Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän lannistunut olo taas tänään. Kolmas eri lääkäri ja neljäs eri kätilö ja lääkäri kuulosti siltä että juuri mitään ei oo tapahtunut eilisestä paitsi että kello tikittää nyt lapsivesien takia. Ärsyttää kun eri ihmiset tutkii niin ei saa mitään kuvaa edistyykö toi nyt yhtään vai ei. Kohdunkaulaa edelleen 2cm jäljellä eikä onnistunut laittaa pinniä vauvan päähän kun kohdunsuu oli edelleen niin takana. Vähän se on kai auennut kun nyt oli 2cm auki. Lapsivettäkään ei ole pahemmin tullut aamun jälkeen. Ei ollut riittävän kypsä tilanne oksitosiinille joten kokonainen cytotec aamulla kun eilen sain puolikkaita. Sekään ei oo saanut aikaan supistuksia.

No, käyrät on edelleen kunnossa enkä mäkään täällä kärsi kuin henkisesti. Nää jomotukset on ihan tervetulleita kun ajattelee että jospa ne jotain tekis. Ootan että iltavuoron kätilö tulis, se oli tosi mukava ja rauhoittava. Ei tossa tänpäiväisessäkään sinänsä oo mitään vikaa mut eilinen oli ihana. Ja lääkäritkin eilen kivempia. Jännä juttu miten paljon se vaikuttaa.

Tsemppiä Lettuhei :)

Voi olla, että ottaa hieman pidempään kypsyttely. Onneksi käyrät kunnossa, niin ei hätää varmaankaan.
 
Lettuhei, Jos saat liikkua niin käy kävelyllä ja yritä olla liikkeessä muutenkin. Jos se vaikka edistäisi asiaa, en tiedä. Käy vaikka jätskillä jos onnistuu ja vaikka odottavan aika on pitkä niin ajattele palkintoa jonka pian saat. :)
 
Toivottavasti Lettuheillä homma etenee!

Mä muistan kanssa, miten harmitti kun kätilöt/ lääkäri vaihtui koko ajan. Mun synnytys kesti 17 h, ja sinä aikana oli 3 eri työvuoroa :) Ja synnytyksen jälkeen jouduin olemaan sairaalassa 3 yötä, niin johan siinä tosiaan porukkaa ehti vaihtua.

Jotenkin sitä vaan on joidenkin kätilöiden kanssa heti "samalla aaltopituudella", ja joidenkin kohdalla taas toivoi, että lähtispä tuo jo kotiin ja tulis joku muu tilalle :) Pääsääntöisesti onneksi mukavaa porukkaa.
 
Tsemppiä Lettuhei odotteluun ja toivottavasti alkais pikkuhiljaa tapahtua vähän enemmän.
Mä olin just lapsivesimäärän kontrolliultrassa ja sattu olemaan sama mukava lääkäri joka oli ti imetyspolilla! :) Ensin olin käyrillä 25 min ja vauvan syke huiteli alkuun 165-175 paikkeilla ja kätilö toi mukin vettä juotavaks ja pikkuhiljaa päästiin alle 150 sykkeeseen. Rr hyvä. Vauvan koko täsmäsi viikkoja, painoarvio nyt rv34+6 2470g. Vettä normaalimäärä. Mut kohdunkaula kypsä, reilun sentin pituinen ja 2 cm auki! Lääkäri kuulemma tunsi jo vauvan pään. Varattiin uus aika rv38 mutta lääkäri epäili kyllä et synnytän ennen sitä. Lääkärin viimeiset sanat kun lähdin oli "Tervetuloa synnyttämään"! Nyt tuntuu inhaa vihlontaa alaselässä ja alapäässä
 
