Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos oikein muistan, niin Sirpahan kirjotti joskus keväällä, että "olettaa" vauvan syntyvän 3viikkoo aiemmin...Muistaako joku:rolleyes: Näin muistelen..:eek:
 
Tsemppiä synnytykseen KuuKassius!
On tosiaan ollu hiljainen viikonloppu täällä. Toivottavasti kaikilla on asiat hyvin!

Mun piti tänään käydä hakemassa babybox, koska jotenkin kuvittelin että on lauantai ja Lastentarvike olis auki. No ei ollut. Mutta shoppasin sen sijaan söpön 62-68cm bodyn alesta ja kankaat ja muut tarvikkeet vauvanpesään. Nyt pitäis vielä hankkiutua johonkin missä on ompelukone niin että voin tehdä sen valmiiks. Tää on nyt mun virallinen vauvakäsityöprojekti. Katotaan tuleeko muuta. En varsinaisesti oo mikään käsityöihminen.
 
Mä en ole yhtään käsityöihminen, jos ei töissä lasten kanssa askartelemista lasketa mukaan! Koukut, puikot ja ompelukone on mulle aika kauhistus, viimeksi kouluaikoina näitä on tullut käytettyä..;) Onneksi tuo äitimuori (vauvan mummo) on sitten taas ihan hirmuinen käsityöhullu ja sukista, lapasista, nutuista, neulepeitoista ja vauvanlakanoista ei varmaan ihan heti pula iske, siihen tahtiin niitä on alkanut tulemaan.. ;) ;)
 
Mä en ole yhtään käsityöihminen, jos ei töissä lasten kanssa askartelemista lasketa mukaan! Koukut, puikot ja ompelukone on mulle aika kauhistus, viimeksi kouluaikoina näitä on tullut käytettyä..;) Onneksi tuo äitimuori (vauvan mummo) on sitten taas ihan hirmuinen käsityöhullu ja sukista, lapasista, nutuista, neulepeitoista ja vauvanlakanoista ei varmaan ihan heti pula iske, siihen tahtiin niitä on alkanut tulemaan.. ;) ;)
Sama mulla. Oon syntyny peukalo keskellä kämmentä jos käsitöistä puhutaan. Askartelusta kyllä tykkään. Meillä anoppi on kutonut jos jotakin tulokkaalle ja mun systeri on ammattilainen... teki ihania uniikkeja pöksyjä vauvalle.
 
Mä en oo ihan toivoton käsitöissä, en vaan erityisemmin nauti niistä. Joskus harvoin tulee tehtyä jotain mitä tarpeeks tekee mieli. Viimeks virkkasin itselleni Gilmoren tytöissä näkemäni pitsihuivin, kun en löytänyt vastaavaa mistään myytävänä. Jouduin opettelemaan koko virkkaamisen uusiksi, kun en ollut ala-asteen jälkeen virkannut. Mut ihan hyvä tuli. Tästä on jo pari vuotta. Mut tuntuu että vauvalle vois jotain tehdä kyllä ihan perinteidenkin takia.
 
Mä virkkasin vauvalle vaunupeiton. se onkin ollu paljon käytössä kun on sopivan kokoinen. on ollu tytöllä myös päiväunilla monta kertaa peittona milloin missäkin. ja myös imettäessä käyttäny aamuyön tunteina. joten kannattaa varata vauvaa varten joku pienempi peitto. mun tekemä on noin 60x80cm.
 
Hormonit...
Luin just fb:stä puolitutun miehen kirjoituksen ja vollotin silmät päästäni. Hänen vaimonsa kuoli yllättäen pari viikkoa sitten ja eilen oli hautajaiset. Mies julkaisi muistotilaisuudessa pitämänsä puheen fb:ssä. Tää mies ei ole edes mun fb-kaveri mutta kun on tarpeeksi monta yhteistä tuttua jotka kommentoi hänen kirjoitustaan se pompahti munkin seinälle. Entistä surullisemmaksi jutun tekee se, että tämän parin ainoa lapsi menehtyi muutama vuosi sitten. Pari on arvioni mukaan alle 4-kymppisiä. Se kirjoitus oli niin koskettava ja pitkä ettei ihan pari talouspaperia riittänyt kuivaamaan kyyneliäni ja niistämään nenääni.
Loppuun kevennys... Jutun luettuani riisuin ja menin vessaan. Rintsikat riisuessani - AUTS - tissit oli ihmeen kosketusarat! Kun meni vessaan ja näin itseni peilistä - herra jumala sentään! - mun tissit oli paisuneet varmaan pari kuppikokoa ja verisuonet loisti ihon läpi. En tiedä oliko paisuneet jo päivän aikana vai aiheuttiko tuo tunteellisuus sen?? Mut miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun tulin sänkyyn! :D
 
