Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MS74, Mä aion karsia hilareita heti ku vauva on pihalla. Tota selluliittia on tullut sellaiset määrät noista juuri mainitsemistasi ruoka-aineista. Reisiin ne enimmäkseen on tullu,varmaan jotain 5cm paksuus kasvanu... Näyttää musta siltä, et mun jalatkin on lyhentyneet. Hiilarittomalla pääsee kyl tehokkaasti eroon selluliitista. Ja nopeeta.
 
Mä en kans muista yhtään. Sen verran muistan, että 1 vuotiaana nukkui jo koko yön ilman syöttöjä, mutta että missä iässä tohon päästiin...?
Mä muistan sen, että isänpäivän aikoihin vieroitettiin yösyömisestä, koska söi puuroa iltaisin eli tiedettiin, ettei enää tarvitse ruokaa yöllä. Se tarkoittaisi sitä, että silloin pikkukaveri oli 7 kk. Mut sitä en muista, että missä vaiheessa oli vain yksi syöttökerta yöllä ja miten siihen tultiin.
 
Nää ravintoasiat on hankalia, kun nykyään on niin monia eri näkökulmia, mutta mä uskon siihen, että kaikkia hiilareita ei kannata ottaa ruokavaliosta pois. Enemmänkin kannattaa panostaa laatuun eli suosia täysjyvää, joka on niin sanottua "hidasta" hiilihydraattia ja pitää verensokerit tasaisempana. Mä esim jossain vaiheessa vaihdoin täysjyväpastaan, enkä oo muuta kaivannut. Meidän taapero ei oo juuri muuta pastaa syönytkään. Toki määriä voi vähentää, mutten lopettaisi kokonaan. Käsittääkseni liian raju laihdutus voi vaikuttaa maidontuotantoon, mutta tässäkin pätee se yksilöllisyys :)
Joo, mä uskon just et kasviksista ja vihanneksista tulee ne tarvittavat hiilarit, eikä kroppa tarvi sinänsä riisiä, pastaa, perunaa tai muitakaan jauhoja. Mulla on käyny niin, että kun noin on tulleet ruokavalioon ni kasvikset ja vihannekset on jääny vähemmälle. Yleensä söin kasviksia lihan kanssa, ni nyt tilalla on peruna. Noiden kahden ravintoarvot on ihan eri luokkaa, ja myös selluliitintuotanto :bored:... En mä syöny perunaa ku pari kertaa vuodessa, eli uusia perunoita. Mun piti oikeen käydä ostaa riisiä ja pastaa nyt raskausaikana, ei mulla oo ollu niitä vuosiin kaapissa.
 
Tähti-73, sun täytyy tänne muistaa kirjottaa vauvakertomusta, ni voit sitte seuraavan kanssa lueskella, et mitä käännekohtia milloinkin oli! Pitäis ylläpidolta muuten kysyy, et saisko omista viestiestä jonku tiedoston omaan säpoon. Vähän niinku netin treffipalstoilla voi löhettää viestiketjun omaan meiliin :joyful:. Täähän on vähä ku treffipalsta...:cat:
 
Taas mun viestit katoaa johki....

Terveiset neuvolasta. Romahdin siellä täpöllä. Ois lähettänyt mut pelkopolille mutta 2vk jonot joten ei ehdi enää...Katotaan mitä Tyksissä perjantaina ollaan mieltä. Sitten meidän tätsy jää lomalle niin meille tulee joku vieras kotikäynnille. Tylsää. Rv 36+6.
 
Hei kaikille! :helloTäytyy nyt sitten vihdoin ilmoittautua tänne kun Tähtikin kerran tuolla aiemmin yllytti. Olen kyllä tätä ketjua alusta asti lukenut aktiivisesti mutta ajattelin odotella rakenneultraan ennen kuin tulen mitään kirjoittamaan. Ja täällä on viime aikoina ollut niin paljon tapahtumia etten ole halunnut häiritä teidän harmoniaa.:happy:

Olen siis 40-vuotias vuonna -12 syntyneen ihanan pojan äiti, naimisissa ja toista poikaa odotan. Laskettu aika on 10.10. Raskaus on sujunut ainakin tähän asti hyvin. Ensi maanantaina tulee maagiset 23 viikkoa täyteen. Niptin kautta mentiin mutta kaikki oli siinä hyvin. Asutaan maalla etelä-Pirkanmaalla omakotitalossa. Ja Taysiin olen menossa synnyttämään. Olisikohan tässä jo kaikki listalle tarvittavat tiedot?

Olikohan täällä kuinka Taysin synnyttäjiä? Turun seudulta on ilmeisesti enemmänkin ihmisiä.
 
Taas mun viestit katoaa johki....

