Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika kesy matka toistaseks. Vähän jomotusta alavatsassa. Pääsin pois käyriltä ja kävin syömässä melko ankeaa sapuskaa, mies lähti ulos syömään. Nyt en tiedä mitä tekisin kun sekin on poissa. Pitäis varmaan lähteä ulos kävelemään. Onkohan täällä lähistöllä mitään?
 
Lettuhei, eli cytoteciä laitettu ja nyt vaan ootetaan mitä tapahtuu? Mikä sulla oli kohdunkaulan tilanne aamulla?
 
Pehmeä, ei kai yhtään lyhentynyt. Ulkosuu raollaan sormelle. Vauvakaan ei oo kiinnittynyt vaikka neuvola kuvitteli niin
 
Pehmeä, ei kai yhtään lyhentynyt. Ulkosuu raollaan sormelle. Vauvakaan ei oo kiinnittynyt vaikka neuvola kuvitteli niin
Mulla taidettii kolmella Cytotecilla saada kohdun kaula pois ja sit pääsin saliin. Salissa kalvot puhki ja sit oksitosiinilla koitettii avata.

Tuttu just sano ettei hänellä vaikuttanu Cytotec lainkaan..jokasen kroppa omanlaisensa. Tsemppiä.
 
Aika kesy matka toistaseks. Vähän jomotusta alavatsassa. Pääsin pois käyriltä ja kävin syömässä melko ankeaa sapuskaa, mies lähti ulos syömään. Nyt en tiedä mitä tekisin kun sekin on poissa. Pitäis varmaan lähteä ulos kävelemään. Onkohan täällä lähistöllä mitään?

Lettuhei :) Kannattaa kävellä pihassa, saat raitista ilmaa ja helpottaa oloa. Kauas et uskalla lähteä
 
Mulla taidettii kolmella Cytotecilla saada kohdun kaula pois ja sit pääsin saliin. Salissa kalvot puhki ja sit oksitosiinilla koitettii avata.

Tuttu just sano ettei hänellä vaikuttanu Cytotec lainkaan..jokasen kroppa omanlaisensa. Tsemppiä.

MS74 :) Mulla puhkottiin kalvot sängyllä, ihan omassa huoneessa. Niitä kalvoja on useampi, osa vesistä meni ensin itsellään, kun ballongi puhkaisi kalvon
 
Pehmeä, ei kai yhtään lyhentynyt. Ulkosuu raollaan sormelle. Vauvakaan ei oo kiinnittynyt vaikka neuvola kuvitteli niin

Mulla oli ihan sama juttu, mutta riitti yksi Cytotec. Ei ollut kiinnittynyt ja kaulaa vielä jäljellä. Cytotecista supparit n. 5-7min välein. Kalvot puhkastiin sen jälkeen tuli säännölliset supistukset n. 2min välein ja silloin pääsin saliin ja sain ilokaasua ja sit epiduraalin. Kalvojen puhkaisusta 2h30min ja poika syntyi.
 
Mulla ei oo ollut kunnon suppareita näistä, pelkkää menkkajomotusta toistaseks. Mut jotain pientä se on saanut aikaan, koska eilinen lääkäri meinasi että nyt voisi laittaa ballongin. Yritti 4 kertaa eikä saanut sitä kunnolla paikalleen. Joten nyt on sit uusi cytotec. Harmittaa koska ballongin kanssa olis saanut liikkua paljon vapaammin ja nyt joudun taas pitkäksi aikaa käyrille. Edellisen cytotecin jälkeen oli tullut joku hetkellinen pieni sykkeenlasku ja ne haluaa varmistaa ettei se ollut mitään cytotecin aiheuttamaa. Jomotuksetkin ehti jo loppua mut ton balongihärdelli sai ne taas alkamaan.
 
Lettuhei, jopa nyt etenee verkkaisesti... Me täällä kytätään sun vaiheita ja ollaan hengessä mukana. Tsemppiä!
 
