Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Evelin, me ollaan aktiivi-kirjoittajista seuraavat listalla!!!! :D

No niinpäs taidetaan olla! Saat etuilla jos haluat! :)
Minulla on vielä orientoituminen kesken. Tarvikkeita puuttuu eikä ole vielä käyty edes Taysissa tutustumassa. Mitään oireita ei oikeastaan ole joten moni asia jää sen takia varmaan viime tippaan kun ei tajua että lähtö voi oikeasti jonain päivänä tulla. Ehkäpä ensi viikolla yritän ryhdistäytyä asioiden suhteen. :)

Evelin, juu, mä taidan kyllä etuilla reippaasti jonossa. Kellottelen parhaillaan supistuksia... :D No, tosi epäsäännöllisesti tulee 3-10 min välein mut kestää +-minuutin kerralla ja tuntuu selässäkin. Yks vasta ollut kivuliaaksi luokittelema. Nyt en tiedä ottaisko Panadolin ja menis nukkumaan vai rupeisko touhuamaan jotain et sais lisää tehoa suppareihin...

Jannallaki tais ehtiä ä-vapaa alkaa :)

Täällä on taas kankut arkana ja lantioluut juilii, mut ei oo kyl aikomustakaan etuilla jos vaan voin vaikuttaa / toivoa... Yks frendi, jonka näin viikko sitten edellisen kerran, sanoi tänään et mun maha näyttää hänen mielestään laskeutuneen selvästi :-o

Onnea Lettuhei! Meilläkin alkoi imetys onnistua kunnolla vasta kotona, rauhassa ilman monen eri ihmisen ohjeistamista..

Ihania ensihetkiä vauvan kanssa ja kyllä siitä sektiosta toipuu..

Joo, anteeksi hiljaisuus, tässä on ollut kaikenlaista. Terve ja valpas tyttö 51cm/3585g syntyi sit lopulta eilen sektiolla.

Kirjoitan myöhemmin enemmän kun saan synnytyskertomuksen, mutta oksitosiini vaikutti aika rajusti eikä mitään edistystä silti ollut tapahtunut 4 tunnin mankelin jälkeen. Lisäksi vauva alkoi osoittaa ahdistumisen merkkejä. Leikkaussalissa kommentoitiin, että vauva oli todella korkealla ja että sektio tuossa vaiheessa oli ainoa oikea päätös. Kätilö oli loistava, jonkun toisen kanssa tuosta olisi voinut tulla todella ikävä kokemus.

Täällä yritetään toipua sektiosta ja opetellaan imetystä. Ja nukutaan ja nukutaan. Mies on ihan mahtava vauvan kanssa ja imetyskin sujuu paremmin meiltä kolmistaan kuin kätilöiden häslätessä aina uusien neuvojen ja asentojen kanssa.
Paljon onnea koko perheelle! :) toipumista ja tuhistelua sinne <3

Ihanaa että kaikki on hyvin Lettuhei!!! :) OIKEIN PALJON ONNEA koko perheelle! :)

Hyvä että eivät väkisin jatkaneet pidempään oksitosiinilla jos ei kerran meinannut edistyä. Hienoa että mies on sinua auttamassa ja saat levättyäkin. Päivä päivältä lähtee nyt parempaan päin! :)
Ootkohan Evelin seuraava jos tuos välis on väkeä kenestä ei oo kuulunu Tsemppiä loppuodottajille!

Mites sen lapsiveden erottaa valkovuodosta tai virtsasta kotikonstein? Joku juttu oli kai et side pikkareihin ja vessapaperi sen päälle ja jos menee vessapaperin läpi on lapsivettä eikä valkovuotoa. Vai muistanko ihan väärin? Mut eiks pissakin menis läpi? :/ Mulla on nyt illalla lirahdellut ihan pikkasen kerralla jotain, etenkin kun vatsaan on tullut painetta (taapero möngertänyt sylissä jne) enkä tiedä onko se valkovuotoa, lapsivettä vai onko lantionpohjalihakset antaneet periksi ja pissa lirahtelee. Väritöntä se ainakin on.

Mites sen lapsiveden erottaa valkovuodosta tai virtsasta kotikonstein? Joku juttu oli kai et side pikkareihin ja vessapaperi sen päälle ja jos menee vessapaperin läpi on lapsivettä eikä valkovuotoa. Vai muistanko ihan väärin? Mut eiks pissakin menis läpi? :/ Mulla on nyt illalla lirahdellut ihan pikkasen kerralla jotain, etenkin kun vatsaan on tullut painetta (taapero möngertänyt sylissä jne) enkä tiedä onko se valkovuotoa, lapsivettä vai onko lantionpohjalihakset antaneet periksi ja pissa lirahtelee. Väritöntä se ainakin on.

