Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sirpalta terveisiä kaikille! :) Oli käynyt lukemassa palstaa ja oli erittäin otettu meidän huolestamme mitä hänelle kuuluu ja nauranut vedet silmissä meidän teorioillemme... :D Voi edelleen paksusti ja oli erityisen kiinnostunut onko MS vielä poksahtanut. :) Kirjoittelee tänne kun jaksaa taas sosialisoida. :)
Voi kun mukavaa kuulla Sirpasta!! We miss you!! :) Täällä on terkkarin ja perheohjaajan "tupatarkastuksesta" selvitty puhtain paperein,heh.., lieneekö mun mansikkakakku auttanut asiaa.., hih ;) ?! Kaikki arvot oli normit ja vauvakin kuulemma hyvän kokoinen, mutta vielä tosi ylhäällä, eli ei kuulemma pitäs ainakaan pariin viikkoon putkahtaa ulos. Oli vaan mokoma muljannut itseään vähän poikkiteloin, eli pää tuolla oikean kyljen puolella, ilmankos on ollut niin kova myllääminen viime päivinä,höh!! Täytyy vaan toivoa, että kääntää ihtensä takaisin oikeeseen tarjontaan ennen hoohetkeä.. :)
 
Mites ootte ajatelleet tehdä ehkäisyn kanssa synnytyksen jälkeen? Mitä hyviä vaihtoehtoja on olemassa kun lapsiluku on täynnä?
 
Sirpalle tsempit! Kyllä tää raskaus käy voimille. Mä ajattelin ehkäisyks hormooni kierukkaa... en tiiä sit...
 
Mulla cerazette pillerit synnytyksen jälkeen. Jos jostain syystä joutuisin sektioon, niin ajattelin laittaa toiveen synnärille, et pistäis johdot poikki, meinaan tämä todella on viimeinen raskaus, mä en jaksa enempää!

Tänään 38+0! Käydään vielä kerran tänään kontrolliultrassa, saa vähän osviittaa minkä kokoinen tyyppi maussa on..toivottavasti tekee myös sisätutkimuksen, et kuuli onko jotain edistystä tapahtunut kun supistuksia tulee päivittäin.
 
Satru, pyydä että ultraa kohdunkaulan mitan vatsan päältä, siinä näkee myös onko jo lähtenyt aukeemaan. Ultraamalla lähtömitta on 5cm, kun taas sisätutkimuksella lähtömitta on 3cm.
 
Kuka on kuullu/kokenu ensisynnyttäjän pitkittyneestä latenssivaiheesta? Soitin äippäpolille että onko neljäs yö ok valvoa supistusten kanssa jotka menee ohi...vähän kun käynnistysvaikeuksista kärsivä auto. Kätilö totes heti että taidat olla ensisynnyttäjä ja kärsit pitkittyneestä latenssivaiheesta. Voi kestää googlen mukaan 5 päivääkin....Totes että voit tulla käymään mutta jos vauva liikkuu niin paras olis mennä lämpöseen suihkuun tunniks, ottaa panadolia ja mennä nukkumaan. Kuulostaa loogiselta kun googlasin tuon.
 
Mun mielestä ikinä ei kannata pistää piuhoja poikki... mut onhan se huoletonta sitten... kuitenkin. Itse maksoin 5500 e siitä että kävin tilkassa purkuleikkauksessa. Oli suht pitkä toipuminen..
 
Mä olen synnytyksen jälkeen nyt syönyt Cerazette-minipillereitä kun eivät suostu heti laittamaan hormonikierukkaa. Kuulemma puoli vuotta sektion jälkeen pitäisi odottaa sen laittamista. :banghead: Ja kun nämä pillerit ei sovi mulle yhtään! Olen nyt vuotanut kolmisen viikkoa putkeen ihan kunnon kuukautisia.. :hungover: Nyt näyttää siltä et alkaa kai loppumaan vihdoin. Eka kuukausi meni ilman vuotoja mut toinen levy kun alkoi niin jatkuvaa vuotoa.. No, sain ehkäisyneuvolan suostumaan siihen että lääkäri kuitenkin tarkistaa ensi viikolla jos kierukan voisi jo laittaa. Mulle kun se on ennen sopinut eli kuukautiset jää kokonaan pois ja se olisi tosi tärkeää etten vuoda koska se lisää mun endometrioosia. Kumma miten tuon kierukan laitossa on eri käytäntöjä eri kaupunkien välillä.. Muutetaan muualle kuun lopussa niin jos eivät täällä laita niin kyselen sitten uudesta kaupungista. ;) Yksityisella laittaisivat heti mutta sitä ei ole varaa maksaa..

