Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Justmom10! Ikävä kuulla vaikeuksista, mutta onneksi nyt on kaikki hyvin. Kyllä se niin on, että ikinä ei voi tietää miten se vauva tähän maailmaan tulee...

Nyt huomaan, että olen ajatellut, että kun eka synnytys ei mennyt ihan nappiin, niin toinen varmaan menee, mutta ei kannattaisi laskea sen varaan.. Ja se kun eka meni 16 päivää yli, niin nyt en ota laskettua aikaa ollenkaan tosissani.
 
Huomenta vaan. Poika syntyi 2.6.16 klo 20.00. Painoa 3490g pituus 50,5cm ja rv oli 38+0 <3

Oon tässä miettinyt mitä kertoisin, ettei pelästytä.
Kaikki ei mennyt hyvin tälläkertaa.
Tai alku meni niinkuin piti. Kalvot puhkastiin , odotelttiin supistuksia, buustattiin oksitosiinilla ja 2h ja kohtu auki ponnistukseen.mutta...
Vauva oli virheasennossa, avosuinen ja vielä pää vinossa. Tästä alkoi tuska.
En jaksa ja halua kaikkea kertoa mutta kaikki keinot yritettiin saada vauva oikeaan asentoon, kipu oli karmivaa, edes puudutteet ei auttaneet. Lääkäri koitti vetää imukupilla ja ei mitään tulosta. Lopulta leikattiin.niin pahassa asennossa ettei olisi ikinä mahtunut syntymään alateitse.
Pääkin ihan epämuodostuneen mallinen syntyessään , nyt jo tasoittunut. Imukupista kamala pahka päässä.
Elossa ollan kumpikin. Kauan tosiaan mietin mitä uskallan kertoa.
Näin se vaan voi yllättää, vaikka 10 aiempaa kertaa synnytys säännöllinen.
Kova henkinen tervehtyminen tässä on edessä...

Toivon sydämestäni ettei näitä sectioita enempi tähän 40+ pinoon <3
Voi vitsi Justmom, mulla oli vähän sellainen tunne ettei kaikki oo menny hyvin. Tai niinku joku sanois, että no hyvinhän se meni, jos kukaan ei kuollut.... :wtf: Ei auto-onnettomuudessakaan "mee hyvin", jos kukaan ei kuollu :eek:.

Mut siis onnea potrasta pojasta! Sehän oli ihan kunnon kokoinen jässikkä! (Jos ihan rehellisiä ollaan niin tunnot menee tässä järjestyksessä: 1) hyvä et tosiaan ootte hengissä 2) vituttaa sun puolesta kärsimykset:bored: 3) onnea pojasta :dummy:)

Toi on kyllä sikatärkeetä, toi trauman hoito synnytyksen jälkeen. Siitäkään ei puhuta neuvolassa mitään! Kyllä me Justmom kestetään, jos jaat täällä. Mä mietin, että kauanko ne antoi sun kärsiä ennenkuin joku fiksu teki päätöksen sektiosta? Tai pystyitkö ite vaikuttaa siihen, sanoitko milloin riittää? Sellainen mua risoo, et jos annetaan äitin vaan yrittää ja yrittää ja yrittää saatana TUNTITOLKULLA ja kokea kaikki tuska. Sehän on kuin sut ois köytetty kidutuskammioon.

Oliko isä mukana? Miten se otti homman? Ootteko keskenänne pystyneet puhumaan siitä?

Meidän tilastoissa noi kiirreelliset sektiot kyl ylittää valtakunnan tilastot aika reippaasti. Kyllä thh:n ehkä kandeis muuttaa noita suosituksiaan ja puhua tässä ikäryhmässä suunnitellusta sektiosta ihan oikeena vaihtoehtona, eikä tuputtaa sitä luomusynnytyspaskaa joka helvetin välissä. Synnytystapa-arviot automaattisiksi.

Pikaista toipumista Justmom :Heartred! Mä ajattelen sua.
 
