Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille! :helloTäytyy nyt sitten vihdoin ilmoittautua tänne kun Tähtikin kerran tuolla aiemmin yllytti. Olen kyllä tätä ketjua alusta asti lukenut aktiivisesti mutta ajattelin odotella rakenneultraan ennen kuin tulen mitään kirjoittamaan. Ja täällä on viime aikoina ollut niin paljon tapahtumia etten ole halunnut häiritä teidän harmoniaa.:happy:

Olen siis 40-vuotias vuonna -12 syntyneen ihanan pojan äiti, naimisissa ja toista poikaa odotan. Laskettu aika on 10.10. Raskaus on sujunut ainakin tähän asti hyvin. Ensi maanantaina tulee maagiset 23 viikkoa täyteen. Niptin kautta mentiin mutta kaikki oli siinä hyvin. Asutaan maalla etelä-Pirkanmaalla omakotitalossa. Ja Taysiin olen menossa synnyttämään. Olisikohan tässä jo kaikki listalle tarvittavat tiedot?

Olikohan täällä kuinka Taysin synnyttäjiä? Turun seudulta on ilmeisesti enemmänkin ihmisiä.
Tervetuloa Evelin76 ja onnea tosiaan raskaudesta! Ja mahtavaa, että ylimääräisten testienkin tulokset olivat hyviä :)
 
Moi kaikille, täällä yksi uusi yli nelikymppinen odottaja :)
Esikoinen syntyi 05/2013, jolloin olin 39 ja nyt toinen tulossa 10/2016 ja ikää 42.
Ms74, mulla esikoisen sýnnytys käynnistettiin ja normaalisti syntyi terve tyttö alakautta, vaikka käynnistyksestä menikin aikaa melkein 20 tuntia itse syntymään.
Ja tervetuloa myös ja onnea Pikkuinen2016! :)
 
Tervetuloa ja onnea, Evelin76 ja Pikkuinen2016!
Lista päivitetty :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
 
Juu mä oon varautunut pysymään kovana siellä. Neuvolatäti sanokin että pelon plsta jo saan nyt suunnitellun sektion jos haluan ja nyt haluankin.

Uskon, että siellä on ymmärtäväinen vastaanotto ja yllätyt positiivisesti. Ainakin toivon näin!

Itse olen ainakin tosi huojentunut, kun tiedän saavani suunnitellun sektion eikä tarvitse paniikissa lähteä synnyttämään.
 
Listan kymmenes, jihuu! :happy093 Mä olen kyllä varma että tää jäbä kerkeää hajottamaan jotain mun sisältä ennen kuin vuokrasopimus loppuu. Potkut ja venyttelyt tekee välillä niin kipeetä, että pakko kiljasta. Vaikka toi meidän taapero oli kans villi jo masussa, niin tää vie kyllä voiton. :bounce
 
Juu mä oon varautunut pysymään kovana siellä. Neuvolatäti sanokin että pelon plsta jo saan nyt suunnitellun sektion jos haluan ja nyt haluankin.
Mä tekisin just samoin. Vaikka mua pelottaa ihan helvetisti se sektiokin. Eilen vasta tulevalle isukillekin selvisi, etten oo koskaan ollu sairaalassa parsittavana enkä yötä. Et jos löhdetään siitä pelosta ensin, ni voi kuvitella etten ihan hirveesti viitti ajatella kaikkee koko ajan, mähän oisin suljetulla osastolla.

Tärkeintä mun mielestä on se, että sulla on varmuus sun päätöksestä! Silloin on helpompi edetä asioissa. Kunhan oot päätöksen tehny, ni oot jo voittajien puolella.

Mä koen mun huomisen pelkopolikäynnin nimeomaan niin, että MULLE tulee varmuus tehdä PÄÄTÖS synnytystavasta. En ole edes ajatellut, että sellainen asia olisi jonkun toisen päätettävissä!

Siinä se pelkopoli ois ollu sullekin MS74 hyvä, niin olis ehkä hepompi tehdä päätös ja loppuis arpominen!
 