Tsemppiä Lettuhei odotteluun ja toivottavasti alkais pikkuhiljaa tapahtua vähän enemmän.
Mä olin just lapsivesimäärän kontrolliultrassa ja sattu olemaan sama mukava lääkäri joka oli ti imetyspolilla! :) Ensin olin käyrillä 25 min ja vauvan syke huiteli alkuun 165-175 paikkeilla ja kätilö toi mukin vettä juotavaks ja pikkuhiljaa päästiin alle 150 sykkeeseen. Rr hyvä. Vauvan koko täsmäsi viikkoja, painoarvio nyt rv34+6 2470g. Vettä normaalimäärä. Mut kohdunkaula kypsä, reilun sentin pituinen ja 2 cm auki! Lääkäri kuulemma tunsi jo vauvan pään. Varattiin uus aika rv38 mutta lääkäri epäili kyllä et synnytän ennen sitä. Lääkärin viimeiset sanat kun lähdin oli "Tervetuloa synnyttämään"! Nyt tuntuu inhaa vihlontaa alaselässä ja alapäässä

Janna75 :) Taidat kyllä synnyttää pian, jos oot jo auki 2cm :)
 
Mä olin just lapsivesimäärän kontrolliultrassa ja sattu olemaan sama mukava lääkäri joka oli ti imetyspolilla! :) Ensin olin käyrillä 25 min ja vauvan syke huiteli alkuun 165-175 paikkeilla ja kätilö toi mukin vettä juotavaks ja pikkuhiljaa päästiin alle 150 sykkeeseen. Rr hyvä. Vauvan koko täsmäsi viikkoja, painoarvio nyt rv34+6 2470g. Vettä normaalimäärä. Mut kohdunkaula kypsä, reilun sentin pituinen ja 2 cm auki! Lääkäri kuulemma tunsi jo vauvan pään. Varattiin uus aika rv38 mutta lääkäri epäili kyllä et synnytän ennen sitä. Lääkärin viimeiset sanat kun lähdin oli "Tervetuloa synnyttämään"! Nyt tuntuu inhaa vihlontaa alaselässä ja alapäässä

Milloin sulla olisikaan alkanut äitiysloma?! Vautsi et jo noin aikaisin noin "edennyt" :)
Mitkä fiilikset? Antaa vauvan tulla vaan?
 
Kimaira, mulla alkaa ä-loma lauantaina. :D Esikoinen synty päivää ennen ä-loman alkua, saa nähdä miten tämä. Juu, kyllä mun puolesta saa syntyä jo. Tottakai olis hyvä jos pysyis rv37 asti mut tuskin... Kortisonipiikit saatu, eli keuhkot pitäis olla kunnossa ja painoa jo lähemmäs 2,5kg niin ei pitäis joutua keskolaankaan enää. Mun teinitytär lähtee 1,5 viikon päästä viikoksi luokkaretkelle Ruotsiin ja hän tietty toivoo ettei ainakaan matkan aikana syntyis. Hän "ehdotti" mulle just et nyt loppuviikon aikana olis hyvä synnyttää, jos vauva vaiks pääsis jo kotiin sunnuntaina et ollaan kaikki kotona ja hän ei lähtis ihan heti matkalle kun olen tullut vauvan kanssa kotiin. :D Että tällaisia "tilauksia" täällä...
 
Kimaira, mulla alkaa ä-loma lauantaina. :D Esikoinen synty päivää ennen ä-loman alkua, saa nähdä miten tämä. Juu, kyllä mun puolesta saa syntyä jo. Tottakai olis hyvä jos pysyis rv37 asti mut tuskin... Kortisonipiikit saatu, eli keuhkot pitäis olla kunnossa ja painoa jo lähemmäs 2,5kg niin ei pitäis joutua keskolaankaan enää. Mun teinitytär lähtee 1,5 viikon päästä viikoksi luokkaretkelle Ruotsiin ja hän tietty toivoo ettei ainakaan matkan aikana syntyis. Hän "ehdotti" mulle just et nyt loppuviikon aikana olis hyvä synnyttää, jos vauva vaiks pääsis jo kotiin sunnuntaina et ollaan kaikki kotona ja hän ei lähtis ihan heti matkalle kun olen tullut vauvan kanssa kotiin. :D Että tällaisia "tilauksia" täällä...

Janna75 :) Tuo on kuitenkin arvio painosta!