Toinen cytotec ei saanut aikaan supistuksia mutta kohdunsuu oli kypsynyt lisää. Me saatiin lähteä pariksi tunniksi ulkoilemaan ja käytiin syömässä ei-sairaalaruokaa. :) olin varmaan hieno näky hipsteriravintolassa t-paitaan, leggareihin ja sairaalarannekkeisiin sonnustautuneena mut en antanut sen häiritä. Jomottelukin lisääntyi taas kun pääsi käyriltä liikkeelle. Ja sit kun palattiin sairaalaan ja lääkärin oli tarkoitus tehdä päätös jatketaanko cytotecilla vai ballongilla niin lurahtikin pieni määrä lapsivettä! Sen seurauksena ei tehty sit mitään vaan tarkotus on seurailla aamuun asti lähtiskö supistelemaan itsestään. Oon oikeastaan tyytyväinen tähän koska nyt saan nukkua rauhassa ja kerätä voimia. Vauvalla on kai kaikki hyvin, se on liikkunut vilkkaasti, sykkeet on vahvat ja lapsivesi oikeen väristä. Se kyllä on kurjaa että mies passitettiin kotiin. Vähän orpo olo yksin täällä. Supistuksia ei oo vieläkään tullut mut lapsivettä on tihkunut lisää. Inhoon kyllä tätä sidettä pöksyissä. Viime menkoista on yli kolme vuotta ja niitä EI ole ollut ikävä. Ja sairaalan maxipadeistakin vuotaa mulla ohi vaikkei tota niin paljon tuu.
 
Kiva Lettuhei kuulla että käynnistyy hiljakseen. Noin sekä sun kroppa että vauva pääsette hyvin mukaan kun synnytys edistyy. Tsemppiä yöhön ja huomiseen. Eiköhän se oo nyytti huomenna jo sylissä :)
 
Tsemppiä ja mielenrauhaa Lettuhei! Toivottavasti saat kunnolla levättyä ennen aksöneitä :)
 
Tsemppia Lettuhei! Toi kuulostaa kohtuulliselta! Ei liikaa häslinkiä. Ja ne vauvan käyrät oli hyvät cytotecista huolimatta ilmeisesti? Mikä sen notkahduksen aiheutti, jos ei cytotec, miettikö sitä kukaan?
 
Ne sanoi alunperin ettei se välttämättä ollut mitään eikä se kai laskenut silloinkaan mitenkään hälyyttävästi ja vain lyhyen aikaa. En tiedä voiko tollanen olla joku häiriö signaalissa tai jotain mitä mä tein, asento tms? Mä en ite silloin mitenkään rekisteröinyt sitä laskua eikä nekään maininneet ennen kuin sit seuraavalla kerralla niin en sit osaa sanoa. Sitä en aio kyl katella kauaa jos vauvan sykkeet alkaa kärsiä mut ne on nyt olleet tosi hyvät. Toisen cytotecin aikana se melskas masussa oikein urakalla.

Tääl on tosi kuuma vaikka ikkuna on auki. Oli pakko luopuu tosta hirveästä yökkäristä kun kylvin hiestä. Onneks huonekaveri lähti iltapäivällä niin oon yksin täällä ja voin puuhailla rauhassa. En tiedä passitettiinko se kotiin vai mitä kun ei silläkään mitään tapahtunut.
 
Ne sanoi alunperin ettei se välttämättä ollut mitään eikä se kai laskenut silloinkaan mitenkään hälyyttävästi ja vain lyhyen aikaa. En tiedä voiko tollanen olla joku häiriö signaalissa tai jotain mitä mä tein, asento tms? Mä en ite silloin mitenkään rekisteröinyt sitä laskua eikä nekään maininneet ennen kuin sit seuraavalla kerralla niin en sit osaa sanoa. Sitä en aio kyl katella kauaa jos vauvan sykkeet alkaa kärsiä mut ne on nyt olleet tosi hyvät. Toisen cytotecin aikana se melskas masussa oikein urakalla.

Tääl on tosi kuuma vaikka ikkuna on auki. Oli pakko luopuu tosta hirveästä yökkäristä kun kylvin hiestä. Onneks huonekaveri lähti iltapäivällä niin oon yksin täällä ja voin puuhailla rauhassa. En tiedä passitettiinko se kotiin vai mitä kun ei silläkään mitään tapahtunut.

Aamulla jatkavat sitten symnytyksen käynnistystä. Huomenna sulla on varmaan jo käärö sylissä. Tsempit sinne! :)
 
Ne sanoi alunperin ettei se välttämättä ollut mitään eikä se kai laskenut silloinkaan mitenkään hälyyttävästi ja vain lyhyen aikaa. En tiedä voiko tollanen olla joku häiriö signaalissa tai jotain mitä mä tein, asento tms? Mä en ite silloin mitenkään rekisteröinyt sitä laskua eikä nekään maininneet ennen kuin sit seuraavalla kerralla niin en sit osaa sanoa. Sitä en aio kyl katella kauaa jos vauvan sykkeet alkaa kärsiä mut ne on nyt olleet tosi hyvät. Toisen cytotecin aikana se melskas masussa oikein urakalla.

