Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea Kisu75! Olipa nopeaa toimintaa :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1.
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
 
Kertokaas nyt viisaammat, että onko tämmöset menkkamaiset kivut sitä kuuluisaa esivalmistelua sitä tulevaa kohti? Viime vkolla oli pari pvää maha ja alaselkä samalla lailla kipeät kuin ois menkat alkamassa, meni sitten ohi parin pvän jälkeen.Nyt taasen viime yönä heräsin siihen, että kipuilee ed.mainitulla tavalla.Supistuksia tulee ajoittain, mutta ne on kivuttomia joten se on kaiketi normaalia.Välillä sattuu niin vietävästi tonne haaruksiin, kun mahatyyppi työntää päätään sinne virtsarakon suuntaan..Viikkoja siis 35 ja rapiat..

Mulla ainakin oli juuri samanlaista, alkoi muistaakseni pari viikkoa ennen synnytystä. Sitten supistukset alkoivat tulla useammin ja voimakkaammin. Useimpina iltoina ne sitten kuitenkin vaan loppui, kunnes tuli se kerta, että ne muuttuivat sietämättömän koviksi ja sitten mentiin :)
 
Onnea Kisu! Ihanan helpolta kuulostaa.

Miiuli - menkkakivuilla mullakin alko mut ne oli ohimeneviä ja tuntu enempi alaselässä ja alavatsalla. Nyt viikonlopun kivut koko vatsan alueella ja alaselässä. Viime yönä vauva oli taas levoton ja supisteli tosi kipeesti. Ekaa kertaa meinas jalat lähtee alta kun koitin vessaan raahautua. Mut sit ne taas helppas eikä lisääntyny....Nyt vyöhyketerapiaan, toivottavasti vika kerta.
 
Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista!

Synnytys alkoi tosiaan vesien menolla ja koska viime synnytys 2014 oli niin nopea (ekasta supistuksesta vauvan syntymään alle 3h), niin lähdin noin tunnin kuluttua sairaalaan taksilla. Mies jäi vielä kotiin odottamaan lapsenvahtia. Sairaalassa olin klo 8. Supistukset siitä alkoivat jo tihentyä. Aluksi otin ilokaasua, mutta jo klo 9 aloin kaivata jotain muuta. Arvelin, etten halua/tarvitse epiduraalia tai spinaalia, joten sain klo 9.30 puudutteen alapäähän. Se ei kuitenkaan auttanut yhtään ja olin jo tosi kipeä. Sitten kätilö ehdotti kuitenkin spinaalia ja alkoi valmistella sitä. Se asia ei kuitenkaan edennyt sen pidemmälle, koska vauva vaan alkoi syntyä. Kovasti sattui, koska se puudutus ei auttanut mitään, mutta nopeasti meni, kun syntyi sitten jo 9.52. Kun kohdunkaulan puudutus laitettiin 9.30, olin 6cm auki eli loppu aukesi tosi nopsaan. Mutta näin mulla on auennut aiemminkin. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja voimme molemmat vauvan kanssa hyvin
 
MS74 ethän jää sitten kovin pitkään odottelemaan kun supistukset jäävät päälle ja säännöllistyvät. Kuulostaa siltä että aulla sielä valmistuu kohdunsuu hyvää vauhtia ja sitten synnytys voi edetä aika reipastakin vauhtia! Toivottavasto saat pian vauvan syliin:)
 
Lämpimät kiitokset kaikille onnitteluista!

Synnytys alkoi tosiaan vesien menolla ja koska viime synnytys 2014 oli niin nopea (ekasta supistuksesta vauvan syntymään alle 3h), niin lähdin noin tunnin kuluttua sairaalaan taksilla. Mies jäi vielä kotiin odottamaan lapsenvahtia. Sairaalassa olin klo 8. Supistukset siitä alkoivat jo tihentyä. Aluksi otin ilokaasua, mutta jo klo 9 aloin kaivata jotain muuta. Arvelin, etten halua/tarvitse epiduraalia tai spinaalia, joten sain klo 9.30 puudutteen alapäähän. Se ei kuitenkaan auttanut yhtään ja olin jo tosi kipeä. Sitten kätilö ehdotti kuitenkin spinaalia ja alkoi valmistella sitä. Se asia ei kuitenkaan edennyt sen pidemmälle, koska vauva vaan alkoi syntyä. Kovasti sattui, koska se puudutus ei auttanut mitään, mutta nopeasti meni, kun syntyi sitten jo 9.52. Kun kohdunkaulan puudutus laitettiin 9.30, olin 6cm auki eli loppu aukesi tosi nopsaan. Mutta näin mulla on auennut aiemminkin. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja voimme molemmat vauvan kanssa hyvin
Ehtikö mies mukaan synnytykseen? :)
 
