T
Tähti ★
Vieras
Mun piti pistää toi viesti Synnyttäneet puolelle, se tuli vahingossa tänne :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sisätutkimus eikä taaskaan mitään edistystä. Lääkärin mielestä jos tää seuraavakaan ei tee mitään niin huomenna suoraan synnytysosastolle (sanoikohan peräti saliin) ja oksitosiiniktippaan. Mitähän mieltä tollasesta pitäis olla? Kuulostaa jotenkin tosi rajulta. Jos se oksitosiini olis hyvä vaihtoehto niin kai se olis tehty jo??
Mulla toimittiin just näin ja välistä puhkastiin kalvot. Saliin siirryttiin cytotecin jälkeen. Oksitosiiniin sain ens epiduraalin mutten sit enää koska se saattaa pysäyttää etenemisen. Mun olossa silti oksitosiini ei ollut se paha vaan cytotec. Vauva tosin ei tykännyt oksitosiinista joten sit mentiin vauhdilla. Käyriä oli helpompi seurata salin monitorista kun osastolla. Tsemppiä Lettuhei vai joko saa onnitella?Mä oon käsittäny et cylotecilla lyhennetään ja kypsytellään kohdunkaulaa. Oksitosiinilla sit availlaan. Mulle tarjottiin heti oksitosiinia, koska kohdunkaula oli "melkein" hävinny. "Melkein" oli mulle liian epätarkka määritelmä, ni en lähteny.
Mä liputan Tensille! LoistavaMulle pitäis aloittaa oksitosiini tosi pienellä annoksella. En kai oo tarpeeks auki epiduraalille, kun edelleen vain 2cm? Kohdunkaulaa oli nyt 1cm jäljellä eli vähäsen edistystä. Kalvot puhkaistiin puolisentoista tuntia sitten ja jos ei supistukset ala itsestään kunnolla tunnin sisään niin sit sinne saliin ja oksitosiinitippaan. Cytotecit ilmeisesti nyt ohi.
Mä en oikein tiedä mitä pitäis sanoo tosta kivunlievityksestä. Paitsi että varsinkin jos mennään oksitosiinin voimalla niin haluan että saan sen epiduraalin sitten kun tarvitsen eikä kahden tunnin päästä. Tässä synnytyksessä ei oo mitään luomua enkä usko että luomu-kivunlievityksillä pärjää ja sitä paitsi esim ammeet on pois suljettuja kun joudun olemaan piuhoissa oksitosiinin takia. Mulla on vuokra-Tens jota ajattelin alkuun. Kokeilin sitä eilen ja se toimii hyvin ainakin tollasiin lievempiin suppareihin. Muuten varmaan luotan kätilöiden suosituksiin.
En oo kyl yhtään seurannut purppuraviivaa eikä oo hajuakaan onko sitä yhtään. Mies lähti nyt syömään, pitää varmaan pyytää sitä tsekkaamaan kun tulee takas :)
Hitsi kun en tajunnut vuokrata tota, uskoisin et ois ollu apua... Vieläköhän pitäs yks vauva tehä, että pääsis kokeilemaan... :)Mä liputan Tensille! Loistava
Aikamoinen urakka, sussa on nainen voimaa, usko pois! Tsemppiä jos puristus vielä jatkuu, vaan oiskohan beebis jo maailmassa. :)Joo, saan liikkua. Joogasin vähän ja lapsivettä oikein tursui ulos. Sairaalan rytkyt kastui kokonaan kun meni ylibtosta maxisiteestä. Ne loput vedet alkaa olla aika ällön värisiä mut kuulemma normaalia näillä viikoilla eikä sitä väärää vihreää. Soittelen koko ajan kätilölle hermoheikkona varmistaakseni tota väriasiaa. Mulla on ajoittain supistuksia mut ne on aika nopeita ja epäsäännöllisiä. Tulee kesken liikkumisen ja myös levossa. Nyt lounaalla tankkaamassa tulevaan koitokseen.....