Tääl on tosi kuuma vaikka ikkuna on auki. Oli pakko luopuu tosta hirveästä yökkäristä kun kylvin hiestä. Onneks huonekaveri lähti iltapäivällä niin oon yksin täällä ja voin puuhailla rauhassa. En tiedä passitettiinko se kotiin vai mitä kun ei silläkään mitään tapahtunut.
Mullakin notkahteli siitä ja sanoin salissa siitä niin ne laitto kalvojen puhkaisun yhteydes ""pinnin" vauvan päähän. Käyrillä joutuu juoksee mut hyvä niin jotta niitä seurataan ja oppii itekin kattoo sitä laitetta että mitä tapahtuu.
 
Vähän lannistunut olo taas tänään. Kolmas eri lääkäri ja neljäs eri kätilö ja lääkäri kuulosti siltä että juuri mitään ei oo tapahtunut eilisestä paitsi että kello tikittää nyt lapsivesien takia. Ärsyttää kun eri ihmiset tutkii niin ei saa mitään kuvaa edistyykö toi nyt yhtään vai ei. Kohdunkaulaa edelleen 2cm jäljellä eikä onnistunut laittaa pinniä vauvan päähän kun kohdunsuu oli edelleen niin takana. Vähän se on kai auennut kun nyt oli 2cm auki. Lapsivettäkään ei ole pahemmin tullut aamun jälkeen. Ei ollut riittävän kypsä tilanne oksitosiinille joten kokonainen cytotec aamulla kun eilen sain puolikkaita. Sekään ei oo saanut aikaan supistuksia.

No, käyrät on edelleen kunnossa enkä mäkään täällä kärsi kuin henkisesti. Nää jomotukset on ihan tervetulleita kun ajattelee että jospa ne jotain tekis. Ootan että iltavuoron kätilö tulis, se oli tosi mukava ja rauhoittava. Ei tossa tänpäiväisessäkään sinänsä oo mitään vikaa mut eilinen oli ihana. Ja lääkäritkin eilen kivempia. Jännä juttu miten paljon se vaikuttaa.
 
Vähän lannistunut olo taas tänään. Kolmas eri lääkäri ja neljäs eri kätilö ja lääkäri kuulosti siltä että juuri mitään ei oo tapahtunut eilisestä paitsi että kello tikittää nyt lapsivesien takia. Ärsyttää kun eri ihmiset tutkii niin ei saa mitään kuvaa edistyykö toi nyt yhtään vai ei. Kohdunkaulaa edelleen 2cm jäljellä eikä onnistunut laittaa pinniä vauvan päähän kun kohdunsuu oli edelleen niin takana. Vähän se on kai auennut kun nyt oli 2cm auki. Lapsivettäkään ei ole pahemmin tullut aamun jälkeen. Ei ollut riittävän kypsä tilanne oksitosiinille joten kokonainen cytotec aamulla kun eilen sain puolikkaita. Sekään ei oo saanut aikaan supistuksia.

No, käyrät on edelleen kunnossa enkä mäkään täällä kärsi kuin henkisesti. Nää jomotukset on ihan tervetulleita kun ajattelee että jospa ne jotain tekis. Ootan että iltavuoron kätilö tulis, se oli tosi mukava ja rauhoittava. Ei tossa tänpäiväisessäkään sinänsä oo mitään vikaa mut eilinen oli ihana. Ja lääkäritkin eilen kivempia. Jännä juttu miten paljon se vaikuttaa.

Tottakai vaikuttaa jos jengi ympärillä vaihtuu ja jokainen "aloittaa alusta" sen tilanteen ihmettelyn. Mua ainakin vituttaisi tosi paljon (siksi just ahdistaa ajatus omalla kohdalla kaikenlaisesta käynnistelystä, joka voi pitkittyäkin).

Tsemppiä ja koita ottaa rennosti, kyllä se homma jossakin vaiheessa etenee ja eikös se sun mies pääse taas sun kaveriksi nyt? Ei tarvi yksin ootella josko jotain tapahtuis?
 
Takaisin
Top