Mutta tällä kokemuksella en suosittele kyllä Cerazetteä. Mutta joillekinhan se sopii kyllä. :)
 
Mulla kans hormonikierukka toimi loistavasti, kuukautiset jäi melko pian kokonaan pois ja tulin poiston jälkeen kertalaakista raskaaksi, joten kaikin puolin erinomainen kokemus. Haluan sen takaisin asap, varmaan sit yksityisellä jos ei jälkitarkastuksessa suostuta laittamaan. Tosiaan raivostuttavaa kun on niin paikkakunta (tai ehkä lääkäri?) -kohtaisia nää käytännöt. :mad:
 
Kiitokset vielä kaikille onnitteluista! Tänään tästä jo kotiudutaankin, kun kaikki ok. Vauvakin imee hyvin.

Satru, hyvä, että pääset vielä näytille, jospa siellä selviäisi jotain tilanteesta! Toivottavasti tämä viimeinen haluaisi jo vähän aiemmin tulla maailmaa katselemaan!

MS74, odottavan aika taatusti pitkä, mutta eiköhän ne kaikki supistukset siellä vie tilannetta eteenpäin! Tsemppiä!

Sirpalle myös tsemppiä, kohta on teilläkin poika sylissä!
 
Mä olen synnytyksen jälkeen nyt syönyt Cerazette-minipillereitä kun eivät suostu heti laittamaan hormonikierukkaa. Kuulemma puoli vuotta sektion jälkeen pitäisi odottaa sen laittamista. :banghead: Ja kun nämä pillerit ei sovi mulle yhtään! Olen nyt vuotanut kolmisen viikkoa putkeen ihan kunnon kuukautisia.. :hungover: Nyt näyttää siltä et alkaa kai loppumaan vihdoin. Eka kuukausi meni ilman vuotoja mut toinen levy kun alkoi niin jatkuvaa vuotoa.. No, sain ehkäisyneuvolan suostumaan siihen että lääkäri kuitenkin tarkistaa ensi viikolla jos kierukan voisi jo laittaa. Mulle kun se on ennen sopinut eli kuukautiset jää kokonaan pois ja se olisi tosi tärkeää etten vuoda koska se lisää mun endometrioosia. Kumma miten tuon kierukan laitossa on eri käytäntöjä eri kaupunkien välillä.. Muutetaan muualle kuun lopussa niin jos eivät täällä laita niin kyselen sitten uudesta kaupungista. ;) Yksityisella laittaisivat heti mutta sitä ei ole varaa maksaa..

Mutta tällä kokemuksella en suosittele kyllä Cerazetteä. Mutta joillekinhan se sopii kyllä. :)

Mä vuosin 4 viikkoa minipillereistä, joten en mäkään suosittele niitä.
 
Noniin..pikkujäbä tällä hetkellä arvion mukaan 3056g. Kanavaa jäljellä 2cm ja kahdelle sormelle auki. Et ei muuta kuin supistuksia kehiin!! :)

Mulla Cerazette toiminut hyvin ja siksi haluaisin johdot poikki, koska 4 lasta on ihan tarpeeksi. Ei riitä tilat, rahat eikä jaksaminen enempään lapsiin, muut saa hoitaa homman mun puolesta :)
 
Satru, hyvä hyvä! :) Tuosta sun kommentista tuli kans mieleen, et kun mies kertoi töissä tästä neljännestä tulokkaasta oli joku työkaveri kommentoinut että nyt on mies ymmärtänyt Raamatun tekstit väärin - ei hänen tarvii yksin tätä maata täyttää! :D
 
Mä söin minipillereitä 10v ennen raskautta ja haluan niillä jatkaa ehdottomasti sen aikaa ennen kuin voi yrittää uutta raskautta sektion jälkeen.Tässäkin muuten aika jännästi eri ohjeistuksia kuullut eri sairaanhoitopiireistä.Mulle sanottiin et vuos pitää odottaa, mikä on ihan jees koska ei nyt ole ajatuksissa heti jäädä uudelleen raskaaksi ja sitten taas toisaalla on sanottu et puoli vuotta riittää..
 