Paljon onnea pojasta Justmom10! Rankan kuuloinen kokemus kyllä, onneksi olette hengissä mutta varmaan kestää aikansa sulatella kaikkea tapahtunutta. Toivottavasti saat kaiken tarvitsemasi tuen ja avun!
 
Nyt on jo 40% sektioita!!!
Mä kattelin vähän kalenteria ja päätin toivehaarukkani synnytyksen ajankohdalle. :D 25.9. - 2.10. Eli rv 37 (la 15.10.). Mutta ei 28.9. (Se on mun isoäidin ja serkun syntymäpäivä) 24.9. on kuoron konsertti (mulle eka) ja siinä haluaisin vielä olla mukana mutta sen jälkeen mielellään mahdollisimman pian sais syntyä. Mulla ei ole vielä yksikään raskaus mennyt edes viikolle 39 niin oletan tänkin syntyvän etuajassa.
 
Ai niin, esikoinen päätti tänään peruskoulun! :) Ja äiti on kyllä niiiiiiin ylpeä todistuksesta. :) On yläasteen aikana korottanut keskiarvoa todella hyvin ja nyt ei pitäis olla ongelmia päästä lukioon. Hänellä ei ole pienintäkään hajua mitä haluaisi "tehdä isona" niin lukio antaa kolme lisävuotta ajatella asiaa ja sit tietty armeija päälle vielä. Pojalla on ADD eikä koulunkäynti ole ollut mitenkään helppoa mutta viimeiset vuodet ovat sujuneet todella hyvin ja itsenäisesti. Tällä viikolla tajusin että taitaa olla nappi aikataulu kun jään syksyllä äitiyslomalle, samoihin aikoihin kun poika aloittaa lukion, pystyn auttamaan häntä ihan eri tavalla sillon. :)
 
Ai niin, esikoinen päätti tänään peruskoulun! :) Ja äiti on kyllä niiiiiiin ylpeä todistuksesta. :) On yläasteen aikana korottanut keskiarvoa todella hyvin ja nyt ei pitäis olla ongelmia päästä lukioon. Hänellä ei ole pienintäkään hajua mitä haluaisi "tehdä isona" niin lukio antaa kolme lisävuotta ajatella asiaa ja sit tietty armeija päälle vielä. Pojalla on ADD eikä koulunkäynti ole ollut mitenkään helppoa mutta viimeiset vuodet ovat sujuneet todella hyvin ja itsenäisesti. Tällä viikolla tajusin että taitaa olla nappi aikataulu kun jään syksyllä äitiyslomalle, samoihin aikoihin kun poika aloittaa lukion, pystyn auttamaan häntä ihan eri tavalla sillon. :)
Onnea esikoiselle ja äidille!

Joko kävit uudessa Seesamissa? Mä kävin ja on kyllä niin pal laadukkaampaa kun Manhattanin Pikkusiilissä. Ostin 68cm uuden Benettonin villahaalarin syksylle/talvelle. Mitään ei pitänyt ostaa....
 
Onnea JustMom10 pojasta, tiedot päivitetty tähän!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. Rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Sirpa40/ 9.7. P/ 1./
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10./ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 15.12./ 1./
Nuska76
Mitä kuuluu jonon ekoille: Annami ja Bamse? Sitten ootellaan Kuukassius ja minä h-hetkeä. Hui. Kyllä aika on menny äkkii. Meitä Tyksiläisiä ei oo listassa nyt kun Janna75 ja minä.
 
Nyt on jo 40% sektioita!!!
Mä kattelin vähän kalenteria ja päätin toivehaarukkani synnytyksen ajankohdalle. :D 25.9. - 2.10. Eli rv 37 (la 15.10.). Mutta ei 28.9. (Se on mun isoäidin ja serkun syntymäpäivä) 24.9. on kuoron konsertti (mulle eka) ja siinä haluaisin vielä olla mukana mutta sen jälkeen mielellään mahdollisimman pian sais syntyä. Mulla ei ole vielä yksikään raskaus mennyt edes viikolle 39 niin oletan tänkin syntyvän etuajassa.
Mäkin oon päättäyny synnytysviikot :joyful:! Ne on rv 37-38 eli Juhannusvko ja sen jälkeinen vko. :grin Mieluiten enne Jussia ni on jotain muuta tekemistä ku kattoa muiden iloittelua tuskissaan.
 
