Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla menee nykyään alkuillat sohvalla maatessa täysin koomassa. Nytkin melkeen neljä tuntia katos johonkin... Välillä havahdun kuopuksen ja miehen tekemisiin ja sit nukahdan taas. Mutta sit voin olla hereillä melkeen puoleen yöhön taas! Harmittaa vaan kun nuokun sohvalla sen ajan mitä kuopus on hereillä kotona päiväkodin jälkeen. :(
 
Puuh, kahden viikon perehdytys on ohi ja sain lähettää sijaisen matkoihinsa. Olin välillä niin väsynyt että meinasin alkaa itkeä, kun pomo kysyi miten voin. Oli samaan aikaan muutakin kiirettä ja stressiä ja samaan aikaan piti saada näistä kahdesta viikosta mahdollisimman paljon irti. Enkä ole tottunut, että joku seuraa koko ajan kuin hai laivaa. Mutta nyt pitäisi helpottaa.

Käytiin 4d-ultrassa kolmannen kerran ja vihdoinkin saatiin tytöstä edes vähän kuvaa! Kippurassa se on edelleen, ja kasvot melkein kiinni istukassa. Polvet melkein suussa.Ja perätilassa. Ei paljon liiku tuosta asennosta, vaikka nytkin oli hereillä ja huitoi käsillä ja potkiskeli. Alkaa pikkuhiljaa vähän huolestuttaa, että mitä jos se ei käännykään, kun tuo asento tuntuu olevan niin mieluinen. 30+2
 
Perehdyttäminen on tosiaan rankkaa. Itsekin jouduin pyytelemään sijaiselta anteeksi, kun hengästyin niin paljon pelkästä puhumisesta!

Alkaa muuten tulla ale-mainoksia lastentarvikekauppiailtakin... Ainakin Lekmerissä on Britax-tuotteet -15%, ja myös Ozbabyssä on jo ale.

Tuo Ozbaby on muuten varmaan paras verkkokauppa, mistä olen ikinä ostanut yhtään mitään. Liikehän on turkulainen, ja helsinkiläisenä olen siis käyttänyt vain verkkokauppaa, nyt 2 kertaa. Molemmilla kerroilla kaikki on toiminut hyvin, ja tilaamani tuotteet ovat olleet perillä tilausta seuraavana päivänä! Ja sieltä olen päätynyt tilaamaan, koska myös hinnat kilpailukykyisiä. Valikoima on myös monipuolinen, viimeksi tilasin mm pari imetyspaitaa, pullotutteja, rintarepun.... Ihanaa, kun homma toimii!
 
Piti vielä sanoa, että kun tilasin H&M:ltä, niin kesti viikon saada tuotteet.
Mä oon tilannut Jollyroomista pari kertaa. Toimii kans hyvin. Viimeks vaan oli liian lyhyet ruuvit hoitopöytä-ammeen kokoomiseen mutta onneks löyty kotoota toiset. Verkkokauppa.comista löysin itkuhälyttimen ja yks ystävä oli edullisesti löytänyt Clas Ohlsonilta. Philips Avent molemmat.

Turussa asuvana vertailen Vauvatalo Johannan, Ozbabyn ja Lastentarvikkeen hintoja.
 
Kuukassius - kiitti kirjavinkistä. Hain kirjastosta Vuoden Mutsi 1 ja 2 osat. Loistavaa kevennystä tähän tylsyyteen. Ja oon huono lukee ni täs on mulle sopivasti aukeaman pätkiä...ehtii aivotki raksuttaa kun käy vähä hitaalla...
 
Perehdyttäminen on tosiaan rankkaa. Itsekin jouduin pyytelemään sijaiselta anteeksi, kun hengästyin niin paljon pelkästä puhumisesta!

Alkaa muuten tulla ale-mainoksia lastentarvikekauppiailtakin... Ainakin Lekmerissä on Britax-tuotteet -15%, ja myös Ozbabyssä on jo ale.

Tuo Ozbaby on muuten varmaan paras verkkokauppa, mistä olen ikinä ostanut yhtään mitään. Liikehän on turkulainen, ja helsinkiläisenä olen siis käyttänyt vain verkkokauppaa, nyt 2 kertaa. Molemmilla kerroilla kaikki on toiminut hyvin, ja tilaamani tuotteet ovat olleet perillä tilausta seuraavana päivänä! Ja sieltä olen päätynyt tilaamaan, koska myös hinnat kilpailukykyisiä. Valikoima on myös monipuolinen, viimeksi tilasin mm pari imetyspaitaa, pullotutteja, rintarepun.... Ihanaa, kun homma toimii!

Mä olen käyttänyt sitä Ozbabyn myymälää Turussa. Siellä Ozbabyssa on tosi hyvä valikoima kaikkia vauvan tarvikkeita. Kastemekon ostin viimeksi sieltä. Nyt viimeksi eilen ostin pojalle vaatteita Prismasta. Ostin kokoa 68 cm, vaikka pojan koko on 62 cm. En raaski laittaa enää rahaa 62 cm vaatteisiin, kun pelkään niiden jäävän pian pieneksi.
 
Kuukassius - kiitti kirjavinkistä. Hain kirjastosta Vuoden Mutsi 1 ja 2 osat. Loistavaa kevennystä tähän tylsyyteen. Ja oon huono lukee ni täs on mulle sopivasti aukeaman pätkiä...ehtii aivotki raksuttaa kun käy vähä hitaalla...
Eikö vaan? Mä oon kans tosi laiska lukija ja tuo oli just nappiin mulle! Ääneen naureskellu :D Pitää hommata myös kakkonen.
 
