Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa että koet sen kuitenkin positiivisena! Ja kuinka paljon sua jännitti etukäteen. Loistavasti selvisit ja paras palkinto vierellä.

Mä mietin että voiko alatiesynnytyksessä tai sektiossa tulla kohtia jollon meinaa lähtee taju tai tulee tosi paha olo? Joku puhu et jossain kohdin moni oksentaa. Sektiosta luin juttua ni siinäkin äidiltä kokoajan kyseltii et jos tulee paha olo niin sano heti.

Mulle tehtiin ennen raskautta munatorvien aukiolotutkimus ja siinä mua alko huippaa ihan hulluna ja ne odotti hetken. Mietin vaan että nyt on pikkusen isompi pötkäle tulossa alakerrasta kun sillon vaan laitettiin kohdunsuusta katetri ja ilmaa pumpattiin sisään.

Mulla kans tossa katetrin laitossa kohduunsuulta oon meinannu pyörtyy ja jännitin siks että tuleeko semmosta, mutta ei tullu. Oksetus tuli supistuskivuissa, meinasin yrjötä useemman kertaa.

Sori en ehtiny lukee kaikkia viestejä :) menee kaikki aika pojan kanssa.
 
Rahasta vielä sen verran että itse ajattelin antaa mukulalle viikkorahaa ja samalla opettaa säästämistä. Eli jos tuhlas heti kaiken niin lisää ei tipu tai jos haluaa ostaa itselleen jotain kalliimpaa niin sen pitää omista viikkorahoistaan säästää se. Sillä tavalla kyllä äkkiä oppii rahan arvon. Ainakin itse opin aikoinaan. Jos oma talous antaa myöten enkä jää työttömäksi niin tarkoitus olisi äitiysloman jälkeen avata mukulalle oma tili johon laitan kaikki lapsilisät. Tili ei tule muksun käyttöön vaan niillä rahoilla on sitten tarkoitus auttaa opiskeluissa ym ettei tarvitsisi ottaa opintolainaa jne. Eli en anna niitä rahoja muksulle tosiaankaan kerralla vaan saisi sitten esim kuukausittain vuokra/koulukirja rahaa. Ja tietty se ajokorttikin pitää joskus olla enkä edes osaa kuvitella mitä se joskus lähes 20 vuoden päästä maksaa jne.
 
Mulla tänään 39+0 ja kuulkaa, jos tähän mennessä ei ole ollut juurikaan tuntemuksia lähenevästä synnytyksestä, niin nyt on- huh.
Supistuksia tullut viime yöstä lähtien ja pikkuhiljaa ovat napakoituneet ja selkää särkee aika mukavasti. Panadol on toistaiseksi taittanut terävimmän kivun mutta melko vähän aikaa jaksaa pitää kivun poissa.
Nähtäväksi jää, meneekö ohi vai pitääkö tässä kohta soitella synnärille.:woot:
 
Tässähän kävi niin, että Prinsessamme Pikku Myy syntyi 13. päivä perjantaina klo. 13.44, eli viikko sitten:Heartpink Meille päivä oli onnenpäivä!!! Kaksi päivää käynnisteltiin osastolla, mutta vain pientä tehoa oli. Saliin suunnitellusti perjantai aamuna. Kalvot puhkaistiin ja lääkkeellä lisää tehoa supistuksiin. Sieltähän saapuikin komeat supparit jotka selätettiin aluksi ilokaasulla ja viimeiseen tuntiin tarvittiin sitten epiduraali avuksi. Kokonaisuudessaan meni 4h34min koko touhuun ja 7min oli ponnistusvaihe.
Kotiin päästiin sunnuntaina <3
Maito lähtenyt hyvin tulemaan. Syödään ja nukutaan <3
Nyt täytyy myöntää, että suurin murhe onkin se, että raskaus loppui, koko tämä meidän kaikkien matka raskaana loppuu... On tämä erikoista tämä hormooni myrsky... Vielä kun ajatuksena on, että tämä olisi viimeinen lapsi meidän perheeseen... en kyllä enään sano niin ;)
 
Onnea Mamma-79! Ihanaa, pieni prinsessa syntynyt:)
Mitkä oli neidon mitat?
Näinhän se menee, tässä kohtia toivoo raskauden päättymistä ja kun se päättyy sitä tuöee kaiho ja ikävä :) I know ;)
 