MS, en oo vielä kerennyt käymään. Muutenkin oon vähän käynyt kirppareilla, ostan enemmänkin fb-kirppareiden kautta. Enpä olekaan huomannut tuota, ettei muita Tyksiläisiä ole listalla jäljellä! Ja kun sä synnytät kohta mä jään ainoaksi...
Meille tulee tänään muutama vieras (juhlitaan hyvin pienimuotoisesti mun viime viikon synttäreitä). Mies ja poika on hoitanut siivouksen ja tytär leipoo täyttä häkää. Mä olen keskittynyt kuopuksen viihdyttämiseen... Pienet torkut olis kyllä paikallaan...
 
Ai niin, esikoinen päätti tänään peruskoulun! :) Ja äiti on kyllä niiiiiiin ylpeä todistuksesta. :) On yläasteen aikana korottanut keskiarvoa todella hyvin ja nyt ei pitäis olla ongelmia päästä lukioon. Hänellä ei ole pienintäkään hajua mitä haluaisi "tehdä isona" niin lukio antaa kolme lisävuotta ajatella asiaa ja sit tietty armeija päälle vielä. Pojalla on ADD eikä koulunkäynti ole ollut mitenkään helppoa mutta viimeiset vuodet ovat sujuneet todella hyvin ja itsenäisesti. Tällä viikolla tajusin että taitaa olla nappi aikataulu kun jään syksyllä äitiyslomalle, samoihin aikoihin kun poika aloittaa lukion, pystyn auttamaan häntä ihan eri tavalla sillon. :)
Noniin, hyvähyvä! Noin mäkin tein, kun en tienny mikä musta tulee isona. Ei sillä, en tiedä vieläkään, mut hyvin on aikaa kulutettu sen lukion 3-vuotisen jälkeenkin :grin! Meinasin inttiinkin joskus 90-luvun lopussa, mut sit pääsinkin taas kouluun :happy:.

Viddu, et nurmikon leikkaamisessa voi mennä pari tuntii! Oon hidas! Nyt pitää käydä (taas) kukkakaupassa :rolleyes:. Sitte (taas) pari kuoppaa pihalle, sitte yhet synttärikaffet. Isukki tyhjentää kämppäänsä, loput rojut tulee tänään. Huomenna alkaa sitte sisustuksen uudelleen järjestely. Olkkari uusiks, aulaan vauvakamaa, et varastoon tulee tilaa, vauvanhuone menee uusiks. Ens vkolla pitää alkaa toi vauvanvaateproggis. Hui saatana, kaikki pitää käydä,läpi ja sit ehdä viel johonki kaappiin lisää tilaa...

Kyllä mulla on outo fiilis! En vieläkään voi uskoo, et tänne tulee vauva! :wideyed::wideyed::wideyed:
 
Mäkin oon päättäyny synnytysviikot :joyful:! Ne on rv 37-38 eli Juhannusvko ja sen jälkeinen vko. :grin Mieluiten enne Jussia ni on jotain muuta tekemistä ku kattoa muiden iloittelua tuskissaan.
Ootko jo päätynyt alakautta vai sektiolla? Jos mä saan sen suunnitellun sektio-tuomion niin onko se viikko vai kaks ennen laskettua? Mulla on 17.6 synttärit....pitäskö pyytää sihen vai juhannusviikolle
 
Mä luin et se suun.sektio on yleensä vkoa ennen la. Ja sit vaan jalat ristiin ettei ala tuleen ennen. Mitäköhän sit tapahtuu, jos synnytys käynnistyy itestään ennen leikkausaikaa? Kiirrellinen sektio?

