Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On se aika iso...Tulee tielle, joka paikkaan...Viikolla 26 sf-mitta oli 30 cm. Mulla maanantaina neuvolakäynti kotona. En tiedä mitataanko sillon mahan koko. En yhtään tiedä minkäkokoinen vauva on. Rakenneultrassa oli 5 päivää pienempi kuin päivät. Mulla viikolla 37 lähete tyksiin, jossa koko-ja synnytystapa-arvio.
 
Missä kuussa teillä olikaan naiset la?
Maria75 on tammikuussa ja ensimmäinen meistä ja sitten tulee Sikuriini ja Marituuli, olitteko te maaliskuisia?
Tähti-73 ja minä itse ollaan toukokuisia mutta muita en nyt muista..

Helmikuisia ja huhtikuisia oliko joukossa?
 
Moi! Itse olenj uuri syyskuussa täyttänyt 44v Helsikiläinen ja 6 viikkoa sitten synnyttänyt esikoiseni.. Koko raskauden ajan ajattelin olevani liian vanha äidiksi, mutta olen 9 vuotta yrittänyt tulla raskaaksiu ja loppujen lopuksi olen ereittäin onnellinen äiti nyt. Olisin ehkä ollut liian epäkypsä saadakseni lapsen 20 vuotiaana.. Nyt tunne itseni paljon nuoremmaksi lapsen saatuani.. paljon energiaa koko ajan..Olen niin onnellinen:love7
 
Heippa kaikki! Mä oon miettinyt, että maha on vielä aika "pieni", vaikka jo viikkoja 14., ilmeisesti kasvaa nopeastikin sitten loppua kohden..:rolleyes:

No siis töissä olen pukeutunut keleihin sopiviin väljiin paksuihin paitoihin, eikä kukaan ole huomannut mitään...Ainoastaan jotkut työkaverit on "huomautelleet" mun kasvattavan rasvakerrosta talvea varten...joo hahh :joyful:niinpä niin:wink

No olen pistänyt pullistumisen huumorilla, koska töissä on joka päivä tarjolla suklaata, sipsejä ja munkkeja...:laughing025

Ensiviikolla aion paljastaa raskauden, heti kun saan NIPT-testin tuloksen ( mikäli kaikki siis hyvin)... Paljon mietityttää, miten tieto otetaan töissä vastaan ja hyväksytäänkö asia helposti.
 
Moi! Itse olenj uuri syyskuussa täyttänyt 44v Helsikiläinen ja 6 viikkoa sitten synnyttänyt esikoiseni.. Koko raskauden ajan ajattelin olevani liian vanha äidiksi, mutta olen 9 vuotta yrittänyt tulla raskaaksiu ja loppujen lopuksi olen ereittäin onnellinen äiti nyt. Olisin ehkä ollut liian epäkypsä saadakseni lapsen 20 vuotiaana.. Nyt tunne itseni paljon nuoremmaksi lapsen saatuani.. paljon energiaa koko ajan..Olen niin onnellinen:love7

Tervetuloa palstalle, aivan ihana stoori sulla, voi miten onnellinen ja onnekas oletkaan!!!:Heartbigred:Heartbigred

Mulla oli sama juttu, kun ajattelee aikaa taaksepäin, olisin ollut liian epäkypsä, koska maailma oli näkemättä. Nyt vauva on todella toivottu!!:Heartred

Hieno saada sinut tänne palstalle, vaikka oletkin jo ehtinyt synnyttää, sujuiko synnytys iästä huolimatta hyvin?:rolleyes:
 
Mulla l.a 16.5. Tä eka puolituttu huomautti, et "sul on vauva mahas". Olin vähän ällikällä, koska emme ole tavanneet useaan vuoteen niin kuvittelisin, että näyttää vaan pämppövatsaiselta. Muutos kropassa on jo nyt kyllä ollut yllättävän suurta. Pitää sulatella vähän sitä, et vyötärö katoaa, vaik olenkin ylpeä vauvamahastani.
 
Mun on pakko peitellä vatsaa vaikka vast rv 8+1. Tää pömppää hirmusesti. Toki mulla on suoliston kanssa ongelmia joten veikkaan että se on se mikä pullottaa. Paino mul on tippunu 1,5kg kuukauden sisällä. Syön kuitenkin 2h välein ja suht hyvin. Thyroxinin lisäys voi tehdä myös pudotuksen kun vilkastuttaa aineenvaihduntaa.
 