Meille arvioitiin rv35., että painoa on 2,7kg... Lopulta, kun poika syntyi rv. 38+ , niin todellinen syntymäpaino oli 2,4kg.
Siis heittoa oli! :wideyed:

Eikä vain paino ratkaise, vaan ne viikot, jotta keuhkot ehtisi kehittyä kunnolla... :)

Mutta mun mielestä sinä synnytät aika pian:joyful:
 
Täällä lypsylehmä alkaa heräilemään rv 32+5... Tissejä kutitti niin asettelin vähän mukavammin nännejä rintsikoihin: sormet kastuivat. Katsoin tarkemmin niin maitoahan sieltä jo heruu :D

Hirveen ristiriitaiset fiilikset kun toisaalta olis tosi mielenkiintoinen projekti ja hommat kesken töissä, vain kaksi viikkoa ä-lomaan eli sikäli peliaika vähissä niiden hommien kans, ja toisaalta johan tässä sais mun puolesta muksukin tulla tai ainakin kroppa sanoo et pitäis päästä jo huilaamaan... No. Ei mitään ressiä - päivä kerrallaan fiilisten mukaan.

Neuvolassa aattelin kyllä ens ti puhua jos pääsisin ylimääräiseen ultraan / sikiön koon arvioon.
 
Täällä lypsylehmä alkaa heräilemään rv 32+5... Tissejä kutitti niin asettelin vähän mukavammin nännejä rintsikoihin: sormet kastuivat. Katsoin tarkemmin niin maitoahan sieltä jo heruu :D

Hirveen ristiriitaiset fiilikset kun toisaalta olis tosi mielenkiintoinen projekti ja hommat kesken töissä, vain kaksi viikkoa ä-lomaan eli sikäli peliaika vähissä niiden hommien kans, ja toisaalta johan tässä sais mun puolesta muksukin tulla tai ainakin kroppa sanoo et pitäis päästä jo huilaamaan... No. Ei mitään ressiä - päivä kerrallaan fiilisten mukaan.

Neuvolassa aattelin kyllä ens ti puhua jos pääsisin ylimääräiseen ultraan / sikiön koon arvioon.

Kimaira :) Tuleeko sulla todellakin jo maitoa? Mullakin työt jäi kesken, oli kesken montakin mielenkiitoista projektia...mutta vauva kyllä palkitsee! :) :Heartred
:happy10
 
Täällä ollaan taas käyrillä odottelemassa seuraavaa cytotecia. Edellinen sai aikaan vähän supistuksia jotka ei kyllä ees näkyneet käyrällä mut sattui mun mielestä jo aika paljon. Ne loppui aika lyhyeen mut olipahan edes jotain. Katotaan tuleeko sisätutkimus vai suoraan uus cytotec. Päästiin tunniksi ulos lenkille. Mä saan periaatteessa liikkua mutta käytännössä sille jää aika vähän aikaa näissä 4 tunnin cytotec-sykleissä joissa käyrillä makailu ja eri ihmisten odottelu vie leijonanosan. Yritän sit aina päästä ainakin pihalle asti kun tulee sopiva rako.

Janna75 on valmiimpi synnyttämään kuin mä kahden päivän käynnistelyn jälkeen :D
 
Lettuhei, mä mietin ihan samaa kun kerroit viimeisen tilanteen. :D Ja aina supistukset ei tosiaan näy käyrällä! Mulla ekassa synnytyksessä saatiin syke hyvin kuulumaan ja piirtymään mut ei ainuttakaan supistusta koko synnytyksen aikana!
Joo, en mäkään noihin painoarvioihin luota mut tää on eka raskaus missä painoarvio on edes lähellä normikäyrää. :D Aiemmat on kaikki arviot ja syntymäpainot vastanneet pienempiä viikkoja, nyt on joka ultran mukaan ollut täsmälleen keskikäyrällä. Tänään itse asiassa lääkärikin kysy multa oonko ite huomannut jotain erilaista tässä raskaudessa, jotain syytä miksi tämä ei ole pienikokoinen. No mistä mä sen tietäisin?!? :D
Ja mä sain jo kortisonipiikit pari viikkoa sitten niin keuhkot pitäis olla kunnossa.
 