Terveiset neuvolasta. Romahdin siellä täpöllä. Ois lähettänyt mut pelkopolille mutta 2vk jonot joten ei ehdi enää...Katotaan mitä Tyksissä perjantaina ollaan mieltä. Sitten meidän tätsy jää lomalle niin meille tulee joku vieras kotikäynnille. Tylsää. Rv 36+6.
No voi perse! Mikä tuli? Siitä synnytyksestä ja sektiostako tuli ahdistus? Miten niin ei ehdi enää? Sähän oot 2vkon päästä 38+6. Onko joku tilannu vauvan ennen sitä? Vai se synnytystapapäätös pitää tehdä tällä vkolla ultrassa?
 
Hei kaikille! :helloTäytyy nyt sitten vihdoin ilmoittautua tänne kun Tähtikin kerran tuolla aiemmin yllytti. Olen kyllä tätä ketjua alusta asti lukenut aktiivisesti mutta ajattelin odotella rakenneultraan ennen kuin tulen mitään kirjoittamaan. Ja täällä on viime aikoina ollut niin paljon tapahtumia etten ole halunnut häiritä teidän harmoniaa.:happy:

Olen siis 40-vuotias vuonna -12 syntyneen ihanan pojan äiti, naimisissa ja toista poikaa odotan. Laskettu aika on 10.10. Raskaus on sujunut ainakin tähän asti hyvin. Ensi maanantaina tulee maagiset 23 viikkoa täyteen. Niptin kautta mentiin mutta kaikki oli siinä hyvin. Asutaan maalla etelä-Pirkanmaalla omakotitalossa. Ja Taysiin olen menossa synnyttämään. Olisikohan tässä jo kaikki listalle tarvittavat tiedot?

Olikohan täällä kuinka Taysin synnyttäjiä? Turun seudulta on ilmeisesti enemmänkin ihmisiä.
Tervetuloa Evelin76! Hyvä kun tulee lisää noita loppuvuoden odottajia! Janna75 ei tarvi yksin täällä keskustella syksyllä :hilarious::hilarious::hilarious:!

Tiedä tosta harmoniasta...No joo, tää on varmaan mun elämän harmonisin paikka tällä hetkellä...:happy:

Teille tulee sit mortti ja vertti :cat:. Meinaatko vielä tyttön tehdä? Jos siis pystyis valkkaa... Mä oon vieläkin ihmeissäni, et miten mulle voi tulla poika. Ihan ku en ois sitä seikkaa ottanu huomioon ku aloin lasta tekemään...:woot:
 
No voi perse! Mikä tuli? Siitä synnytyksestä ja sektiostako tuli ahdistus? Miten niin ei ehdi enää? Sähän oot 2vkon päästä 38+6. Onko joku tilannu vauvan ennen sitä? Vai se synnytystapapäätös pitää tehdä tällä vkolla ultrassa?
Perjantaina ne arvioi koska ja miten se syntyy. Vaihtoehdot ennen laskettua aikaa käynnistys (joka voi taas johtaa sektioon kuiteski) tai suunniteltu sektio ja se kai sit 39+0 paitsi jos juhannus vaikuttaa sihen...En mä sitä ainakaan alakautta pysty enää levollisin mielin synnyttää.
 
Voi,MS74 yritä edes jollain lailla uskoa, että synnytys voi mennä tosi hyvin myös, se on ihan mahdollista!
Mulla on takana kaksi hyvin mennyttä synnytystä vaikka eka kestikin kaikkiaan sen 16h ja tää toinen meni niin hyvin, etten edes kehtaa puhua siitä.
Mun kummityttö syntyi käynnistyksellä ja se synnytys kesti 7h ja äiti oli täysin kiinni aluksi ja sai cytotecin ja hänelle toimi hyvin, äiti ehti saada epiduraalin ja muitakin lääkkeitä ja alateitse syntyi terve tyttö.
Jos vaan jotenkin uskaltaisit luottaa itseesi, kroppaasi ja kätilöihin, kaikki tekee parhaansa sun ja vauvan hyväksi.:)

Sun vauva on tänään täysiaikainen, tervetuloa hänelle siis milloin vain.:Heartred
Kaikki menee hienosti ja palkinto on maaaailman paras!
 
Tervetuloa Evelin76! Hyvä kun tulee lisää noita loppuvuoden odottajia! Janna75 ei tarvi yksin täällä keskustella syksyllä :hilarious::hilarious::hilarious:!