Tuota vessapaperikikkaa ne ehdotti mullekin tarkistukseen ja nimenomaan valkosta paperia, jotta värin erottaa. Väritön pissa tietty vaikeempi, mutta ne sano sitte, että jos epäilee eikä saa tuolla keinoin varmaksi, niin polille/päivystykseen vaan ni ne mittaa jollain testillä. Kerran kävin ite. Oli jotain muuta.

Mä laitoin vessapaperin kaksinkerroin ja molemmat kastu mut side tuntu kuivalta. Ja ihan väritöntä ja hajutonta. Mut olen kyllä juonut laimeeta mehua illan aikana enemmän kuin normaalisti et voi oikeesti olla virtsankarkailuakin... No, menen nyt saunaan ja katotaan jatkuuko supistelut ja lirahtelut sen jälkeen vielä. :)

Kävin esikoisen kanssa 3-vuotisneuvolassa aamulla ja mainitsin samalla noista omista supistelu- ja juilimistuntemuksista, että pitäiskö mun mennä lääkäriin tarkistuttamaan tilanne ennen seuraavaa varattua neuvolalääkäriaikaa, joka on vasta 4.10. Terkka ei osannut muuta sanoa kuin seuraava vapaa neuvolalääkäriaika on 27.9. ja aikaisti sen ajan siihen. Tuli vähän sellanen fiilis että nojoo, jos mä oikeesti oon huolissani niin en mä tänne kyllä ota yhteyttä vaan suoraan ä-polille...

Meidän neuvolassa on lääkäri paikalla vaan tiistaisin, joten eipä siihen varmaan helposti mahdukaan ylimääräisiä käyntejä. Terveyskeskukseen varmaan sit sais ajan - tosin samat lekurit sielläkin taitaa olla kuin neuvolassa - gynelle jos haluu niin pitää päästä ä-polille.

En mä kyllä mitenkään superhuolissani ole, väsyttää vaan noi kivut ja paineentunne välillä. Väsymys voi olla tietty osin tätä viimeisten työviikkojen stressiäkin, kun tuntuu et pitäs vielä vaikka mitä saada tehtyä mutta aika ei vaan oikeasti riitä - enkä mä jaksaisikaan huhkia ihan hulluna, kun ei siitä oikeesti mitään valmiimpaa tule sen nopeammin. Mun sisäinen kontrollifriikki ei vaan meinaa suostua taipumaan tilanteeseen :nailbiting:

Kimaira, mua alkaa jo ottaa päähän tää joka iltainen "pitäiskö mennä näytille vai odotanko vielä". Illalla supistelee välillä säännöllisesti, välillä kunnolla tuntuvasti, eilen lirahteli jotain pöksyihin, välillä vauva on vaisu ja saa laskea liikkeitä mutta kuitenkin on sellanen olo että "ei haluis vaivata" ä-polia niin myöhään illalla ja teineille pitäis ilmoittaa et vahtivat kuopusta (joka siis jo nukkuu siinä kohtaa) sen aikaa kun ollaan miehen kanssa poissa eivätkä varmaan he sais nukuttua ennen kuin me palataan tai ilmoitetaan et vauva on jo syntynyt. Sit menen lopulta sänkyyn ja aattelen et kyllä mä sit herään jos supistelu muuttuu kivuliaaksi tai jotain lirahtaa oikeen kunnolla. Viime yön nukuin kuin tukki, kuopus ei herättänyt kertaakaan enkä edes herännyt pissalle viiden aikaan kuin yleensä. Ja sit menee koko päivä lähes oireetta (mitä nyt supistelee silloin tällöin mut ei säännöllisesti ja selkää särkee mut ei polttele) kun vois "helpommin" mennä näytille jos olis jotain mitä haluis näyttää!
Ja arvatkaa mitä mä tein eilen illalla?! :D Kun mä en osaa oikeen arvioida onko tuo purppuraviiva pidentynyt vai ei niin mä vetäisin saunan jälkeen kuulakärkikynällä merkin takapuoleen miten pitkä viiva nyt on, siitä näen sit onko pidentynyt jatkossa! :D :D :D

Onnea Lettuhei! Se meni sit ihan tän ketjun käsikirjoituksen mukaan. En tajua miks käynnistetään, jos vauvakin on tosi korkeella vielä. Onko kellään käynnistetyistä vauva vielä laskeutunu käynnistyksen aikana? Mun mielestä ei.

Takaisin