Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä, hyvä MS! :) Mikä on suunnitelma nyt? Odotellaanko supistusten voimistumista vai lähdetäänkö avittamaan käynnistymistä?
Vielä en tiedä. Eilen ne puhu kohdunkaulan kypsyttelystä, oisko se sit se pallonki?

Ette usko mutta käytävällä on äitien lähettämiä kuvia vauvoistaan....mun pikkukeskosena syntynyt pikkusysteri on niissä kuvissa: keskoskaapissa ja kotiutuneena. Siit on 21v.
 
Olisko se se cytotec millä kohdunsuuta kypsytellään? Ballongilla sit availlaan. Tsemppiä MS! :)
Mä haluun kans jo synnyttämään!!! :D En siis oo edelleenkään kyllästynyt raskauteen vaan nää synnytyskertomukset ja odottelut saa mutkin innostumaan tositoimista. :) Vielä pitäis odottaa ainakin sellaset 11-12 viikkoo... Nyt siis rv 25+6.
 
Kuulostaa kivalta! Liikuitteko julkisilla Tukholmassa? Tekisi mieli myös mennä, ei vaan ole saatu aikaiseksi. Olen kuullut paljon hyvää tuosta Junibackenista.

Olen viimeksi käynyt Tukholmassa joskus ennen kuin esikoinenkaan oli syntynyt, silloin oli vähän eri kiinnostuksen kohteet reissulla :)

Meillä oli Stockholm passit. Liikuttiin hop-on-hop-off-veneillä ja kävellen. Parivuotias pääsee ilmaiseksi kun aikuisilla on nuo passit - myös Junibackeniin. Satujuna oli ehkä liian pelottava pari-kolmevuotiaalle mut muuten paikka oli tosi jees.
 
Junibacken on NIIIIIIIN ihana! Olen meidän teinien kanssa käynyt useamman kerran kun olivat pienempiä ja hekin odottaa et kuopus ja seuraava tulokas olis tarpeeks isoja et voi heidän kanssa mennä. :) Ja tuo Stockholm-passi on tosi hyvä! Sen kanssa sai ainakin aiemmin sellasen kirjasen missä oli lueteltu kaikki museot jne mihin sillä pääsee ja löytyy kaupungin karttaa, t-banan reittikartta jne. Löytyy toki netistä kans.
Pieni "kahvi"/chatti-tauko töissä ("kahvi" koska en juo kahvia... PepsiMaxia :D ). 1,5 h istunut ompelukoneella taas ja mietin mitä seuraavaks... Leikkaisko lisää kangasta vai meniskö tietokoneelle tekemään muuta välillä... :) Ihanaa kun saan tehdä omaan tahtiin hommia eikä oikeestaan stressiä et tarttis saada kaikkea valmiiks, teen niin paljon kuin ehdin tällä ja ens viikolla mut ite tietty haluis saada KAIKEN valmiiks. :D
 
Lääkäri ei ehtiny mua näkee mut eilisen perusteella kohdun suu niin kypsymätön että nyt sain eka satsin Cytotecia suun kautta. Katotaa alkaako tapahtuu....ei ois kantsinu googlata koko lääkettä...Ruotsissa kielletty...
 
MS74: Toivottavasti nyt lähtee hommat liikkeelle. Äläkä enää googleta mitään... Voimia sinne! Jos saat/jaksat niin yritä liikkua jos se auttaisi alkuun.
Tarttis saada muutaki liikkeel....ei mun vatta toimi tääl. Paskon varmaa kunnon satsit sinne synnytyssaliin...jäi mukaan ottamatta Fibrex kuitu jota syön keliakian takia aamuin illoin.
 
Tarttis saada muutaki liikkeel....ei mun vatta toimi tääl. Paskon varmaa kunnon satsit sinne synnytyssaliin...jäi mukaan ottamatta Fibrex kuitu jota syön keliakian takia aamuin illoin.

Tuli mieleen et systeri kertoi pyytäneensä ja saaneensa ennen ekan syntymää jonku lääkkeen nimenomaan suolen tyhjennykseen...?
 
Tarttis saada muutaki liikkeel....ei mun vatta toimi tääl. Paskon varmaa kunnon satsit sinne synnytyssaliin...jäi mukaan ottamatta Fibrex kuitu jota syön keliakian takia aamuin illoin.
Pyydä lääke vattan tyhjennykseen. Tosin jos cytotec toimii sulla yhtä nopeesti kuin mulla niin sulla on vauva käsivarsilla yöhön mennessä :)
 
Muista MS pyytää tsekkasmaan kohdunkaula usein ja pyydä kipulääkkeet myös ajoissa. Cytotec voimistaa ja vauhdittaa suppareita sitten kun ne kunnolla alkavat että ehdit saada kaikki haluamasi lääkkeet eikä tarvitse turhaan olla kivuissa. Itse luulin että homma etenee hitaasti mutta lapsivesien mentyä paikat aukesi alle tunnissa joten olokin oli sen mukainen.
 
Tampereella sai (-97 ja -00) ainakin peräruiskeen pyytämättä. Nyt Hyvinkäällä ei saanut enkä tajunnut edes pyytää, mutta kannattaa pyytää jos vatsa ei toimi, ihan jo sen takia ettei itsellä ole sen takia huono olla ja onhan se synnytyksessä siistimpää. Tosin itselläkin vatsa toimi viime synnytyksessä mut kätilö vaan siististi ja huomaamatta pyyhki kaikki pois.
 
Joo mullakin ekan synnytyksessä vatsa toimi, ja kätilöt siivoilivat sitäkin hienotunteisesti pois. Äijä vaan sano jälkikäteen - itse mietin kyllä ihan muita juttuja siinä vaiheessa :D
 
Luumut oli mun pelastus kans. :)
Mulle antoivat kipuun jotain pektiiniä/petidiiniä/jokusellanenunohdinjonimen, mutta se toimikin mulla startterina. Olin pitkään ollu vaan 3 cm auki eikä edenny ja sit lääkkeen jälkeen tyyliin tunnissa loput auki ja vartin ponnistukset. Cytotec tuttu aiemmasta keskeytyneestä keskenmenosta.
Homma kuitenkin etenee --> Hyvin menee. Mun oloa ainakin helpotti just sairaalassa olo, apu lähellä jne. Voimia!!
 
Mäkin olen saanut cytotecia aiemmin tuulimunaraskauden yhteydessä, kun ei itsestään lähtenyt tyhjentymään kohtu. Tsemppiä, MS74 !
 
Toinen Cytotec saatu...supistelee jo aikast kivasti. Ei ehtis ennen Emmerdalea...heh. Ei nää anna mielellää vahvoja, sain magnesiamaitoa pariin kertaan ja luumumehua. Nyt tuli vähä. Sitähän te kysyitte
Sirpa ihana - sä oot käyny tykkäämäs. Olet mielessä - kivusta huolimatta. Voimahaleja!!!!
 
Takaisin
Top