Satru, hyvä hyvä! :) Tuosta sun kommentista tuli kans mieleen, et kun mies kertoi töissä tästä neljännestä tulokkaasta oli joku työkaveri kommentoinut että nyt on mies ymmärtänyt Raamatun tekstit väärin - ei hänen tarvii yksin tätä maata täyttää! :D

Mulle on kans sanottu samaa, että ei maan täyttäminen tarvi yhden henkilön harteilla levätä :D

Oli muuten eka kerta kun ultraaminen teki kipeetä! Siis ihan vatsan päältä otti, mutta joko painoi kovaa sitä laitetta tai sitten mun piukeesta vatsassa on tullut herkempi. Oli sillä lekurilla aika nopee liikkeet, et voi huomaamattaan olla rajumpikin. Mutta sanoi että tästä vauvasta tulee varmasti isompi kuin edellisestä, samaa painoluokkaa kuin toinen poika.
 
Mua ottaa vähän päähän se että ei ollut mahdollisuutta saada piuhoja poikki kiireellisen sektion takia tai kun en ollut tajunnut ottaa asiaa puheeksi etukäteen. Olis ollut kätevä hoitaa samalla. Enempää lapsia en halua ja toisaaltaan en halua myöskään uudestaan leikeltäväksi kaikkien riskien takia. Ehkäisystä ei ole hajuakaan mikä mulle sopii kun en ole koskaan käyttänyt vakituisessa suhteessa. Muuten tietenkin menny kortsuilla ettei pöpöt iske. Mun tilanne siis oli se että sain jo vähän päälle kakskymppisenä lapsettomuusdiagnoosin mutta sitten kroppa ilmeisesti päätti käynnistyä lähempänä neljääkymppiä. Gynen diagnoosi oli että kuulun niihin harvinaisiin jotka on ns myöhäishedelmällisiä :rolleyes: No olis tietty voinu varottaa jollain viime vuosien käynneistä koska en todellakaan uskonu ovuloivani ja tytön maailmaan tulo olikin sitten aika järkytys. Onnellisia tässä tietenkin nyt ollaan mutta silloin viime syksynä ei kieltämättä aina hyvältä tuntunut ja fiilikset oli aika ristiriitaiset. Mulla on jälkitarkastus kahden viikon päästä mutta ei ole hajuakaan onko sen tekijä edes gyne vai joku terveyskeskuksen yleislääkäri. Epäilen et mun on mentävä yksityiselle mun omalle gynelle jos haluan et saan ehkäsyn toimimaan. Tuskin noita neuvolan lääkäreitä kiinnostaa paskaakaan perehtyä ns ongelmatapauksiin tai sitten ei ole ammattitaitoa.
 
Onko kenelläkään ollut vaihtoehtona miehen vasektomia?

Meillä vielä auki halutaanko lisää lapsia, eli vielä ei "lopullinen" ehkäisy ole vaihtoehto. Mutta sitten kun on, niin olisiko miehen vuoro hoitaa homma...
 
Mä käytin ennen raskautta Mercilon nimisiä pillereitä ja ne sopi mulle hyvin, ei mitään sivuvaikutuksia jne. Mutta nyt on alkanut mietityttää, että haluanko enää pillerikierteeseen ja jospa tosiaan heittäs pallon välillä näistä asioista tuolle iskämiehelle, josko nyt alkuunsa vaikka hattivattien (kumien) avustuksella mentäs.. ;) !? Kävin tänään labroissa, kun pitää tsekata vasta-aineet veriryhmäni takia näin vkon 36 paikkeilla. Olin hämmästynyt, että mun hb oli hypännyt 3vkon aikana 115:sta 130:een, joten ehkä tämä ahkera mansikoiden popsiminen on kerännyt rautaa kroppaan.. :) Hain myös ystävättäreltä pari kassillista vauvakamaa, joten eikun pesukone pyörimään pikkupyykistä taas vaihteeksi! :)
 
Kiitos Boob imetysvaatevinkistä sille joka teistä vinkkas. Tilasin Lekmer verkkokaupasta -40% Boobin mustavalko imetystunikan ja mustan fleecen. 100€ jäi hinnaksi ja niin ihanat..Hain just postista. Nyt vaan toivotaan että masuasukki syö tissiä jotta saan hyödynnettyä patentoitua tissiluukkua
 
Takaisin
Top