Tässähän kävi niin, että Prinsessamme Pikku Myy syntyi 13. päivä perjantaina klo. 13.44, eli viikko sitten:Heartpink Meille päivä oli onnenpäivä!!! Kaksi päivää käynnisteltiin osastolla, mutta vain pientä tehoa oli. Saliin suunnitellusti perjantai aamuna. Kalvot puhkaistiin ja lääkkeellä lisää tehoa supistuksiin. Sieltähän saapuikin komeat supparit jotka selätettiin aluksi ilokaasulla ja viimeiseen tuntiin tarvittiin sitten epiduraali avuksi. Kokonaisuudessaan meni 4h34min koko touhuun ja 7min oli ponnistusvaihe.
Kotiin päästiin sunnuntaina <3
Maito lähtenyt hyvin tulemaan. Syödään ja nukutaan <3
Nyt täytyy myöntää, että suurin murhe onkin se, että raskaus loppui, koko tämä meidän kaikkien matka raskaana loppuu... On tämä erikoista tämä hormooni myrsky... Vielä kun ajatuksena on, että tämä olisi viimeinen lapsi meidän perheeseen... en kyllä enään sano niin ;)

Onnea Mamma-79 !!!:Heartbigred

Meille tuli sitten samana päivänä pienokaiset!!:love7 Synnärillä onniteltiin onnenpäivästä perjantai kolmastoista:wink:grin:hug007
 
Onnea Mamma-79! Oliko vaikea synnytys, kun kokoa kuitenkin tuon 4kg?

Täällä oli puhetta imettämisestä. Tuota nännivoidetta lanoliinia oli äitiyspakkauksessa. En ole sitä itse koskaan käyttänyt mut varmaan ihan hyvä olla varuilta. Itse olen tarvinnu aiemmin rintapumppua ja liivinsuojuksia, ettei märät läikät paidassa tarvi kuljeskella. Kerran olin imetysaikana pääsykokeissa ja just menossa sellaseen yksilöhaastatteluun, kun huomasin, et mul oli rintojen kohdalla sellaset märät läikät. Onneksi oli mukana sellanen paksumpi villatakki, jolla sain ne peittoon. Olis ollu muutoin vähintään noloa.
 
Liikaa harrastusten määrää en ymmärrä tänä päivänä. Pitää jäädä aikaa leikille ja luovuudelle.

Meitä on opetettu pienestä asti luopumaan ja myymään leluja yms kirpparilla ja sit sen rahan saa itselle ja voi säästää johki kivaan. Teen sitä edelleen miehen kanssa ja aion opettaa lapsellekin.

Onnea Mamma! Toinen Prinsessa on syntynyt foorumin valtakuntaan. Peukku sille!

Mulle on iskeny joku ihme paniikki/haikeus/onnellisuus/elämänkohokohta olotila mikä oikeen itkettää. 6 vk päästä about me ollaan pienen vauvan vanhemmat ja tätä on niin kauan odotettu. Mutkien ja myllerrysten jälkeen ollaan tässä. Musta tulee Äiti ja mun miehestä Isi. Vähäks söpöö.
 
Tässähän kävi niin, että Prinsessamme Pikku Myy syntyi 13. päivä perjantaina klo. 13.44, eli viikko sitten:Heartpink Meille päivä oli onnenpäivä!!! Kaksi päivää käynnisteltiin osastolla, mutta vain pientä tehoa oli. Saliin suunnitellusti perjantai aamuna. Kalvot puhkaistiin ja lääkkeellä lisää tehoa supistuksiin. Sieltähän saapuikin komeat supparit jotka selätettiin aluksi ilokaasulla ja viimeiseen tuntiin tarvittiin sitten epiduraali avuksi. Kokonaisuudessaan meni 4h34min koko touhuun ja 7min oli ponnistusvaihe.
Kotiin päästiin sunnuntaina <3
Maito lähtenyt hyvin tulemaan. Syödään ja nukutaan <3
Nyt täytyy myöntää, että suurin murhe onkin se, että raskaus loppui, koko tämä meidän kaikkien matka raskaana loppuu... On tämä erikoista tämä hormooni myrsky... Vielä kun ajatuksena on, että tämä olisi viimeinen lapsi meidän perheeseen... en kyllä enään sano niin ;)

Onnittelut Mamma-79 pienestä prinsessasta!!
 
Takaisin
Top