Nyt on nii hiljasta että joko joku on tositoimissa? Kuukassius? Bamse? Sirpaaaa?

En minä ainakaan! Ei beibeä näy eikä kuulu..... Sirpa kyllä on ollut niin hiljaa, että liekö synnärillä, ja Kuukassius jo synnyttämässä. Tsemppiä sinne!

Kaikki taitaa kiilata mun ohi.... No, ensi viikonloppuna varmaan viimeistään on vauva sylissä, jos loppuviikosta aletaan käynnistelemään...
 
KuuKassiuksella onkin sitten jännät paikat! Tsemppiä ja voimia lähettelen minäkin! :angel11

Sitten kysymysosio. Haluttaisiin ottaa vauvalle vakuutus jo raskauden aikana ettei siihen tulisi mitään rajauksia. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa. Minulla on vakuutukset Fenniassa ja pyysin sieltä tarjouksen joka on ihan posketon enkä usko että siihen lähdetään. Ensin 90e raskausajalta ja sitten 520e/vuosi. Vakuutuskaavakkeessa luki että vakuutusta ei myönnetä 40v täyttäneelle äidille mutta päälle oli käsin kirjoitettu ettei vakuutuksen ottamiselle ole estettä. No, summan nähtyään keksin heti kyllä ainakin yhden esteen...:eek:

Kysyisinkin nyt että oletteko saaneet järkevämpiä tarjouksia jostain? Ei tarvitse yksityiskohtiin mennä ellei halua mutta minun on vaikea uskoa että kaikilla yhtiöillä olisi näin kallista. Mies kysyy seuraavaksi tarjousta Pohjolasta ja minä seuraavaksi IF:stä mutta täytyy toivoa etteivät vaadi sitä että esim. kotivakuutus olisi sitten samassa paikassa. Neuvoja kyllä nyt kaivattaisiin...
 
Hormonit...
Luin just fb:stä puolitutun miehen kirjoituksen ja vollotin silmät päästäni. Hänen vaimonsa kuoli yllättäen pari viikkoa sitten ja eilen oli hautajaiset. Mies julkaisi muistotilaisuudessa pitämänsä puheen fb:ssä. Tää mies ei ole edes mun fb-kaveri mutta kun on tarpeeksi monta yhteistä tuttua jotka kommentoi hänen kirjoitustaan se pompahti munkin seinälle. Entistä surullisemmaksi jutun tekee se, että tämän parin ainoa lapsi menehtyi muutama vuosi sitten. Pari on arvioni mukaan alle 4-kymppisiä. Se kirjoitus oli niin koskettava ja pitkä ettei ihan pari talouspaperia riittänyt kuivaamaan kyyneliäni ja niistämään nenääni.
Loppuun kevennys... Jutun luettuani riisuin ja menin vessaan. Rintsikat riisuessani - AUTS - tissit oli ihmeen kosketusarat! Kun meni vessaan ja näin itseni peilistä - herra jumala sentään! - mun tissit oli paisuneet varmaan pari kuppikokoa ja verisuonet loisti ihon läpi. En tiedä oliko paisuneet jo päivän aikana vai aiheuttiko tuo tunteellisuus sen?? Mut miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun tulin sänkyyn! :D

Mäkin oon just tollanen vollottaja. En pysty kattoo tietynlaisia tv-ohjelmia ollenkaan tai alan pillittää. Lauantaina rippijuhlissa meinasin pillittää niitä rippilapsien "siunaa äitiä ja isää"-lauluja, vaikka en ole millään muotoa uskonnollinen.

