Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pohjolasta mä otin kanssa talvella vakuutuksen. Harmittaa kun se kampanja alkoi niin myöhään. Meillä eka vuosi 360 eur. Hintahan nousee 40v rajapyykin jäljeen kaikilla vakuutusyhtiöillä reippaasti. Esim IF olisi ollut saman hintainen mutta jos olisin ollu alle 40v niin vuosimaksu olisi ollut yli 100 eur halvempi. Pohjolasta otettiin vakuutus koska mun BMI on yli 33 joka on muilla yhtiöillä joku ihme raja että suostuvat vakuutuksen myöntämään. En siis saanut vakuutusta muualta kuin Pohjolasta mutta nyt oon siihen ihsn tyytyväinen.
 
Kiitos vakuutusvinkeistä!

Onneksi vaikuttaa jo selkeämmältä vakuutuksen suhteen. Mies soitti äsken Pohjolaan ja jos terveysselvityksen kanssa ei tule ongelmaa niin sieltä varmaankin vakuutus otetaan. Oli selkeät erittelyt ja sisällöt ja vaikutti siltä että on helpompi muokata myöhemmin jos haluaa. Taas yksi asia järjestyksessä! :happy:
 
Mä "hengaan" kotona esikoisen kanssa, jolla on ripulia. Tyttö on kyllä niin rauhallinen ja katselee vaan piirrettyjä telkkarista, että tässä vois hyvin tehdä ihan normaalin etätyöpäivän (ja päivystänkin tässä kone auki), mutta mua ei vaan meinaa millään huvittaa keskittyä mihinkään työasioihin... Oon jo pessyt tytön vuodevaatteet ja laittanut puhtaat illaksi, pessyt kakkaisen uninallen ja laittanut ruokaakin --- energiaa olisi kyllä kotihommiin, mutta ei juuri yhtään työhommiin. Hohhoijaa.
 
Me otetaan kans Pohjolasta vakuutus. Meillä on muutkin vakuutukset siellä ja ollaan Osuuspankin asiakkaita, niin luonnollinen valinta :) Tuo ilmainen vuosi tulee sitten mukavana kirsikkana kakun päälle.. ;) Vielä en ole sitä ottanut, mutta neuvotteluaika on juhannuksen jälkeen.., ja LA 7.8.. :)
 
En minä ainakaan! Ei beibeä näy eikä kuulu..... Sirpa kyllä on ollut niin hiljaa, että liekö synnärillä, ja Kuukassius jo synnyttämässä. Tsemppiä sinne!

Kaikki taitaa kiilata mun ohi.... No, ensi viikonloppuna varmaan viimeistään on vauva sylissä, jos loppuviikosta aletaan käynnistelemään...

Tsempit kohti synnytystä Bamse!:gen014
 
Kovin on hiljaista ja odottavaista..., vähän huolikin kasvaa, mutta toivottavasti kaikki on hyvin ja pian kuullaan iloisia uutisia.. <3
 
Joo, ei oikein osaa mitään kirjoittaakaan kun odottaa vaan uutisia.

Sen verran voi kirjoittaa, että tänään oli taas neuvola. Nyt 11kg tullut painoa ja kun verenpaine oli nyt 113/73 niin terkkari jo vihjas, että on koholla! Vaikka toihan on ihan normaali lukema, mutku mun paineet on olleet aina luokkaa 104/60..niin onhan toi tietty sit siihen verrattuna kohonnut :D sf-mitta 33cm. Oli sentin kasvanut vaikka th ensin epäili että ois vauva jo laskeutunut kun ylävatsalla jo vähän tilaa.
 
Eikös se Sirpa luvannut pitää meille kisakatsomoa sairaalasta käsin, jos oikein muistan... :) Toivottavasti kaikki tosiaan on hyvin, kun on perjantaiaamuna viimeksi postaillut ja nyt maanantai-ilta jo. Saa ihmisellä tietenkin muutakin elämää olla kuin tää foorumi, mutta kun on yleensä niin aktiivinen kirjottelija, niin alkaa pakosti ihmetellä hiljaisuutta.
 
Joo, ei oikein osaa mitään kirjoittaakaan kun odottaa vaan uutisia.

Sen verran voi kirjoittaa, että tänään oli taas neuvola. Nyt 11kg tullut painoa ja kun verenpaine oli nyt 113/73 niin terkkari jo vihjas, että on koholla! Vaikka toihan on ihan normaali lukema, mutku mun paineet on olleet aina luokkaa 104/60..niin onhan toi tietty sit siihen verrattuna kohonnut :D sf-mitta 33cm. Oli sentin kasvanut vaikka th ensin epäili että ois vauva jo laskeutunut kun ylävatsalla jo vähän tilaa.
No ihan normi paineet sulla onneksi vielä on :) Mullakin ollut tota luokkaa ja pikkuisen alle ja terppari on kehunut niitä hyviksi :) Painoa mulle on nyt kertynyt rv 33+1 kiitettävät 12kg, enkä ole kyllä mitään herkkuövereitä vedellyt koko raskausaikana, jotain pientä välillä kuitenkin.. ;)
 
No ihan normi paineet sulla onneksi vielä on :) Mullakin ollut tota luokkaa ja pikkuisen alle ja terppari on kehunut niitä hyviksi :) Painoa mulle on nyt kertynyt rv 33+1 kiitettävät 12kg, enkä ole kyllä mitään herkkuövereitä vedellyt koko raskausaikana, jotain pientä välillä kuitenkin.. ;)

No joo, mulla on aina matalat paineet, niin oli varmaan pakko kommentoida kun olikin normaalit paineet tällä kertaa :D Kyllä sitä vähän täytyy herkutella :) Kyllä se paino sitten jollain tavalla putoo. Huomenna rv 36+0! Aika hurjaa! :)
 
