6 vuotta tupakassa kiinni, ja nyt kolme päivää sitten lopetin. Koko ajan pakottava tarve päästä sauhuille mutta yritän ajatella sisällä kasvavaa pikkuista sisälläni, ja että en voi olla niin itsekäs että polttaisin vaan oman mieltymyksen vuoksi. :) Omasta mielestäni oli kuitenki tosi ällöttävää jopa katsoa kun oma kaveri poltti maha pystyssä, koska ei päässyt irti. 
 
Itse olen polttanut 12 vuotta. Vikko sitten maanantaina plussasin vuoden yrittämisen jälkeen. Viime torstaina poltin viimeisen tupakan joten tänään mennään neljättä päivää ilman. En ole käyttänyt korvaustuotteita vaikka purkkaa ostinkin varmuudenvuoksi. Tavallisia pastilleja sensijaan olen suosinut niinä hetkinä kun olisin tupakan laittanut suuhun niin olenkin laittanut esim. mynthonin:) Ei tämä helppoa ole.. kaikkea muuta, mutta uskon, että tieto pienestä helpottaa tuskaa <3
 
No heti tänään töitten jälkeen ratkesin taas tupakkaa ostamaan kun otti niin paljon asiakkaat pannuun ja alkanut pahoinvointi. :( Mut ainakin olen jostakin lukenut tupakanpolton lopettamisesta, ettei ratkeaminen ole huono juttu vaan kertoo sen heikkouden tai jotain. Nyt taas uuteen yritykseen. Toivottavasti onnistuu ainakin ennen 12 viikkoa. 
 
Hienoa, kun yritätte lopettaa tupakan polton raskautumisen jälkeen! :) Kovasti tsemppiä siihen! Niin ja Häyde: Mikäli pahoinvointisi edes lähestyy samoja mittakaavoja kuin minun, niin tulet huomaamaan, että tupakan pelkkä hajukin on oksettavin asia minkä tiedät. ;) Toki toivon, ettei näin käy - sillä sen tason pahoinvointi ja oksentelu on aivan kamalaa - sitä ei pysty edes kuvailemaan - en toivoisi sellaista yhtään kellekään! Tsemppiä lopettamiseen! :)
 
Emmy': Toivon tosiaan että tulisi pahempi pahoinvointi että pääsisin tupakasta eroon. :D Mutta kyllä uskon, että pääsen muutenkin. :) Toivottavasti. 
 
Mäkin olen vedellyt röökiä viimeiset 12 vuotta ja ihan reippaasti, eipä ole tainnut olla sinä aikana yhtään päivää etten ois polttanut... Oon aina aatellu et heti kun plussa pärähtää tiskiin niin tupakoiti loppuu siihen samaiseen hetkeen mut ei se ihan niin menny, 19.1 plussasin ja tänään aamulla poltin viimeisen (puolikkaan) tupakin. Yllättävän kivuttomasti on ainaki tää ensimmäiset 14h menny, tietenki tupakka käy mielessä abaut joka toinen minuutti mut sit tulee aina semmonen ahaa-elämys et enhän mä enää poltakkaan :) Epäilen että huomenna voi olla jo vähän vaikeempaa mut pitää keksiä paljon muuta tekemistä... Toivottavasti jatkuis näin helposti, ennen tätä on ollu ihan tuskaa jo työvuoron verran olla polttamatta :D
 
Viimesen röökin poltin taas perjantaina ja nyt oltu tähän päivää asti ilman. Iha hyvi kestäny. Toivottavasti nyt en enää narahda polttamaan vaan voin iha tyytyväisin mielin olla ilman. :) 
 
Oma tupaikoimiseni loppui usean aktiivisen tupakka vuoden jälkeen ennen ekan odottamista ja olin kyllä tosi onnellinen, kun ei tarvinut raskaana muiden mullistusten kärsiä vieroitusoireista.
Tsemppiä kaikille lopettajille!

