Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin osastolle nukkuu lääkkeillä. Viides yö valvoen. Vauvalla kaikki ok, sentin auki ja kaula 1,5cm.. en usko että itellää käynnistyy. Rv 40+6


No helvetin hyvä, että pääsit osastolle lepäämään! Tsemppiä sinne:D
 
Mun mies laukoo välillä suustaan sammakoita..äsken kävelyllä sanoin, että menispä lapsivedet ja pääsis synnyttämään. Mies tokas fiksuna, et ei vielä..vaikka aamulla. Hän on niin väsynyt ettei jaksais! Totesin sitten että niin, sullahan se rankkaa synnytyksessä on?! Hän jatkaa fiksuna, no kun noin kommentoit niin saat mennä yksin synnyttämään! Että kumpiko tässä raskaana on ja kärsii unettomuudesta..ja väsyneenä joutuu lapsen sitten pungertamaan?? Käytiin pieni keskustelu sen jälkeen tästä :D
 
Pääsin osastolle nukkuu lääkkeillä. Viides yö valvoen. Vauvalla kaikki ok, sentin auki ja kaula 1,5cm.. en usko että itellää käynnistyy. Rv 40+6

Kylläpäs hän nyt antaa odotuttaa! :) Onneksi pääsit nyt lepäämään, se voi tosiaan auttaa myös siinä että synnytys käynnistyykin itsestään.
 
Kotiuduimme parin päivän kaupunkilomalta Tukholmasta. Oli mukava reissu ja esikoinen tykkäsi hirveästi Junibackenista, pallomerestä ja Ville Vikingin lastendiskosta. Omakin reissu meni ihan jees - mitä nyt vähän nestehukkaa ja silti kusella sai rampata liiankin kanssa. Kävelyä tuli aika paljon, nyt kyllä väsyttääkin... Voi hyvällä omatunnolla loikoilla ja katsella futarien peppuja ;-p
 
Pääkipu. Välähdykset .huono olo ovat myös raskausmyrkytys oireita!
Mä en ole enää raskaana. Vauva syntyi jo tammikuussa. Raskausmyrkytyksessä nousee verenpainekin. Mietin vain, jos mulle tullut synnytyksen jälkeen migreeni. En onneksi käytä e-pillereitä. Mä otin eilen panadolin 500 mg ja huono olo meni sitten ohi, kun päästiin kotiin. Oltiin autolla liikenteessä ja aurinko paistoi koko ajan mun päähän. Lisäksi olen nukkunut tosi vähän viime öinä. Mulla oli kuukautiset viime viikolla. Eilen aamusta lähtien oli huono olo. Mä luulin, että poskiontelot vaivaa.

Tsemppiä, MS74 ! Toivottavasti jotain alkaisi tapahtumaan.
 
Mä en ole enää raskaana. Vauva syntyi jo tammikuussa. Raskausmyrkytyksessä nousee verenpainekin. Mietin vain, jos mulle tullut synnytyksen jälkeen migreeni. En onneksi käytä e-pillereitä. Mä otin eilen panadolin 500 mg ja huono olo meni sitten ohi, kun päästiin kotiin. Oltiin autolla liikenteessä ja aurinko paistoi koko ajan mun päähän. Lisäksi olen nukkunut tosi vähän viime öinä. Mulla oli kuukautiset viime viikolla. Eilen aamusta lähtien oli huono olo. Mä luulin, että poskiontelot vaivaa.

Tsemppiä, MS74 ! Toivottavasti jotain alkaisi tapahtumaan.

Auringonpaiste ja menkat voi laukasta migreenin. Mulla oli just jossain vaiheessa silleen että just ennen menkkoja tuli aina migreeni, liittyi varmaan johonkin hormonimuutokseen (raskaana ollessa lääkäri selitti mulle, että sama hormoni laukaisee yleensä pahoinvoinnin alkuraskaudessa kuin migreeninkin, siksi mulla tuli migreeni eikä pahoinvointia). Ja myös kirkas auringonpaiste tai kirkkaat valot on laukassut migreenin. Mun systerillä tuli migreeni kirkasvalolampusta, mitä käytetään talvella kun on pimeetä. Ja väsymyskin ja niskajumi voi laukasta migreenin.

Jos vielä tulee migreeniä niin suosittelen kyllä että käyt lääkärissä, vaikka onneksi oli tuo parasetamoli tehonnut. On yksi paskamaisimmista olotiloista mitä tiedän.
 
