Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikein kiva nimi Tähti-73! Meillä nimijuhlat viikon päästä. Sitten voi käyttää nimeä ihan julkisest, kun tähän saakka miehen kans vain nimi tiedossa. Tulossa aika isot juhlat. Vähän jännittää minkälaisen ilman saamme mut sillehän ei mitään voi. Juhlat siis mökillä ulkona. Iso juhlateltta kylläkin on suojaamassa.

MS74 jaksuja synnytykseen!

Tsempit Sirpa40 ja muutkin kohta snnyttävät!

Meidän pojan syntymästä tänään 2kk. Aika on mennyt tosi nopsaan. Ja yllättävän hyvin mennyt. Poika syö hyvin ja kasvaa hurjaa vauhtia . Hän on nyt 7kg js 60,5cm eli ei mikään hentoinen. Jokeltelee ja naureskelee virkeänä.
 
Muokattu viimeksi:
Hyvin on sitten auennut kuitenkin MS. :) Pysyykö vauvan syke tasaisena kun makaat paikoillaan? Kiva kun ehdit/jaksat päivitellä tänne etenemistä. Täällä eletään hengessä mukana! :)
 
MS74! Muista et säkin voit sanoo niille, et millo riittää "kidutus". Ja jos et ite usko et vauva tulee itsetään tai jos sun mielestä vauvakin on jo kärsiny liikaa. Äkkiä ne pystyy ton lopettaa, halutessaan. Ja saat vauva käsille per heti. Mä oisin 10 tunnin kohdalla jo viheltäny pelin poikki suosiolla. Mulla menee hermot sun puolesta. Ei tollasta tarvi kestää, tosta on kyl normaalisynnytys jo kaukana. Vittu, etteivät voi nyt päästää teitä tuskista. En tajuu. Kenen hyväksi toi toiminta on???? Saatana.
 
Sirpa is BACK! :D
MS sai jo epin niin sillon kivut on joko kadonneet tai ainakin helpottaneet niin saa vähän levähtää välillä ja vetää kunnolla happea myös vauvalle. Toivottavasti etenee nyt nopsaan niin että saa jo ponnistaa mielellään ennen kuin epi lakkaa kokonaan vaikuttamasta. Toipuminen sujuisi nopeammin ja helpommin jos jaksaa/pystyy synnyttämään alateitse, etenkin kun näin pitkään jo kärvistellyt. Mutta tottakai jos sykkeet ei kestä niin sit sektio on ainut oikea ratkaisu.
 
Juu ja onneks epiä saa aina lisää niin sekin voi rentouttaa ja paikat aueta vauhdilla. Cytotec teki tosin mulle temput ja aukesin rytinällä. Sen takia vauva ei ehtinyt laskeutua ja epin jälkeen laitettu oksitosiini teki sen viimeisen niitin ja käyrät laski liikaa joten leikkuri kutsui.
Aloinkin nyt miettiä että kuinka monessa kiireellisessä sektiossa syynä on käynnistys/cytotec tai vauhdittamaan annettu oksitosiini. Olisiko sektioita vähemmän jos cytotecin käyttö lopetettaisiin? Jotenkin tuntuu että nuo lääkkeet sotkee monenkin synnytyksen juuri niin että vauva ei kestä lääkkeitä. Plus että supistukset tulee rajumpina ja kipeempinä. Sekin varmasti vaikuttaa myös vauvan olotilaan.
 
Hyvin on sitten auennut kuitenkin MS. :) Pysyykö vauvan syke tasaisena kun makaat paikoillaan? Kiva kun ehdit/jaksat päivitellä tänne etenemistä. Täällä eletään hengessä mukana! :)
Juu pysyy tasasena. Supistaessa notkahtaa enkä haluu että koittavat enää oksitosinia. Mielummin aamulla sektio kun toinen ihan stressaantunut.
 
MS74! Muista et säkin voit sanoo niille, et millo riittää "kidutus". Ja jos et ite usko et vauva tulee itsetään tai jos sun mielestä vauvakin on jo kärsiny liikaa. Äkkiä ne pystyy ton lopettaa, halutessaan. Ja saat vauva käsille per heti. Mä oisin 10 tunnin kohdalla jo viheltäny pelin poikki suosiolla. Mulla menee hermot sun puolesta. Ei tollasta tarvi kestää, tosta on kyl normaalisynnytys jo kaukana. Vittu, etteivät voi nyt päästää teitä tuskista. En tajuu. Kenen hyväksi toi toiminta on???? Saatana.
Sirpa sä oot ihana ja ihana kun oot back. Joo kielsin jo tiettyjä ja kätilö kyllä ymmärsi miks haluan aamulla sektion. Ei vauvakaan kaikkee jaksa.
 