Moi kaikille, täällä yksi uusi yli nelikymppinen odottaja :)
Esikoinen syntyi 05/2013, jolloin olin 39 ja nyt toinen tulossa 10/2016 ja ikää 42.
Ms74, mulla esikoisen sýnnytys käynnistettiin ja normaalisti syntyi terve tyttö alakautta, vaikka käynnistyksestä menikin aikaa melkein 20 tuntia itse syntymään.
Tervetuloa! Tännehän sataa kypsää jengiä heti ku Tähti-73 vähä kisutti :joyful:! Hienoo! Tiedätkö kumpi on tulossa?
 
Mä tekisin just samoin. Vaikka mua pelottaa ihan helvetisti se sektiokin. Eilen vasta tulevalle isukillekin selvisi, etten oo koskaan ollu sairaalassa parsittavana enkä yötä. Et jos löhdetään siitä pelosta ensin, ni voi kuvitella etten ihan hirveesti viitti ajatella kaikkee koko ajan, mähän oisin suljetulla osastolla.

Tärkeintä mun mielestä on se, että sulla on varmuus sun päätöksestä! Silloin on helpompi edetä asioissa. Kunhan oot päätöksen tehny, ni oot jo voittajien puolella.

Mä koen mun huomisen pelkopolikäynnin nimeomaan niin, että MULLE tulee varmuus tehdä PÄÄTÖS synnytystavasta. En ole edes ajatellut, että sellainen asia olisi jonkun toisen päätettävissä!

Siinä se pelkopoli ois ollu sullekin MS74 hyvä, niin olis ehkä hepompi tehdä päätös ja loppuis arpominen!


Se pointtihan on juurikin siinä, että siinä keskusteltaessa selviää itselle mikä on itselle se varmin tapa synnyttää.Siinä käydään läpi kaikki synnytyksestä sekä sektiosta, riskit ja hyödyt ym.Sen lopullisen päätöksen tekee synnyttäjä itse, ei kukaan siellä pkl. Ainoastaan lääketieteellisistä syistä sen päätöksen synnytystavasta tekee lääkäri.
 
Moi kaikille, täällä yksi uusi yli nelikymppinen odottaja :)
Esikoinen syntyi 05/2013, jolloin olin 39 ja nyt toinen tulossa 10/2016 ja ikää 42.
Ms74, mulla esikoisen sýnnytys käynnistettiin ja normaalisti syntyi terve tyttö alakautta, vaikka käynnistyksestä menikin aikaa melkein 20 tuntia itse syntymään.

Tervetuloa mukaan Pikkuinen2016:flower

Hienoa, että lähdit mukaan:cheers

Onnittelut:Heartbigred... ja Hyvää odotusta!:Heartred:love7
 
Juu mä oon varautunut pysymään kovana siellä. Neuvolatäti sanokin että pelon plsta jo saan nyt suunnitellun sektion jos haluan ja nyt haluankin.

Tsemppiä MS74 kohti synnytystä! :gen014

Hyvin se menee ja pian sulla on ihanuus sylissä:Heartred
 
Ms74 ja Sirpa, minä en ole kyllä edes nyt odotusaikana lisännyt hiilareita. Peruna ja riisi ovat täysin turhia ruoka-aineita. Niissä ei ole mitään, mitä muut juurekset tai siemenet eivät voisi korvata. Viljasta saa helvetilliset ilmavaivat ja turvotuksen. Kuituja saa huomattavasti enemmän siemenistä ja kasviksista. Kukaan ei ole vielä kertonut yhtään kunnollista syytä, miksi pitäisi syödä turhaa energiaa ilman ravintoarvoa (=peruna, riisi, vehnä). Edes pyhä ruisleipä ei ole korvaamaton! Ainoa järkevä selitys niiden suosioon on hinta ja helppous, mutta koska en ole menossa vararikkoon enkä yritä päästä helpolla vaan elää terveellisesti, niin en tarvitse noita ruoka-aineita, jotka saavat ihmiset sairastumaan. Sokerista en viitsi edes kirjoittaa.
 