Mulla l.a 16.5. Tä eka puolituttu huomautti, et "sul on vauva mahas". Olin vähän ällikällä, koska emme ole tavanneet useaan vuoteen niin kuvittelisin, että näyttää vaan pämppövatsaiselta. Muutos kropassa on jo nyt kyllä ollut yllättävän suurta. Pitää sulatella vähän sitä, et vyötärö katoaa, vaik olenkin ylpeä vauvamahastani.

No huhh, ompa tosi erikoista, että noin vaan tiesi...:grin

Mullakin kroppa muuttunut jo paljon ( olin normaalipainoinen ennen raskautta ) ja mahan näkee, jollei käytä jotain löysää fleeseä.. Alussa paino nousi hurjat 5kg, nyt nousu on alkanut tasoittua..:smug:
 
Mun on pakko peitellä vatsaa vaikka vast rv 8+1. Tää pömppää hirmusesti. Toki mulla on suoliston kanssa ongelmia joten veikkaan että se on se mikä pullottaa. Paino mul on tippunu 1,5kg kuukauden sisällä. Syön kuitenkin 2h välein ja suht hyvin. Thyroxinin lisäys voi tehdä myös pudotuksen kun vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

MS74, se voi olla turvotusta raskauden alussa..:)
 
Hei, täälläkin olis yksi odottaja turun seudulta, la 16.6.16 :)
Np-ultra 3.12 ja jännityksellä odotan sitä. Ikää mulla siis 40v.
Täällä näyttää olevan muita "tyksiläisiä" siispä kysyn miten on saatu np ultran ja verikokeiden tuloksia? Kun se verikoe otetaan 2 viikkoa ennen(tänään just olin) niin saako niiden tulokset heti sielä ultrassa vai pitääkö vieläkin odottaa? Entä jos häly käy, niin miten pian sinne nipt verikokeeseen ohjataan, suoraan ultrasta vai myöhemmin?
 
Mietin kans Tähti-73 etten uskaltais ikinä arvella tietämättä kenenkään raskautta. Noloo, ku ei osuisi oikeaan ja toinen loukkantuis, jos muuten vaan sellanen vatsa tai lihonut hiljattain.
Mulla on nyt kans jo tullut n. 5kg. Toivottavasti mullakin tasaantuis. Olin vähän toivonut, ettei tulis ihan sitä samaa 22-23kg, ku edellisten kans mut meneeköhän samalla kaavalla ton suhtee raskaudet. Lähtötilanne kyllä normipaino.
 
Hei, täälläkin olis yksi odottaja turun seudulta, la 16.6.16 :)
Np-ultra 3.12 ja jännityksellä odotan sitä. Ikää mulla siis 40v.
Täällä näyttää olevan muita "tyksiläisiä" siispä kysyn miten on saatu np ultran ja verikokeiden tuloksia? Kun se verikoe otetaan 2 viikkoa ennen(tänään just olin) niin saako niiden tulokset heti sielä ultrassa vai pitääkö vieläkin odottaa? Entä jos häly käy, niin miten pian sinne nipt verikokeeseen ohjataan, suoraan ultrasta vai myöhemmin?
Mulle sanottiin neuvolasta että tulokset tulee parissa päivässä kotiin ja menee myös äitiyspolille josta riskiodottajat kutsuvat lisätutkimuksiin. Minäkin Turusta 41v ja la 30.6.
 
Hei, täälläkin olis yksi odottaja turun seudulta, la 16.6.16 :)
Np-ultra 3.12 ja jännityksellä odotan sitä. Ikää mulla siis 40v.
Täällä näyttää olevan muita "tyksiläisiä" siispä kysyn miten on saatu np ultran ja verikokeiden tuloksia? Kun se verikoe otetaan 2 viikkoa ennen(tänään just olin) niin saako niiden tulokset heti sielä ultrassa vai pitääkö vieläkin odottaa? Entä jos häly käy, niin miten pian sinne nipt verikokeeseen ohjataan, suoraan ultrasta vai myöhemmin?

Tervetuloa palstalle JustMom10:flower

Onneksi olkoon raskaudesta:Heartbigred

Tuohon hälyyn, mulle tuli soitto heti np-ultran jälkeen seuraavana päivänä ( olen Uudeltamaalta), lisätutkimukset tehtiin heti ja ensiviikon perjantaina toivottavasti saa tulokset NIPT verikoeesta, tulokset saapuu USA:sta.

Itse np-ultrassa kaikki oli hyvin, eikä ollut turvotuksia...:wink

Hyvää odotusta, älä murehdi liiaksi :Heartbigred
 
Takaisin
Top