Tälleen valvoessa tulee mieleen fasessa nähty juttu: en halua nukkua kuin vauva, vaan haluan nukkua kuin mieheni :) Mies kuorsaa pössöttää heräämättä koko yön ja mä valvon jo toistamiseen tänä yönä. Alkuyöstä tuli supistuksia, osa kipeitä. Sit ne loppui ja kahdelta menin nukkumaan ja vessareissu piristi taas, etten saa nukutuksi. Parempi nousta ylös sängystä kuin pyöriä siellä hullun lailla kyljellään toiselle. Tulee varmaan tästä vauvasta kiva yövirkku..
 
MS74: Hyvä että pääsit lepäämään! Harmi että tuo alkuvaihe on edennyt hitaasti mutta toivottavasti sitten itse synnytys menisi sitäkin helpommin. Ja toivottavasti olet saanut kunnolla levättyä. Tsemppiä!
 
Muokattu viimeksi:
Täällä tuli sitten Radi-diagnoosi. :eek: Tällä kertaa ei ollut rajatapaus niin kuin viimeksi vaan nyt ylittyivät kaikki kolme arvoa. Harmittaa, mutta positiivista on se, että suunnittelin meneväni nyt sitten Antti Heikkilän resepteillä loppuraskauden ja hyvin tuo suunnitelma on tähän asti toiminut. Arvot eivät ole olleet lähelläkään kiellettyjä. Onneksi nykyiselle terkkarille viikon sokerimittailut riittävät, joten voin sitten jatkaa omilla satunnaisilla mittailuilla tarpeen mukaan jos ei ylityksiä tule. Tämän kesän jätskit on kuitenkin varmaan syöty mutta onneksi on marjoja. Ja lyhytaikainen harmi toivottavasti muutenkin.
 
Täällä mies yllätti mut totaalisesti eilen! Hän kysyi olenko miettinyt vauvalle nimeä vielä. En ole... Toiselle ja kolmannelle nimelle mulla kyllä oli ehdotus mut ei etunimelle. Pitää alkaa J-kirjaimella (kuten mun ja mieheni nimet) ja mielellään jotenkuten kansainvälinen. Mies onkin miettinyt nimeä pidemmän aikaa jo! Ensin hän ehdotti yhtä nimeä mutta se kuulosti liian erikoiselta mun korvaan ja yhdistin sen yhteen ruotsinkieliseen sanaan. Sit mies ehdotti kahta muuta nimeä, joissa oli vaan eri viimeinen kirjain ja ne olikin hyviä. :) Mies innostu ite toisesta niistä (harvinaisempi Suomessa) ja päätti et hän kyllä saa mut vielä suostuteltua siihen nimeen. :D Ja hänelle sopi mun ehdotus toisesta ja kolmannesta nimestä (mun ja mieheni äitien nimet). Mä pyysin kuitenkin vielä harkinta-aikaa kun en tosiaan ole miettinyt etunimeä vielä.
Sit keskusteltiin ehkäisystä synnytyksen jälkeen ja päädyttiin kyllä hormonikierukkaan. Jos jostain syystä päädytään sektioon vois sterilisaatio olla vaihtoehto kans. Mulla on ollut hormonikierukka moooonta vuotta ja se on aina toiminut hyvin ja vähentänyt tai jopa poistanut menkat ja se on ehdoton bonus. Viimeks oli vaan joku erikoistuva lääkäri joka asensi kierukan ja se kyllä sattu ja kesti kauan kun vielä varsinaisen lääkärin piti varmistaa et on asennettu oikein! :/ Mut aiemmin ei laittaminen ole sattunut läheskään niin paljon ja pois ottamista en ole edes tuntenut (ennen tätä raskautta nyppäsin kierukan pois ite! :D ).
 
Hyvä, hyvä MS! :) Mikä on suunnitelma nyt? Odotellaanko supistusten voimistumista vai lähdetäänkö avittamaan käynnistymistä?
 
Kotiuduimme parin päivän kaupunkilomalta Tukholmasta. Oli mukava reissu ja esikoinen tykkäsi hirveästi Junibackenista, pallomerestä ja Ville Vikingin lastendiskosta. Omakin reissu meni ihan jees - mitä nyt vähän nestehukkaa ja silti kusella sai rampata liiankin kanssa. Kävelyä tuli aika paljon, nyt kyllä väsyttääkin... Voi hyvällä omatunnolla loikoilla ja katsella futarien peppuja ;-p

Kuulostaa kivalta! Liikuitteko julkisilla Tukholmassa? Tekisi mieli myös mennä, ei vaan ole saatu aikaiseksi. Olen kuullut paljon hyvää tuosta Junibackenista.

Olen viimeksi käynyt Tukholmassa joskus ennen kuin esikoinenkaan oli syntynyt, silloin oli vähän eri kiinnostuksen kohteet reissulla :)
 
Takaisin
Top