Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä olen tällä hetkellä helpottunut ja onnellinen..vaikka sanotaan aina ettei raha tee ketään onnelliseksi, niin väittäisin että kyllä tekee, jos on monet kuukaudet yrittänyt selvitä ihan minimi rahalla! :) Sain tässä kuussa ekan vanhempainrahan ja se tuntuu tosi ruhtinaalliselta summalta verrattuna kotihoidontukeen. Mies kun jäi työttömäksi, niin kaikki meidän säästöt meni kun ei kumpikaan saanut hirveästi tuloja ja mies maksoi melkein kaikki. Nyt voin vähäksi aikaa hengähtää ja ehkä käydä kampaajallakin (kun en ole itselleni tehtynä yhtään mitään koska rahapula) ennen vauvan tuloa..sais kesätukan :)
Raha ei ehkä tee onnellikseks mutta rahan puute kyllä tekee onnettomaks tai ainakin siitä aiheutuva stressi on sellasta että aika vaikee sitä on kompensoida muilla asioilla. Kiva että teillä helpottaa nyt Satru!
Mua ajoittain vaivaa etten oo oikeesti vielä miettinyt ja budjetoinut että millaset meidän tulot on kun mä oon vanhempainvapaalla ja sit seuraavaks mies hoitovapaalla. Ollaan nyt säästetty sitä varten mut oikeesti ihan vaan fiilispohjalta. Pitäis varmaan tehdä jotain laskelmia että tietäis pitääkö kiristää vyötä vai ei. Toisaalta ei ikinä voi olla varma miten menee ja onko esim molemmilla meistä koko ajan työ mihin palata. Kai sitä aina jotenkin pärjää.
Mun pitäisi jäädä hoitovapaalle ja kotihoidontuelle 18.10 alkaen. Kotihoidontuella pitäisi yrittää pärjäillä elokuun loppuun 2017 asti. Saimme onneksi isompaan asuntolainaan lyhennysvapaata vuodeksi. Kiitos pankinjohtajalle. Meillä mies ansiosidonnaisella, jos mies saisi töitä niin taloustilanne paranisi. En ole itsekään saanut käytyä kampaajalla, vaikka olen vanhempainrahalla. Mulla on lisäksi ollut kauhea hiustenlähtö nyt keväällä synnytyksen jälkeen.
Siis kyllä me ollaan oltu ihan kusessa kun saan kotihoidontukea 280 e kuussa! Ja vaikka onkin as. Lainasta lyhennysvapaata . Ei riitä mihinkään..
Mulla on lisäksi ollut kauhea hiustenlähtö nyt keväällä synnytyksen jälkeen.
Mulla on molemmissa raskauksissa hiukset olleet tosi hyvässä kunnossa - paksut hiukset paksuuntuneet vain entisestään. Tosin väri on tummentunut. Imettäessä on sitten lähtenyt hiuksia. Muistaakseni se hiustenlähtö ei alkanut ihan heti, enkä nytkään ole vielä huomannut, että olisi alkanut. Saa nähdä, alkaako taas kohta...Maria75 :) Mulla oli hiustenlähtöä raskaana, mutta muuttuivat entiselleen synnytyksen jälkeen. Mulla on paksut ja pitkät hiukset ja poika vetää letistä joka päivä
Mulla on molemmissa raskauksissa hiukset olleet tosi hyvässä kunnossa - paksut hiukset paksuuntuneet vain entisestään. Tosin väri on tummentunut. Imettäessä on sitten lähtenyt hiuksia. Muistaakseni se hiustenlähtö ei alkanut ihan heti, enkä nytkään ole vielä huomannut, että olisi alkanut. Saa nähdä, alkaako taas kohta...
Imetätkö? Se ainakin mulla lisäsi hiusten lähtöä synnytyksen jälkeen ja oikeesti oli tosi karmeessa kunnossa hiukset kunnes tulin raskaaksi. Nyt ei taas lähde yhtään hiuksia ja on hyvässä kunnossa...tietää sitä että lähtee sitten kun poika on syntynyt. Siksi haluisin nyt lyhyen tukan äkkiä, että ois mahdollisimman helppohoitoinen vähän aikaa. Lyhyt tukka on jo pitkään ollut, mutta nyt päässyt rehottamaan :)
Mä en ole imettänyt viikon 6 jälkeen enää, kun silloin loppu maidon tulo. Nyt kesän kynnyksellä alkanut hiusten lähtö. Tuolla tammimammoissa muillakin tammikuussa synnyttäneillä on ollut hiusten lähtöä, että ilmeisesti on jotain hormonaalista. Mulla on onneksi hiuksissa varaa mistä lähteä, kun on pitkät ja paksut hiukset. Raskausaikana mullakin kukoisti hiukset.Teillä samanlainen tilanne sitten kuin meillä. Mies saa ansiosidonnaista, mutta ei se niin hyvä ole, että pelkästään sillä pärjäisi.
Imetätkö? Se ainakin mulla lisäsi hiusten lähtöä synnytyksen jälkeen ja oikeesti oli tosi karmeessa kunnossa hiukset kunnes tulin raskaaksi. Nyt ei taas lähde yhtään hiuksia ja on hyvässä kunnossa...tietää sitä että lähtee sitten kun poika on syntynyt. Siksi haluisin nyt lyhyen tukan äkkiä, että ois mahdollisimman helppohoitoinen vähän aikaa. Lyhyt tukka on jo pitkään ollut, mutta nyt päässyt rehottamaan :)
Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset tuon töihin paluun suhteen, kun olen itse päiväkodissa töissä ja hoidan/kasvatan muiden lapsia ja sitten oma pitää viedä vieraalle hoitoon. Mutta se vähän lohduttaa, että tällä pienehköllä paikkakunnalla tiedän ja tunnen lähes koko varhaiskasvatuksen parissa työskentelevän henkilöstön ja he ovat todella ammattitaitoista väkeä ja hoito on varmasti hyvää ja laadukasta kaikille tämän kaupungin lapsukaisille, hoitajasta tai päiväkodista riippumatta.. :)
Joo, mulla ei kans muuten rasvottunu raskaana ollessa lainkaan, aika luksusta....mulla raskaana hiukset lakkasi jopa kasvamasta, eikä edes rasvoittuneetkaan. Hetkessä kasvoi paljon pituutta ja paksuutta, kun poika syntyi Kummaa