Sirpa is BACK! :D
MS sai jo epin niin sillon kivut on joko kadonneet tai ainakin helpottaneet niin saa vähän levähtää välillä ja vetää kunnolla happea myös vauvalle. Toivottavasti etenee nyt nopsaan niin että saa jo ponnistaa mielellään ennen kuin epi lakkaa kokonaan vaikuttamasta. Toipuminen sujuisi nopeammin ja helpommin jos jaksaa/pystyy synnyttämään alateitse, etenkin kun näin pitkään jo kärvistellyt. Mutta tottakai jos sykkeet ei kestä niin sit sektio on ainut oikea ratkaisu.
Sain lisää epiä ja annan vauvan rauhottua nyt. En usko että se jaksaa ees ponnistusvaihetta. Kätilö tulee koht kattoo mikä alapään tilanne. Vauva stressaantuu jo siitäkin kun käännyn selällee. Oksitosiinit voivat heittää johki muualle.
 
Pyydä MS niitä ottamaan myös vauvan päästä mikroverinäyte jos käyrät pahasti viskoo. Mulla otettiin ja siitä selvid et hapetus oli alarajalla. Leikkuriin lähettiinkin sit pikana. Lastenlääkäri kehui nopeaa päätöstä joten ei kannata sektiopäätöstä venyttää yhtään liian pitkään.
 
Ei mikään ihme että vauvakin alkaa jo rasittua, niin kauan sen yksiö on jo supistellut. Tsemppiä MS74 ja pidä pääs!
 
Sektio kyllä maallikon korviin kuulostaa jo järkevältä vaihtoehdolta. Toivottavasti vauva on jo maailmassa ja sinä MS ansaitusti lepäämässä. Jos ei niin luota omaan tuntemukseen ja vaadi sektio. On asioita jotka vain äiti tietää vauvastaan parhaiten.
 
Tsemppiä MS74 ! Itsekin kiireellisen sektion kokeneena sanoisin, että kyllä sektiosta toipuu. Kuinka kauan sulla on lapsivesien menosta ? Mulla särkee alaselkää. En tiedä mistä johtuu. Huonosti nukutuista öistä, pojan kantelusta vai mun korsetista, kun on isot rinnat ja maha on kauhean alhaalla synnytyksen jälkeen. Mutta ei mulla varmaan mitään migreeniä ole niskat ja alaselkä vain jumissa. MS74, toivottavasti saatte perhehuoneen Tyksistä. Miehen apua tarvitaan sektion jälkeen paljon.
 
Juu ja onneks epiä saa aina lisää niin sekin voi rentouttaa ja paikat aueta vauhdilla. Cytotec teki tosin mulle temput ja aukesin rytinällä. Sen takia vauva ei ehtinyt laskeutua ja epin jälkeen laitettu oksitosiini teki sen viimeisen niitin ja käyrät laski liikaa joten leikkuri kutsui.
Aloinkin nyt miettiä että kuinka monessa kiireellisessä sektiossa syynä on käynnistys/cytotec tai vauhdittamaan annettu oksitosiini. Olisiko sektioita vähemmän jos cytotecin käyttö lopetettaisiin? Jotenkin tuntuu että nuo lääkkeet sotkee monenkin synnytyksen juuri niin että vauva ei kestä lääkkeitä. Plus että supistukset tulee rajumpina ja kipeempinä. Sekin varmasti vaikuttaa myös vauvan olotilaan.

Mulla ei ollut cytotecia käytössä ollenkaan, kun käynnistettiin vaan annettiin suoraan oksitosiinia. Mulla ei kohdunsuu kuitenkaan auennut kuitenkaan yhtään 2 cm koko aikana ja supistukset tuntui alaselässä. Ei kuitenkaan voitu odottaa enempää, kun olin jo viikolla 42. Vauva syntyi 42+ 1.
 
Ihanaa MS74! :Heartbigred Vihdoin! Kyllä sun tyttöä täällä odoteltiinkin! :) Koita levätä ja toipua rankasta synnytyksestä!
 
Ihana uutinen MS!!! Kyllä tuota tietoa odotettiinkin!!! Ihanaa että selvisitte hienosti vaikka matka oli pitkä! Olette olleet paljon mielessä. Levätkää nyt tyttösen kanssa kaikessa rauhassa! Hienoa ja erityistä lauantaipäivää sinne! Ja paljon ONNEA vanhemmille!
 
Takaisin
Top