En oo viel päättäny. Mä katon sen sype-keskustelun, käännökset ja synnytystapa-arvion, ja mitä täs nyt sit viel tulee... Jos siellä vähänki nään epäröintiä mun kyvystä synnyttää, ni se on sektio.

Jos alatiesynnytykseen lähden, ni mä päätän etukäteen ajan kuinka kauan jaksan kärvistellä, ennen kuin lopetan yritykset ja vaadin sektiota.Mun mielestä "karmiva", "sietämätön" ja "kestämätön" kipu ei oo synnytyskipuja. Ne on kehon hätähuutoja et nyt sattuu ja pitää lopettaa. Sitähän kipu on, keho varoittaa että ny ei mee hyvin. Ja siihen luomuun mä uskon!
 
Mulla alkaa kanssa pikku stressiä pukata näiden vauvavalmistelujen kanssa,huh!! Vaikka suurimmat ostokset on ehkä jo hankittu, niin pikkusälää pitää vielä haalia hurumykket! Kaikki vaatteet on vielä pesemättä ja kaappitilat raivaamatta. Lastenhuonetta en tässä vaiheessa vielä edes laita kuntoon, kun vauva saa majoittua meidän makkariin nyt alkuunsa! No onhan tässä toivottavasti vielä aikaa, huomenna alkaa rv31..;)! Kävin äsken törsäämässä syntisen summan puutarhalla ja nyt pitäs lähtee istutuspuuhiin.., tähän maalaistalon pihaan kun saa noita kukkapotteja upotettua vaikka kuinka paljon, mutta täytyy yrittää pitää edes pieni järki päässä kukkaostosten suhteen.. ;) !!
 
Mitä kuuluu jonon ekoille: Annami ja Bamse? Sitten ootellaan Kuukassius ja minä h-hetkeä. Hui. Kyllä aika on menny äkkii. Meitä Tyksiläisiä ei oo listassa nyt kun Janna75 ja minä.

Eiks Sirpa sulla ollu kans Tyks sairaalana vai oonko käsittänyt väärin? Tosta listasta puuttuu tieto.
 
Mulla alkaa kanssa pikku stressiä pukata näiden vauvavalmistelujen kanssa,huh!! Vaikka suurimmat ostokset on ehkä jo hankittu, niin pikkusälää pitää vielä haalia hurumykket! Kaikki vaatteet on vielä pesemättä ja kaappitilat raivaamatta. Lastenhuonetta en tässä vaiheessa vielä edes laita kuntoon, kun vauva saa majoittua meidän makkariin nyt alkuunsa! No onhan tässä toivottavasti vielä aikaa, huomenna alkaa rv31..;)! Kävin äsken törsäämässä syntisen summan puutarhalla ja nyt pitäs lähtee istutuspuuhiin.., tähän maalaistalon pihaan kun saa noita kukkapotteja upotettua vaikka kuinka paljon, mutta täytyy yrittää pitää edes pieni järki päässä kukkaostosten suhteen.. ;) !!
Muumimamma, kohtalotoveri! Mäkin kävin taimikaupassa just :grin. Viime talvi tappoi vaikka mitä puskia, ni kävin hakee tilalle. Kohta alkaa lapio heilumaan ja läski palaa :hilarious:! Mies tuli parkkipaikalla vastaan ja katto, et just joo, eiks ne puskat jo riitä... :rolleyes: Ehei! Ostin yhden köynnössäleikönkin. Jollainhan tää toimettomuus on kompensoitava. Normisti oisin varmaan käyny juoksee aamulla, kantanu jo vaikka mitä muuttolaatikoita ja järjestelly olkkarin uudelleen ihan ite.
 
JustMom10 : ONNEA POJASTA KOKO PERHEELLE!! <3 <3 ♥♡♡♡:Heartbigred:love7

Onneksi kaikki on nyt hyvin koettelemuksesta huolimatta ♥♥
 
Takaisin
Top