Tiedä tosta harmoniasta...No joo, tää on varmaan mun elämän harmonisin paikka tällä hetkellä...:happy:

Teille tulee sit mortti ja vertti :cat:. Meinaatko vielä tyttön tehdä? Jos siis pystyis valkkaa... Mä oon vieläkin ihmeissäni, et miten mulle voi tulla poika. Ihan ku en ois sitä seikkaa ottanu huomioon ku aloin lasta tekemään...:woot:

Heh, Luulenpa että Mortti ja Vertti meille riittää. :happy: Oli nuo np-ultran yhteydessä otettujen hormoniverikokeiden tulokset vähän alakanttiin (siksi Nipt) joten en taida kolmatta kertaa enää uskaltaa onneani kokeilla. Toki haluaisin kolmannenkin jos olisi tullut aloitettua nuorempana. Ja yksi tyttölapsikin olisi ollut kiva saada. Mutta pikkupojat on ihan mahtavia! :joyful:
 
MS74, Mä aion karsia hilareita heti ku vauva on pihalla. Tota selluliittia on tullut sellaiset määrät noista juuri mainitsemistasi ruoka-aineista. Reisiin ne enimmäkseen on tullu,varmaan jotain 5cm paksuus kasvanu... Näyttää musta siltä, et mun jalatkin on lyhentyneet. Hiilarittomalla pääsee kyl tehokkaasti eroon selluliitista. Ja nopeeta.

Vitsi, miksi mä en ole kuullut tästä ennen... Kiitti Sirpa vinkistä!:)
 
Mahtavaa! :) Mä tiiän, että seuraava lause tekee kans musta rasittavan tyypin, mutta itseä se piristi :) : mä kans kävin neuvolan vaa'alla puolitoista viikkoa synnytyksestä ja kiloja oli tippunu 10 verrattuna korkeimpaan lukemaan raskausaikana ja raskausaikana tuli kiloja vaan noin 7. Eli imetys toimii kyllä tehokkaasti! Mun miina tulee sit siinä, ku imetys vähenee, enkä vähennä suklaata ja pullaa, niin sit tuleekin helposti painoa siinä vaiheessa...

Myy75 :) Kuullostaa hyvältä! :) Samat fiilikset, paino tippunut 9,5kg synnäriltä... vielä pari viikkoa varottava leikkausarpea, sitten saa alkaa "jumpata" vatsaa.. :)
 
Hei kaikille! :helloTäytyy nyt sitten vihdoin ilmoittautua tänne kun Tähtikin kerran tuolla aiemmin yllytti. Olen kyllä tätä ketjua alusta asti lukenut aktiivisesti mutta ajattelin odotella rakenneultraan ennen kuin tulen mitään kirjoittamaan. Ja täällä on viime aikoina ollut niin paljon tapahtumia etten ole halunnut häiritä teidän harmoniaa.:happy:

Olen siis 40-vuotias vuonna -12 syntyneen ihanan pojan äiti, naimisissa ja toista poikaa odotan. Laskettu aika on 10.10. Raskaus on sujunut ainakin tähän asti hyvin. Ensi maanantaina tulee maagiset 23 viikkoa täyteen. Niptin kautta mentiin mutta kaikki oli siinä hyvin. Asutaan maalla etelä-Pirkanmaalla omakotitalossa. Ja Taysiin olen menossa synnyttämään. Olisikohan tässä jo kaikki listalle tarvittavat tiedot?

Olikohan täällä kuinka Taysin synnyttäjiä? Turun seudulta on ilmeisesti enemmänkin ihmisiä.

Tervetuloa Evelin76 :flower

Hienoa, että tulit mukaan... Ensinnäkin onnittelut raskaudesta:Heartbigred... ja hyvää odotusaikaa:Heartred:love7
 
Perjantaina ne arvioi koska ja miten se syntyy. Vaihtoehdot ennen laskettua aikaa käynnistys (joka voi taas johtaa sektioon kuiteski) tai suunniteltu sektio ja se kai sit 39+0 paitsi jos juhannus vaikuttaa sihen...En mä sitä ainakaan alakautta pysty enää levollisin mielin synnyttää.
Muista kertoo siellä omista fiiliksistä myös! Tottakai ne yrittää saada sut synnyttää "luonnollisesti", koska sektio maksaa myös enempi rahaa niitten laskelmissa (sillähän noita julkisia palveluita tarjotaan, halvimmasta lähdetään liikkeelle neuvotteluissa). Nehän yrittää perätilaisetki saada tulemaan onnella alakautta. Jos vähänki epäröintiä ettei mahdu, niin se on sitten tosiaan onnella mentävä alakautta synnyttää. Tosi paska ettet pääse sinne sype-keskusteluun!
 