Ms74 ja Sirpa, minä en ole kyllä edes nyt odotusaikana lisännyt hiilareita. Peruna ja riisi ovat täysin turhia ruoka-aineita. Niissä ei ole mitään, mitä muut juurekset tai siemenet eivät voisi korvata. Viljasta saa helvetilliset ilmavaivat ja turvotuksen. Kuituja saa huomattavasti enemmän siemenistä ja kasviksista. Kukaan ei ole vielä kertonut yhtään kunnollista syytä, miksi pitäisi syödä turhaa energiaa ilman ravintoarvoa (=peruna, riisi, vehnä). Edes pyhä ruisleipä ei ole korvaamaton! Ainoa järkevä selitys niiden suosioon on hinta ja helppous, mutta koska en ole menossa vararikkoon enkä yritä päästä helpolla vaan elää terveellisesti, niin en tarvitse noita ruoka-aineita, jotka saavat ihmiset sairastumaan. Sokerista en viitsi edes kirjoittaa.
Mulla sopivin ruokavalio on kans tuo vähähiilarinen. Nyt raskausaikana menny vähän sekasin ja oon syöny mitä sattuu. Mutta mun pelko on, kun olen myös kavereilta kuullut monelta, että maidontuotanto on ollu lähes nolla, jos matalilla vetää imetysaikaan. Ootko miten kauan ollu tuolla? Oliko sulla ongelmia imettää? Sulla tais kolmas olla jo tulossa, eikös.
 
Mä oon miettinyt tota samaa, et miten se meni ekan kanssa - hitto, että unohtaa nopeesti! Törmäsin facessa mun kaks vuotta vanhaan päivitykseen, jolloin siis esikoinen oli noin 1,5 kk, ja siinä iloitsin yöllä olleista 3,5 tunnin ja 2,5 tunnin peräkkäisestä unipätkistä. Mietin et menikö tosiaan niinkin kauan, mutta varmaankin. Nyt tämä meidän huomenna 3-viikkoinen nukkuu usein alkuun n. 3-4h, mutta osan siitä sylissä ja sit yritetään saada sänkyyn jatkaan unia. Se on pisin pätkä, sit tulee lyhyempiä pätkiä ja joskus nukahtaa syötön jälkeen heti, joskus menee kauemmin. Miten teillä on nyt?

Myy75 :) Meillä tämä 3viikkoinen ihan samaan... mutta joskus syöttöväli on 2 tai jopa 1tuntia :) Maitoa menee 60-120ml / syöttö.

Sitä vaan kanssa ajattelee, että miten pitkään yöt on yhtä heräämistä... Mutta onhan hän niin ihana <3 <3
 
Mä lipsautin karppauksen puolelle kun yritin hallita verensokeria ekassa raskaudessa 3 v sitten. Diabeteshoitaja sanoi sitten niihin mun ruokapäiväkirjoihin, että sun pitää lisätä tohon muuten hyvään lounaaseen (lihaa+salaattia) täysjyväleipää, niin aterian jälkeinen arvo tasoittuu. Niin tais käydäkin, emmä muista. Ihan helvettiä se verensokeripelleily kyllä oli silloin ja nyt oon ihan fiiliksissä, kun en narahtanut ekassa sokerirasitustestissä. Saa nähdä miten käy sit heinäkuun lopun tokassa testissä...
Ihan perseilyä koko radi-homma jos multa kysytään --- kaiken stressaamisen jälkeen syntyi ajallaan sitten ihan normaalisti pieni tyttö, 3420 g ja 50 cm, vaikka oli peloteltu paskat pois kaiken maailman kokoarvioissa. :)

Tervetuloa uudet tulokkaat!!! Lisää lokakuun odottajia :)
 
Myy75 :) Meillä tämä 3viikkoinen ihan samaan... mutta joskus syöttöväli on 2 tai jopa 1tuntia :) Maitoa menee 60-120ml / syöttö.

Sitä vaan kanssa ajattelee, että miten pitkään yöt on yhtä heräämistä... Mutta onhan hän niin ihana <3 <3

Niijoo, muistaakseni ekan kanssa yöheräily loppui kokonaan vasta kun lopetin imettämisen kokonaan ja siirrettiin tyttö nukkumaan omaan huoneeseen noin 11-12 kk iässä. Ekat pari yötä isäntä joutui tyynnyttelemään tyttöä läpi yön (pullo ei kelvannut ja mä en voinut mennä paikalle, kun tissit ruiskusivat vielä maitoa saman tien kun tyttö itki .. lopeta siinä sitten yösyöttö).
 