Mullakin on tissit paisuneet ja kipeät. Melkein pitäis nukkua rintsikat päällä, kun tisseihin sattuu nousta aamulla sängystä ylös kun ne "lösähtää" painovoiman vaikutuksesta pystyasennossa :D
 
En minä ainakaan! Ei beibeä näy eikä kuulu..... Sirpa kyllä on ollut niin hiljaa, että liekö synnärillä, ja Kuukassius jo synnyttämässä. Tsemppiä sinne!

Kaikki taitaa kiilata mun ohi.... No, ensi viikonloppuna varmaan viimeistään on vauva sylissä, jos loppuviikosta aletaan käynnistelemään...
Koitahan jaksaa! Tää on kyl nii tuskasta tää venailu. Oiskohan Kuukassiuksen vauvalle tullu ihana syntymäpv 20.6.2016... Toivottavasti hänellä ja Sirpalla kaikki hyvin.
 
KuuKassiuksella onkin sitten jännät paikat! Tsemppiä ja voimia lähettelen minäkin! :angel11

Sitten kysymysosio. Haluttaisiin ottaa vauvalle vakuutus jo raskauden aikana ettei siihen tulisi mitään rajauksia. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa. Minulla on vakuutukset Fenniassa ja pyysin sieltä tarjouksen joka on ihan posketon enkä usko että siihen lähdetään. Ensin 90e raskausajalta ja sitten 520e/vuosi. Vakuutuskaavakkeessa luki että vakuutusta ei myönnetä 40v täyttäneelle äidille mutta päälle oli käsin kirjoitettu ettei vakuutuksen ottamiselle ole estettä. No, summan nähtyään keksin heti kyllä ainakin yhden esteen...:eek:

Kysyisinkin nyt että oletteko saaneet järkevämpiä tarjouksia jostain? Ei tarvitse yksityiskohtiin mennä ellei halua mutta minun on vaikea uskoa että kaikilla yhtiöillä olisi näin kallista. Mies kysyy seuraavaksi tarjousta Pohjolasta ja minä seuraavaksi IF:stä mutta täytyy toivoa etteivät vaadi sitä että esim. kotivakuutus olisi sitten samassa paikassa. Neuvoja kyllä nyt kaivattaisiin...

Ottakaa Pohjolasta, siellähän on nyt vuodeksi ilmainen (pitää hakea ennen syntymää). Meilläkin on Pohjolasta, mutta maksullinen kun tota ilmaiskampanjaa ei vielä talvella ollut.
 
KuuKassiuksella onkin sitten jännät paikat! Tsemppiä ja voimia lähettelen minäkin! :angel11

Sitten kysymysosio. Haluttaisiin ottaa vauvalle vakuutus jo raskauden aikana ettei siihen tulisi mitään rajauksia. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa. Minulla on vakuutukset Fenniassa ja pyysin sieltä tarjouksen joka on ihan posketon enkä usko että siihen lähdetään. Ensin 90e raskausajalta ja sitten 520e/vuosi. Vakuutuskaavakkeessa luki että vakuutusta ei myönnetä 40v täyttäneelle äidille mutta päälle oli käsin kirjoitettu ettei vakuutuksen ottamiselle ole estettä. No, summan nähtyään keksin heti kyllä ainakin yhden esteen...:eek:

Kysyisinkin nyt että oletteko saaneet järkevämpiä tarjouksia jostain? Ei tarvitse yksityiskohtiin mennä ellei halua mutta minun on vaikea uskoa että kaikilla yhtiöillä olisi näin kallista. Mies kysyy seuraavaksi tarjousta Pohjolasta ja minä seuraavaksi IF:stä mutta täytyy toivoa etteivät vaadi sitä että esim. kotivakuutus olisi sitten samassa paikassa. Neuvoja kyllä nyt kaivattaisiin...
Onko Op:lla vielä se tarjous eka vuosi ilmaseksi? Eikö se oo Op-Pohjola just? Kysykää sitä. Meillä on kaikki LähiTapiolassa..en muista kans oliko kovin halpa mutta pääasia että saatiin ilman rajotuksia.
 