Täällä ollaan taas käyrillä odottelemassa seuraavaa cytotecia. Edellinen sai aikaan vähän supistuksia jotka ei kyllä ees näkyneet käyrällä mut sattui mun mielestä jo aika paljon. Ne loppui aika lyhyeen mut olipahan edes jotain. Katotaan tuleeko sisätutkimus vai suoraan uus cytotec. Päästiin tunniksi ulos lenkille. Mä saan periaatteessa liikkua mutta käytännössä sille jää aika vähän aikaa näissä 4 tunnin cytotec-sykleissä joissa käyrillä makailu ja eri ihmisten odottelu vie leijonanosan. Yritän sit aina päästä ainakin pihalle asti kun tulee sopiva rako.

Janna75 on valmiimpi synnyttämään kuin mä kahden päivän käynnistelyn jälkeen :D

Lettuhei! :) Sä oot valmis synnyttään. Se on hurjaa, jos sairaalalla pystyt viä heittään huumoria asioista :) Respect!! :)
 
Tsemppiä Lettuheille!
Ei liity synnyttämiseen, mutta kohdun tyhjennykseen - mulla ei auttanut kaksi erää cytoteciä (eri päivinä otettu) mihinkään, tyhjentyminen kävi ilman supistuksen supistusta sitte kolmantena päivänä, ja olis ehkä onnistunut ilmankin.
Joo, kontrolliin minäkin odottelen - se on pian eli maanantaina Lohjalla. Sain ajan neuvolan kautta, kun harjoitussuppareiden vaikutus kohdunsuuhun huolettaa.
Suorastaan loksahti leuka, kun soittivat Jorvista tänään, että tänä aamuna olisi pitänyt olla siellä donor-IVF-raskauden seurantakäynnillä. Ei ollut tullut heillä mieleen kertoa, että meillä on poliklininen riskiraskauden seurantaohjelma ylipäätään (mitä siihen kuuluu?), eikä heinäkuussa tullut kutsu koskaan tavoittanut minua. Neuvolassa eivät tienneet tästä Jorvin äitiyspolin suunnitelmasta. Samalla selvisi, että synnytystapa-arvio tehdään Jorvissa 20.10. Olen koko päivän ollut harmissani, että eikö hoitavat tahot voi informoida toisiaan, mitä seurantaa tehdään? Että koko homma on jonkun ajanvarauskutsukirjeen varassa.
Katjusha rv. 30+0
 
Sisätutkimus eikä taaskaan mitään edistystä. Lääkärin mielestä jos tää seuraavakaan ei tee mitään niin huomenna suoraan synnytysosastolle (sanoikohan peräti saliin) ja oksitosiiniktippaan. Mitähän mieltä tollasesta pitäis olla? Kuulostaa jotenkin tosi rajulta. Jos se oksitosiini olis hyvä vaihtoehto niin kai se olis tehty jo??
 
Lettuhei, cytotecillä ja ballongilla aloitetaan kun niillä voi saada aikaan suht luonnollisia suppareita jotka lääkkeen vaikutuksen jälkeen toivon mukaan jatkuisi. On siis lähempänä luonnollista käynnistymistä. Oksitosiin saa aikaiseksi keinotekoisia mutta takuuvarmoja (kai) suppareita. Ja ne on yleensä tehokkaita. Mutta oksitosiini-supparit on rajumpia ja sit voi edetä suht nopeesti. Sit vaan ilmoitat heti kättelyssä mitä kivunlievityksiä haluat että myös saat ne ajoissa.
 
Kimaira :) Tuleeko sulla todellakin jo maitoa? Mullakin työt jäi kesken, oli kesken montakin mielenkiitoista projektia...mutta vauva kyllä palkitsee! :) :Heartred
:happy10

Joo. Kyl ehkä 1-2 pientä pisaraa herui ihan itekseen. Jotenkin hassua!

Mulla ilmestyi ekassakin raskaudessa tahroja liiveihin, en tosin muista millä viikoilla alkoi.
 
Hei! Meillä vauvan ruokailu on yllättäin muuttunut, eli ei enää syökään maitoa 3t välein, vaan 5t välein:eek::eek: Ruokailuvälit on yhtäkkiä pidentyneet yöllä ja päivällä:eek:

No hän on intoa täynnä, ettei mitenkään kipeä. Nyt kai saisi jo alkaa antaa kiinteitä hänelle, kun ikä viittä vaille 4kk. Varmaan normaalia?:rolleyes:
 
Takaisin
Top