Meillä oli tänään ihan hyvä neuvolareissu, poika oli kasvanut 190g edellisestä viikon takaisesta punnituksesta :)

Neuvolantäti oli hyvällä tuulella, tosin sanoi, että painoa saisi tulla enemmänkin per viikko... mutta nyt oli kiva lähteä neuvolasta kotiin ;)

:smiley-bounce016
 
KuuKassius, minun edellisestä imetyksestäni on jo 18 vuotta ja silloin olin vielä sokerihiiri. Karppasin aktiivisesti seitsemän vuotta sitten ja tiukkaa linjaa kesti kolme vuotta. En syö muutenkaan kovin tavallisesti, kun on kaikenlaista vaivaa, joten joskus tulee syötyä enemmän hiilareita, mikä olisi hyväksi, kun muuten ei löydy syötävää ollenkaan, mutta turhia ruokia yritän välttää, siis sellaisia joilla ei ole mitään ravitsemuksellista arvoa. Tuskin tämä ruokavalio vähentää maidon tuotantoa. Silloin nuorena maidon riittävyys ei koskaan ollut ongelma.
 
Tervetuloa tällekin puolelle Pikkuinen ja Evelin! :)
Sirpa, en mä sentään yksikseni täällä olis rupatellut, onhan Napu, Yölento ja Kimaira kans aktiivisia syksyn synnyttäjiä. :D
Mulla on nyt kesäkuun ajan ihan eri työtehtävät kuin muuten ja oon aivan puhki iltaisin! Toisaalta työ on nyt rennompaa mutta "aktiivinen" työaika pidempää. Fyysisestikin rennompaa nyt vaikkei muutenkaan mitenkään raskasta oo työ. Aivot käy ylikierroksilla kun työparin kanssa suunnitellaan jo syksyä täyttä häkää. Tänään työpari keksi että me voitais anoa "aloitepalkkiota" yhdestä ideasta mikä esitettiin esimiehelle alkuvuodesta ja on nyt ilmeisesti toteutumassa syksyllä. :) Nyt täytyy vaan laatia mahtava hakemus hyvine perusteluineen jos vaik sais muutaman euron ekstraa hyvästä työstä. :D Meillä synkkaa niin helkutin hyvin yhteen työparin kanssa (mä aloitin siis työt tuolla vasta tammikuussa) että harmittaa jäädä äitiyslomalle syksyllä...
Mutta iästä... Tänään yks 7v tyttö kysyi multa ja mun työparilta (44v) koska me aiotaan jäädä eläkkeelle! :( Auts...
 
Se pointtihan on juurikin siinä, että siinä keskusteltaessa selviää itselle mikä on itselle se varmin tapa synnyttää.Siinä käydään läpi kaikki synnytyksestä sekä sektiosta, riskit ja hyödyt ym.Sen lopullisen päätöksen tekee synnyttäjä itse, ei kukaan siellä pkl. Ainoastaan lääketieteellisistä syistä sen päätöksen synnytystavasta tekee lääkäri.

Kävin tällä viikolla SyPessä.myös keskustelemassa. Oli kyllä helpottava käynti, koska edellisen jälkeen jäi aika kammo synnytykseen. Nyt kätilö sanoi vaan, että sä päätät, miten halust synnyttää. Siis kun olin jo mielessäni ajatellut, että sektiota täytyy alkaa heti puolustamaan. Mutta siitä jäi hyvämieli, että keskustelussa minua ei yritetty käännyttää mihinkään suuntaan. Ehkäpä enemmänkin sektio ajatusta kannustettiin myös pitämään vaihtoehtona, jotta pääsisin jotenkin edes ajattelemaan synnytystä. En ole halunnut ja kerennyt ajatella koko hommaa, kun edellinen jäi niin kaoottisena mieleen.
 
Takaisin
Top