Ms74!
Yritä löytää jostain luottamus että kaikki menee hyvin<3
Nää tapahtumat mitä täällä palstalla on ollut, on kuitenkin niin pieni ripaus siinä mitä muuten tapahtuu.
Tyksin käynti varmasti rauhoittaa mieltä, sielä tutkivat tarkkaan ja sitten saat tietää missä mennään. Voihan olla että nla lääkärin arvio ahtaasta lantiosta kumoutui kun lantio kuvataan.Ja synnytys voi ihan yhtä hyvin alkaa luonnollisesti! Ja myöskään käynnistys ei todellakaan aina johda sektioon!
Toivon että löydät mielenrauhan ja saat hyviä tyynnyttäviä vastauksia perjantaina<3
 
Moi kaikille, täällä yksi uusi yli nelikymppinen odottaja :)
Esikoinen syntyi 05/2013, jolloin olin 39 ja nyt toinen tulossa 10/2016 ja ikää 42.
Ms74, mulla esikoisen sýnnytys käynnistettiin ja normaalisti syntyi terve tyttö alakautta, vaikka käynnistyksestä menikin aikaa melkein 20 tuntia itse syntymään.
 
Taas mun viestit katoaa johki....

Terveiset neuvolasta. Romahdin siellä täpöllä. Ois lähettänyt mut pelkopolille mutta 2vk jonot joten ei ehdi enää...Katotaan mitä Tyksissä perjantaina ollaan mieltä. Sitten meidän tätsy jää lomalle niin meille tulee joku vieras kotikäynnille. Tylsää. Rv 36+6.


Harmillista ettet päässyt pelko pkl.Mutta muista tämä, kun menet nyt pe sinne sairaalaan voit aivan hyvin sanoa, että haluat suunnitellun sektion jos esim pelkäät alakautta synnytystä.

Vaikka et päässyt keskustelemaan kätilön kanssa sinne pkl ei se silti tarkoita ettet voisi vielä saada suunniteltua sektiota.Suomessa jokainen joka sen haluaa saa myös sen.Sen keskustelun idea on siinä, että sen avulla yritetään selvittää mistä se synnytyspelko johtuu, onko esim tietämättömyydestä johtuvaa vai sitten jst muusta.Joskus keskustelu voi auttaa ja halutaankin yrittää alakautta.Mutta sen pelko pkl idea ei ole käännyttään ketään pois sektiosta eikä siellä väkisin ketään pakoteta alakautta jos ei uskalla.Jos edes tämmöistä väläytellään, on kyseessä täysin ammattitaidoton kätilö ja siitä pitää ehdottomasti sanoa!

Itse sanoin,etten missään tapauksessa edes yritä alakautta jos käynnistyy ennen sitä minun suunniteltua sektiopvää, paitsi jos se vauva on jo puoliksi tulossa niin sitten ei ole paljon vaihtoehtoja. Suurempi riski on mennä jtn pieleen, jos äiti on paniikissa ja pakotetaan väkisin alakautta vaikka pelkää..Ei eletä onneksi enää mitn pimeetä keskiaikaa ja on mahdollisuus valita.Tsemppiä perjantaille!
 
Harmillista ettet päässyt pelko pkl.Mutta muista tämä, kun menet nyt pe sinne sairaalaan voit aivan hyvin sanoa, että haluat suunnitellun sektion jos esim pelkäät alakautta synnytystä.

Vaikka et päässyt keskustelemaan kätilön kanssa sinne pkl ei se silti tarkoita ettet voisi vielä saada suunniteltua sektiota.Suomessa jokainen joka sen haluaa saa myös sen.Sen keskustelun idea on siinä, että sen avulla yritetään selvittää mistä se synnytyspelko johtuu, onko esim tietämättömyydestä johtuvaa vai sitten jst muusta.Joskus keskustelu voi auttaa ja halutaankin yrittää alakautta.Mutta sen pelko pkl idea ei ole käännyttään ketään pois sektiosta eikä siellä väkisin ketään pakoteta alakautta jos ei uskalla.Jos edes tämmöistä väläytellään, on kyseessä täysin ammattitaidoton kätilö ja siitä pitää ehdottomasti sanoa!

Itse sanoin,etten missään tapauksessa edes yritä alakautta jos käynnistyy ennen sitä minun suunniteltua sektiopvää, paitsi jos se vauva on jo puoliksi tulossa niin sitten ei ole paljon vaihtoehtoja. Suurempi riski on mennä jtn pieleen, jos äiti on paniikissa ja pakotetaan väkisin alakautta vaikka pelkää..Ei eletä onneksi enää mitn pimeetä keskiaikaa ja on mahdollisuus valita.Tsemppiä perjantaille!
Juu mä oon varautunut pysymään kovana siellä. Neuvolatäti sanokin että pelon plsta jo saan nyt suunnitellun sektion jos haluan ja nyt haluankin.
 
Takaisin
Top