Mä sain viime viikolla Kelan paperit ja esimies kävi tänään toimipisteelläni juttelemassa niistä ja kesästä. Saan täyttä palkka kolme kuukautta (jeee!) ja sovittiin jo että palaan töihin 5.6.2017 ja mies pitää loput vanhempainvapaasta (24.7. asti, miehen toiveesta :) ).
Sain tänään vasta tietää kuinka paljon saan kesälomaa tänä kesänä kun aloitin työt vasta tammikuun alusta ja varsinaisia lomapäiviä ehti kertyä vasta 7, mutta olen tehnyt ylitöitä (sunnuntaitöitä) ja sillä kerryttänyt lisää lomaa niin että saan täydet 3 viikkoa lomaa. :) Olen heinäkuussa kaksi viikkoa yksin töissä ja minulla on kaksi erillistä projektia työstettävänä ne viikot. Saan erittäin vapaat kädet niiden suunnitteluun ja toteutukseen ja se on kivaa vaihtelua. Harmittaa oikeestaan että siihen on aikaa vain se kaksi viikkoa, niihin saisi upotettua enemmänkin aikaa. Toista projektia olen jo pikkuhiljaa suunnitellut ja kerännyt materiaalia ja toisesta projektista sain tietää vasta tänään. Tiesin siis että tulee toinen projekti rinnalle muttei mitään hajua mitä se tulee olemaan kunnes esimies kertoi tänään. Ja nyt innostuin kyllä heti siitäkin. :) Pari viikkoa vielä normityötä ja sit saan heittäytyä kunnolla noihin projekteihin. :)
 
Titti, miten niin saa olla muutakin elämää kuin tää foorumi?!? :D Tänne kuuluu ekana raportoida ihan kaikki! Ja Sirpan kisastudiota odotellaan innolla! Popparit ja limsat odottaa valmiina. :)
 
Mä en oo uskaltanut /halunnut edes käydä vaa'alla. Lähtöpaino oli jo paljon korkeampi kuin tarttis, ja alkuraskaudessa oli niin järkky pahoinvointi et annoin itselleni suosiolla luvan syödä mitä huvittaa ja mikä maistuu, kun muuten tuntui et mä hajoan siihen kuvotukseen
.. Nyt ei ole enää niin tullut herkuteltua kuin satunnaisesti, mutta ei se paino ainakaan laskenut ole.

Ei oo kyl tullut neuvolassa mitään sanomista painonnoususta - ainakaan vielä. Toisaalta eipä noita neuvolakäyntejäkään kovin tiuhaan ole, olisinko 2 kertaa käyny th:lla ja kerran nla-lääkärillä. Nyt rv 21+2.
 
Joo, ei oikein osaa mitään kirjoittaakaan kun odottaa vaan uutisia.

Sen verran voi kirjoittaa, että tänään oli taas neuvola. Nyt 11kg tullut painoa ja kun verenpaine oli nyt 113/73 niin terkkari jo vihjas, että on koholla! Vaikka toihan on ihan normaali lukema, mutku mun paineet on olleet aina luokkaa 104/60..niin onhan toi tietty sit siihen verrattuna kohonnut :D sf-mitta 33cm. Oli sentin kasvanut vaikka th ensin epäili että ois vauva jo laskeutunut kun ylävatsalla jo vähän tilaa.
Mun sf oli korkeimmillaan 33 ja nyt viimeks rv 38 oli 32cm mutta tosiaan laskeutunut ni ei ollut huolissaan. Huomeaamu maksa- ja munuaislabrat varuilta kun jalanpohjat kutisee etenkin öisin. Keskiviikkona ois neuvola ja sijaistätsy.

Nyt juon vadelmalehtiteetä 2-3xpv, välilihahierontaa, ärsytän akupisteitä, mies aloitti vatsan "rebonoimisen" huivilla (googlaa rebozo) ja muuten yritän levätä ja relata. Ei voi sanoo ainakaan etten yrittäis....jollei juhannukseen mennessä mitää tapahdu ni ravaan jussina mökin rappusia eestaas...
 
Niin mitä (muuta kuin) iloa / hyötyä siitä välilihahieronnasta olikaan? Muistan ohjeet mut en tarkoitusta :-D
 
Mä en oo uskaltanut /halunnut edes käydä vaa'alla. Lähtöpaino oli jo paljon korkeampi kuin tarttis, ja alkuraskaudessa oli niin järkky pahoinvointi et annoin itselleni suosiolla luvan syödä mitä huvittaa ja mikä maistuu, kun muuten tuntui et mä hajoan siihen kuvotukseen
.. Nyt ei ole enää niin tullut herkuteltua kuin satunnaisesti, mutta ei se paino ainakaan laskenut ole.

Ei oo kyl tullut neuvolassa mitään sanomista painonnoususta - ainakaan vielä. Toisaalta eipä noita neuvolakäyntejäkään kovin tiuhaan ole, olisinko 2 kertaa käyny th:lla ja kerran nla-lääkärillä. Nyt rv 21+2.

Mä teen aina silleen, et käyn neuvolan punnituspäivänä aamulla ensin omassa vaa'assa kun uskon enemmän sitä kuin neuvolan vakaa, johon mennään aina vaatteet päällä ja masu täynnä. Aina näyttää neuvolan vaaka monta kiloa enempi :)
 
Niin mitä (muuta kuin) iloa / hyötyä siitä välilihahieronnasta olikaan? Muistan ohjeet mut en tarkoitusta :-D
Siinä tulee venytettyä ja rasvattu paikkoja joten voi välttää pahemmat repeytymät..tiedä sitten onko hyötyä mutta tuleepa lotrattua Ceridalilla
 
Takaisin
Top