Itseeni vaikutti kohdusta kuvattu kuva, miten äidin tupakoidessa muutaman hatsin jälkeen sikiö alkoi kärsimään hapen puutteesta ja voi silmin nähden huonosti..
 
 
Itsellä ei ollu vaikeeta ollenkaan, koska olin satunnainen tupakoitsija, ja yleensä sitä tuli poltettua vaan alkoholin kanssa, ja kun alkoholi jäi, jäi luonnollisesti myös röökit :) Mies polttaa kyllä, mutta mulle se ei ole ongelma, enkä halua ruveta siitä nalkuttamaan, että sen pitäisi lopettaa, lopettaminen kun pitää tulla ihmisestä itsestään.
 
Itse poltin tupakkaa sellaiset kymmenen vuotta ja aina olen sanonut että heti jos raskaaksi tulen niin loppuu tupakointikin ja niinhän se meni. Heti kun jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois niin loppui myös röökin vetäminen.

Ilman mitään korvaustuotteita ja niksejä on menty ja sellaiset kolme kuukautta tupakoimattomuutta takana :) Nyt tuntuu siltä etten voisi enää ajatella koskaan aloittavani uudelleen :)

Mies on polttanut melkein puolet kauemmin ja hänkin on saanut tupakointia todella hyvin vähennettyä, en ole viitsinyt painostaa ja silti ihan hienosti on mennyt :) Nyt aloittelee sähkötupakan käyttöä joka on tietääkseni pienempi paha varsinkin kun siinä ei käytä niitä nikotiinipitoisia nesteitä :)
 
Heippa. Itse lopetin esikoisen kanssa ihan alkumetreillä, tämän uuden tulokkaan kanssa heti kun plussa tuli. Olen polttanut yläasteikäisestä saakka, eli n. 9 v. Tässä raskaudessa tupakasta erossa pysyminen on ollut aika ajoin vaikeaa, koska läheiseni polttavat ja joskus hormonimyllerryksessä tuntuu, että ne hermosavut olisi paikallaan. Kuitenkaan en ihan periaatteesta ole tupakkaa sytyttänyt, kun tiedän että se ei oloani helpottaisi ainakaan yhtään sen enempää, muuta kuin hetkellisesti. Kuitenkaan en tuomitse ketään, joka ainakin edes yrittää päästä eroon tupakasta. Tästä aiheestakin voisi paasata loputtomiin, mutta se ei ole minun tai muidenkaan tehtävä. Jokainen päättää itse omasta terveydestään / tulevan lapsensa terveydestä, ja näin ollen tekee omat ratkaisunsa kuten itse parhaaksi näkee.
 
Hei!

Mä olen viikolla 24, ja olen vähentänyt tupakointia sen verran paljon että pystyn olemaan päiviä polttamatta, parhaimmillaa olin ollut parikin viikkoa, mutta nykyään en osta omia tupakkeja vaan jos tekee mieli tupakkia niin pyydän joltakin ystävältä joka tupakoi. Yöunia en kamalasti ole menettänyt tämän tupakoinnin lopettamisen ansiosta, mutta koko ajan on kova yritys että nyt loppuu kokonaan.
 
heips! mä päätin lopettaa siinä viikolla 20+2 kun rakenneultrassa selvisi että sikiön keuhkoihin oli muodostunut 2 kysta kasvainta ja keuhkot turvonneet ja työntäneet sydämmen oikealle puolelle,(elikkäs, sikiön sydän sijaitsee väärässä kohdassa) nyt sit seuranta aina viikon välein, onko keuhkoihin muodostunut lisää turvotusta, vaiko ovatko kystat lähteneet kutistumaan. mutta tosiaan, minä päätin tämän tiedon jälkeen lopettaa tupakoinnin. siinä teille pohdittavaa.. tupakointi ei ole hyvästä raskauden eikä imetyksen aikana!
 
Takaisin
Top