Sitten kysymysosio. Haluttaisiin ottaa vauvalle vakuutus jo raskauden aikana ettei siihen tulisi mitään rajauksia. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa. Minulla on vakuutukset Fenniassa ja pyysin sieltä tarjouksen joka on ihan posketon enkä usko että siihen lähdetään. Ensin 90e raskausajalta ja sitten 520e/vuosi. Vakuutuskaavakkeessa luki että vakuutusta ei myönnetä 40v täyttäneelle äidille mutta päälle oli käsin kirjoitettu ettei vakuutuksen ottamiselle ole estettä. No, summan nähtyään keksin heti kyllä ainakin yhden esteen...:eek:

Kysyisinkin nyt että oletteko saaneet järkevämpiä tarjouksia jostain? Ei tarvitse yksityiskohtiin mennä ellei halua mutta minun on vaikea uskoa että kaikilla yhtiöillä olisi näin kallista. Mies kysyy seuraavaksi tarjousta Pohjolasta ja minä seuraavaksi IF:stä mutta täytyy toivoa etteivät vaadi sitä että esim. kotivakuutus olisi sitten samassa paikassa. Neuvoja kyllä nyt kaivattaisiin...

Tässä ketjussa oli pitkät vakuutus-keskustelut joskus aiemmin - ehkä huhti-toukokuussa? Siellä oli mun mielestä ihan summiakin, mitä on missäkin tarjottu. Pohjolalla oli joku kamppis v. 2016 loppuun. En muista tarkemmin, mutta jos jaksat selata niin sieltä pitäs löytyy apuja.
 
KuuKassiuksella onkin sitten jännät paikat! Tsemppiä ja voimia lähettelen minäkin! :angel11

Sitten kysymysosio. Haluttaisiin ottaa vauvalle vakuutus jo raskauden aikana ettei siihen tulisi mitään rajauksia. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa. Minulla on vakuutukset Fenniassa ja pyysin sieltä tarjouksen joka on ihan posketon enkä usko että siihen lähdetään. Ensin 90e raskausajalta ja sitten 520e/vuosi. Vakuutuskaavakkeessa luki että vakuutusta ei myönnetä 40v täyttäneelle äidille mutta päälle oli käsin kirjoitettu ettei vakuutuksen ottamiselle ole estettä. No, summan nähtyään keksin heti kyllä ainakin yhden esteen...:eek:

Kysyisinkin nyt että oletteko saaneet järkevämpiä tarjouksia jostain? Ei tarvitse yksityiskohtiin mennä ellei halua mutta minun on vaikea uskoa että kaikilla yhtiöillä olisi näin kallista. Mies kysyy seuraavaksi tarjousta Pohjolasta ja minä seuraavaksi IF:stä mutta täytyy toivoa etteivät vaadi sitä että esim. kotivakuutus olisi sitten samassa paikassa. Neuvoja kyllä nyt kaivattaisiin...
En valitettavasti muista tarkkoja hintoja, mutta meillä on kaikki vakuutukset pohjolassa, myös lapsivakuutukset. Jos Terveysselvitys menee läpi, Pohjolassa ei ainakaan ole mitään rajoituksia. Ja hyvin on toiminut. Täällä niitä hintoja jossain vaiheessa pyöriteltiin, mutta muistelen, että eka vuosi olisi ollut 2 vuotta sitten 400 ja jotain ja siitä sitten halpenee vuosi vuodelta. Sitte siihen voi ottaa tai olla ottamatta "lisäosia". Lasku just tuli, mutta kun se tulee kaksi kertaa vuodessa ja samassa laskussa on muutkin vakuutukset, niin en uskalla heittää tarkkaa hintaa... Mutta uskoisin, että kyllä vakuutuksen sieltä saa, vaikka olisikin muut muualla. Ja iän suhteen ei musta ollut mitään 40-vuotiaalla. Ja nuo keskittämisalennukset on kyllä niin pieniä, että eipä niistäkään paljon hyötyä ole :) ei tästä nyt ehkä hirveesti ollut apua :)
 
Takaisin
Top