Sirpalta terveisiä kaikille! :) Oli käynyt lukemassa palstaa ja oli erittäin otettu meidän huolestamme mitä hänelle kuuluu ja nauranut vedet silmissä meidän teorioillemme... :D Voi edelleen paksusti ja oli erityisen kiinnostunut onko MS vielä poksahtanut. :) Kirjoittelee tänne kun jaksaa taas sosialisoida. :)
 
Sirpalta terveisiä kaikille! :) Oli käynyt lukemassa palstaa ja oli erittäin otettu meidän huolestamme mitä hänelle kuuluu ja nauranut vedet silmissä meidän teorioillemme... :D Voi edelleen paksusti ja oli erityisen kiinnostunut onko MS vielä poksahtanut. :) Kirjoittelee tänne kun jaksaa taas sosialisoida. :)
Sirpaaaa! Mä oottelen että ollaan samaan aikaan tosi toimissa. Joudunko mä nyt selostajan rooliin jos me ei saada sulta synnytyksestä selontekoa En kyllä pysty korvaamaan sun ihanan ronskia tyyliä jota on jo niiiiin ikävä Tsemppihalit sulle ja toivottavasti kuullaan pian susta. Sun LA lähenee!!!
 
Oikein paljon ONNEA Kisu75 ja kaikkea hyvää tulevaan!

Sirpalle täältä terveiset ja voimia ja tsemppiä lähestyvään synnytykseen!
 
Kuukassius, mies ehti paikalle 9.30 eli ehti juuri sopivasti. Tuolloin kyllä luulin, että pitempäänkin ehtisi olla ennen kuin vauva syntyy...edellisellä kerralla mies ei ehtinyt mukaan.

Catlin, teilläkin oli tosi nopsa synnytys! Miten sinä pärjäsit ilman kivunlievitystä? Mulla jäi edellisestä kerrasta suht positiivinen kokemus, en siis silloinkaan ehtinyt saada mitään ja siksi en heti halunnut epiduraalia tai spinaalia. Mutta nyt kipu oli kyllä vähän liiallista ja ponnistustarve sekoittui siihen tuskaan ja jäi vähän sekava kuva siitä. Edellisellä kerralla taas ponnistustarve oli selkeänä kokemuksena, joten siinä mielessä tämä nyt vähän huonompi, mutta ok kuitenkin.
 
Sirpaaaa! Mä oottelen että ollaan samaan aikaan tosi toimissa. Joudunko mä nyt selostajan rooliin jos me ei saada sulta synnytyksestä selontekoa En kyllä pysty korvaamaan sun ihanan ronskia tyyliä jota on jo niiiiin ikävä Tsemppihalit sulle ja toivottavasti kuullaan pian susta. Sun LA lähenee!!!
Pakko kommentoida tähän et on muuten Sirpan kielenkäyttö pehmentynyt! Onkohan raskaus- ja vauva-ajatukset puheista huolimatta päässeet ihon alle? :) Tai sit on vaan niin puhki ettei jaksa höyrytä. :( Mutta sitä synnytysselostusta kyllä minäkin odotan!
 
Terveisiä Hyvinkäältä, meille syntyi tänään pieni tyttö 3342g ja 50cm, tasan rv 39. Hyvin ja nopeasti meni synnytys, alkoi klo 6.30 vesien menolla kotona ja vauva syntyi 9.52.

Tsemppiä MS74, eiköhän se synnytys pian ala kunnolla!

Ihanaa! :love7 Onnittelut koko perheelle vauvasta:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:love7
 
Takaisin
Top