Esikoista ja kakkosta odottaessa luin moneen kertaan Vicki Iovinen (luulen et kirjoitetaan noin) kirjan Tyttökavereiden opas odotukseen. Löytyy myös oppaat vauvavuoteen, taaperoaikaan ja omaan elämään. Amerikkalaisia ja välillä löi vähän yli ne hankinnat jne mutta naureskelin kyllä kyyneleet silmissä niitä juttuja. Nyt en tiedä onko jo aikansa eläneitä noi kirjat vai toimisiko vielä tai onko itellä liikaa vuosia...?
 
Samaa ihmettelen! Ei kait heillä muuta elämää voi olla kun tämä :D Äkkiä ilmoittautumaan mammat, ettei tarvi miettiä ollaanko sitä jo synnyttämässä, varsinkin kun odottelen niitä Sirpan selostusta synnytyksen etenemisestä..tolleen salaa ei synnytetä! :)
Samaa mä oottelen! Missä on Sirpa40? Ei pysty ees poliisipartiota lähettää perään eikä soittelee sairaaloihin kun ei tiiä mistä suunnasta lähtee huutelee.
 
Esikoista ja kakkosta odottaessa luin moneen kertaan Vicki Iovinen (luulen et kirjoitetaan noin) kirjan Tyttökavereiden opas odotukseen. Löytyy myös oppaat vauvavuoteen, taaperoaikaan ja omaan elämään. Amerikkalaisia ja välillä löi vähän yli ne hankinnat jne mutta naureskelin kyllä kyyneleet silmissä niitä juttuja. Nyt en tiedä onko jo aikansa eläneitä noi kirjat vai toimisiko vielä tai onko itellä liikaa vuosia...?
Mä kans oon lukenut ton Opas vauvavuoteen. Sain kaverilta lainaksi, mutta ei jotenkin kolahtanut. Ehkä liian "amerikkalainen" mun makuun.
 
Mä en itse asiassa muista oonko lukenut tuota opasta vauvavuoteen... Muut oon lukenut ja paras oli kyllä se eka opas raskauteen. Mut joo, amerikkalaisuus todella loistaa läpi! Sellasen kohdan esim muistan hankinnoista et kun ostaa turvaistuimen niin pitää tarkistaa että hintaan kuuluu asennus! Lastentarvikeliikkeillä on yhteistyökumppaneina autokorjaamoja, joissa turvaistuin asennetaan kun eihän niitä voi matti meikäläinen asentaa ite. :D
 
Mä oon tilannut nyt vauvakamaa mm.lastentarvikkeesta ja pikkupiiasta ja niiden kanssa on myös homma sujunut kiitettävästi ja tavarat tulleet parissa päivässä! :) Sen sijaan nyt meinaa hermo mennä tuolla muutamalla nettikirpparilla, kun olen ostattelemassa semmoista kehtositteriä ns.kakkos sitteriksi baby björnin rinnalle (voi viedä mummolaan jne.) ja myyjät auliisti ilmoittavat postittavansa tuotteen ja minä tietenkin olen valmis ne kulut pulittamaan, niin eikö aina joku kiilaa jonossa ohi, kun lupaavat mennä hakemaan paikan päältä itse, nyt jo kolme kertaa käynyt näin.., mrrrr..!! :( Hitto, kun asuu täällä periferiassa, jossa postin kautta ostaminen/lähettäminen on melkein ainoo vaihtoehto, jos ei halua ajella satoja kilsoja hakemaan isoista kaupungeista jotain muutaman kympin juttua!! UGH, olen puhunut.. ;) ;)
 
Käytiin tänään mun kummitytön rippijuhlissa. Olipa reissu - esikoinen oksensi menomatkalla autossa. Kummankin parfyymi oli kohillaan liian pienessä ja täyteen ahdetussa rippikirkossa...

No, sen jälkeen juhlat meni yllättävän ok - olin kuitenkin saanu sen verran putsattua tamineita, että pärjättiin kahvitilaisuuteen asti, joka oli kummilikan kotona ja saatiin paremmin pestyä kamoja ja puhdasta päälle... Kiva päivä lopulta, ja ihana kummilikka tykkäsi aidosti lahjastaan <3

Onneks ei oo sitä radi-diagnoosia (vielä). Oli kyllä pöytä niin koreena ja kaikkee piti maistella...
 
Onko sade nujertanut kaikki 4-kymppiset kun täällä on niin epätavallisen hiljaista?
Mulla oli harvinaisen paljon energiaa eilen ja jopa siivosin kotona! Meillä siis mies hoitaa siivoamiset useimmiten. :) Tai mä järjestelen kyllä yleensä tavarat ja lelut paikoilleen mutta sit mies imuroi ja moppaa lattiat. Ja mies siivoo keittiönkin useammin kuin mä. Mutta eilen mies lähti pitkälle kauppareissulle kuopuksen kanssa niin mä tein kaiken ite. Ollaan asuttu täällä 3,5 vuotta ja tää oli eka kerta kun mä imuroin täällä! :D Ja kannoin jopa matot ulos ja tamppasin nekin. Kyllä sit illalla supistelikin mutta ei onneks tuntuvia.
Enkä oo jaksanut huolehtia ulkonäöstäkään pitkään aikaan... En oo sheivannut tai nyppinyt kulmakarvoja yli kuukauteen! Nyt tein nekin eilen. :) Mitäs sitä tekis tänään? :)
 
Takaisin
Top